62 واقعیت جالب درباره ایتالیا؛ قسمت دوم




62 واقعیت زیبا در تور ایتالیا

تور ایتالیا

 

در تور ایتالیا با چه واقعیت‌هایی مواجه می‌شویم

 

کفن تورین، یک تکه از پارچه کتانی است که چهره مردی با بدنی مملو از زخم را نشان می‌دهد که احتمالاً به صلیب کشیده ‌شده باشد، بر روی آن نقش بسته‌ است که گفته می شود، شاید عیسی مسیح پس از او کشته شده است. این کفن در 420 سال گذشته در کلیسای جامع San Giovanni در تورین بوده است. در حالی که دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کفن 1200 سال پیش ساخته شده است، در حالیکه دیگران همچنان بحث می کنند که چه زمانی و چگونه کفن ساخته شده است. 

 

تور ایتالیا

 

در دهه 1930 و 40، بنیتو موسولینی فاشیست ایتالیایی (1945-1883) تلاش کرد تا کلمات خارجی را از زبان ایتالیایی حذف کند. در فوتبال، «گُل» تبدیل به «Meta» شد و دونالد داک «Paperino» شد. میکی ماوس «Topolino» شد و Goofy به «Pippo» تبدیل شد. در حالی که ممنوعیت دائمی نبود، نام های ایتالیایی باقی می ماند. 

 

تور ایتالیا

 

در سال 1580، کوزیمو د مدیچی اول اوفیتزی را برای کنترل و مدیریت کمیته‌ها و جلسه‌ها، صنف بازرگانان و صنعتگران و بخش‌های دولتی بنا کرد. اما امروزه این بنا تبدیل به یک موزه هنری شده است. گالرییوفیتی در فلورانس یکی از قدیمی ترین موزه های جهان است و دارای آثار معروف میکل آنژ، بوتیچلی و داوینچی است.

 

تور ایتالیا

 

تقریبا 85% ایتالیایی ها کاتولیک های رومی هستند. پروتستان ها، یهودیان و جامعه رو به رشد مسلمانان در ایتالیا در اقلیت هستند.

 

تور ایتالیا

 

فوتبال محبوب ترین ورزش در ایتالیا است و استادیوم San Siro معروف در میلان با ظرفیت 85،000 نفر است. ایتالیا چهار بار برنده جام جهانی در سال های 1934، 1938، 1982 و 2006 است که از این نظر دومین کشور بعد از برزیل در جام جهانی است.

 

تور ایتالیا

 

فوتبال در اواخر دهه 1800 توسط انگلیس به ایتالیایی ها معرفی شد. موسولینی که به قدرت تبلیغاتی فوتبال و تاثیر آن بر مردم پی برده بود، تلاش بسیار زیادی کرد تا میزبان جام جهانی 1934 بشود. ژول ریمه، رئیس وقت فیفا در نقل قولی عنوان کرده بود که جام جهانی 1934 را فیفا برگزار نکرد؛ این جام متعلق به موسولینی بود.

 

تور ایتالیا

 

طرفداران فوتبال در ایتالیا، با نام تیفوس شناخته می شوند. طرفداران فوتبال ایتالیا به خاطر رفتارهای پر سر و صدا و عدم مهار آنها شناخته می شوند.

 

تور ایتالیا

 

در سال 1454، یک بازی شطرنج در Marostica ایتالیا برگزار شد. در این بازی از انسان بجای مهره های شطرنج استفاده شد. بعد از این سال، این بازی شطرنج هر ساله برگزار می شود.

 

تور ایتالیا

 

ایتالیا تا امروز، 3 بار میزبان بازی های المپیک شده است. بازی های زمستانی سال 1956 در کورتینا دامپتزو، Zuel وDolomite Alps برگزار شد. المپیک تابستانی 1960 در رم برگزار شد. و تورین میزبان المپیک زمستانی 2006 بود.

 

تور ایتالیا

 

3 نویسنده ایتالیایی که به سه فواره هم مشهور هستند، مسلما محبوب ترین نویسنده های ایتالیایی در هر زمانی بودند؛ دانته آلیگیری (1265-1321)، فرانچسکو پترارک (1304-1374)، و جووانی بوکاچیو (1313-1375). کمدی الهی دانته (Divina Commedia) تأثیر زیادی بر ادبیات ایتالیایی داشت و به عنوان پدر زبان ایتالیایی فرض می شود.

 

تور ایتالیا

 

نرخ تولد در ایتالیا، در جایگاه دوم کمترین میزان تولید مثل در جهان غرب است. هر دو رهبر سیاسی و کلیسایی ابراز نگرانی کرده و پاداش هایی را برای زوج هایی که بیش از یک کودک دارند، ارائه می دهند.

 

تور ایتالیا

 

بزرگترین تعطیلات در ایتالیا، کریسمس است. بسیاری از مردم عید کریسمس را با یک ضیافت بزرگ، که شامل غذاهای دریایی می شود، جشن می گیرند. فصل کریسمس در ایتالیا، تا 6 ژانویه ادامه دارد. پس اگر می خواهید برای کریسمس همراه با  تور ایتالیا باشید، کلیک کنید.

 

تور ایتالیا

 

ایتالیا یکی از رهبران جهان در صنعت مد است. طراحان ایتالیایی مانند Nino Cerrutiو Valentino در دهه 1950 جهان مد را به سمت دنیایی متفاوت و شیک رهبری کردند. علاوه بر این،Armani، Versace، Gucci، و Prada به برندهای بین المللی مشهوری تبدیل شده اند، از ایتالیا ریشه گرفتند. ایتالیا نیز برای ماشین های اسپرت فوق العاده مانند فراری و لامبورگینی شناخته شده است.

 

تور ایتالیا

 

اولین ویولن در ایتالیا در دهه 1500 رونمایی شد، احتمالا از کارگاه Andrea Amati (1505-1578) در Cremona. این شهر بعدها به زادگاه Antonio Stradivari(1737-1644)، از مشهورترین سازندگان ویولن تبدیل شد.

 

تور ایتالیا

 

طولانی ترین تونل زمینی، تونل Lötschberg است، که با 35 کیلومتر ریل قطار کشور سوئیس را به کشور ایتالیا متصل می کند.

 

تور ایتالیا

 

پرچم ایتالیا تحت تاثیر پرچم فرانسوی در چند صد سال گذشته است.  پرچم به طور عمودی به سه بخش برابر از سبز، سفید و قرمز تقسیم شده است که نشان دهنده امید، ایمان و خیریه است. تفسیر دیگر این است که، سبز نمایانگر چشم انداز ایتالیا، سفید نشان دهنده آلپ های برفی است و قرمز نشان دهنده خونریزی است که، باعث استقلال ایتالیا شد.

 

تور ایتالیا

 

در سال 2008، کارشناسان ایتالیایی پیشنهاد دادند که تندیس دیوید میکل آنژ را از مسیر رفت و آمد توریست ها دور کنند تا مانع ترک خوردگی سنگ مرمر آن شود.

 

تور ایتالیا

 

ایتالیا یکی از بنیانگذاران اتحادیه اروپا بود و عضو گروه هشت (G8)، که متشکل از هشت کشور قدرتمند جهان است.

 

تور ایتالیا

 

جزایر ساردینی برای«جادوگران» خود معروف هستند که معجون های دارویی برای مردم محلی درست می کنند. «جادوگران» معمولا زنان هستند و از یک زبان مخفی استفاده می کنند که به دخترانشان یاد می دهند.

 

تور ایتالیا

 

بخشی از شمال ایتالیا به نام Val Camonica شامل حدود 350،000 پتروگلیف یا سنگ نگاره است که،مربوط به حدودا 10،000 سال قبل است.

 

تور ایتالیا

 

گالیلئو گالیله (1564-1642) دانشمند متولد ایتالیا، وقتی استدلال کرد که زمین در اطراف خورشید می چرخد، کلیسای کاتولیک در زمان تفتیش عقاید وی را، در خانه خود زندانی کرد و اگر زودتر توبه نمی کرد امکان داشت وی را در آتش بسوزانند. کلیسای کاتولیک در سال 1992 عذرخواهی رسمی خود را، صادر کرد.

 

تور ایتالیا

 

شهروندان ایتالیایی که حداقل 18 سال سن دارند، می توانند برای نمایندگان مجلس رای دهند. شهروندان حداقل 25 ساله می توانند به 315 نفر از اعضای مجلس سنا، رای دهند.

 

تور ایتالیا

 

خط ساحلی طولانی و اقتصاد توسعه یافته ایتالیا، بسیاری از مهاجران غیر قانونی از جنوب شرقی اروپا و آفریقا را جذب خود می کند. علاوه بر این، کوکائین آمریکای لاتین،هروئین آسیا جنوب غربی و جرایم سازمان یافته، بازار فعالی در ایتالیا پیدا کرده اند.

 

تور ایتالیا

 

برج کج  پیزا در سال 1173 ساخته شده است و به دلیل فوندانسیون ضعیف اش، شروع به فرو ریختن می کند. در طول جنگ جهانی دوم، نازی ها آن را به عنوان یک برج دیده بانی، مورد استفاده قرار دادند. بعد از بازسازی در سال 2008، مهندسان اعلام کردند که برج برای حداقل 200 سال دیگر پایدار خواهد بود.

 

تور ایتالیا

 

اولین اپرای جهان، در اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا شکل گرفت. اپرا در قرن نوزدهم در اوج محبوبیت خود قرار گرفت، زمانی که آثار جواکینو روسینی (1898-1779)، جاکومو پوچینی (1858-1924) و جوزپه وردی (1913-1813) بسیار محبوب بودند. هر ساله درگذشت لوچانو پاواروتی (1935-2007) – خواننده مشهور اپرا – در ایتالیا طی مراسمی ملی برگزار می شود و کلودیو مونتودری (1567-1643) به عنوان پدر اپرای مدرن در ایتالیا می باشد.

 

تور ایتالیا

 

بسیاری از فرزندان خانواده های ایتالیایی تا 30 سالگی در خانه والدین خود زندگی می کنند، حتی اگر شغلی داشته باشند. خانواده ایتالیایی در قلب جامعه ایتالیایی قرار دارند.

 

تور ایتالیا

 

اعراب در قرن سیزدهم، ماکارونی خشک را به ایتالیا آوردند (هر چند ماکارونی تازه قبل از آن ساخته شده بود). معمولا با عسل و شکر خورده می شود. سس گوجه فرنگی تا قرن هفدهم و هجدهم اضافه نشده بود. راه قدیمی خوردن ماکارونی با انگشتان دست بود، بازو بالا و سر به عقب کشیده شده بود. پاستا به طور سنتی توسط مادر خانواده تهیه می شود، که تکنیک های با ارزش آن را به دخترانشان منتقل می کنند. در حال حاضر بیش از 500 نوع پاستا در ایتالیا مصرف می شود.

 

تور ایتالیا

 

زبان موسیقی، ایتالیایی است. کلمه «scale» از scala به معنای«گام» می آید. Andante، allegro، presto، و vivace فقط تعداد کمی از نت های موسیقی ایتالیایی هستند.

 

تور ایتالیا

 

دندان، انگشت شست و انگشت گالیله در فلورانس ایتالیا نمایش داده می شود. آنها در طی یک مراسم خاکسپاری پس از مرگش در سال 1642 از جسد گالیله برداشته شدند.

 

تور ایتالیا

 

چنگال در ایتالیا بیش از هر کشور اروپایی محبوبیت دارد؛ زیرا اجازه می دهد ایتالیایی ها بتوانند اسپاگتی های مورد علاقه خود را سریع تر بردارند و بچرخانند.

 

تور ایتالیا

 

در مرکز ایتالیا، Caldari -  شهری کوچک در شهرستان Ortona در استان Chieti  در ناحیه Abruzzo است – چشمه ای است که نوشیدنی ایتالیایی در آن 24 ساعته جریان دارد. خوردن این نوشیدنی برای همه رایگان است.

 

تور ایتالیا

 


برای مشاهده آفرهای تور ایتالیا کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو