کدام هواپیما برای پرواز بهتر است؟




 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

کدام هواپیما برای پرواز بهتر است؟

 

اینکه سفر شما از کیفیت خوبی برخوردار باشد به نوع هواپیمایی که سوار می‌شوید بستگی زیادی دارد، به همین دلیل شما حق‌دارید تا هنگام خرید بلیط هواپیما از ویژگی‌های هواپیمایی که قرار است بلیطش را بخرید باخبر شوید. این اطلاعات کمک زیادی در انتخاب شما می‌کند و راحت‌تر می‌توانید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما بخرید و پرواز خوبی را تجربه کنید.

 

برای باخبر شدن از امکانات هواپیما اول باید انواع هواپیماهای مسافربری را بشناسید. اگر قرار است با ایرلاین های ایرانی به سفر بروید کارتان راحت است چون مدل‌های این هواپیماها در ایران محدود هستند اما در ایرلاین های خارجی تنوع زیاد است و هر شرکت هواپیماسازی یک ویژگی ظاهری خاص برای هواپیماهایش در نظر می‌گیرد که می‌تواند به شما در تشخیص نوع هواپیما کمک کند.

 

برای خرید بلیط هواپیما خوب است بدانید که هواپیماهای مسافربری که در ایران فعال هستند از 3 نوع ام دی، فوکر 100 و ایرباس می‌باشند.

 

هواپیماهای ام دی: این هواپیمای آمریکایی دمی به شکل صلیب دارد و از طریق دو موتوری که در انتهای آن قرارگرفته، نیروی موردنیاز برای پرواز را می‌گیرد.

 

هواپیماهای فوکر 100: یکی دیگر از هواپیماهایی که در ایران موجود است و بعد از خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما ممکن است با آن سفر کنید فوکر 100 می‌باشد. این هواپیما موتور کوچک‌تری نسبت به ام دی ها دارد و ظریف‌تر هستند.  

 

هواپیماهای ایرباس: این هواپیما هم مسافربری است و هم باربری. ایرباس‌هایی که در ایران وجود دارند میان برد هستند و بدنه‌ی آن‌ها باریک است.

 

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بلیط ارزان هواپیما به سایت سام سیر مراجعه کنید.

 

هواپیما ایرباس بهتر است یا بوئینگ؟

ایرباس و بوئینگ دو نوع شرکت هواپیمایی مشهور در جهان است که در حال رقابت با یکدیگر می باشند. این شرکت ها از تفاوت هایی به شرح زیر برخوردار است:

  • ایرباس 380 با ظرفیت 853 نفر نسبت به بوئینگ 8-747 با گنجایش 467 نفر، از فضای بیشتری برخوردار است. 

  • صندلی های ایرباس 380 بزرگتر بوده و دارای صندوق نگهدارنده برای وسایل شما می باشد، اما بوئینگ 777 در حالت استاندارد دارای 9 صندلی در هر ردیف است که فضای کوچکتری برای نشستن خواهد داشت.

  • هواپیماهای بوئینگ نسبت به ایرباس از امنیت بیشتری در طول سفر برخوردار است. 

  • امکانات رفاهی در این دو هواپیما از کیفیت بالایی برخوردار است؛ به طور مثال با هزینه بلیط فرست کلاس برخی از مدل های بوئینگ، یک صندلی پهن با قابلیت تخت شدن و یک قفسه برای نگهداری وسایل در اختیار شما قرار می گیرد. اما با همان بلیط در برخی هواپیماهای ایرباس یک سوئیت به همراه امکانات رفاهی و دوش آبگرم در اختیار شما قرار می گیرد. 

  • هواپیماهای بوئینگ نسبت به ایرباس از کیفیت ساخت بهتری برخوردارند، بنابراین دلیل اصلی خرید کمپانی های دیگر نیز می باشد.

  • قابلیت حمل بار هواپیمای ایرباس در مقایسه با بوئینگ بیشتر است اما از قدرت کمتری نسبت به آن برخوردار است.

 

انواع هواپیماها در ایرلاین های خارجی

 

 

هواپیمای دوطبقه:

 

بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری هواپیمای دوطبقه است که در دو مدل ایرباس ای 380 و بوئینگ 747 موجود می‌باشد. در خرید بلیط هواپیما برای سفر با یک هواپیمای دوطبقه اگر هواپیما غول‌پیکر و بزرگ باشد و تمام هواپیما دوطبقه باشد ایرباس است و اگر یک برآمدگی بزرگ در قسمت جلو باشد که نشان‌دهنده‌ی دوطبقه بودن قسمت جلویی است بوئینگ است.

 

 

هواپیمای یک طبقه غول‌پیکر:

 

اگر خرید بلیط هواپیما انجام دادید یا یک بلیط ارزان هواپیما خریدید و هنگام سفر یک هواپیمای غول‌پیکری که فقط یک طبقه دارد جلوی شما بود شک نکنید که این هواپیما بوئینگ 773 است. این هواپیما معمولاً در پروازهای بین‌قاره‌ای و طولانی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

 

هواپیمای چهاردر:

 

این هواپیماها توسط یکی از دو شرکت بوئینگ و ایرباس ساخته می‌شود و اندازه متوسطی دارد. هواپیمای چهاردر، در 5 مدل تولید می‌شود: بوئینگ 777-200، ایرباس ای 330، بوئینگ 787، ایرباس ای 340 و ایرباس ای 321. هر یک از این هواپیماها ویژگی خاص خود را دارد که می‌تواند در انتخاب شما تأثیرگذار باشد.

 

 

هواپیماهای سه در:

 

این هواپیماهای کوچک بیشتر در پروازهای داخلی استفاده می‌شوند و معمولاً یکی از دو مدل بوئینگ 767 و بوئینگ 757 هستند که برای تشخیص آن‌ها کافی است بدانید دماغه‌ی 767 تیزتر از دماغه‌ی 757 است. دانستن همین موضوع به شما برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما که مناسب با سفر شما باشد کمک خواهد کرد.

 

 

هواپیماهای دو در:

 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما برای پروازهای داخلی را دارید باید بدانید که هواپیماهای دو دری وجود دارند که برای این پروازها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این هواپیماها در چند مدل تولیدشده‌اند که عبارت‌اند از: بوئینگ 737، ایرباس 320، ایرباس 319 و ایرباس 318.

 

بوئینگ 737 بهتر است یا md؟

هواپیمای بوئینگ 737 و md تلفیق دو هواپیما از یک شرکت هوایی می باشد. این دو هواپیما در عین شباهت، از تفاوت هایی نیز برخوردار است که باعث برتری آن نسبت به دیگری شده است:  

  • ظرفیت جابجایی مسافران در هواپیمای بوئینگ 737، 130 نفر است اما در مدل md به حداکثر 172 نفر می رسد. 

  • چیدمان صندلی در هواپیمای بوئینگ 737 به صورت تک راهرویی و 3-3 است، در حالی که هواپیمای md  به صورت چینش 3-2 و نیز تک راهرویی است. 

  • بیشینه سرعت هواپیمای بوئینگ 737 با 890 کیلومتر بر ساعت نسبت به هواپیمای md با بیشینه 925 کیلومتر بر ساعت، کمتر است. 

  • محدوده پروازی بوئینگ 737، با 4688 کیلومتر نسبت به مدل md با محدوده 3476 کیلومتر بیشتر بوده و یکی از کاراترین مدل ها این شرکت هواپیمایی می باشد.

  • برخی از مدل های هواپیمای md برای سفر در ارتفاعات و مناطق گرمسیر مناسب است؛ اما اغلب هواپیماهای بوئینگ 737 برای مسیرهای کوتاه و متوسط کارایی بهتری دارد. 

  • هواپیماهای بوئینگ 737 مکس امنیت بیشتری نسبت به هواپیماهای md دارند، بنابراین برای مقاصد طولانی بهتر است از هواپیماهای بوئینگ 737 مکس استفاده کنید. 

می توان گفت این دو نوع هواپیما با تفاوت های بسیار ناچیز از یک شرکت می باشند. بنابراین با توجه به آنچه از یک سفر در نظر دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و به سفر خود ادامه دهید. 

 

تفاوت هواپیمای بوئینگ و فوکر 

هواپیمای بوئینگ و فوکر دو مدل از هواپیما از شرکت های معروف است که دارای تفاوت هایی در ساختار و شکل ظاهری به شرح زیر می باشد:

  • اولین تفاوت این دو هواپیما در شکل ظاهری آنهاست، هواپیمای بوئینگ دارای دماغه گرد و نوک تیز است در حالیکه فوکر دارای دماغه ای کشیده و دارای انتهای T شکل است.

  • در هواپیمای بوئینگ، موتور در جلوی بال ها نصب شده است در حالی که هواپیمای فوکر دارای دو موتور توربوفن بوده که در دو طرف انتهای بدنه نصب شده است. 

  • ظرفیت جابجایی مسافر در هواپیمای بوئینگ حدود 467 نفر است و به همین دلیل پس از ایرباس، دومین هواپیمای بزرگ جهان شناخته شده است؛ اما هواپیمای فوکر قابلیت جابجایی 97 تا 122 تعداد مسافر را دارد. 

  • سرعت هواپیماهای بوئینگ بین 956-839 کیلومتر بر ساعت است در حالی که سرعت هواپیماهای فوکر حدود 816 کیلومتر بر ساعت می باشد. 

  • محدوده برد پرواز هواپیمای بوئینگ بین 12400-9800 می باشد اما هواپیمای فوکر دارای برد پروازی حدود 1550 کیلومتر است. 

  • از لحاظ امنیت نیز هواپیماهای بوئینگ ایمن از فوکر می باشد؛ زیرا بوئینگ یک حادثه به ازای 17 میلیون پرواز داشته در حالیکه هواپیمای فوکر یک حادثه در ازای 1.5 میلیون پرواز بر جای گذاشته است. 

  • میزان جابجایی و حمل بار در هواپیمای بوئینگ 747 سری 8، 137 تن می باشد اما در هواپیماهای فوکر این میزان حدود 11242 تا 11993 کیلوگرم می رسد. 

  • چیدمان صندلی در هواپیماهای بوئینگ به صورت تک و یا دو راهرویی می باشد، اما هواپیماهای فوکر اغلب به صورت تک راهرویی است. 

 

انتخاب کدام هواپیما بهتر است؟

 

تا اینجا با انواع هواپیماهای مسافربری که در دنیا وجود دارد آشنا شدید. حال باید بدانید که چه هواپیمایی را برای سفرهای خود انتخاب کنید؟ پاسخ این سؤال کاملاً به سفر شما و مسافتی که باید پرواز کنید تا به مقصد برسید بستگی دارد. مثلاً اگر قرار است یک پرواز کوتاه را تجربه کنید هواپیمای ام دی مناسب است و اگر می‌خواهید به یک سفر خارجی بروید و قرار است مدت طولانی در پرواز باشید باید هواپیمای بوئینگ یا ایرباس را انتخاب کنید.

 

برای خواندن مطالب بیشتر درباره ی سفر  و دریافت تور به صفحات تور موریس تور سیشل  تور برزیل مراجعه کنید.

 

برای مشاهده چارترهای لحظه آخری سام سیر با تخفیف 8% بصورت انلاین، بر روی لینک خرید بلیط هواپیما کلیک نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو