اندونزی؛زمرد استوا




 

 

اندونزی؛زمرد استوا

 

اندونزی، چهاردهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ مساحت زمین و هفتمین کشور از لحاظ بزرگترین مجموعه زمینی و دریایی در جهان و بزرگترین کشور جزیره جهان با بیش از 13 هزار جزیره که در حدود 8000 جزیره قابل سکونت می باشد. از لحاظ کشور پرجمعیت و نژاد آسترونزی و جمعیت مسلمان، چهارمین کشور در این رتبه می باشد. استان جاوه در منطقه جاوه پرجمعیت ترین جزیره در جهان می باشد و بزرگترین قوم اندونزی مربوط به جاوه می باشد که در حدود 50 میلیون نفر می باشند و اکثریت آنها مسلمان هستند.

 

 

 

تاریخچه کشور اندونزی

 

 

مجمع الجزایر اندونزی از قرن 7، منطقه مهمی برای تجارت بوده است و مردمان اندونزی با چینی ها و هندی ها معامله می کردند. از قرن های اولیه میلادی، حاکمان محلی اندونزی به تدریج مدل های فرهنگی، مذهبی و سیاسی خارجی را فرا می گرفتند و به این ترتیب پادشاهی هندو و بودایی در اندونزی رشد کرد. تاریخ اندونزی تحت نفوذ قدرت های خارجی دوران خود بوده است. تاجران و دانشمندان مسلمان برای آنها اسلام را به ارمغان آوردند، قدرت های اروپایی برای آنها دین مسیحیت را تبلیغ کردند و با یکدیگر بر سر انحصار تجارت ادویه جزیره مالوکو (Maluku Island)، به مبارزه پرداختند. در دوره ای هلند، جزیره های Ambonia و Batavia را تحت استعمار خود درآورد و بارها کل مجمع الجزایر از جمله Timor و گینه جدید غربی، توسط پرتغالی ها، فرانسوی ها و بریتانیا تحت سلطه قرار گرفت و از اندونزی جدا شد. در نهایت این کشور استقلال خود را بعد از جنگ جهانی دوم بدست آورد.

 

 

 

 

در اندونزی چه غذایی بخوریم؟کلیک کنید!

 

 

شرایط کشاورزی در اندونزی

 

 

شرایط کشاورزی ایده آل و تسلط بر کشت برنج از اوایل قرن هشتم قبل از میلاد تا قرن یکم میلادی به روستاها، شهرها و پادشاهی های کوچک در این کشور اجازه رشد و شکوفایی داد. موقعیت استراتژیک اندونزی و ارتباط این کشور با پادشاهی های قدیمی هند و چین، تجارت بین جزایر و بین المللی را تقویت کرد. از  آن زمان به بعد تجارت تاریخ اندونزی را اساسا شکل داد.

از قرن هفتم میلادی و با پادشاهی قدرتمند Sirvijaya فرهنگ و دین هندو و بودا به این کشور همراه با تجارت دریایی وارد شد. بین قرن 8 تا 10 میلادی را دوره رنسانس هنر هندو-بودایی را در جاوا باستان می دانند.

 

جغرافیای اندونزی

 

مجمع الجزایر اندونزی – که بزرگترین مجمع الجزایر می باشد، بخش عمده آن در جنوب شرقی آسیا و بخش هایی از آن در منطقه اقیانوسیه می باشد. این کشور علاوه بر اینکه بین دو قاره آسیا و استرالیا قرار گرفته است، بین دو اقیانوس آرام و هند قرار گرفته است.

در بررسی که بین سال 2007 تا 2010 توسط نقشه برداری از روی زمین صورت گرفت، اندونزی به طور دقیق دارای 13،466 جزیره می باشد، در حالی که در سال 2002 توسط موسسه ملی هواشناسی و فضا، اعلام شد که 18،307 جزیره دارد و بر اساس گزارش سازمان سیا آمریکا 17،508 جزیره دارد. این اختلاف نظرها به روش های متفاوت نقشه برداری و همین طور به زمان بررسی این جزیرها بر می گردد چرا که هنگام جزر و مد و با بالا و پایین رفتن آب دریا باعث می شود صخره های مرجانی، جزیره های کوچک مرجانی از زیر آب بیرون بیایند.

 

خط فرضی والاس

 

اندونزی با خط فرضی والاس که بین بالی و لومبوک (در شرق و غرب) و بین کالیمانتان و سولاوسی (شمال و جنوب) می باشد، تقسیم شده است. هرگونه پوشش گیاهی یا حیات وحش در غرب این خط متعلق به طبیعت آسیا است و در سمت شرق آن پوشش گیاهی یا حیات وحش آن متعلق به استرالیا می باشد. گونه ای نادر از ببرها را می توان در سوماترا مشاهده کرد. در پارک جنگلی Ujung Kuton در جاوه، پلنگ ها نگهداری می شوند و یک نوع کرگدن تک شاخ جاوه ای که در حال انقراض است در همین پارک نگهداری می شود. فیل ها، با تعداد بسیار کم، در قسمت وحشی سوماترا و در پارک ملی Way Kambas زندگی می کنند، البته بعضی از این فیل ها در قسمت شمال شرقی Kalimantan دیده شده اند. در Papua درختان Tree-kangaroos، bandicoots و ring-tailed possums وجود دارد، در حالیکه برخی از خزندگان بومی استرالیا مانند تمساح ها و مارمولک های طوقی، Papua را خانه خود می دانند.

 

 

طبیعت اندونزی 

 

با بیش از 17،000 جزیره و تنوع طبیعی در بیش از 1.9 میلیون کیلومتر مربع که بر روی خط استوا قرار دارد و از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام کشیده شده است. قله های آتشفشانی که از میان جنگل های پرپشت و انبوه به سمت آسمان می رود.تا به بهشت آب های عمیق اندونزی که اولین و بهترین مکان برای غواصی در کل جهان می باشد و حیات وحش شگفت انگیز آن، که از خزندگان غول پیکر گرفته تا گیاهان خاص و ظریف را شامل می شود. آب و هوای معتدل، خاک بارور و مواد معدنی موجود در زمین و در آب های اندونزی، آن را تبدیل به یک زیستگاه ایده آل برای گونه های نادر گیاهی و جانوری کرده است.

 

 

جغرافیای اندونزی

 

 

مجمع الجزایر اندونزی – که بزرگترین مجمع الجزایر می باشد، بخش عمده آن در جنوب شرقی آسیا و بخش هایی از آن در منطقه اقیانوسیه می باشد. این کشور علاوه بر اینکه بین دو قاره آسیا و استرالیا قرار گرفته است، بین دو اقیانوس آرام و هند قرار گرفته است.

 

 

 

خط فرضی والاس

 

اندونزی با خط فرضی والاس که بین بالی و لومبوک (در شرق و غرب) و بین کالیمانتان و سولاوسی (شمال و جنوب) می باشد، تقسیم شده است. هرگونه پوشش گیاهی یا حیات وحش در غرب این خط متعلق به طبیعت آسیا است و در سمت شرق آن پوشش گیاهی یا حیات وحش آن متعلق به استرالیا می باشد. گونه ای نادر از ببرها را می توان در سوماترا مشاهده کرد. در پارک جنگلی Ujung Kuton در جاوه، پلنگ ها نگهداری می شوند و یک نوع کرگدن تک شاخ جاوه ای که در حال انقراض است در همین پارک نگهداری می شود. فیل ها، با تعداد بسیار کم، در قسمت وحشی سوماترا و در پارک ملی Way Kambas زندگی می کنند، البته بعضی از این فیل ها در قسمت شمال شرقی Kalimantan دیده شده اند. در Papua درختان Tree-kangaroos، bandicoots و ring-tailed possums وجود دارد، در حالیکه برخی از خزندگان بومی استرالیا مانند تمساح ها و مارمولک های طوقی، Papua را خانه خود می دانند

 

 

فرهنگ مردم اندونزی

 

دانستن درباره فرهنگ این کشور عجیب و غریب، نه تنها تور بالی لذت بخشی را برای شما رقم می زند بلکه نگرش شما را درباره جهان تغییر می دهد. از جنبه های مذهبی تا عادت های اجتماعی، موضوعاتی است که باید درباره این فرهنگ بدانید.

 

چیزی به نام فرهنگ اندونزیایی وجود ندارد

 

 قبل از اینکه در این رابطه صحبت کنیم، باید بگوییم که اندونزی یک واژه است که کشوری خاصی را نام می برد، اما در مورد فرهنگ آن هیچ چیز یکنواخت نیست. در اندونزی حداقل 300 گروه قومی وجود دارد که هرکدام آداب و رسوم خاص و اشیای فرهنگی متمایز هستند. اما این بدین معنا نیست، که بین فرهنگ های مختلف هیچ تشابه و گرایشی وجود ندارد، اما در هنگام خواندن این مقاله تنوعی که با این آداب و رسوم خاص می آید را در نظر بگیرید. غالبا آنچه به عنوان فرهنگ اندونزیایی شناخته می شود، برتری یک فرهنگ یا انعکاس درآمیختگی چند فرهنگ مشابه با یکدیگر می باشد.

 

خانواده ها به یکدیگر نزدیک هستند

 

مهم نیست که چند ساله یا مستقل باشند، اندونزی ها تمایل دارند روابط تنگاتنگی با اعضای خانواده خود داشته باشند. برای بسیاری از جوانان اندونزی، رفتن از خانه پدر و مادر به سادگی نیست، حتی اگر آنها درآمد ثابت خود را داشته باشند. بسیاری از آنها تصمیم می گیرند که زیر سقف والدین خود زندگی کنند، مگر آنکه آنها مجبور باشند برای کار شهر خود را ترک کنند و این لزوما نشانه ای از وابستگی نیست، فقط نشان دهنده ارزش ها و اصول یک ملت درباره خانواده استبعضی از خانوارها، خانواده های بزرگتری را تشکیل می دهند – پدر و مادربزرگ، عمو، عمه، خاله و دختر / پسر برادر یا خواهر و ... یا با هم زندگی می کنند و یا همگی در یک محله هستند تا هر چقدر می توانند به یکدیگر نزدیک باشند.

 

 

 

اولویت های مذهبی در اندونزی

 

 

هنگامی که در اندونزی باشید متوجه می شوید که آنها بسیار افراد مذهبی – جدای از اینکه چه مذهبی را پیروی می کنند – هستند و عادت های مذهبی خود را بسیار پیگیرانه دنبال می کنند و این امر در مراسم های روزانه، جشن ها و حتی در پرستشگاه آنها کاملا مشهود می باشد.

در اندونزی 6 دین وجود دارد، اندونزی به خاطر جمعیت عظیم مسلمان خود مشهور است. اما اسلام تنها یکی از ادیان رسمی در این کشور است – اسلام، پروتستان، کاتولیک، هندو، بودیسم و کنفسیوس. برای مثال، در بالی، مذهب غالب هندوئیسم است و مناطقی وجود دارد، که مسیحیان بیشتری نسبت به مسلمانان دارند.

 

 

سیستم های اعتقادات سنتی

 

 تنوع فرهنگی در اندونزی به تنوع اعتقادی منجر می شود. بسیاری از جوامع اندونزی به صورت سنتی زندگی می کنند و رسوم اجدادی خود را حفظ کرده اند. در برخی از جوامع این باورها و سنت ها تحت تاثیر جریان اصلی مذهبی قرار می گرفتند و منجر به تعداد زیادی از شیوه های خاص می شدند.

 

مردمان اندونزی بهم پیوسته هستند

 

 از ابتدای تاریخ اندونزی، آنها همیشه به صورت جمعی زندگی می کردند. کشاورزها با یکدیگر همکاری می کردند تا محصولات خود را پرورش داده و منابع خود را مدیریت کنند. روستاها جوامع بهم نزدیکی بودند تا از یکدیگر مراقبت کنند. ارزش های فرهنگی بر اساس اصول جمع گرایی پیش می رود و حتی در جوامع مدرن امروزی اندونزی نظیر محل کار، شما می توانید این سطح از وحدت و صمیمی بودن مردم اندونزی را حس کنید.

 

اندونزیایی غذای تند و خوشمزه را دوست دارد

 

 اندونزی پر از گیاهان و ادویه جات است که دستورالعمل های سنتی را برای استفاده از این مواد که به وفور یافت می شود، دارد. در واقع، بسیاری از طعم غذاهای اندونزی ممکن است برای برخی از گردشگران متمایز و تند باشد. دستور غذاها یک منطقه با منطقه دیگر، بنا به محصولات اصلی آن منطقه، متفاوت است. به عنوان مثال، در منطقه جاوه به علت فراوانی نیشکر و شکر نخل (Palm Sugar)، تمایل به طبخ غذاهای شیرین تری دارند. اما بسیاری از نقاط دیگر مانند Padang، Manado و Bali مطمئنا از استفاده کردن فلفل ها و ادویه جات و ترشی جات خود عقب نشینی نخواهند کرد.

 

 

 

آب و هوای اندونزی

 

 

 اندونزی به دلیل قرار گرفتن بر روی خط استوا، دارای آب و هوای گرمسیری است که بسیار گرم و مرطوب می باشد. می توان آب و هو را در اندونزی به دو فصل بارانی و خشک تقسیم کرد.

فصل بارانی، معمولا از اکتبر تا آپریل – مهر تا اردیبهشت (در مناطقی مثل Maluku فصل بارانی از اسفند تا اردیبهشت می باشد). باران در این زمان از سال معمولا از ظهر شروع به بارش می کند و تا بعدازظهر ادامه دارد. متوسط درجه حرارت در روز 28 درجه سانتی گراد، در طول سال است.

فصل خشک، معمولا از می تا سپتامبر – خرداد تا اواخر شهریور، که ممکن است در بعضی از روزها باران با بارش باران گرمسیری اتفاق بیافتد.

دمای هوا در اندونزی معمولا ثابت است، مگر اینکه در بعدازظهرها در فصل بارانی، بارش اتفاق بیافتد که باعث کاهش دما می شود.

دمای هوا در ساحل ها متوسط 28 درجه سانتی گراد، در مناطق داخلی و کوهستانی به طور متوسط 26 درجه سانتی گراد می باشد و اگر به مناطقی بروید که ارتفاع بیشتری از دریا و مناطق داخلی دارند دما به طور متوسط 23 درجه سانتی گراد می باشد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهترین زمان برای مسافرت به اندونزی

 

جنگل های بارانی وحشی، سواحل گرمسیری بیشمار، آتشفشان های مه آلود و فرهنگ های جذاب؛ اندونزی را به مقصد نهایی برای ماجراجویی تبدیل کرده است. بنابراین اگر در حال برنامه ریزی برای تور اندونزی یا تور بالی هستید بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

 

  • اکتبر تا آپریل – اوایل مهر تا اوایل اردیبهشت: فصل بارانی در جاوه، بالی و لومبوک و فصل خشک در Maluku و Papua (مناسب برای غواصی)، در فاصله این ماه ها می توان تور اندونزی و یا تور بالی را با قیمت ارزان تر و مناسب تری نسبت به ماه های دیگر خریداری کرد.

 

  • ماه‌های می، جون و سپتامبر – اوایل اردیبهشت تا اوایل مهر و اوایل شهریور تا اوایل مهر: فصل خشک در Maluku و Papua و بهترین فصل برای سفر به جاوه، بالی و لومبوک و مناسب برای آفتاب گرفتن، گردش، کوه نوریدی و غواصی و تفریحات آبی (خشک و نه خیلی شرجی). در این تاریخ تور اندونزی یا تور بالی افزایش قیمتی به آن صورت ندارد و شما می توانید نرخ مناسبی را برای تور اندونزی پیدا کنید.    

 

  • جولای و اگوست – اوایل تیر تا اواخر مرداد: تعداد گردشگران در سراسر اندونزی، از بالی تا سولاوسی و دورتر، افزایش می یابد. در این ماه ها، دریای آرام، آب و هوای مناسب ساحل و شنا و تفریحات و ورزش های دریایی، کوه نوردی (کوه برومو و کوه رینجانی) و بازدید از مناطق کوهستانی و ... . هزینه اتاق ها در این زمان از سال 50% افزایش قیمت دارد و نسبت به بقیه ماه های سال باید هزینه بیشتری برای تور اندونزی یا تور بالی خود پرداخت کنید.

 

به صورت کلی؛ بهترین زمان سال، برای رزرو بلیط هواپیما اندونزی بین ماه های می تا سپتامبر – خرداد تا اواخر شهریور که آب و هوا خشک و آفتابی می باشد و در فصل بارانی، درجه حرارت علاوه بر اینکه بالا می ماند، بارش باران شدید گرمسیری برای چندین ساعت، جاد های گلی، دریای مواج و ... باعث می شود سفر شما خراب شود.

 

 

 

 

برای مشاهده آفرهای تور بالی کلیک کنید!


 

 



نظرتان را بنویسید







منو