11 مورد درباره سفر بدون دردسر به چین




 

 

 

 

11 مورد درباره سفر بدون دردسر به چین

 

تور چین حتی برای مسافران کهنه کار و با تجربه هم شگفت انگیزه و خوب بهشون حق می دیم!! کشوری بزرگ با زبان و لهجه های کاملا متفاوت که حتی بومی های چین هم در برقراری ارتباط با افراد خارج از منطقه بومی خودشون دچار مشکل می کنه!! اما تور چین با سام سیر ترسناک و غیر قابل کنترل، نیست.

 

 

ناگفته‌هایی از تجربیات مسافرین تور چین

 

  • هتل های چینی زیاد در مورد دادن تخت های اضافه به مسافران سخت گیری نمی کنن به خصوص وقتی این تخت اضافه رو برای بچه همراهتون بخواین و خوب برای خانواده ها این موضوع خیلی به صرفه هستش، پس حتما قبل از تحویل اتاق از این مزیت استفاده کنید.

 

 

 

 

  • پول هاتونو مدیریت کنید: در شانگهای به راننده تاکسی حتما سکه بدید، اگر بهشون پول کاغذی بدید براشون توهین به حساب میاد، راننده تاکسی در شانگهای صدای سکه ها رو بیشتر دوست داره! در عوض تو شهرهای شمالی و غربی چین – مثل پکن – فروشنده مغازه ها اصلا سکه دوست ندارند و حتما باید بهشون پول کاغذی بدین حتی اگر مبلغ هم خیلی ناچیز باشه!

 

 

 

 

  • از برنامه های مترجم در موبایلتون استفاده کنید، مثل  Pleco، iTranslate، SayHi Translate، Voice Translation و ...
  • وقتی می خواهید در رستوران های چین برنج سفارش بدید – در رستوران های چین سفارش برنج، به ندرت اتفاق می افته – به پیشخدمت باید واضح بگید که برنج می خواید: Mifan (برنج) mashang (فورا).
  • در چین خیلی کم از کاغذ توالت استفاده می کنن، با خودتون حتما کاغذ توالت داشته باشید!!
  • صبحانه خوردن بیرون از هتل های بین المللی در تور چین واقعا سخته، چون صبحانه بیرون از هتل فقط مورد علاقه مردم چین هستش، البته اگر به Congee و ترشی علاقه داشته باشید مشکلی نداره. حتی بعضی از هتل های شهرهای کم اهمیت تر و کوچک تر چین هم فقط صبحانه چینی دارند که اگر شما صبحانه خودتون را داشته باشید هتل ها زیاد اهمیت نمی دن! 

 

 

 

 

  •  چین خیلی امنه، اصلا نگران نباشید. ترافیک زیادی داره و آب و هواش مخصوصا تو پکن آلوده هستش ولی یکی از امن ترین و مطمئن ترین کشورهای دنیا برای سفر کردن هستش.

 

 

 

 

این مطلب 11 مورد در سفر به چین رو از دست ندید!!

 

  • مردم چین دوست دارند که با صدای بلند و هیجان زده با همدیگه حرف بزنند و شما ممکنه فکر کنید که دارن با هم دعوا می کنن، اما شما دارید اشتباه می کنید.
  • اگر به کمک نیاز دارید با کسانی که کمتر از 25 سال دارند انگلیسی صحبت کنید، اگر براشون بنویسید بهتر متوجه می شن!
  • اگر نیاز دارید که ملیت خودتون رو به راننده های تاکسی، پیشخدمت ها و یا افراد عادی درخیابان بگید حداقل اسم یکی از نمادهای مهم کشورتون رو به چینی حفظ کنید؛ میدان آزادی Zìyóu guǎngchǎng، برج میلاد Mǐ lā dé tǎ و ...
  • اگر در یک سفر تجاری به چین هستید، تاجر استرالیایی متیو توبین پیشنهاد می ده که صبح خیلی زود به خیابان های اطراف هتل برید و یه صبحانه چینی متشکل از نودل یا Dumpling (خمیرهای گوله شده که داخل این خمیرها با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و حتی شیرینی پر شده و به روش های متفاوتی مثل آب پز، سرخ کردن، بخارپز پخته می شوند) سفارش بدید و شروع یک روز کاری رو در خیابان های چین در حین خوردن صبحانه تماشا کنید.

 

 

 

 

 

 


برای اطلاعات بیشتر تور چین به این لینک مراجعه کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو