جاذبه های گردشگری موریس کجاست؟




اگر شما هم قصد بازدید از طبیعت بکر و سواحل جذاب و آفتابی را دارید، پیشنهاد ما به شما بازدید از کشور موریس است. این کشور به عنوان نگینی در اقیانوس هند، همواره مقصد مناسبی برای تمامی گردشگران بوده است. کافی است تا نگاهی به لیست بلند بالای جاذبه های گردشگری این کشور بیاندازید تا به خوبی متوجه شوید چرا در اسرع وقت باید یک تور موریس پیدا کرده و از این کشور بازدید کنید. اجازه دهید تا گوشه از جاذبه های گردشگری این کشور بهشتی را به شما معرفی کنیم.

mauritius-valles-seven-colored-holidays.640a9419

روستای چمارل

روستای چمارل که در جنوب جزیره موریس واقع شده، یکی از پربازدید کننده ترین مکان های طبیعی در این کشور است. این دهکده کوچیک محل استقرار یکی از مرتفع ترین آبشارهای این کشور بوده و همچنین به منطقه هفت رنگ شهرت پیدا کرده است. آبشار چامارل، آبشاری به طول بیش از 100 متر است که به یک استخر طبیعی عظیم ختم می شود. زمین هفت رنگ چامارل نیز در نوع خود یک شگفتی بی نظیر در جهان شناخته می شود. این محل از تپه های شنی با رنگ های متمایز و دیدنی تشکیل شده است. بسته به وضعیت آب و هوا و زمان روز و شب، این سرزمین رنگ های متنوعی را به خود می گیرد.

دهکده توریستی و جذاب فیلک ان فلک (Flic en Flac)

دهکده توریستی و کوچک فیلک ان فلک (Flic en Flac) در قسمت غربی کشور موریس واقع شده است. این منطقه یکی از گرم ترین مناطق این جزیره شناخته می شود؛ اما بسیاری سواحل آن را به عنوان زیباترین سواحل می شناسند. هتل های مجلل، ویلاهای دیدنی، رستوران های ساحلی در کنار ورزش های آبی، غواصی، پیاده روی در ساحل و ... تنها بخشی از تفریحات گوناگون گردشگران در این منطقه است. جالب است بدانید که ساحل فیلک ان فلک طولانی ترین و بزرگترین ساحل موجود در این کشور است که دمای آن در طول روز به 26 درجه می رسد.

شهر چند فرهنگی پورت لوئیس

در میان تنوع گسترده گنجینه های مخلتف جزیره موریس، بدون شک فرهنگ محلی یکی از با ارزش ترین گنجینه ها بوده و شهر پورت لوئیس نمونه کاملی از فرهنگ و آداب و رسوم آن به شمار می رود. وجود ساختمان های زیبا، بناهای مذهبی، مجسمه های بنیان گذاران، پیست های مسابقه ای، ارگ و ... باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از دیدنی ترین شهرهای موریس شناخته شود.

جاذبه اصلی گردشگری شهر پورت لوئیس، بازار رنگارنگ و متفاوت آن است که چشم هر گردشگری را به خود مجذوب می کند. کافی است تا در این بازار قدم بزنید تا تمام آن چیزی که از یک بازار در ذهن خود داشته اید را تغییر دهید. در این بازار همه چیز یافت می شود. از میوه های عجیب و غریب گرفته تا سوغاتی های مختلف، لباس های سنتی و حتی غذاهای معروف خیابانی.

روستای ساکت لو مورن

اگر در کشور موریس به دنبال فرار از هیاهوی شهری هستید، می توانید از روستای لو مورن دیدن کنید. این روستا به هیچ روستای دیگری در این کشور شباهت ندارد. روستای لو مورن در جنوب غربی جزیره موریس واقع شده و ساحل این روستا نیز یکی از خلوت ترین و بکرترین سواحل برای استراحت شناخته می شود. دور از شهرها و هجوم گردشگران مختلف، ساحل چهار کیلومتری لو مورن می تواند محلی برای رسیدن به آرامش تلقی شود.

پارک ملی دره رود سیاه

پارک ملی دره رود سیاه 6574 هکتار از جنگل های سرسیز موریس را پوشش داده و شامل طیف وسیعی از جانوران و پوشش های گیاهی مختلف است. در این جنگل انبوه می توان بیش از 300 گونه گیاهی و درخچه ای را مشاهده کرد. برای دوست داران حیات وحش، پارک ملی دره رود سیاه، یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید خواهد بود. شما می توانید در این پارک یکی از کمیاب ترین و نادرترین پرندگان در جهان را مشاهده کنید. 

کبوتر صورتی، پرنده بومی موریس گونه ای از پرندگان است که در این کشور به شدت مورد حفاظت قرار گرفته است. همچنین اگر اهل کوهنوردی و پیاده روی هستید، مسیرهای مختلفی برای شما در بین تنگه ها، قله ها و آبشارها وجود دارد که تجربه ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

باغ گیاه شناسی Pamplemousses

این پارک که به طور رسمی به عنوان باغ گیاهشناسی Sir Seewoosagur Ramgoolam شناخته می شود، بیش از 60 هکتار وسعت داشته و عمدتا توسط درختان خرما و میوه، به خصوص برخی از گونه های بومی موریس، تشکیل شده است. با این حال آن چه که این باغ گیاهشناسی را تا به این اندازه محبوب کرده است، نیلوفرهای آبی غول پیکر آن است.

جزیره کوچک و حیرت آور Ile aux Cerfs

با این که کشور موریس از چندین و چند جزیره مختلف تشکیل شده است، اما جزیره Ile aux Cerfs واقع در تالاب شرقی موریس، یکی از مشهورترین آن ها به شمار می رود. این جزیره با سواحل ماسه ای سفید رنگ خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. از دیگر دلایل محبوبیت Ile aux Cerfs می توان به امکان لذت بردن از چتربازی و پالاگلایدر اشاره کرد. اگر در طی تور موریس در سواحل Ile aux Cerfs قدم بزنید، ناگهان خودتان را در میان رستوران های ساحلی با انواع غذا های محلی پیدا خواهید کرد.

قلعه قدیمی Chateau de Labourdonnais

کاخ Chateau de Labourdonnais در یک مزرعه طبیعی زیبا و در سال 1859 ساخته شده است. این کاخ به خوبی می تواند بازتابی از نحوه زندگی مردم در قرن نوزدهم در کشور موریس قلمداد شود. کاخ Chateau de Labourdonnais بعدها مورد بازسازی قرار گرفته تا به شکوه اولیه خود بازگردد و هم اکنون به یکی از مکان های گردشگری جذاب موریس بدل شده است. بعد از بازدید از این قلعه می توانید از قدم زدن در باغ کنار آن نیز لذت ببرید.

همچنین برای اطلاعات بیش تر از تور موریس پاییز ٬ تور موریس تابستان ٫ تور موریس زمستان  کلیک کنید.

دریاچه مقدس گرند باسین

دریاچه مقدس گرند باسین، بزرگترین مکان عبادتی در کشور موریس است. این آتش فشان غیرفعال اکنون به مناسب جشن مذهبی ماها شیواراتری به یک زیارتگاه بدل شده است. این جشن مذهبی هر ساله در اوایل سال و به افتخار لرد شیوا جشن گرفته می شود. منطقه گرند باسین همچنین به دلیل ارتفاع 1800 متری خود از سطح دریا، شهرت بالایی پیدا کرده است. اگر کمی چشم خود را بچرخانید، می توانید مجسمه 108 فوتی شیوا را نیز که نشانی از اصالت این مکان مقدسی است، مشاهده کنید.

همانطور که به خوبی متوجه شدید، کشور مرویس پر از جاذبه های توریستی و گردشگری مختلف است. بهتر است دست از صبر کردن برداشته و با اولین تور موریس، بازدید از این کشور را شروع کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو