عجیب ترین رسوم ازدواج در عمان




 

 

بدیهی است که عمده ایرانیان از آداب و رسوم مردم در کشور های عربی اطلاع ندارند و عادات منحصر به فرد عمومی را نمی شناسند. از آن جایی که عمان به عنوان یکی از کشور های عرب هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی است، شناخت رسوم ازدواج در عمان قبل از سفر به این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می توانید با شناخت این آداب و رسوم و پیروی از آن در عروسی های عمان، تجربه ای خاص را در طول سفر به این کشور به دست بیاورید. در این مطلب، تعجب آورترین آداب و رسوم ازدواج در همان را به شما معرفی می کنیم.

C:\Users\Behzad\Desktop\عجیب ترین رسوم ازدواج در عمان.jpg

آداب ازدواج در کشور های عربی

همان طور که می دانید، مردم کشور های عربی شدیدا مذهبی هستند و اکثریت آن ها از دین اسلام پیروی می کنند. از آن جایی که دین اسلام صد ها سال پیش وارد زندگی مردم عرب شده، طبیعی است که آثار آن را در تمام آداب و رسوم عمومی کشور عمان مشاهده کنیم. به نحوی که تمام آداب و رسوم ازدواج در عمان عملا از احادیث و اصول دین اسلام پیروی می کنند. البته باید توجه داشت که در کنار این موارد، بسیاری از رسوم ازدواج در کشور عمان موجب افزایش شادی و هیجان در طول عروسی می شوند.

از آن جایی که آداب ازدواج در کشور های عربی مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی قرار گرفته، طبیعتا افراد می توانند تماشاگر یکی از این عروسی ها باشند. در صورتی که نسبت به خرید بلیط تور عمان اقدام کردید، می توانید در یکی از جشن عروسی هایی که ورود و تماشای عموم مجاز باشد حضور پیدا کنید و رسوم آن ها را ببینید. پیشنهاد ما به شما این است که با لباس های عروسی مخصوص کشور عمان در این جشن ها حضور پیدا کنید و یک تجربه نایاب در این کشور به دست آورید. در ادامه، به مهم ترین رسوم مردم عمان در جشن عروسی را به شما معرفی می کنیم.

رسوم ازدواج در عمان

همان طور که پیش از این اشاره کردیم، آداب و رسوم ازدواج در عمان اصولا با مذهب و دین آن ها تطابق دارد و شما شاهد اقداماتی سنتی که توسط اصلی ترین اعضای خانواده انجام می شوند خواهید بود. با وجود این که اکثریت مردم عمان از بی نتیجه بودن برخی اقدامات آگاه هستند، اما به دلیل ارزش این رسوم آن ها را رعایت می کنند. در ادامه، تعدادی از رسوم ازدواج در عمان به شما معرفی شده است:

  • نحوه عقد در عمان

C:\Users\Behzad\Desktop\نحوه عقد در عمان.jpg

در کشور عمان، رواج دارد که عقد عروس و داماد پس از صرف شام انجام بگیرد. در حین عقد، پدر عروس باید با خط خود نامه ای مبنی بر وکالت پدر عروس می نویسد و آن را به یکی از روحانیون مجری عقد می دهد. پس از اتمام عقد نامه، شیرینی عمانی و قهوه بین میهمانان و حضار پخش می شود. همچنین یکی از رسوم عجیب مردم عمان، این است که بعد از عقدنامه مقدار زیادی گلاب به سر و روی حضار می پاشند تا زندگی زوجین شیرین و به شکل دلخواه آن ها باشد.

  • روز حنا

در روزی که عروس مجلس قرار است با بهترین و زیبا ترین لباس های خود در بین میهمانان حضور پیدا کند، می توان رد نقاشی های حنا را روی بدن او مشاهده کرد. در واقع بانوان دیگر با استفاده از حنا به افزایش زیبایی عروس کمک می کنند تا او بیش از همیشه اعتماد به نفس داشته باشد. آداب و رسوم روز حنا در کشور عمان از محبوبیت فراوانی در بین مردم برخوردار است. در صورتی که تور عمان را در برنامه خود دارید، می توانید با پرداخت هزینه به مراکز مربوطه، روز حنا را در کشور عمان تجربه کنید.

C:\Users\Behzad\Desktop\لباس حضار در جشن عروسی.jpg

  • لباس حضار در جشن عروسی

بدیهی است که مردم کشور های عربی عمدتا از مقدار زیادی زیورآلات در جشن های مختلف استفاده می کنند. به طوری که می توان انواع گردنبند ها، گوشواره ها، انگشتر ها و دیگر زیورآلات طلا و نقره را در این مجالس عروسی مشاهده کرد؛ به خصوص اگر حضار یک مجلس عروسی، از طبقه ثروتمند و پولدار جامعه عمان باشند. مشاهده چنین مجموعه کاملی از زیورآلات ارزشمند و گران قیمت در مجالس عروسی کشور عمان برای گردشگران خارجی بسیار جالب توجه خواهد بود؛ چرا که استفاده از بهترین زیورآلات از رسوم ازدواج در عمان است.

در مطلب فوق، شما را با برخی از عجیب ترین رسوم ازدواج در عمان آشنا کردیم. چنانچه می خواهید تجربه حضور یافتن در یک مجلس عروسی عرب را داشته باشید، بهتر است نسبت به خرید بلیط تور عمان اقدام کنید؛ چرا که بهترین مجالس عروسی عرب در کشور عمان برگزار می شوند. به این دلیل که عمان اقتصاد قدرتمند تری دارد و مردم توانایی اجرای انواع آداب و رسوم را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر از تور عمان، می توانید به سایت سام سیر مراجعه کنید.



نظرتان را بنویسید







منو