حقایق رومیان باستان




دردر تور ایتالیا شکوه رومیان را نظاره کنید

تور ایتالیا

 

حقایق رومیان باستان

 

آماده اید یک سفر به زمان گذشته داشته باشید؟ اینجا در آژانس مسافرتی سام سیر، ما تصمیم داریم که با حقایقی جالب درباره این تمدن شگفت انگیز، اصل حقیقت را به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید...

 

تور ایتالیا

 

 

در تور ایتالیا شکوه رومیان باستان را کشف کنید

 

 

رم در سال 753 قبل از میلاد، توسط اولین پادشاه، با نام Romulus کشف و تاسیس شد. این شهر طی چند صد سال آینده به یک شهر ثروتمند و قدرتمند تبدیل شد. در سال 117 میلادی، امپراطوری روم شامل کل ایتالیا، تمام سرزمین های مدیترانه و بسیاری از مناطق اروپا؛ از جمله انگلستان، ولز و مناطق اسکاتلند بود.افسانه رومی می گوید که Romulus برادر دوقلویی به نام Remus داشت. زمانی که این دو نوزاد بودند در منطقه کنونی رم رها شدند و یک گرگ ماده این دو را پیدا کرد و از آنها تا زمان بزرگ شدنشان مراقبت کرد، Romulus با Remus جنگید و او را کشت و تبدیل به اولین حاکم رم شد! رومی ها چنین امپراتوری عظیمی ایجاد کرده اند و به لطف ارتش قوی خود، زمین های جدیدی را به دست آورده اند. ارتش رومیان می توانست روزانه 40 کیلومتر راهپیمایی کند!

 

 

 

تور ایتالیا

 

عاقبت نبرد چه شد؟

 

در طول نبرد، یک سرباز رومی یا «لژیونر» ابتدا نیزه خود را به سمت دشمن پرتاب می کرد، و سپس با شمشیرش می جنگید. برای محافظت از خود، سپر چوبی را حمل می کرد و کلاه و زره پوش فلزی می پوشید.

رومی ها تمام وقت خود را صرف مبارزه نمی کردند - آنها معماران و مهندسین شگفت انگیزی بودند! جاده ها و دیوارها را می ساختند – چیزهایی که ما اکنون به آن احترام می گذاریم.

برای آوردن آب به شهرهای خودشان، رومیان باهوش کانال های آبی ساختند – مجموعه ای از کانال ها و پل ها - برای انتقال آب برای مصارف حمام عمومی و توالت!

 

 

 

عادات غذایی رومیان

 

رومیان دوست داشتند در حالی که با دست های خود روی یک نیمکت می خوابند، از غذای خود لذت ببرند. گهگاه هم از قاشق استفاده می کردند، اما هرگز از چاقو و چنگال استفاده نمی کردند. رومیان ثروتمند دوست داشتند، تا غذاهای عجیب و غریب مانند لک لک، طوطی کبابی و حتی فلامینگو بخورند!

 


 

تور ایتالیا

 

 

خدا در میان رومیان

 

رومیان به خدایان و الهه ها اعتقاد داشتند، که در حوزه های مختلف حاکم بودند. به عنوان مثال، نپتون خدای اقیانوس بود و به او دعا می کرد تا در دریا از آنها، محافظت کند. معابد برای احترام به خدایان ساخته شده اند و رومیان در هنگام رفتن به این معابد، با خود پیشکش می بردند.

 

 

تور ایتالیا

 

 

مشهورترین بنای رومی

 

 

یکی از معروف ترین سازه های رومیان باستان، کولوسئوم است - یک آمفی تئاتر بزرگ در مرکز رم. این جایی است که تمامی رومیان به تماشای رویدادهای ورزشی و بازی ها، از جمله جنگ بین گلادیاتورها نگاه می کردند!

 

تور ایتالیا

 

 

سبک پوشش رومیان باستان

 

 

Tunics - دو قطعه از پارچه پشمی که در دو طرف پهلوها و شانه ها به یکدیگر دوخته شده اند، و در قسمت سرها و بازوها باز بود- شایع ترین لباس در رم بود. بعضی از رومی ها نیز Togas - نوعی شال پشمی - به منظور نشان دادن اینکه چقدر ثروتمند هستند روی لباس Tunics، می پوشیدند.

 

 


برای مشاهده آفرهای تور ایتالیا کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو