مالدیو؛ بهشت خصوصی




 

 

 

مالدیو؛ بهشت خصوصی

 

جمهوری مالدیو، کشوری مستقل در جنوب آسیا و در اقیانوس هند و دریای عرب و در جنوب غربی سریلانکا و هند قرار دارد.

این کشور با داشتن 298 کیلومتر مربع مساحت یکی از پراکنده ترین مناطق جهان است و کوچکترین کشور آسیایی از نظر جمعیت در حدود 427 هزار نفری آن است. ماله پایتحت این کشور که بیشترین جمعیت در این شهر است و از قدیم به خاطر موقعیت مرکزی این جزیره «جزیره پادشاه» نام دارد.

مالدیو دقیقا بالای رشته کوه زیردریایی Chagos-Laccadive در اقیانوس هند قرار دارد. این مجمع الجزایر با داشتن ارتفاع متوسط 1.5 متر بالاتر از سطح دریا، و با داشتن بلند ترین نقطه طبیعی به ارتفاع 2.4 متر، پایین ترین کشور دنیا می باشد. با این مقاله سام سیر همراه ما باشید.

 

 

جغرافیای مالدیو

 

 

جزایر مالدیو، از صخره های مرجانی بزرگ حلقه ای شکل، تشکیل شده است. مساحت هر جزیره به طور متوسط تنها یک تا دو کیلومتر مربع و به طور متوسط 1 تا 1.5 متر بالاتر از سطح دریا می باشد.

جزایر مالدیو هیچ گونه تپه ای ندارد به طور کامل از شن و ماسه مرجانی ساخته شده است. این جزایر بسیار کوچک تر از آن هستند که رود یا روخانه داشته باشند، اما در بعضی از آنها برکه ها و باتلاق های کوچک وجود دارد.

بعضی از جزایر ها باتلاقی هستند، در حالیکه دیگر جزایر به لطف شن و ماسه و سنگ ریزه ها که توسط موج و تغییرات جرز و مد روی یکدیگر انباشته شده اند، بالاتر از سطح دریا هستند. خاک جزایر مالدیو بسیار قلیایی هستند و تولید محصولات کشاورزی به دلیل کمبود نیتروژن، پتاسیم و آهن بسیار محدود است.

 

 

 

 

اکوسیستم مالدیو

 

 

آبهای مالدیو مکانی برای زندگی اکوسیستم های مختلف است، اما بیشتر به خاطر انواع مختلف صخره های رنگی مرجانی، 1100 گونه ماهی، 5 گونه لاک پشت دریایی، 21 گونه از نهنگ ها و دلفین ها، 187 گونه مرجان، 400 گونه از نرم تنان – هشت پا، حلزون ها، ماهی های مرکب و 83 گونه از خارپوستان – لاله های دریایی، خیارهای دریایی، ستاره دریایی و انواع مختلفی از خرچنگ ها...، شناخته شده است.  

 

 

 

 

گیاهان و جانوران مالدیوی

 

 

گیاه و جانوران جزایر شامل صخره ها، اقیانوس اطراف و جزایر مرجانی است.

 

  • گیاهان: درخت نارگیل، نماد پوشش گیاهی گرمسیری مالدیو است. برخی از گونه های گیاهی که در جزیره های مسکونی هستند با آنهایی که در جزایر غیر مسکونی هستند، فرق دارند. با توجه به تاثیر زندگی انسان ها بر روی این جزایر، بیشه های کوچکی برای رشد موز، پاپایا، Drumstick و درختان مرکبات وجود دارد، درحالیکه، درختان Breadfruit یا درختان نان و نخل های نارگیل در تمامی تکه زمین های موجود رشد می کنند. از سوی دیگر، در جزایری که مسکونی نیستند، شاهد گونه های بسیار متفاوت از بوته ها (magū و boshi) و مانگروها (kuredi و kandū) که در کنار خط آبی و برخی از درخت های نارگیل است، می باشیم.

 

 

 

 

  • ماهی: یکی از جنبه های برجسته مالدیو، تنوع شگفت انگیزی از زندگی دریایی است که در این جزایر یافت می شود، با طیف وسیعی از، مرجان ها و بیش از 2000 گونه از ماهی های رنگی تا کوسه های ساکن در صخره های مرجانی، مار ماهی ها و انواع مختلفی ازسفره ماهی ها: Manta، stingray و Eagle می باشد. آب های مالدیو، خانه کوسه نهنگی است. اقیانوس هند در اطراف مالدیو، در داشتن گونه های نادر از نظر زیستی و ارزش تجاری بسیار با ارزش است. صید ماهی تن و صدف، به طور سنتی منبع تجاری اصلی کشور است. در چند دریاچه و باتلاق ها، ماهی های آب شیرین مانند Chanos chanos یا خامه ماهی و دیگر گونه های کوچکتر وجود دارد.

 

 

 

 

  • پرنده ها: با توجه به محل اقیانوسی مالدیو، پرندگان مالدیو محدود به پرندگان دریایی هستند. اکثر گونه های پرندگان هم مشابه پرندگان مهاجر اروپایی و آسیایی هستند. برخی از پرندگان فصلی هستند؛ مانند Frigate bird یا مرغ دله. همچنین پرندگانی هم در باتلاق ها و بوته زارهای جزیره مانند مرغ ماهیخوار و چنگر نوک سرخ ساکن هستند. پرستوهای سفید دریایی هم، گاهی اوقات در جزایر جنوبی یافت می شوند.

 

 

 

 

  • پستانداران: در مالدیو تعداد بسیار کمی از پستانداران خشکی وجود دارد. خفاش های میوه خوار یا خفاش های روباهی و گونه ای از حشره خوارها را می توان بومی نامید. گربه ها، موش های صحرایی و موش ها توسط انسان به این جزایر راه پیدا کردند. در اقیانوس های اطراف جزایر نهنگ ها و دلفین ها وجود دارد.

 

 

 

 

فرهنگ و سنت‌های مالدیو

 

 

هویت قومی مالدیو، ترکیبی از فرهنگ هایی است که منعکس کننده افرادی است که در جزایر مستقر شده اند و با دین و زبان خودشان را به این جزایر تحمیل کرده اند. اولین مهاجران احتمالا از جنوب هند و سریلانکا بودند. آنها زبان و قومی مربوط به مردمان شبه قاره هند هستند. آنها به لحاظ قومی به عنوان Dhivehis شناخته می شود.

 

فرهنگ مالدیو به شدت تحت تأثیر نزدیکی جغرافیایی به سریلانکا و جنوب هند است. زبان رسمی و مشترک Dhivehi، یک زبان هندو اروپایی با برخی از شباهت ها با زبان Elu، زبان سینالایی باستانی است.

 

پس از دوره طولانی بودایی در تاریخ مالدیو، معامله گران مسلمان، اسلام سنی را به مردم مالدیو معرفی کردند. در اواسط قرن بیستم، مذهب مردمان مالدیو به اسلام تبدیل شد. از قرن 12 میلادی به بعد هم، از آنجایی که هم مردم مالدیو مسلمان شده بودند، از عربستان در فرهنگ و زبان هم تاثیرات خودش را پذیرفت و این به دلیل سابقه طولانی تجارت بین شرق دور و خاورمیانه بود.

 

 

 

 

 

هنر و صنایع دستی در مالدیو

 

 

مخلوط کردن فرهنگ ها در هنرهای مالدیوی بسیار دیده می شود. موسیقی با یک درام بزرگ محلی به نام Bodu-beru که شبیه به درام آفریقایی است، نواخته می شود. Dhoni که یک قایق ماهیگیری منحصر بفرد در مالدیو است شباهت های قابل ملاحظه ای به dows عربستان – قایق های بادبانی چوبی عربستانی، دارد. آثار هنری عالی و ظریف مالدیوی ها، که در جزئیات پیچیده روی تیرهای چوبی در مساجد عتیقه دیده می شود، نشان دهنده چیزی است که ما از معماری جنوب شرقی آسیا بدست آورده ایم. طرح های هندسی متمایز که در حصیرهای بافته شده از مواد محلی، گلدوزی لباس های سنتی زنان و زیور آلات آنها استفاده می شود، داستان دیگری را که از فرهنگ ناشناخته ای که به جامعه مالدیوی وارد شده است، را به نمایش می گذارد.

 

سنگ قبرهای زیبای حک شده در برخی از گورستان های قدیمی و حکاکی سنگ های زیبا از Hukuru Miskiiy در ماله، شاهدی بر مهارت های پیچیده و حرفه ای سنگ تراشان مالدیوی در گذشته می باشد. مالدیوی ها بسیار هنرمندان ماهری هستند که می توانند قطعات زیبایی را بسازند. اگر چه بسیاری از این مهارت ها نسل به نسل منتقل شده اند و حتی امروزه نیز وجود دارند.

 

 

 

 

آشپزی مالدیوی

 

 

غذاهای سنتی مالدیویایی بر اساس سه مورد اصلی و مشتقات آن هستند: نارگیل رنده شده، فشرده کردن نارگیل برای گرفتن شیره آن، یا روغن نارگیل برای غذاهایی که می خواهند سرخ کنند، استفاده می شود. شیر نارگیل جزء ضروری برای جوجه کاری مالدیوی و دیگر غذاها می باشد. ماهی مورد علاقه، ماهی تن Skipjack است، که خشک یا تازه استفاده می شود. اقلام نشاسته ای مانند برنج، تربچه که در Taro (Ala)، سیب زمینی شیرین (kattala) یا تاپیوکا (dandialuvi)، و همچنین میوه هایی مانند نان میوه (bambukeyo) یا پیچ گوشتی (kashikeyo). تربچه و نان میوه را اول می جوشاند و بعد می خورند. میوه کاج پیچی بیشتر پس از برش به برش های نازک، خام خورده می شود.

 

 

 

 

آب و هوای مالدیوی

 

 

با شرایط آب و هوایی معمولا خشک و دمای تقریبا عالی در تمام طول سال، جاهایی خیلی کمی برای مسافرت رفتن وجود دارد، تور مالدیو از همه جا زیباتر و راحت تر برای مسافرت کردن است. اساسا هیچ راهی برای پیش بینی آب و هوا وجود ندارد، تنها گزینه این است که تصمیم بگیرید وقتی می خواهید / می توانید سفر کنید و فقط تور مالدیو را بخرید و لذت ببرید! مالدیو بهشت است؛ حتی اگر باران باشد، و اگر چه می تواند و اتفاق می افتد، و باید خیلی بدشانس باشید که بیشتر از سه روز طول بکشد.  

 

 

 

 

 


برای اطلاع از وضعیت کلی آب و هوای مالدیو و بهترین زمان مسافرت به مالدیو، کلیک کنید.


 

 

 

اطلاعات کلی مالدیو

 

 

نام رسمی: مالدیو

پایتخت: ماله

بزرگترین شهر: ماله

تعداد ایالت ها:

دولت : جمهوری مالدیو

سال رسیدن به استقلال: 26 جولای 1965

رئیس جمهور: عبدالله یامین

نام سرود ملی: درود ملی

 

 


 

 

جمعیت: 427،756

مساحت: 298 کیلومترمربع

واحد پول: روفیه مالدیو

زبان رسمی: دیوهی یا مالدیوی

خط رسمی: لاتین

منطقه زمانی: Maldives Time (UTC+5)

اختلاف ساعت با ایران: 30 دقیقه - جلوتر

پیش شماره: 960+

دامنه اینترنتی: MV.

 

 


 

 

قومیت ها: 100% مالدیوی – آمیزه ای از نژادهای سینهالی، دراویدی، آفریقایی و عرب

دین رسمی: اسلام با 100%

 

 


 

 

القاب: بهشت خصوصی، سرزمین جزیره ها، کشور خوشه ای

 

 


 

 

نیاز به ویزا: ندارد

 

 


 

 

جاذبه های مهم توریستی: غواصی و ورزش ها و تفریحات دریایی، قایقرانی

 

 


 

پرچم:

 

 

 

 

نشان ملی: 

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور مالدیو کلیک کنید. 


 



نظرتان را بنویسید







منو