10 غذای برتر در مالزی که باید آنها را امتحان کنید




 

 

 

 

10 غذای برتر در مالزی که باید آنها را امتحان کنید

 

 

اولین چیزی که باید درباره مالزیایی ها بدانید، این است که آنها در مورد غذا احساساتی هستند. مالزی یک مجموعه گسترده ای از غذاها را از فرهنگ چندگانه اش، به ارث برده است. بنابراین فهرستی از غذای مالزی که باید امتحان شود، بر خلاف سایر موارد است. برخی از غذاها ممکن است از مالزی سر چشمه نگرفته باشند، اما برای خودشون در مالزی جایگاهی پیدا کرده اند. در جامعه چند نژادی مالزی، انواع آشپزی های مختلف به نمایش گذاشته شده است. چینی، هندی، مالایی و ... . برخی از این سبک های آشپزی قومی ممکن است نسبت به دیگران شیرین تر یا کمتر تندتر باشد، اما باید بگوییم که همه آنها به یک اندازه به روش خود، جالب هستند. در اینجا 10 غذاهای برتر در مالزی را که حتما باید در تور مالزی خودتون اونها را امتحان کنید، بهتون معرفی می کنیم! با سام سیر همراه باشید!

 

 

Nasi Lemak – ناسی لماک

 

 

به سادگی می گوییم، این فقط برنج خیس شده در شیر نارگیل و بخار است. اما همیشه با یک کوه از مزه های جانبی مثل تخم مرغ آبپز و بادام زمینی تا سبزیجات و گوشت سرو می شود. این یک غذا ساده است که ترکیبی کامل از تند، شیرین است و لذیذ می باشد.

 

 

 

 

Apam Balik – آپام بالیک

 

 

Apam Balik یا آپام بالیک که معمولا در خیابان های مالزی و سنگاپور یافت می شود، یک پنکیک شیرین بادام زمینی شیرین که با کره بادام زمینی شیرین پر می شود، البته اگر کره ذرت هم بخواهید می توانید به آن اضافه کنید – اختیاری است. Apam Balik، به صورت تازه بر روی تابه های برنجی که بر روی آتش قرار گرفته اند، پخته می شود. دو مدل Apam Balik وجود دارد – ضخیم و نازک (یا ترد و برشته). این یک غذای بسیار لرزان و راضی کننده است که شما می توانید بعدازظهرها در خیابان های مالزی و سنگاپور آن را امتحان کنید.

 

 

 

 

 

 

Satay – ساتای

 

 

اگر تا به حال Satay را امتحان کرده باشید، می دانید چقدر خوشمزه است. کباب مرغ، گوشت گاو یا گوشت خوک که در سس بادام زمینی خوابانده شده است و به خوبی کباب شده است.

 

 

 

 

 

 

Nasi Danang – ناسی دانانگ

 

 

صبحانه محبوب در مالزی، Nasi Danang از برنج پخته شده در شیر نارگیل با ماهی کاری و مواد افزودنی مانند تخم مرغ آبپز شده، نارگیل تراشیده شده و سبزیجات ترشی است.

 

 

 

 

Laksa – لاکسا

 

 

این غذای مالایی شامل یک رشته فرنگی یا نودل همراه با آب گوشت یا سس، گوشت و سبزیجات است. طرز تهیه دقیق این غذا، بسته به جایی که در تور مالزی می روید متفاوت است. بعضی از آنها با شیر نارگیل درست می شوند، در حالی که بعضی دیگر از آنها از با آب گوشت رقیق تری تهیه می شوند. پیشنهاد می کنیم که، در چند جای مختلف این غذا را امتحان کنید تا ببینید از کدوم خوشتون میاد!  

 

 

 

 

سرزمین تای یا حوری؟ کلیک کنید

 

 

Banana Leaf – برگ موز

 

 

یکی از غذاهای غربی هندی از فرهنگ آشپزی Chettinad که از منطقه Tamil Nadu در جنوب هند است. اگر برنج دوست دارید، قطعا برنج برگ موز را دوست خواهید داشت.

در برنج برگ موز، برنج سفید بر روی برگ موز با مجموعه ای از سبزیجات، گوشت یا ماهی ادویه زده شده، خیارشور و پاپادوم – نوعی کراکر گندم - فوق العاده اعتیاد آور، سرو می شود. بعضی وقت ها هم هیچ گوشتی با این غذا سرو نمی شه و فقط از آب گوشت استفاده می شه، که این غذا رو به یک غذای سنتی گیاهی هندی تبدیل می کند.

این غذا از اونجایی که به طور سنتی با دست خورده می شود، خیلی شلخته کاری می شودف ولی شما می تونید اون رو به یک اثر هنری تبدیل کنید!

 

 

 

 

Bakuteh یا BKT – باکوته

 

 

این اسم دقیقا به معنای «چای استخوان گوشتی» است و در ساده ترین شکل آن، از دنده های چرب خوک که در گیاهان و ادویه جات (از جمله گل سرخ، دارچین، میخک، dong guai – نوعی جینسینگ، رازیانه و سیر) به مدت هرچه طولانی تر آهسته بجوشد، این مدت می تواند حتی روزها باشد. مواد افزودنی شامل سیرابی، انواع قارچ ها، Choi Sum یا گل کلم چینی و تکه های پفی توفو می باشد.

توصیه می کنیم این غذا را در رستوران Yik See Ho امتحان کنید. این رستوران در مجاورت بازار Pudu Wet واقع شده است.

 

 

 

 

 

NASI KANDAR – ناسی کاندار

 

 

اگر شما عاشق برنج هستید، این یک غذای محلی شگفت انگیز دیگری است که، نمی توانید آن را از دست بدهید.

ناسی کاندار، غذای اصلی و محبوب مالزیایی است که از پنانگ منشا گرفته است. این غذا، برنج پخته شده است که می تواند ساده و طعم دار باشد و با انواع غذاهای کاری و مخلفات جانبی، سرو شود. این برنج با غذاهای جانبی مانند مرغ سرخ شده، سنگدان، گوشت گوسفند، گوشت گاو، گوشت ماهی، اشپل ماهی، میگو سرخ شده یا ماهی مرکب سرخ شده. ظرف سبزی معمولا Brinjal (بادمجان)، بامیه یا کدوی تلخ همراه می شود.

 

 

 

 

Hokkien Mee – هوکین می

 

 

Fried Hokkien mee – هوکین می سرخ شده (نودل های زرد سرخ شده – به سبک چینی) یک فرقه در کوالالامپور دارد. این غذا از نودل های زرد ضخیم است که در سس تیره سویا غلیظ با گوشت خوک، ماهی مرکب، کتلت ماهی و کلم به عنوان مواد اصلی و چربی خوک سرخ شده که به عنوان چاشنی در بالای نودل ها گذاشته می شود، خیلی ملایم پخته می شود.

 

 

 

 

CHARSIEW RICE  - چار سیو رایس

 

 

Charsiew یا باربیکیو گوشت خوک یا گراز یک غذای بزرگ دیگر است ... Charsiew به معنای واقعی کلمه «سوزاندن با چنگال» است که در آن تکه های نوار مانند بزرگ از گوشت بدون استخوان و چاشنی زده شده که با چنگال های بلند و در یک اجاق سرپوشیده مثل تنور و یا روی آتش، کباب می شود.

گوشت، معمولا با مخلوط عسل، 5 پودر ادویه، توفو تخمیر شده، سس سویا تیره و سس Hoisin – یک سس قرمز شیرین، تند و تیره که از سویا، سرکه، قند، سیر و ادویه های مختلف تهیه شده است و به طور گسترده ای در آشپزی  چینی جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد – ترکیب شده است. را تمیز می کند.

 

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور مالزی کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو