روسیه؛ سرزمین تزارها




 

 

 

 

به روسیه خوش آمدید!

 

 

چه چیزی می تواند وسوسه کننده تر از تعطیلات در بزرگترین کشور در جهان باشد؟ فقط در روسیه، در فضاهای وسیع آن که پر مناطق جغرافیایی عجیب و غریب است - از دریای سیاه با آب و هوای گرمسیری تا زیبایی شدید دریاچه Baikal و عظمت سلطنتی جنگل های شمالی پوشیده از برف.

 

 

 

 

چه چیزی جالب تر از آشنا شدن با این کشور زیبا، که در سراسر جهان همه با ثروت، قدرت و عظمت، و تجلی روح اسرار آمیز روسیه، کشور برنده در جنگ جهانی، که همه سختی ها را با افتخار و غرور تحمل کرده است.

 

چه چیزی می تواند هیجان انگیز تر از دیدن این تور روسیه عجیب و غریب باشد - بالاترین کوه، طولانی ترین و پر آب ترین رودخانه ها، جنگل های سبز، معماری منحصر به فرد، صومعه های باستانی و کلیساهای طلایی، بازدید از شهرهای سنتی روسیه، که آداب و رسوم منحصر به فرد خود را حفظ کرده اند.

 

 

 

 

چه چیزی بهتر حس خوب مهمان نوازی و گرمای، اقوام ساکن در قلمرو وسیع روسیه می تواند باشد.

 

چطور ویزای روسیه بگیریم؟

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای روسیه شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • بلیط رفت و برگشت به روسیه و رزرواسیون هتل
  • اصل گذرنامه با حداقل 7 ماه اعتبار
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • فرم تعهد بازگشت به کشور
  • 2 قطعه عکس 3 در 4

برای اخذ ویزا روسیه بهتر است با تورهای مسافرتی در تماس باشید تا پروسه کار به راحتی انجام شود. سام سیر خدمات ویزا را ارائه میدهد. روی این لینک کلیک کنید.

 

جغرافیای روسیه

 

 

روسیه بزرگترین کشور در زمین است. قلمرو آن تقریبا 6/1 مساحت خشکی های زمین را تحت پوشش قرار می دهد و تقریبا نیمی از مساحت دو قاره بزرگ دنیا، اوراسیا را در دو قسمت تشکیل می دهد – اروپای شرقی و آسیای میانی.

مساحت روسیه 17،075،400 کیلومتر مربع است. روسیه از شرق به غرب 9 هزارکیلومتر گسترش می یابد و از شمال تا جنوب 2.5 تا 4 هزار کیلومتر است.

طول مرزهای کشور 20،322 کیلومتر، مرزهای دریایی هم در حدود 38،000 کیلومتر است.

در کل 11 ساعت بین دو سر آن - Chukotka و منطقه کالینینگراد فاصله است. شمالی ترین نقطه در سرزمین اصلی، دماغه Сhelyuskin (شبه جزیره Taimyr)، در جزایر - قسمت شمالی رودولف در مجمع الجزایر سرزمین Franz Josef؛ در جنوبی ترین نقطه - در داغستان در مرز با آذربایجان؛ در غربی ترین نقطه - در دریای بالتیک در تالاب کالینینگراد (Vistula)، در شرقی ترین نقطه - در جزیره Ratmanov در تنگه Bering.

روسیه توسط سه اقیانوس - آتلانتیک، قطب شمال و اقیانوس آرام احاطه شده است. روسیه دارای تعداد زیادی جزیره است: در اقیانوس اطلس - سرزمین Franz Josef (مجمع الجزایری متشکل از تقریبا 100 جزیره)، جزیره Novaya Zemlya، Vaigach، گروهی از جزایر معروف به Severnaya Zemlya، جزایر New Siberian، جزیره Wrangel ؛ در اقیانوس آرام - جزایر Kuril، کشیده شده از Kamchatka به ژاپن و Sakhalin.

روسیه را می توان به سه منطقه وسیع تقسیم کرد:

  • اروپائی روسیه، که به سرزمین های غربی در رشته کوه های Ural قرار می دهد. 
  • سیبری، که از رشته کوه های Ural تقریبا به ساحل اقیانوس آرام کشیده شده است.
  • شرق دور روسیه.

 

گیاهان و جانوران روسیه بسته به مناطق طبیعی موجود در قلمرو وسیع آن متفاوت است. در اینجا شما می توانید همه چیز را پیدا کنید: از بیابان های سرد گل سنگ تا پوشش گیاهی نیمه گرمسیری قفقاز.

 

 

 

 

فرهنگ روسیه

 

 

فرهنگ روسیه، تاریخی طولانی دارد. روسیه ادعا می کند، که رسم و رسومات آنها در بسیاری از جنبه های هنر، به ویژه در ادبیات، رقص های محلی، فلسفه، موسیقی کلاسیک، موسیقی محلی سنتی، باله، معماری، نقاشی، سینما، انیمیشن و سیاست تاثیر قابل توجهی در فرهنگ جهانی داشته است. این کشور همچنین دارای یک فرهنگ ممتاز و سنتی در فن آوری است.

فرهنگ روسیه از اسلاوای شرقی، با خدایان بتی اش و شیوه خاص زندگی در مناطق جنگلی، استپ (منطقه ای وسیع با درختان خاردار و بوته های کوتاه که با فاصله از هم روییده اند) و جنگل-استپ در اروپای شرقی یا اوراسیا، رشد کرد. فرهنگ اولیه ی روسیه تاثیر خود را، اقوام Finno-Ugric از استپای اوراسیایی (به طور عمده از مسیحیان کپچاک ترکیه و ایران) گرفته است و در اواخر هزاره اول میلادی مردم شمالی اروپا، مانند Varangian ( که به احتمال زیاد وایکینگ های اسکاندیناوی بودند) در تشکیل هویت روسیه و دولت Kievan  - روس کیف شرکت نمودند. مبلغان مذهبی مسیحی ارتدکس در قرن 9 میلادی وارد امپراتوری روم شرقی شدند و روس کیف در سال 988 به مسیحیت ارتدوکس روی آورد. این فرهنگ روسیه را در هزاره بعدی، تا حد خیلی زیادی به عنوان ترکیبی از فرهنگ های اسلاو و بیزانس تعریف کرد. پس از سقوط قسطنطنیه در سال 1453، روسیه بزرگترین کشور ارتدوکس در جهان باقی ماند و پیروی از میراث بیزانس – رم شرقی در قالب ایده سوم رم بود. در نقاط مختلف تاریخ، کشور نیز تحت تاثیر فرهنگ اروپای غربی قرار گرفت. از زمان اصلاحات پتر بزرگ، برای دو قرن، فرهنگ روسیه به طور گسترده ای بر اساس فرهنگ عمومی اروپایی، به جای روش های منحربه فرد و سنتی روسیه ای، ساخته شد. این وضعیت در قرن بیستم تغییر کرد، زمانی که ایدئولوژی کمونیستی عامل اصلی در فرهنگ اتحاد جماهیر شوروی شد.

 

میراث روسیه

 

امروزه میراث فرهنگی روسیه رتبه هفتم را در فهرست Nation Brands Index دارد. با توجه به روند کند روسیه در جهانی شدن و گردشگری بین المللی، بسیاری از جنبه های فرهنگ روسیه، مانند جوک روسی و هنر روسی، عمدتا برای خارجی ها ناشناخته است.  

فرهنگ روسیه با 160 گروه قومی مختلف، از نظر تنوع فرهنگی یکی از متنوع ترین کشورهاست.

از سالیان پیش اقوام اسلاو، تاتار، باشقیر، مسیحیان ارتدکس، چچن، بودا و نژاد روس با تفاوت ها و اشتراک هایی زیادی توانسته اند فرهنگ متفاوت خودشان را به جهانیان عرضه کنند. به گفته کارشناسانی که درباره روسیه تحقیق کرده اند، این تنوع فکری باعث شد که ادبیات روسیه در قرن های 18، 19 و 20 بر غرب مسلط شود.

به خاطر وسعت زیاد این کشور، در هر زمینه ای که فکرش را بکنید، تنوع و تفاوت های زیادی وجود دارد. از پوشش مردم تا موسیقی و رقص، غذاهای متنوع و قومی و ...

 

 

 

 


برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فرهنگ روسیه اینجا را کلیک کنید.


اگر می خواهید 16 حقیقت درباره فرهنگ روسیه بخوانید، اینجا را کلیک کنید.


 

 

آب و هوا در روسیه

 

در فکر افراد دنیا، روسیه کشوری است که جنگل های بی پایان دارد و خیابان هایش پوشیده از برف است و خرس ها در آن سرگردان هستند. این همه به این دلیل است که سالهاست که توریست ها از عبارت «زمستان روسیه» ترسیدند. بسیاری هم ارتش ناپلئون را در سال 1812به یاد می آورند، یا ارتش هیتلر که تمام امید به پیروزی را از دست داد و قادر نبود تا ارتش خود را در این زمستان بسیار سرد، از روسیه بگذراند. اما به همین سادگی نیست، روسیه کشور وسیعی است و آب و هوا در مناطق مختلف، کاملا متفاوت است.

 

 

زمستان روسیه: شبیه چه چیزی است؟

 

از آنجا که این قلمرو بسیار وسیع است، دارای چندین منطقه قاره ای است. به عنوان مثال، در شمال زمستان ها طولانی و سخت است، در برخی از نقاط ریزش برف بسیار زیاد و دمای کمتر از 40- درجه سانتیگراد است. این زمستان طبیعی است نه تنها در مناطق شمالی کشور بلکه حتی در شرق دور. در تابستان ها این مناطق حتی سه ماه گرم از سال را نمی بینند.

سردترین مکان مسکونی در زمین در Oymyakon، یک روستای کوچک در Yakutia،  در شرق دور روسیه با جمعیت کمی بالاتر از 500 نفر واقع شده است. پایین ترین دمای ثبت شده در سال 1924، 71.2- درجه سانتی گراد بود.

 

 

 

 

تابستان: در اینجا خورشید می آید

 

هر چه به جنوب نزدیکتر می شویم، روسیه گرم تر می شود. تابستان در بخش مرکزی کشور گرم و حتی داغ است که امکان برداشت خوب از حبوبات، میوه ها و سبزیجات را فراهم می آورد. در این نقاط زمستان ها بسیار سرد نیستند و میانگین دمای زمستان کمتر از 15- درجه سانتیگراد نیست. به هر حال، در روسیه گرمای واقعی تا اواسط آپریل – اواخر فروردین شروع نمی شود. و تنها در پایان ماه می – اوایل خرداد همه چیز شروع به شکوفه دادن، می کند و مردم بدون لباس گرم خود به بیرون می روند.

تابستان ها حتی در مناطقی که زمستان های بسیار سردی دارند، می تواند بسیار گرم باشد. تغییر فصل ها چشمگیر است. به عنوان مثال، در Vladivostok (شرق دور روسیه)، کمترین دما هوا ثبت شده در ژانویه 31.4- سانتی گراد بود و بالاترین دما در جولای 33.6 سانتی گراد است. رطوبت بالا هم باعث می شود، تابستان ها حتی بیشتر گرم شوند.

 

 

 

 

هتل های روسیه – مکانی بسیار عالی برای تعطیلات

 

اگرچه، شهرهایی در روسیه وجود دارند که آب و هوای آنها بسیار شبیه بعضی از ایالت های آمریکا می باشد. برای مثال، دمای هوا تابستان در سوچی تا حدود 40 درجه سانتیگراد بالا می رود. بنابراین در جنوب روسیه به خصوص در نزدیکی ساحل دریا یا دریاچه ها، تعداد زیادی هتل وجود دارد. در تابستان مردم به این نقاط برای لذت بردن از آب گرم و یک حمام افتاب حسابی سفر می کنند. هتل های روسیه مدرن و راحت است و جاذبه های زیادی برای گردشگران وجود دارد. پس برای سوچی بلیط هواپیما خود را رزرو کنید. 

 

 

 

 

آشپزی روسی

 

 

غذای روسیه ممکن است به نظر عجیب و غریب و بیگانه باشد، اما آشنایی با مواد مورد استفاده در آن ممکن است، شما را شوکه کند. یکی از رایج ترین اجزای غذا در روسیه یکی از چاشنی های مورد علاقه آمریكایی ها است: خامه ترش. آن را به عنوان یک شیرینی یا ادویه در آمریکا استفاده می شود، در روسیه، برای پخت کیک و سوپ استفاده می شود.

همانطور که آمریکا به کشور دوستداران پیتزا و هات داگ مشهور است، روسیه نیز با تعدادی غذاهای ملی مشهور است. غذاهای روسی معاصر واقعا خوشمزه و سالم است زیرا بیشتر به صورت طبیعی رشد می کند. غذاهای روسی خیلی پر و پیمون هستند، زیرا غذاهای روسی از روغن گیاهی، خامه ترش و مایونز استفاده می کنند. غذاهای ملی روسیه از دانه ها و ریشه ها، سبزیجات و هر چیز دیگری استفاده می کند. عمده غذای روسیه دارای مقدار زیادی ماهی، قارچ و انواع توت ها است. به خاطر آب و هوای ناملایم این کشور، روس ها در مواد تشکیل دهنده بسیار محدود بودند، اما این محدودیت ها با دستورالعمل های خلاقانه و ترکیبی جبران شده بود، زیرا آنها انواع مختلفی از سوپ ها را اختراع کرده بودند و چون مجبور بودند غذا را برای زمستان های سرد نگه دارند، از سبزیجات ترشی استفاده می کردند.

مهمترین مواد غذایی در غذاهای روسی سیب زمینی است. در اوایل قرن 18، پتر بزرگ، سیب زمینی را به روسیه آورد (آنها در آمریکای جنوبی کشف شدند). در ابتدا سیب زمینی در دسترس ثروتمندان و طبقه بالای جامعه بود. با گذشت زمان، سیب زمینی به عنصر مرکزی در هر غذای روسی تبدیل شده است؛ سرخ شده، جوش داده شده، پخته شده، له شده و کیک سیب زمینی.

بعدها، با توسعه روسیه و گسترش قلمرو آن به اروپای غربی طی قرن های 16 تا 18، آشپزخانه های اشراف روسی، طرز تهیه غذاهای سطح بالای آشپزی اتریش، آلمان و فرانسه را به منو غذاهای خود اضافه کردند.

صبحانه روسی بسیار شبیه به صبحانه برخی از کشورهای غربی است. برای صبحانه، روس ها تقریبا همیشه چای را با یک ساندویچ با گوشت (kolbasa-نوعی سوسیس سنتی در اروپای شرقی که با گوشت گاو یا خوک تهیه می شود)، یا تخم مرغ نیمرو یا املت (اما بدون بیکن)، می نوشند. گاهی اوقات آنها Blini را می پزند.

ناهار همیشه سوپ است و شام روسی شبیه به غذاهای غربی است که شامل انواع گوشت و ماهی سرخ شده است. غذا با سالاد سرو می شود (دستور العمل محبوب سالاد بسیار ساده است: خیار + گوجه فرنگی + پیاز + خامه ترش / مایونز)، سبزیجات ترشی و سیب زمینی سرخ شده.

برخی از غذاها خلاقیت بیشتری نسبت به دیگر غذاها دارند مثل: golbuci - گوشت گاو چرخ کرده یا ساطوری را در برگ کلم به همراه برنج می پیچند و به مدت 3 ساعت در اجاق گاز می گذارند تا بپزد.

 

 

 

 


برای دیدن غذاهای محبوب روسی اینجا را کلیک کنید.


 

 

شهرهای مهم روسیه

 

مسکو، روسیه

 

به نظرتون پایتخت بزرگترین کشور در جهان باید شبیه چه چیزی باشد؟ خاص، شاهانه، زیبایی خیره کننده، کمی مرموز و نورهای خاص براق...

به طور خلاصه، این مسکو است - پایتخت روسیه، «چهره» قدرت اصلی جهان، مهمترین مرکز سیاسی، علمی و فرهنگی روسیه است. این شهر با طبیعت و سرنوشت منحصر به فرد خود، نماد جاویدانی از قدرت و عظمت امپراتوری، موزه فضای باز معماری و مناظر مدرن با آسمان خراش های سر به فلک کشیده است.

 

 

 

درباره مسکو بیشتر بدانید! 

 

سنت پترزبورگ، روسیه

 

شهر مشهور در رودخانه نوا، سنت پترزبورگ درخشان، جایی است که در اولین نگاه عاشق آن می شوید. این ظاهر زیبا و ظریف توسط معماری دقیق و در عین حال لوکس از دوران کلاسیسیسم است. کاخ های شکوه با ستون های ردیفی آراسته شده است، کلیساهای باشکوه، فواره ها و پارک های با ابهت، موزه های فاخر، آثار تاریخی فاخر، دیوارهای خاکی های زیبا؛ سالانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان از شهر دیدن می کنند تا این زیبایی ها را با چشم خود ببینند.

 

 

 

 

درباره سن پترزبورگ بیشتر بدانید! 

 

 


 

 

اطلاعات کلی: 

نام رسمی: فدارسیون روسیه

پایتخت: مسکو

بزرگترین شهر: مسکو

تقسیمات کشوری: 85 واحد فدرال و 21 جمهوری خودگردان

دولت : جمهوری پارلمانی چند حزبی مشروطه فدرال

سیستم سیاسی: جمهوری فدرال

انقلاب کمونیستی: سال 1917

سال تاسیس فدراسیون روسیه: سال 1991

رئیس جمهور: ولادیمیر پوتین

نام سرود ملی: سرود ملی فدراسیون روسیه

رئیس دولت: رئیس جمهور

رئیس هیئت دولت: نخست وزیر

شهرهای مهم: مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، نیژنی نووگورود، یکاترینبورگ، سامارا، امسک، چلیابینسک، کازان، پرم، اوفا، روستوف-نا-دونو، ولگوگراد

 

 


 

 

جمعیت: 144،526،636 نفر

مساحت: 17،098،246 کیلومتر مربع

واحد پول: روبل روسیه

زبان رسمی: روسیه ای

خط رسمی: روسیه ای

منطقه زمانی:  (UTC+2 to +12)

اختلاف ساعت با ایران: یک ساعت و نیم – عقب تر

پیش شماره: +7

دامنه اینترنتی: .ru, .su , .pф

 

 


 

 

قومیت ها: روسی 81%، تاتار 3.7%، اکراینی 1.4%، باشقیر 1.1%، ارمنی 1.2%، چواش 1.0%، دیگر اقوام 11.0%

دین رسمی: مسیحیت ارتدوکس روسی 41%، ارتدوکس 1.5%، مسیحیان غیر وابسته 4.1%، دیگر فرقه های مسیحیت 0.5%،  معنوی ولی غیر دینی 25%، بی خدایی 13%، مسلمان 6.5%، پگانیسم 1.3%، بودیسم 0.5%، دیگر مذهب ها 1.1%، اعلام نشده 5.5%

 

 


 

 

القاب: خرس سه رنگ، سرزمین تزارها، بهشت روی زمین

 

 


 

 

نیاز به ویزا: دارد

 

 


 

 

جاذبه های مهم توریستی:

مسکو: کلیسای St. Basil، موزه لنین، کاخ کرملین، میدان سرخ، Aleksandrovskiy، میدان لوبیانکا، کلیسای عیسی منجی.

سن پترزبورگ: کاخ استراگانوو، کلیسای کازان، کلیسای منجی، پارک پترهوف، بازدید از کاخ زمستانی Hermitage، Folk Show در کاخ Nikolaevsky 

 

 


 

 

پرچم: 

 

 

 

 

نشان ملی: 

 

 

 

 

1 نظر



مقاله بسیار خوبی بود



نظرتان را بنویسید







منو