شانزده موردی که باید در مورد فرهنگ روسیه بدانید




 

 

 

 

1. روسیه بزرگ است.

 

 

در حقیقت، این بزرگترین کشور در جهان است که 6،592،800 مایل مربع را پوشش می دهد. با این اندازه، طبیعی است که شما با انواع مختلفی از مردم روبرو می شوید، در واقع قادر به تشخیص ویژگی های مشترک نیستید. بنابراین، بیش از آشناسازی، این در واقع واقعیت شماره یک در فرهنگ روسیه است. احترام به تنوع، این یک کشور عظیم با بسیاری از انسان های مختلف است که در آن زندگی می کنند. جای تعجب نیست که عبارت «روح گسترده روس» وجود دارد.

 

 

2. با این حال، شخصیت روسی و برخی از سنت ها و ویژگی های آنها در اکثریت قریب به اتفاق روس ها وجود دارد و شما متوجه آن خواهید شد.

 

 

مراودات درون فرهنگ روسیه

 

 

 

 

3. هنگامی که به روابط عاشقانه به میان می آید، دختران روسی اغلب سنتی و خانوادگی هستند مانند بسیاری از زنان اروپای شرقی.

 

بسیاری از روس ها وقتی هنوز خیلی جوان هستند، ازدواج می کنند و در اسرع وقت بچه دار می شوند. برای زنان روس، به ویژه فشار زیادی برای داشتن بچه ها وجود دارد در حالی که هنوز جوان و بارور هستند. و این دلیلی است که چرا زنان روس (همانند زنان اوکراینی) برای روابط کوتاه مدت و یک شبانه نیستند - از اوایل دوران کودکی، آنها ارزش یک رابطه پایدار و جایگاه خانواده را به تدریج یاد می گیرند.

 

 

4. فاصله سنی بین زوجین در روسیه معمول است.

 

در واقع، آمار نشان می دهد که در بیشتر ازدواج ها، اختلاف سن خاصی بین زوجین وجود دارد، زیرا همسر معمولا جوان تر است. بسیاری از دختران روسی ترجیح می دهند تا با مردان مسن تر ازدواج کنند؛ چرا که آنها به لحاظ مالی و روانی پایدارترند.

 

 

5. گروه های دوستی کاملا به یکدیگر گره خوردند و مردم معمولا تمایلی به ایجاد دوستی جدیدی ندارند.

 

درباره حرف من اشتباه برداشت نکنید، روس ها بسیار مودب و فروتن و خاکی هستند، اما سریعا نمی توانند با یک فرد جدید آشنایی بهم بزنند. در عین حال، آنها بسیار نسبت به افراد مختلف از فرهنگ های مختلف کنجکاو هستند، بنابراین کشوری که شما از ان به روسیه سفر می کنید، اغلب می تواند به شما در ایجاد دوستی کمک کند. آنها دوست دارند به دیگران سنت ها و شیوه های زندگی خود در روسیه را، معرفی کنند و به آنچه که فرهنگ روسیه را منحصر به فرد می سازد، بسیار زیاد افتخار می کنند.

 

 

مهمانی ها و مهمان نوازی

 

 

 

 

6. روس ها مردم بسیار خوش مشربی هستند و از پذیرفتن مهمان حتی بدون مناسبت خاصی لذت می برند.

 

در روسیه، وقتی که به خانه کسی دعوت می شوید، چه برای شام، قهوه بعد از ظهر و یا یک جشن خانگی، هرگز دست خالی نروید. صاحبخانه هم حتما مقدار زیادی غذا و نوشیدنی آماده کرده است – خیلی بی ادبانه به نظر می رسد، که مهمانان  بدون حداقل یک میان وعده از منزل صاحبخانه بیرون بروند.

به همین دلیل، به عنوان سپاسگزاری برای این تلاش در برگزاری مهمانی، مهمان حداقل باید هدیه ای همراه خودش ببره. در این مورد اجازه دهید، مناسبت مهمانی راهنمای شما باشد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید برای نوشیدنی به مهمانی بروید، یک نوشیدنی یا یک اسنک مانند چیپس ببرید . اگر شما برای شام دعوت شده اید، نوشیدنی یا یک دسر خوب و یا برخی از پنیرهای فانتزی و یا خوراک های لذیذ دیگر همراه خود داشته باشید. فراموش نکنید که با بچه ها به خوبی رفتار کنید.

 

 

 

 

7. کلیشه: مهمانی های روسیه ای خیلی خشن و خیلی سریع هستند.

 

در حالی که این ممکن است حقیقت داشته باشد یا نه، خوردن نوشیدنی یک کار خیلی خیلی بزرگ، در روسیه است. شما هیچوقت نمی توانید یک روس را در خوردن نوشیدنی شکست بدهید، و اگر تلاش کنید ممکن است راهی بیمارستان شوید.

 

 

سنت ها و باورهای فرهنگ روسیه

 

 

8. مسائل دینی و حتی آنهایی که دین ندارند، به کلیسا احترام می گذارند.

 

این ممکن است شما را سوپرایز کند، به ویژه برای یک کشور که در آن آتئیسم – خداناباوری، بیش از 50 سال حکومت می کرد. با این حال، اکثر روس ها امروزه حتی اگر خیلی پیگیر مسائل دینی نباشند، خود را به عنوان مسیحی ارتدکس در نظر می گیرند. کلیسای ارتدوکس روسیه دارای قدرت عظیمی در قلب یک ملت است، و حتی سفینه های فضایی قبل از اینکه به سمت فضا پرتاب شوند، توسط کشیش ها تعمید داده می شوند.

 

 


سنت پترزبورگ بدون شک یکی از زیباترین شهرهای سیاره زمین است. کسانی که می خواهند به این شهر سفر کنند اینجا را کلیک کنند.


 

 

9. کریسمس همیشه 25 دسامبر نیست. عجیبه، نه؟

 

خوب، روس های ارتدوکس طرفدار تقویم ژولینی – تقویم رومی - هستند، که طبق آن کریسمس در 7 ژانویه است. دیگر تعطیلات مذهبی هم نسبت به این تاریخ هستند، بنابراین اگر در 25 دسامبر به تور روسیه رفتید و جشن کریسمس را ندیدید، تعجب نکنید.  

اگر می خواهید برای تعطیلات کریسمس در روسیه باشید باید برنامه این تعطیلات رو یه مقدار تغییر بدید و خرید هواپیما برای روسیه رو زودتر انجام بدید. 

 

10. قبل از تعطیلات مذهبی، روزه می گیرند.

برای مسیحیان ارتدکس، به معنی حذف محصولات حیوانی از رژیم غذایی آنها چند هفته قبل از تعطیلات بزرگ، مانند کریسمس. اما روزه گرفتن به این معنا نیست که کلا گوشت را خذف کنند، بلکه در برخی از روزها خوردن ماهی، میگو، خاویار و سایر غذاهای لذیذ دریایی در تمام طول این دوره، مجاز است. عسل هم خوب است.

بنابراین یک نوع رژیم غذایی گیاهی، برای اهداف مذهبی است. گفته می شود که محدود کردن مواد مصرفی خوراکی باعث بالا رفتن تمرکز جهت آمادگی معنوی برای تعطیلات مذهبی است. لیست بلند بالایی از محصولات که برای روزه داری مناسب است، را در روسیه خواهید دید. این یک سنت گسترده است که ثابت می کند چقدر روس ها هنوز به آموزه های ارتدکس احترام می گذارند.

 

 

11. روس ها به تعطیلات مذهبی احترام می گذارند، اما شب سال نو غیر مذهبی مورد علاقه آنها است.

شب سال نو، در نیمه شب با مهمانی های پر از صدا، نوشیدن، رقص و آتش بازی جشن گرفته می شود. خیلی استاندارده، نه؟ یک مورد جذاب و غیر منتظره این است که، بچه ها در شب کریسمس و شب سال نو هدیه می گیرند.

معادل روسی بابا نوئل Ded Moroz یا پدربزرگ جنگل است که، معمولا همراه سفید برفی. این خانم را نباید با کسی که با هفت کوتوله زندگی کرده است، اشتباه گرفته شود، اگرچه اسم این دو یکی است. در واقع این خانم نوه Ded Moroz است و درباره او یک داستان افسانه ای وجود دارد.

 

 

12. دومین تعطیلات محبوب در روسیه مذهبی نیست، بلکه روز پیروزی است.

پیروزی اتحاد جماهیر شوروی علیه آلمان نازی در تاریخ 9 ماه می – 19 اردیبهشت، برگزار می شود. یک رژه بزرگ سالانه ارتش در مسکو و دیگر شهرهای روسیه برگزار می شود. برای مردم محلی، این نمایش قدرت نظامی، یادآور گذشته ای پر از افتخار و منبع غرور ملی در فرهنگ روسیه است. تعطیلات مشابه روز مدافعان میهن؛ مردانی را که برای روسیه جنگیدند و هنوز هم برای روسیه می جنگند، جشن گرفته می شود.

 

 

13. روس ها خرافاتی هستند، تا جایی که برخی از باورهای آنها به هنجارهای اجتماعی ساده تبدیل می شوند.

 

یک سنت بسیار رایج، نشستن همراه با سکوت قبل از رفتن به سفرهای طولانی است. اکثر خانواده های روسی آن را انجام می دهند – پس از گذر از بستن چمدان ها، بررسی چمدان ها برای وسایلی که ممکن است فراموش کرده باشند و آماده کردن خانه برای یک غیبت طولانی، با سکوت روی مبل برای چند دقیقه می نشینند. انجام ندادن این کار، نشانه بدی است.

 

 

غذای روسی

 

 

 

 

14. Bliny یک غذای جذاب روسی است که شما با آن، خودتون رو در آشپزی روسی رها می کنید.

این پنکیک های کوچک و پر منفذ به همان اندازه با شکلات و خاویار به خوبی پر می شوند. در حقیقت، تحت هیچ شرایطی Bliny با خاویار را از دست ندهید – با این پنکیک ها براحتی می توان طعم خاویار را حس کرد.

 

 

15. فرنی گندم سیاه یکی دیگر از اساسی ترین مواد غذایی در رژیم غذایی روسیه است که بیشتر به عنوان Kasha شناخته می شود.

دانه های گندم سیاه با آب یا شیر جوشیده می شود، و سپس با کره سرو می شود. برای صبحانه، روس ها آن را با شیر تهیه می کنند و به آن شکر فراوان اضافه می کنند، در حالی که اگر از آن به عنوان یک غذای فرعی به عنوان چاشنی استفاده کنند، به آن کره و خامه ترش اضافه می کنند. اگرچه کره، غذای سالمی نیست، ولی گندم سیاه است. نه تنها سرشار از پروتئین و مواد مغذی است، بلکه کرن فلکس شما را برای ساعت های بیشتری سیر نگه می دارد.

 

 

16. این غذا را نباید از دست بدهید - Pelmeni.

توضیحی قانع کننده ای وجود نداره که بگه چرا باید این غذا رو جوشوند. خمیری که با گوشت پر شده باید خیلی خوشمزه باشه. معمولا اگر این غذا را از رستوران، جایی که سرآشپز خودش خمیر رو اماده کرده بگیرید، خیلی خوشمزه تر هستش ولی اگر در یخچال سوپرمارکت ها این غذا رو دیدید، امتحانش کنید ولی حتما چند دقیقه داخل آب بجوشونیدش و با خامه ترش مزه کنید. حتما تا الن متوجه شدید که در غذای روسی چقدر از خامه ترش استفاده می شود.

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو