حواستون به امنیت خودتون در فرانسه باشه




در تور فرانسه مراقب چه چیزی باشیم

تور فرانسه

 

 

چگونه از جرائم هنگام شرکت در تور فرانسه جلوگیری کنیم

 

 

 

فرانسه در مقایسه با بسیاری از قسمت های اروپا در ارتباط با نرخ جرم و جنایت بسیار امن است. اما، سرقت هنوز هم به عنوان یکی از بالاترین دسته های جنایی در تور فرانسه است. این نکات را برای سفر با خیال راحت بررسی کنید.

 

نصف جرم و جنایت هایی که در دنیا وجود دارد، در فرانسه اتفاق هم نمی افتد و همین بخش هم بیشتر در پاریس و شهرهای ساحلی مدیترانه ای مارسی و نیس اتفاق می افتد.

در اینجا ما به شما چند تا نکته و راهنمایی درباره امن نگه داشتن خودتون و لوازمتان به شما خواهیم گفت.

 

 

 

 

در برنامه تور فرانسه حواستان به جیب برهای پاریس باشد

 

 

جایی که گردشگران را جذب می کند، دزدان را جذب می کند.

 

 

پاریس که خیلی جاها برای دیدن و رفتن برای کسانی که برای اولین بار به پاریس می آیند، دارد. که در همه این مکان ها دزدها هم هستند.  

در اطراف Madeleine، شانزالیزه و Arc de Triomphe، کلیسای Sacre Coeur در منطقه هنرمندان Montemarte، L'Opera، Les Halles و مرکز جورج پمپیدو، بازار دسته دوم فروشان Porte de Clingnancourt و البته هر جایی در نزدیکی ایفل برج و داخل آسانسوری که شما را به بالا می برد، خیلی مراقب باشید.

اگر شما در یک کافه یا رستوران در کنار خیابان هستید، اطمینان حاصل کنید که کیف و وسایل های با ارزش شما در جای امنی قرار دارند. کیف خود را روی پشت صندلی خود قرار ندهید یا کیف پول خود را روی یک میز رها نکنید. این کار، هر دزد فرصت طلب و قاپ زنی رو از کنار شما رد می کنه!

 

 

تور فرانسه

 

 

 

جیب برها در متروهای فرانسه و RER (سیستم حمل ونقل حومه ای ترکیبی در پاریس، فرانسه و حومه آن)

 

 

ایستگاه های مترو فرانسه و RER  ها همیشه شلوغ و پر از جمعیت محلی ها و گردشگران هستند. همیشه محکم کیف و کیف پول خودتون رو نگه دارید! روز و شب فرقی نمی کنه!

جیب برها بسیار سازمان یافته، ماهر و زیاد هستند. چطوری میتونید متوجه بشید که کسی که، به سرعت از بغلتون رد می شه یا محکم بهتون می خوره، می تونه یک جیب بر زبل باشه که دنبال کیف پول شماست.

بخشی از روش این جیب برها و دزدها این است که کیف و یا کیف پول شما رو بقاپند و دقیقا قبل از بستن شدن درهای مترو، از اون بیرون بپرند.

ایستگاه های قطار زیر، فعالیت های جیب بری زیادی رو در داخلشون گزارش کردند:

 

  • Chatelet
  • Les Halles
  • Barbes Rochechouart
  • Gare du Nord
  • Auber-Opera-Harve Caumartin
  • Charles de Gaulle-Etoile
  • Concorde
  • Strasbourg-Saint Denis
  • Republique
  • Montparnasse
  • Franklin D. Roosevelt
  • Bastille
  • Care de l'Est
  • Nation
  • Gare de Lyon

 

 

 

تور فرانسه

 

 

 

در برنامه تور فرانسه مراقب پارک های پاریس مخصوصا در شب باشید

 

 

پارک های پاریس در روز اصلا شباهتی با همان پارک موقع شب ندارد. باغ های زیبایی که Bois de Boulogne و Bois de Vincennes، زمانی که خورشید غروب می کند، بسیار خطرناک و شوم است.

شب ها، این پارک ها محل فروشندگان مواد مخدر و روسپی ها می شود. اگر می خواهید از شب های پاریس بیشتر لذت ببرید، عاقلانه تر این است که در نقاطی از شهر باشید که جمعیت در آنجا زیاد است و روشنایی دارد.

 

 

تور فرانسه

 

 

 

سرقت بزرگ در فرانسه

 

 

حتی خرید در فروشگاه های افسانه پاریس می تواند خطرناک باشد، این خطر فقط مربوط کارت اعتباری شما نیست!

گزارش هایی مبنی بر خرابکاری و سرقت در فروشگاه هایی مانند Printemps (نزدیکترین ایستگاه متروی هاور - Caumartin) و Galleries Lafayette (Metro Chauss'e d'Antin La Fayette) گزارش شده است.

افرادی که کیف پول خود را و یا کارت های اعتباری خودشون رو برای چند لحظه روی میز صندوق دار می گذارند و وقتی سر برمی گردونند، دیگه اونها رو نمی بینند.

 

 

 

تور فرانسه

 

 

 

سرقت از تاکسی فرودگاه در فرانسه

 

 

نوع جدیدی از سرقت بر مبنای گزارش های محلی در سال های اخیر دیده شده است. این یکی ساده است و خیلی بی شرمانه است. دزدها تاکسی هایی را که گردشگران و یا افراد محلی را که از فرودگاه بین المللی شارل دوگل به شهر می برند، مورد هدف قرار می دهند.

ترافیک از یا به فرودگاه در بزرگراه A1، ترافیک بسیار سنگینی دارد. دزدها در کنار این بزرگراه منتظر می مانند تا تاکسی مورد نظر کاملا توقف کند، سپس به سمت تاکسی می روند و شیشه آن را می شکانند و به زور کیف و وسایل مسافران را از آنها می گیرند.

بهتر و ایمن تر این است که شما، کیف هایتان را در صندوق عقب ماشین قرار دهید و یا خیلی بهتر و ارزان تر اینکه از اتوبوس های Air France که امنیت هم دارد، استفاده کنید.

 

 

 

تور فرانسه

 

 

 

جرایم شهرهای ساحلی فرانسه را نیز در برنامه تور فرانسه دقت نمایید

 

 

در حالی که پاریس پناهگاه ای امن برای جیب برها است، هر چه بیشتر به سمت جنوب فرانسه بریم بسیار خطرناک تر و خشن تر می شوند. گزارش های مربوط به جنایات خشونت آمیز در جنوب فرانسه، به ویژه شهرهای Cote D'Azur (شهرهای خط ساحلی فرانسه که شامل موناکو هم می شود) مارسی و نیس گزارش شده است.

 

منطقه مدیترانه به عنوان یکی از فاجعه بار ترین مناطق اروپا، از لحاظ جرم و جنایت شناخته شده است - به همین دلیل گردشگران باید مراقب باشند. در مرکز این جرم و جنایت ها، باندهای تبهکاری وجود دارند که فروش مواد مخدر، فحشا، پولشویی و سرقت در منطقه را اداره می کنند.

 

این باندها با یکدیگر برای داشتن بیشترین سهم در بازار، به ویژه در مارسی، رقابت می کنند. جنایات مسلحانه و کشتار در این مناطق تقریبا عادی است.

 

این باندها به صورت مستقیم به مسافران این منطقه آسیب نمی رسانند، اما حواستان باید جمع باشد. باند های جرایم سازمان یافته یک سلسله مراتب متمایز دارند و اغلب از پایین ترین نوع جرم و جنایت شروع می شوند و راه خود را به سمت بالا، باز می کنند.

 

دزدی از وسایل نقلیه، چه متوقف شده در ترافیک و چه بدون مراقبت، در جنوب فرانسه نیز به خصوص در میان شهرهای Perpignan (در نزدیکی مرز اسپانیا) و Menton (نزدیک موناکو) متداول است.

 

خبر خوب این است که شوراهای محلی و دولت متوجه افزایش جرائم خشونت آمیز شده اند و تعداد نیروی پلیس را افزایش داده اند تا حفاظت بهتر برای ساکنان و گردشگران را به طور یکسان انجام دهند.

 

 

 

تور فرانسه

 

 

مناطق دیگر فرانسه

 

 

گزارش شده است که دزدی به همراه کتک زدن به ویژه در منطقه Ile de France که اطراف پاریس و حومه های بیرونی پاریس را در برگرفته است، در حال افزایش است.

در مناطق جنوبی فرانسه، بازنشستگان مورد دزدی قرار می گیرند. حتی کشاورزان قارچ های ترافل؛ که بابت قارچ هایشان از طرف رستوران ها در پاریس پول بسیار خوبی را دریافت می کنند؛ با اسلحه تهدید کرده و از آنها دزدی می کنند.

به عنوان یک مسافر، مناطق خاصی که باید احتیاط کنید شامل ایستگاه های خودکار و مناطق استراحت در بزرگراه ها باشد. توصیه می شود که در کمپ های سرباز مجاز یا غیر مجاز بیرون شهر، شب را نگذرانید.

وقتی دارید از گورستان های نظامی نرماندی دیدن می کنید، حتما مراقب امنیت خودتان و متعلقاتتان باشید. گردشگران از سراسر جهان از این سایت تاریخی جنگ جهانی اول و دوم بازدید می کنند که خودش باعث جذب دزدها به این سمت می شود.

مثل تمام شهرهای بزرگ بین المللی، کلاهبرداری کارت های اعتباری از طریق دیدن اطلاعات روی کارت شما و رمزی که برای آن استفاده می کنید، در حال افزایش است. در مناطق گردشگری با جمعیت زیاد و ایستگاه های خدمات خودکار کاملا مراقب باشید یا از پسورد خودتون مراقبت کنید. اگر می خواهید از ATM استفاده کنید بهتر است، در مناطق تحت کنترل و نظارت بیشتری مانند بانک ها، مغازه ها و مراکز خرید استفاده کنید.

 

 

 

تور فرانسه

 

 

 

در طول برگزاری تور فرانسه مراقب نا آرامی های عمومی در فرانسه باشید

 

 

فرانسه برای اعتراضات و اعتصابات برنامه ریزی شده خود که تقریبا باعث متوقف شدن کل شهر می شود، بسیار بدنام است. سعی کنید از هر گونه تظاهرات یا صف آرایی سیاسی در طول تور فرانسه خود دور بمانید، زیرا آنها واقعا مستعد خشونت بسیار زیادی هستند.

 

هشدارهای مسافرتی شامل دور شدن از محله های دورافتاده شهر های بزرگ فرانسه نیز می شود، زیرا در گذشته درگیری های خشونت آمیزی میان جوانان و پلیس (ژاندارم ها) وجود داشته است.

 

در Corsica، یک جزیره مدیترانه ای که منطقه ای از فرانسه است - جبهه ملی آزاد سازی Corsica (FLNC) برای چندین سال یک سری حمله هایی با استفاده از بمب به صورت تک و توک انجام داده است.

 

در حالی که اهداف اصلی ساختمان های دولتی فرانسه بوده است، اما این گروه تروریستی مناطق گردشگری مانند مجتمع های تعطیلاتی را مورد هدف قرار می دهد. گروه های دیگر که در این ناحیه به طور فزاینده ای خشونت آمیز هستند، Cuncolta Naziunalist و Mouvement Pour L'Autod'termination (MPA) هستند.

 

 

 

M'aidez – قانون کمک به دیگران در فرانسه

 

 

لطفا خوب توجه کنید، اگر در فرانسه به کسی که قربانی یک جنایت شده است و از شما کمک می خواهد، اگر شما هیچ محدودیتی در کمک کردن به او نداشته باشید و به او کمک نکنید حتی به شکل یک کمک قانونی، شما مجرم هستید.

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور فرانسه کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو