دیدن پانداهای دوست داشتنی در پکن




 

 

 

 

 

 

آیا شما پانداها را دوست دارید؟

 

 

احتمالا سوال مسخره ای هستش. کی می تونه این توپ پشمی بامزه رو دوست نداشته باشه؟ احتمالا بهترین چیزی هست که تا به حال در چین ساخته شده است. با اون تکه های سیاه جذاب دور چشماشون و گوش هاشون و شکم گلدانی و قلمبه، آنها آنقدر بامزه و دوست داشتنی هستند که نمی توان نادیده اشان گرفت و به درستی به عنوان نماد ملی چین شناخته می شوند.

 

 

 

 

 

 

از نظر ژنتیکی به عنوان یک خرس واقعی تعریف شده اند اما بدون غرایز تهاجمی، به عنوان یک گوشتخوار طبقه بندی شده اما 99% از زندگی خودش رو به صورت گیاهخوار ادامه می دهد، شما این پانداهای بیکار را می بینید که روی پاهای خزدارشون نشستند و برای ساعت های ساقه های بامبو را یک به یک می خورند. به طرز وحشتناکی تنبل هستند، گاهی اوقات در کنار همدیگر می نشینند و در تمام طول روز بر روی شاخه های بامبو می نشیند، و بامبو می خورند. آنها می تونند انتخاب کنند که شما رو کلا نادیده بگیرند و یک غلت بامزه بزنند و باعث بشند شما بخندید و دیوانه وار عاشق آنها شوید.

 

 

 

 

 

 

 

سفر به خانه پانداها در پکن

 

 

 

صبح خود را در تور چین و شهر پکن با دیدن خانه پانداها در باغ وحش پکن بگذرانید!

 

 

 

 

 

 

 

زمانی که در تور چین هستید، بهترین مکان برای بازدید از پانداهای غول پیکر، مرکز Chengdu Giant Panda Breeding Center یا  Dujiangyan Panda Base که در حدود یک ساعت و نیم با چنگدو فاصله دارد. در اینجا شما می توانید یک تجربه بسیار صمیمی و تعاملی با پانداهای غول پیکر دریافت کنید. برنامه نگهداری از پانداها در Chengdu Giant Panda Breeding Center به شما اجازه می دهد که تجربه نزدیکی با یک پاندا داشته باشید. شما در این مرکز برای مدتی بسیار کوتاه می توانید پانداها را بغل کنید.

 

 

اما اگر مدت زمان کوتاهی دارید و در تور چین فعلی خودتان به شهر پکن و یا اطراف آن محدد شده اید، آن وقت باغ وحش پکن یک سوم به شما نزدیک تر است. هرچند خیلی این مکان شلوغ است، اما بازدید در صبح زود می تواند به شما کمک کند. این صحنه رو تصور کنید که پانداها عاشق غلت خوردن تو مه صبح هستن. در خانه پاندا در باغ وحش پکن، شما فقط می توانید پانداهای غول پیکر را مشاهده کنید. هیچ برنامه تعاملی برای نزدیک شدن به آنها وجود ندارد.  

 

 

 

 

 

 

چگونه به باغ وحش پکن برویم؟

 

 

 

مترو بهترین روش برای سفر به اطراف و داخل پکن در تور چین است، اگر شما بتونید اسم ایستگاه ها رو خوب به خاطر بسپارید. برای رفتن به باغ وحش پکن سوار لاین 4 مترو به سمت ایستگاه Dongwuyuan (باغ وحش پکن) شوید. در این ایستگاه از خروجی B خارج شوید، ورودی باغ وحش درست روبروی این خروجی قرار دارد. شما بلیط ورودی باغ وحش را در همان ورودی باغ وحش می توانید، تهیه کنید. هیچ آپشنی وجود ندارد که شما بلیط را فقط برای خانه پاندا بخرید؛ هزینه ورودی 15 یوآن یا 2 دلار و 5 یوآن (کمتر از یک دلار) هم به خاطر خانه پاندا می باشد. اگر هم بخواهید که بلیط آکواریوم رو اضافه کنید، بهای بلیط تا 140 یوآن یا 20 دلار می رود.

 

داخل باغ وحش از صبح در حدود ساعت 9 صبح هم پر از جمعیت بازدید کننده است. بیشتر این جمعیت که می بینید، محلی و چینی هستند. تابلوهای Panda House را دنبال کنید. در اول این راه هم می تونید حضور پانداها رو حس کنید.

 

 

 

 

 

 

 

در داخل خانه پاندا

 

 

 

اگرچه شما می توانید همه جای باغ وحش را ببینید اما پیشنهاد می کنم که بیشتر وقتتون رو در Panda House و اطراف این توپ های پشمی بگذرونید. وقتی می گیم خیلی ناز و بامزه هستند، واقعا همین منظور را داریم. پانداها با حرکات عجیب و غریبی که دارند واقعا باعث می شن که شما بخندین. بیشترین وقت رو می بینید که پانداها برای خودش ول می چرخن و یا بامبو می خورند ولی اگر خوش شانس باشید، شما صحنه هول دادن بچه پانداها رو می بینید که برادرش رو به سمت یه چاله هل می ده و یا یک لحظه کوچک خودشونو لوس می کنن و بعد سریع میرن!

 

 

 

 

مردم در کنار نرده ها برای دیدن یک کار بامزه مدت ها صبر می کنن و شما صدای خنده دسته جمعی مردم رو می شنوید. خیلی باید خوش شانس باشید که غلت خوردن پانداها رو ببینید!

 

 

 

 

 

 

چرا باید حتما این پانداهای حفاظت شده را ببینیم؟

 

 

 

پاندهای غول پیکر یا Giant Pandas، حیوانات بومی چین در مرکز قسمت جنوبی هستند، جایی که آنها به طور طبیعی وجود دارند. با جمعیت باقی مانده کمتر از 2000، پانداهای غول پیکر نیز به عنوان فسیل زنده شناخته می شوند. در طول دهه گذشته، کارهای بزرگی انجام شده است تا جمعیت پاندای رو به کاهش را نجات دهد و آنها را از آستانه انقراض نجات دهد.

 

 

تنها جاهایی در چین که می توانید پانداها را از نزدیک ببینید: Chengdu، Dujiangyan یا باغ وحش پکن است.

 


برای مشاهده آفرهای تور چین، کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو