چرا باید به دیدن آندورا – Andorra بروید




بازدید از آندورا در تور اسپانیا

تور ایتالیا

 

 

بازدید از آندورا در تور اسپانیا

 

بله، ممکنه خیلی از شماها درباره این کشور کوچک که در بین فرانسه و اسپانیا می باشد، شنیده باشید. اما واقعا درباره  Andorra چه می دانید؟ در حدود 10 میلیون نفر سالانه از Andorra دیدن می کنند، چرا شما نمی خواهید از این کشور دیدن کنید؟ بازم دارید فکر می کنید؟ این 5 دلیل ما رو بررسی کنید که چرا Andorra باید در لیست سفرهاتون باشه!

 

 

1. اسکی در دامنه های Pyrenees

 

به عنوان یک کشور کوهستانی برای بخش بیشتر آن، طبیعی است که انتظار پیست های پیشرفته اسکی را در آندورا داشته باشیم. بزرگترین پیست اسکی در آندورا Grandvalira است و دارای 128 مدل شیب در تمامی سطوح، از جمله برای مبتدیان تا دامنه هایی با شیب زیاد و چالش برانگیز برای کارشناسان اسکی است. فقط برای اینکه تصور کنید که این منطقه چقدر بزرگ است، تقریبا 210 کیلومتر از کل مسیرهای اسکی وجود دارد، سه پارک اسکی آزاد (از جمله یک پارک اسکی شبانه، که تنها پارک اسکی در Pyrenees است) و 6 مدرسه اسکی با بیش از 400 مربی. کودکان هم از حضور در پارک های اسکی موضوعی Mont Magic، Bababoom Circus و Circuit Imaginarium هم واقعا هیجان زده خواهند شد. منطقه اسکی Vallnord از Grandvalira خیلی کوچک تر است، اما هنوز هم یک پیست اسکی درجه یک است که، تله کابین آن سرعت بالایی دارد و در تابستان برنامه های فوق العاده ای در فضای باز دارد.

 

تور ایتالیا

 

 

2. گردش در روستاهای کوچک زیبا

 

گرچه اکثر اتفاقات و چیزهای توریستی در پایتخت Andorra la Vella واقع شده است، زیبایی واقعی در روستاهای کوچکی از Andorran پنهان است.

محبوب ترین آنها Ordino است. این روستای قرون وسطایی در ارتفاع 1300 متری در قسمت شمالی کشور واقع شده است. معماری در Ordino واقعا بی عیب و نقص است، همانطور که محلی ها کاملا دقت می کنند که روستای خودشان را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنند. به همین دلیل تعداد زیادی گل و گیاه در خیابان های Ordino می بینید، در یکی از رستوران های محلی توقف کنید و یک غذا به نام trinxat را امتحان کنید (سیب زمینی پوره شده به همراه گوشت گراز) یا خوراک لذیذی مثل cargols a la llauna را امتحان کنید (حلزون کبابی).

Canillo، پاتوق اصلی اسکی بازان، پیست اسکی Grandvalira است. از آنجایی که 1562 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است، یکی از سردترین نقاط کشور است و برف های ان معمولا تا 5 ماه بر روی کوه ها می مانند.

همین مورد هم درباره Pal صدق می کند؛ دوست داشتنی، روستایی خوش عکس که بهترین معماری رومی و پیرنه ای را در خود جا داده است و منظره اطراف آن شبیه افسانه می ماند.

 

 

تور ایتالیا

 

 

3. خرید با پایین ترین قیمت ممکن - تنها 4.5% مالیات بر ارزش افزوده

 

غیر منتظره ترین چیزی که با آن در Andorra روبرو می شوید. Andorra با تنها 4.5٪ مالیات بر ارزش افزوده، خود را به عنوان کشور با کمترین مالیات بر ارزش افزوده در کل اروپا قرار داده است. در مقایسه با مجارستان که تا 27% مالیات بر ارزش افزوده دارد، جای تعجبی نیست که خرید در Andorra رویایی هست که به حقیقت پیوسته. این به این معنا است که خرید لباس، وسایل الکترونیکی و خرید سوپر مارکت 15 تا 20 درصد ارزان تر از کشورهای همسایه اش یعنی فرانسه و اسپانیا می باشد. یا بخوام واضح تر بگم، شما برای یک شیشه روغن زیتون 2.50 یورو پرداخت می کنید که واقعا ارزان می باشد. قهوه در یک کافی شاپ تنها یک یورو هزینه دارد. اگر در تور اسپانیا و یا تور ایتالیا هستید، حتما به اینجا سر بزنید، ارزش امتحان کردن دارد! 

درسته که قیمت ها در اینجا واقعا پایینه، اما همه وقت خودتون رو در مراکز خرید صرف نکنید. درسته که یک خرید درست و حسابی با قیمت های خوب واقعا لذت بخشه، اما منظره های جادویی این کشور برای همیشه در ذهنتون می مونه! 

 

 

4. بهشت کوهنوردان

 

اینم باید در نظر بگیرید که اگر Andorra خیلی اسکی ریزورت دارد، منطقی به نظر می رسد اگر بدونیم که همین اسکی ریزورت ها تبدیل بهشت کوهنوردان می شود. در اینجا اینقدر کار برای انجام دادن هست که عاشقان طبیعت را گیج می کند. یکی از این مکان هایی که به این عاشقان طبیعت توصیه می کنیم، دریاچه Siscaró است. در واقع کل این منطقه با دریاچه ها پوشیده شده است که، بزرگترین آنها Siscaró است که شمادر ان می توانید شنا کنید و از منظره فوق العاده اش لذت ببرید. پارک کوهستانی Vallnord برای کسانی که دوچرخه سواری در کوهستان را دوست دارند و یا دوست دارند که از کوه بیشتر بالا بروند، توصیه می شود. Grandvalira همانطور که در تابستان سرگرم کننده است، در زمستان هم سرگرم کننده است. در پارک خانوادگی Mont Magic Canillo شما می توانید از تفریحات متعددی به همراه دوستان و خانواده خود لذت ببرید. حتما زیپ لاین 500 متری رو امتحان کنید! خیلی باحاله!

 

 

تور ایتالیا

 

5. در مجموعه Caldea natural spring ریلکس کنید

 

پس از خستگی پیاده روی و بالا رفتن از کوه، هیچ درمانی بهتر از یک چشمه آب گرم معدنی وجود ندارد. Andorra شاید کشوری کوچک باشد اما کاملا به خاطر چشمه های آب گرم معدنی و درمانی اش شناخته شده است. این کشور به داشتن بزرگترین چشمه های آب معدنی در اروپا معروف است. ما در اینجا از Caldea spring که در Andorra la Vella قرار دارد، صحبت می کنیم. در این مرکز از آب گرم برای به تعادل رساندن بدن استفاده می کنند. این آب ها در Caldea غنی از گوگرد، سدیم، کلسیم و دیگر عناصر معدنی هستند. در اینجا چندین چشمه آبگرم روباز و سر پوشیده با موضوعات مختلف تعبیه شده است. از حمام ایسلندی تا حمام ترکی، که آرامش بدن را تضمین می کند در این مکان قرار دارد. علاوه بر چشمه آبگرم و حمام ها در اینجا جکوزی، چشمه جوشان اب گرم و معدنی و یک سولاریوم برای کسانی که می خواهند برنزه شوند، وجود دارد.

 

تور ایتالیا

 

 


برای مشاهده آفرهای تور ایتالیا و تور اسپانیا کلیک کنید! 


 

 



نظرتان را بنویسید







منو