با آفریقا جنوبی بیشتر آشنا شوید - قسمت دوم




 

 

 

 

 

 

با 82 حقایق جالب در مورد آفریقای جنوبی، اجازه دهید ما بیشتر در مورد مردم، فرهنگ، حیات وحش، جغرافیا، تاریخ، صنایع برای شما صحبت کنیم. و برخی از اطلاعات و چیزهای بی اهمیت در مورد آفریقای جنوبی برای بچه ها هم داریم!!

 

 

 

 

 

 

 

39. کوه Table یکی از 12 مرکز اصلی انرژی در زمین است که انرژی معنوی، مغناطیسی و الکتریکی را منتشر می کند.

 

 

 

 

 

 

40. SABMiller به عنوان بزرگترین شرکت تولید نوشیدنی مالت در دنیا است.

 

 

 

 

 

 

41. طبق گزارش National Physical Laboratory انگلستان، کیپ تاون پنجمین شهر برای داشتن بهترین آسمان آبی در زمین می باشد.

 

 

 

 

 

 

42. در کل زمین شش floral kingdom (برای درک این واژه به نحوه تکامل انسان ) وجود دارد، که آفریقای جنوبی تنها خانه یکی از آنها می باشد، با نام Fynbos می باشد.

 

 

 

43. با 11 زبان رسمی، آفریقای جنوبی بیشترین میزان زبان رسمی را در جهان دارد.

 

 

 

44. معادن Western Deep Level، با عمق تقریبا 4 کیلومتر، عمیق ترین معادن در جهان هستند.

 

 

 

 

 

 

45. یکی از پنج بزرگسال در آفریقای جنوبی حداقل یک بار در ماه به یک باشگاه ورزشی یا کلاب سلامتی می رود.

 

 

 

7 آمار در مورد آپارتاید

 

 

 

46. ​​وقتی همه چیز شروع شد - در سال 1913، سه سال بعد از به دست آوردن استقلال، قانون زمین شناسی در آفریقای جنوبی قبل از آپارتاید به تصویب رسید، و سیاهان آفریقای جنوبی را مجبور کرد که تنها در مناطق خاص زندگی کنند.

 

 

 

47. آپارتاید قانون کشور است - با اینکه آپارتاید در حدود سال1950 تبدیل به قانون شد، ازدواج و اعمال جنسی بین سفیدپوستان و افراد نژادهای دیگر توسط دولت ممنوع شد. مردم بر اساس رنگ پوستشان طبقه بندی شدند و قوانینی وضع شد که بر اساس آن افرادی غیر از سفید پوستان همواره باید با خود مدارکی را همراه داشته باشند  که بتوانند به داخل مناطق سفید پوست رفت و آمد داشته باشند.

 

 

 

48. در سال 1958،توسعه جداگانه به سیاست آپارتاید اضافه می شود - دکتر هندریک فروورد، رئیس جمهور وقت آفریقای جنوبی، این قانون را به سیاست آپارتاید اضافه کرد. مردمان سیاه آفریقای جنوبی در 10 سرزمین به نام Bantustans گروه بندی شدند، که باعث افزایش فقر در آفریقای جنوبی شد و به هوم لند مشهور است، چرا که طبق این قانون حقوق سیاسی، حق نقل مکان، اختیار انتخاب مسکن، مالکیت زمین، انتخاب شغل و ازدواج غیرسفید کاملا محدود شده بود.

 

 

 

49. آپارتاید نفی شد - مردم نژاد های دیگر با اعتراض، تظاهرات مسالمت آمیز، اعمال سیاسی، و در نهایت، درگیری های مسلحانه علیه سیاست آپارتاید مقاومت کردند. نشست جمعی بین ANC و کنگره ملی هند جنوبی در سال 1952 برگزار شد، جایی که شرکت کنندگان در این نشست تمام مجوزهای خود را سوزاندند.

 

 

 

50. این جلسه توسط دولت بهم خورد و 150 نفر به خاطر خیانت دستگیر شدند. اکثر رهبران مقاومت در سال 1961 دستگیر و یا اعدام شدند، و در سال 1963، نلسون ماندلا، یکی از بنیانگذاران شاخه نظامی کنگره ملی آفریقا یا Umkhonto we Siswe/Spear of the Nation، از 1963 تا 1990 زندانی شد. زندانی شدن نلسون ماندلا باعث جلب توجه جهانی و بین المللی برای مخالفت و ضدیت با آپارتاید شد.

 

 

 

51. پایان آپارتاید - در سال 1976 در سووتو، یک شهرک سیاه نشین در خارج از ژوهانسبورگ، هزاران کودک سیاه پوست در برابر مدارس آفریقایی به اعتراض پرداختند و باعث محدودیت بیشتر دولت و رکود اقتصادی در سراسر کشور شدند. این باعث شد که جامعه بین المللی حتی بیشتر متقاعد شود که آپارتاید باعث ایجاد رفاه و صلح برای ملت آفریقای جنوبی نشده است و این سیاست توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1973 محکوم شد. رئیس جمهور آفریقای جنوبی در آن زمان، Pik Botha، برای برخی از اصلاحات در سیاست های کشور تلاش هایی کرد، اما همه این کارها موقتی بود و فشار بر دولت بیشتر شد تا جایی که Botha استعفا داد.

 

 

 

52. W. de Klerk رئیس جمهور جدید آفریقای جنوبی شد و تحت رهبری او یک قانون اساسی جدید در سال 1994 شکل گرفت. آپارتاید به طور رسمی در همان سال و با برگزاری انتخابات برای همیشه از دور خارج شد و منجر به تاسیس یک دولت با اکثریت غیر سفید پوست شد.

 

 

 

درباره تاریخ آفریقای جنوبی

 

 

 

53. دو برنده جایزه نوبل، یعنی نلسون ماندلا و اسقف اعظم دزموند توتو، هر دو در خیابان Vilakazi در سووتو زندگی می کردند.

 

 

 

54. برخی از قدیمی ترین و متنوع ترین فسیل های دایناسوری در اینجا کشف شد.

 

 

 

55. آفریقای جنوبی دومین تولید کننده میوه در دنیا است.

 

 

 

56. کوچکترین (کمتر از 1 میلی متر) و بزرگترین گیاهان گوشتی (درخت Baobab) در جهان در آفریقای جنوبی یافت می شود.

 

 

 

57. اولین کشور در جهان برای تبدیل زغال سنگ به نفت است.

 

 

 

58. بیش از 2000 کشتی غرق شده در زیر آب های ساحلی آفریقای جنوبی قرار دارند.

 

 

 

59. پروفسور کریس بارنارد، جراح اهل آفریقای جنوبی، اولین عمل پیوند قلب جهان را انجام داد.

 

 

 

60. Palace of the Lost City، یکی از بزرگترین هتل های موضوعی در جهان، در تور آفریقای جنوبی می باشد.

 

 

 

 

 

 

61. دانشمندان کشف کرده اند که ناحیه یک مرکز مهم تکامل انسان است.

 

 

 

62. آفریقای جنوبی معادن فراوانی در این کشور دارد، الماس برای اولین بار در کنار سواحل رودخانه Orange در بین سال های 1866 تا 1867 پیدا شد و طلا برای اولین بار در اواخر قرن 19 و در Transvaal کشف شد.

 

 

 

 

 

 


برای مشاهده آفرهای تور آفریقای جنوبی کلیک کنید!


 



نظرتان را بنویسید







منو