نکات پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما




بلیط هواپیما ارزان

بلیط ارزان هواپیما

 

 

24 نکته درباره پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما

 

سوال این است که چگونه می توان یک بلیط ارزان هواپیما پیدا کرد؟ در این مقاله تکنیک‌های برای این موضوع برای شما آماده کرده‌ایم و در ابتدا باید گفت که بلیط هواپیما ارزان به صورت بلیط چارتری و سیستمی قابل خرید می‌باشد. یعنی حتی ممکن است بلیط ارزان هواپیما را در بین بلیط سیستمی هم بتوانید پیدا کنید که ارزان تر از قیمت بلیط چارتری باشد.

 

1- یادگیری نحوه یافتن هتل ارزان قیمت و یادگیری نحوه یافتن بلیط ارزان هواپیما به هر جای دنیا، به کاهش هزینه سفر شما به مقصد مورد نظرتان، کمک بزرگی می‌کند.

 

2- خوشبختانه استراتژی‌ها و راهنمایی‌هایی وجود دارد که ما می‌توانیم اعمال کنیم، بنابراین ما مجبور نیستیم که مبلغ بالایی را پرداخت کنیم و می‌توانیم بلیط ارزان هواپیما را پیدا کنیم!

 

3- شاید باور کردنی نباشه، اما تا همین چند سال پیش تنها راه برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی ، مراجعه به دفتر آژانس هواپیمایی و یا دفتر ایرلاین در شهر شما بود. اما اوضاع فرق کرده است، این روزها موتورهای جستجو رزرو بلیط هواپیما و خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین را داریم که، تنها با چند کلیک دنیایی از انتخاب‌ها را پیش روی شما می‌گذارند.

 

4- وقتی به دنبال بلیط ارزان هواپیما به صورت آنلاین هستید، با توجه به اینکه بلیط ارزان هواپیما تنها بخشی از کاهش هزینه سفر شما است، اگر به همراه کودکانتان پرواز می‌کنید، بجای بلیط ارزان هواپیما باید به دنبال بلیطی باشید که ارزش پرداخت پول برای شما را داشته باشید.

 

5- وقتی شما تنها سفر می‌کنید و یا به عنوان یک زن و شوهر و یا دو دوست و ... سفر می‌کنید، خیلی راحت‌تر و راضی‌تر می‌توانید بلیط ارزان هواپیما و یا بلیط لحظه آخری یا بلیط آخر شب را بخرید، ولی اگر همراه کودک باشید نیازها و اولویت‌های شما برای خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی تغییر خواهد کرد!

 

6- اگر پرواز شما طولانی است، ترجیح شما باید این باشد که با سریعترین و بی دردسرترین پرواز ممکن، که حداکثر امکانات و راحتی را برای شما داشته باشد را انتخاب کنید که البته باید با بودجه شما هم بخواند!

 

7- اگر این سفر، تنها سفر شما در سال است و برای آن برنامه‌ریزی کرده‌اید و تعطیلات کوتاهی است، پیشنهاد می‌شود که کمی بیشتر پول پرداخت کنید و با ایرلاین‌های معتبرتر و به صورت مستقیم به مقصد خودتون پرواز کنید!

 

8- سفر همیشه نیمی از لذت است. اولویت‌ها، راحتی و بودجه خودتان رو بدانید و یک تصمیم درست و آگاهانه بگیرید. گاهی اوقات کمی عقلانیت در خرید بلیط هواپیما ارزش پول بیشتر خرج کردن را دارد.

 

9- اگر شما به صورت انفرادی یا به عنوان یک زوج و یا دوست هستید، می توانید یک بلیط ارزان هواپیما را با یک توقف بیشتر و طول پروازی بیشتر خریداری کنید.

 

10- انعطاف پذیری در وقتی که شما به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید، بسیار مهم است.

 

11- اگر تاریخ سفر شما ثابت و تغییرناپذیر است و یا فقط می‌توانید در آخر هفته‌ها و یا در طول تعطیلات عمومی پرواز کنید، این موضوع بیشتر شما را برای پیدا کردن یک بلیط ارزان هواپیما به چالش می‌کشد، ولی غیر ممکن نیست!

 

 

چگونه می توانم یک بلیط ارزان هواپیما رزرو کنم؟ نکات زیر را دنبال کنید و شانس خودتون رو امتحان کنید!

 

12- در زمان جست و جو برای پرواز خارجی یا داخلی، هر چی زودتر بهتر است!

 

13- خطوط هوایی معمولاً بلیط هواپیما را حداکثر از 11 ماه قبل باز می‌کنند. وقتی مقصد شما مشخص شد، جست و جوی خودتان را شروع کنید و این چک کردن را هفته‌ای یکبار ادامه دهید.

 

14- قیمت‌های پرواز، آنی است. قیمت بلیط هواپیما به طور مداوم به دلیل عرضه و تقاضا، نوسان دارد. بنابراین آن قیمتی را که شما می‌توانید پرداخت کنید را در ذهنتان داشته باشید و هر زمان که حدود همین قیمت را دیدید، سریعاً رزرو بلیط هواپیما را انجام دهید.

 

15- بلیط هواپیما لحظه آخری هم می‌تواند گزینه خوبی باشد که در این صورت بهتر است تنها یک مقصد ثابت نداشته باشید و بین چند مقصد در حال جست و جو باشید.

 

 

زمان خرید بلیط هواپیما

 

در حقیقت هیچ المانی و یا هیچ راه مشخصی برای بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی وجود ندارد. با این حال اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید، چند روند کلی وجود دارد.

 

16- فصل شلوغی و تعطیلات آخر هفته بیشترین تقاضا را دارند، بنابراین انتظار می‌رود که قیمت‌ها بالاتر برود. با این حال، با خرید در یک زمان خاص، می‌توانید در خرید بلیط هواپیما شانس خودتان رو امتحان کنید.

 

17- بر طبق تحقیقی بر پایه 560 میلیون جستجو روی پرواز آنلاین، زمان بهینه برای خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی به طور متوسط 7 هفته پیش از تاریخ پرواز مورد نظرتان می‌باشد و دیگر پروازها بین 3 تا 7 هفته قبل از تاریخ پرواز پیشنهاد می‌شود.

 

18- بدترین زمان‌ها هم برای خرید بلیط هواپیما، 14 روز قبل از پرواز و 5 ماه و یا بیشتر مانده به پرواز می‌باشد.

 

19- برای پرواز خارجی، این تحقیق بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را 11 تا 12 هفته مانده به پرواز نشان می‌دهد. در مورد روز هفته‌ای که خرید می‌کنید، این تحقیق عنوان می‌کند که روز خاصی وجود ندارد. تعجب می‌کنید که چه روزهایی پرواز کنید تا بلیط ارزان هواپیما داشته باشید؟ شاید موقع خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی زیاد این موضوع مهم نباشد، اما پروازهای ارزان قیمت کاملاً به روزهایی که شما انتخاب می‌کنید، رابطه مستقیم دارند.

 

20- توافق کلی این است که در روزهای سه شنبه، چهارشنبه یا شنبه پرواز کنید. این روزها معمولی و از نظر تعداد مسافر تعطیل محسوب می‌شوند که هواپیماهای مسافربری، مسافران تجاری کمتری دارند و معمولاً هزینه‌های پایین‌تر و صندلی‌های بیشتری دارند. شما با خرید در این روزها از بسیاری از ایرلاین ها مایل بیشتری کسب می کنید که مسلماً همه شما این موضوع را  دوست دارید.

 

 

نکته: جمعه‌ها و روزهای تعطیل معمولاً گران ترین روزهای خرید بلیط هواپیما هستند.

 

در مورد موضوع 19،20 باید گفت: برخی با خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی در یک روز خاص که باعث بلیط ارزان هواپیما خواهد شد، اشتباه گرفته می شود که در کل این دو موضوع از هم جداگانه هستند! 

و در کل، همچین ترکیبی پیشنهاد می شود: 
•    بلیط داخلی: رفت شنبه، برگشت در دوشنبه.
•    بلیط خارجی: رفت سه شنبه، برگشت در چهارشنبه.

 

21- با تاریخ پرواز خود انعطاف پذیر باشید!

 

همانطور که قبلا ذکر شد، بهترین روش برای پیدا کردن پروازهای ارزان قیمت به سرتاسر دنیا، انعطاف پذیری تاریخ سفر شما است. اگر شما بتوانید چند روز و یا حتی یک تا چند هفته رفت و برگشت خود را تغییر دهید، ممکن است بتوانید بلیط ارزان هواپیما خود را بخرید. در غیر اینصورت کمی برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما با مشکل روبرو خواهید شد.

 

22- وقف دادن ساعات پروازی خود

 

اگر شما نمی‌توانید تاریخ پرواز خود را تغییر دهید، با ساعت پرواز بازی کنید، که در بسیاری از مواقع می‌تواند بلیط هواپیما خود را به طور چشمگیری ارزان بخرید. پرواز در ساعت‌های غیرمعمول، مانند red-eye (پروازهایی که آخر شب پرواز می‌کنند و صبح روز بعد می‌رسند) یا در صبح‌های زود به جای ساعات 10 تا 12 صبح، شانس خود را برای بلیط ارزان هواپیما افزایش بدهید. اکثر زمان‌ها، بلیط ارزان هواپیما یا صبح خیلی زود است و یا آخر شب.

 

23- روش پرداخت هزینه بلیط هواپیما خود را عوض کنید

 

در حال حاضر، بخش آنلاین جست و جوی پرواز آژانس هواپیمایی سام سیر، تمامی بلیطهای جست و جو شده از طریق سایت آنلاین خود را با تخفیف فوق العاده استثنایی به فروش می‌رساند. 


24- فرودگاه‌های مبدا و مقصد خودتان را تغییر دهید

 

اگر در مبدا و یا مقصد خودتان، فرودگاه‌های بیشتری وجود دارند، آنها را هم قبل از خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی خود بررسی کنید. هر چه در جستوجویتان تاریخ‌ها و فرودگاه‌ها انعطاف پذیرتر باشند، شانس پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما شما هم بالاتر می رود. پرواز از چند شهر هم می‌تواند به عنوان استراتژی برای ارزان شدن بلیط هواپیما بکار رود.

 

 

نکته مهم خرید بلیط هواپیما

 

* از فرودگاهی که در مبدا و مقصد انتخاب می کنید، اطمینان حاصل کنید که در نزدیکی محل زندگی شما و یا در نزدیکی مقصد نهایی شما باشد. اگر اشتباه انتخاب کنید، مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای اتوبوس/تاکسی به مرکز شهر مورد نظرتان می‌شوید و زمان بیشتری را از دست خواهید داد.

 

* به مقاصدی پرواز کنید که پروازهای آن ارزان قیمت هستند.

 

* این یکی از بهترین راهنمایی های سفر ما در مورد چگونگی پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به هر کجای دنیا می باشد، به جای انتخاب یک مقصد و سپس صرف چند هفته برای پیدا کردن خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی ، جایی را انتخاب کنید که مقصد ارزانتری است.

 

* مقصدی را انتخاب کنید که می توانید راحت هزینه آن را بپردازید و از آن لذت ببرید. 

 

* بلیط هواپیما را، رفت و برگشت بگیرید! بلیط هواپیما یک طرفه گرانتر از بلیط هواپیما دو طرفه می باشد. در بعضی مواقع اگر شما به صورت یک طرفه می خواهید پرواز کنید، سعی کنید بلیط هواپیما دو طرفه خریداری کنید و تنها جریمه کنسل کردن مسیر برگشت را بدهید. خیلی به صرفه تر می باشد. 

 

* از خطوط هوایی و ایرلاین‌های مختلف استفاده کنید. سعی کنید در مواقع خرید بلیط داخلی هواپیما، در هر سمت از ایرلاین‌های مختلف استفاده کنید که در برخی از مواقع باعث کاهش نرخ خرید بلیط هواپیما می‌شود.

 

* در تعطیلات از خرید بلیط هواپیما اجتناب کنید. وقتی به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستید، این مورد کاملا واضح است که نباید در تاریخ تعطیلات به دنبال بلیط ارزان هواپیما گشت. بهتره که سعی نکنید 7 روز قبل یا بعد از یک دوره تعطیلات شلوغ و مهم پرواز کنید. با این حال، برخی از استراتژی‌هایی مانند پرواز در روز یلدا، روز تحویل سال هم می تواند حتی 10 هزار تومان در خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی شما صرفه جویی کند.

 

* همه ما اصطلاح «فصل توریستی» یا همان "های سیزن" را شنیده ایم. تابستان در اروپا، فصل اوج توریست است. اگر به جای تابستان در فصل‌های دیگر به اروپا سفر کنید، بو طور قطع قیمت بلیط هواپیما و هتل پایین تر خواهد بود، ولی آب و هوا سردتر خواهد بود و در مکان‌های محبوب گردشگری تعداد افراد کمتری را خواهید دید. فقط مطمئن شوید که تمام سایت‌های توریستی در این ماه‌ها مشغول به فعالیت باشند.

 

* به ترازیت های بالا هم فکر کنید. پروازهایی که ترازیت بالا دارند، معمولاً ارزان تر هستند. به دنبال پروازهایی که توقف بالاتری در فرودگاه‌های مابین دارند باشید.

 

* در برنامه‌های پروازهای مکرر ایرلاین‌ها شرکت کنید! چرا نه؟ این برنامه‌ها رایگان هستند و هر چه شما بیشتر با ایرلاین مورد نظر پرواز کنید، امتیاز بیشتری می‌گیرید و می‌توانید از آفرهایی نظیر تخفیف‌های بالا، ارتقا پرواز مثل اکونومی به بیزنس و بالاتر، بلیط ارزان هواپیما رایگان همراه و حتی پرواز رایگان استفاده کنید! در ایرلاین امارات این برنامه Skyward نام دارد، در ایرلاین قطر Privilege Club نام دارد و ...

 

 

نکات مهم انتهایی خرید بلیط هواپیما

 

* برنامه‌های پرواز مکرر اغلب توسط مایل محاسبه می‌شود. بنابراین حتی اگر شما کسی نیستید که زیاد مسافرت می کند، فقط کافی است یکبار پرواز طولانی مدت داشته باشید که همین هم به امتیازات شما اضافه می کند.

 

* اگر شما یک وضعیت ویژه مانند مشتری طلایی یا نقره‌ای داشته باشید، شما معمولاً به سالن‌های lounges ایرلاین دسترسی خواهید داشت، حتی اگر صندلی اکونومی داشته باشید. شما در check-in کردن، امنیت و سوار شدن به هواپیما هم اولویت خواهید داشت.

 

* اگر تنها یک یا دو بار در سال سفر کنید، احتمالاً بهتر است که از یک موتور جستجوی پرواز استفاده کنید تا بهترین آفرهای خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی را برای شما، نمایش دهد.

 

* با این حال، اگر شما خیلی پرواز می‌کنید، بهتر است به یک ایرلاین خاص و یا یک کارتل هوایی (متشکل از چند ایرلاین بزرگ) استفاده کنید و در برنامه پرواز مکرر آنها با پرداخت هزینه بیشتری در آینده در مزایایی که به شما ارائه می‌دهند، شریک شوید و استفاده کنید!

 

* در خبرنامه ایمیلی ایرلاین‌ها و آژانس هواپیمایی سام سیر برای دریافت آفرهای خرید بلیط ارزان هواپیما ، ثبت نام کنید!

 

* آفرهای هواپیماها وقتی خیلی زیاد و خوب باشد، معمولاً اعلام عمومی نمی‌شود. ایمیل خودتان را برای دریافت خبرنامه ایرلاین‌های مورد علاقه خود ثبت کنید، چون ایرلاین‌ها در وهله اول آفرها، کدهای تخفیف را فقط و فقط برای مشترکان خبرنامه خود می‌فرستند. همین‌طور هم از تخفیفات لحظه آخری بلیط هواپیما ارزان هم با خبر می‌شوید.

 

* سن شما و یا وضعیت دانشجویی و دانش آموزس شما: اگر دانش آموز/ دانشجو و یا زیر 26 سال هستید، به تخفیف‌های دانشجویی نگاه کنید.

 

* درباره بلیط هواپیما ریفاندی مراقب باشید. این کار ریسک کامل هستش. اگر شما یک سفر کوتاه می‌روید و زیاد پولی بابت بلیط هواپیما خودتان نپرداختید، از بابت ریفاند و یا بیمه مسافرتی خودتون برای برگشت پول زیاد نگران نباشید. اما اگر پول زیادی بابت خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی خودتان پرداختید و با ریسک کنسل شدن این بلیط ارزان هواپیما روبرو هستید، مانند شرایط بد آب و هوایی در مقصد، شرایط بد پزشکی خودتان و ... بلیط هواپیما با قابلیت ریفاند و بیمه‌های مسافرتی، ایده‌های خوبی هستند!

 

* حواستان به هزینه‌های اضافی هواپیما باشد. اکثر ایرلاین‌ها این روزها، شما را به خاطر کوچکترین مورد هم شارژ می‌کنند و اگر شما 2 چمدان و یا بیشتر دارید، باید انتظار این را داشته باشید که شارژ شوید. سعی کنید تمام وسایل خودتان را در یک چمدان بگذارید و مطمئن شوید که اضافه بار نمی‌خورید. به همین ترتیب، به دنبال ایرلاینی باشید که شما را بابت هزینه‌های جانبی شارژ نکند. برخی از ایرلاین‌ها از اینگونه هزینه‌ها برای اعضای کلوب مشتریان خودشان (برنامه‌های پرواز مکرر) چشم پوشی می‌کنند.

 

* اگر بار را همراه بلیط ارزان هواپیما در زمان خرید بلیط هواپیما داخلی یا خارجی رزرو کنید، بسیار ارزان تر از زمانی می‌شود که بخواهید در فرودگاه بابت آن پول بپردازید. 

 

 

کدام صندلی در پرواز بهتر است؟

 

ممکن است پول شما را نجات ندهد، اما خوش فکریتان می‌تواند اینکار را انجام دهد، به خصوص اگر شما با بچه‌ها و یا وسایل جانبی مسافرت می‌کنید. سایت به شما بهترین و بدترین صندلی‌ها در هواپیما، نظرات کاربران و عکس‌ها را نشان می‌دهد. شرایط صندلی‌ها را بخوانید: صفحه نمایش شخصی، سبد مخصوص نوزاد، جایی برای عوض کردن پوشک بچه و ... وجود دارد یا خیر.

 

 

حواستان به مایل مسافرت هواییتان باشه!

 

بعضی از افرادی که با یک ایرلاین مسافرت زیادی را انجام می‌دهند، از طرف ایرلاین به آنها خدمات ویژه‌ای طی سال ارائه می‌شود. این افراد اصولاً فقط به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستند و مهم نیست که این بلیط ها یکروزه باشند و یا کل تعطیلات آخر هفته را دربر بگیرند. این پرداخت‌های کوچک و کم باعث می‌شود که تا می‌توانند برای خودشان مایل بگیرند تا بتوانند از این خدمات ویژه استفاده کنند. 

 

زمانی که در حال جست و جو برای پرواز هستید، cookies/history مرورگر خودتان رو پاک کنید. 

 

بعضی از وبسایت‌ها اطلاعات جستجوی خود را ذخیره می‌کنند و اگر شما بلیط هواپیما خاصی را دائما در این وب سایت جست و جو می‌کنید، قیمت پرواز را افزایش می‌دهند. بنابراین هنگامی که شما دوباره جست و جو می‌کنید و این دفعه بسیار مصمم تر هستید تا حتما بلیط هواپیما خودتان را بخرید با قیمت بالاتری روبرو خواهید شد.

 

پس توصیه می‌شود:
•    قبل از هر جست و جو پرواز cookies/history مرورگر خودتون رو پاک کنید. 
•    یا از incognito مرورگر خودتون در هر بار جست و جو استفاده کنید.

 بلیط ارزان هواپیما

 

ممکن است برای مسافرانی که سفرهای محدودی را با هواپیما انجام می‌دهند خرید بلیط هواپیما ارزان چندان اهمیت نداشته باشد و وقت خود را صرف مقایسه قیمت‌ها نکنند. اما آگاهی کامل از شرایط و ترفندهای خرید بلیط هواپیما ارزان برای افرادی که به صورت دائم با هواپیما سفر می‌کنند امری ضروری است. اگر شما نیز جزء این گروه از افراد هستید و می‌خواهید مانند یک مسافر حرفه‌ای از راهکارهای موثر برای خرید بلیط ارزان هواپیما استفاده کنید با ما همراه باشید.

 

جستجوی بلیط بصورت جداگانه

 

اگر قصد دارید به صورت دسته‌جمعی با هواپیما سفر کنید، برای خرید بلیط ارزان هواپیما بهتر است قیمت بلیط را هم به صورت گروهی و هم بصورت تک تک جستجو کنید. در این صورت ممکن است برای خرید بلیط هواپیما ارزان و قیمت پایین‌تر مجبور شوید با خطوط هواپیمایی مختلفی سفر کنید و در مقصد به یکدیگر ملحق شوید.

 

جستجوی پروازها در روزهای میانی

 

یکی از راهکارهای خرید بلیط ارزان هواپیما موکول کردن سفر به روزهای وسط هفته است زیرا در روزهای پایانی هفته که زمان پیک پرواز و مسافرت است قیمت بلیط‌ها افزایش می‌یابد.

 

استفاده از پروازهای توقف‌دار

 

همانطور که می‌دانید پروازهای توقف‌دار از پروازهای بدون توقف ارزان‌تر هستند. اگر به خرید بلیط ارزان هواپیما تمایل دارید، پروازهای توقف‌دار را از یاد نبرید. همچنین می‌توانید با انتخاب پروازهایی که توقفی طولانی دارند از آن شهر نیز دیدن کنید.

 

 

سفر در تعطیلات

 

در ایام تعطیل همه ما دوست داریم به مسافرت برویم اما بهتر است برای لذت بردن از تعطیلات و خرید بلیط ارزان هواپیما، تاریخ رفت و برگشت سفرمان را کمی جابه‌جا کنیم. برای مثال شما می‌توانید در ایام نوروز روزهای ۱۴ یا ۱۵ فروردین را برای تاریخ برگشت انتخاب کنید و به میزان زیادی در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

 

پروازهای رفت ایرلاین‌های مختلف را چک کنید

با توجه به اینکه هزینه پرواز رفت و برگشت در بسیاری از خطوط هوایی ارزان‌تر از پرواز یک طرفه است اما بهتر است برای اطمینان بیشتر پروازهای رفت و برگشت را به صورت جداگانه نیز چک کنید. در این صورت می‌توانید با آگاهی کامل نسبت به خرید بلیط ارزان هواپیما اقدام کنید.

 

بلیط چارتر

 

اگر قصد سفر دارید حتما قیمت‌های بلیط چارتری و بلیط سیستمی را با هم مقایسه کنید. برخی تصور می‌کنند که بلیط چارتری همواره ارزان‌تر از بلیط سیستمی است اما این باور غلط بوده و در شرایطی که تقاضا زیاد باشد قیمت بلیط‌های چارتری به سرعت افزایش می‌یابد و حتی از بلیط‌های سیستمی هم گران‌تر می‌شود. در نتیجه برای خرید بلیط ارزان هواپیما بهتر است حواستان به تمامی پروازها باشد.

 

 

به دنبال ایرلاین‌های معروف نباشید

 

 گاهی اوقات ایرلاین‌هایی که ممکن است حتی اسمشان را هم نشنیده باشید شرایطی را جهت خرید بلیط ارزان هواپیما ایجاد کنند و شما موفق شوید پرواز خود را با قیمت پایین‌تری نسبت به ایرلاین‌های بزرگ خریداری کنید. پس به دنبال اسم هواپیمایی‌های بزرگ نباشید.

 

به قیمت تورها نگاهی بیندازید

 

اگر قصد رزرو هتل را دارید بهتر است پکیج تورها و سایت‌هایی که امکان رزرو هتل در آن‌ها وجود دارد را مورد بررسی قرار دهید. از طریق سایت‌هایی که رزرو هتل و یا خرید تور توسط آن‌ها انجام می‌گیرد شما می‌توانید علاوه بر بلیط ارزان هواپیما، سفری راحت و بی‌دغدغه را نیز تجربه کنید.

 

مابین ایام شلوغ و کم سفر مسافرت کنید

 

فصل بهار و پاییز مابین زمان‌های شلوغ سفر و زمان‌های کم سفر قرار دارد در نتیجه اگر به خریدن بلیط ارزان هواپیما علاقه‌مند هستید، برنامه سفر خود را برای روزهای این دو فصل بچینید. قیمت بلیط هواپیما و تورها در این روزها بسیار مناسب بوده و از طرفی دیگر خبری از شلوغی و ازدحام مسافران نیست. شما می‌توانید آسوده و راحت با هزینه‌ای معقول، خرید بلیط هواپیما ارزان را انجام داده و سفری به دور از هرگونه هیاهو را تجربه کنید.

 

 

عضویت در باشگاه مشتریان

 

بسیاری از مسافران بلیط هواپیما را بصورت آنلاین خریداری می‌کنند، در این صورت بهتر است با عضویت در باشگاه مشتریان از امتیازات ویژه و تخفیف در خریدهای بعدی بهره‌مند شوند. حتما عضو باشگاه مشتریان شوید تا از روشی خوب و راحت برای خرید بلیط هواپیما ارزان برخوردار گردید.

 

خرید بلیط هواپیما ارزان

 

در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه، یعنی روزهای پایانی هفته، پرواز هواپیماها دارای بیشترین تخفیف است. علاوه بر این در بعضی اوقات برای پروازهای شبانه و تاخیردار هم تخفیفاتی در نظر گرفته می‌شود. به کارگیری این ترفندها می‌تواند شما را در خرید بلیط ارزان هواپیما کمک کند.

 

کنترل ظرفیت

 

ایرلاین‌ها از روش‌های مختلفی برای بررسی و کنترل موجودی صندلی‌های خود استفاده می‌کنند و آمار بدست آمده را با میزان تقاضا و روند خرید مورد بررسی قرار می‌دهند. برای آنکه صندلی‌های یک هواپیما به فروش برسد ترفندها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد، بنابراین اگر کمی تاریخ سفر خود را جابه‌جا کنید می‌توانید از تخفیفات قابل توجهی جهت خرید بلیط ارزان هواپیما بهره ببرید.

 

مقصد سفر

 

برای کاهش هزینه‌های سفر می‌توانید فرودگاه‌های کوچک را به جای فرودگاه‌های بین‌المللی انتخاب کنید. فرودگاه‌های بزرگ هزینه حق بیمه را نیز به بهای بلیط شما اضافه می‌کنند در نتیجه با انتخاب شهرها و فرودگاه‌های کوچک شانس بیشتری برای خرید بلیط ارزان هواپیما پیدا خواهید کرد.

 

 

انتخاب روزهای سفر

 

اگر خرید بلیط ارزان هواپیما برای شما بسیار مهم است باید این دو عامل مهم را همیشه مد نظر خود داشته باشید، اول آنکه در خرید بلیط هواپیما کمی انعطاف به خرج دهید و دوم آنکه با روزهای رفتن به سفر مشکلی نداشته باشید. می‌توانید قبل از گرفتن مرخصی، بلیط خود را رزرو کنید تا اختلالی در سیستم کاری شما بوجود نیاید.

 

در خبرنامه‌ها عضو شوید

 

با عضویت در خبرنامه‌ها می‌توانید بلافاصله از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه آژانس‌های مختلف هواپیمایی باخبر شوید. در این صورت خرید بلیط ارزان هواپیما کار آسانی بوده و در زمان مناسب و با هزینه‌ای کم قادر خواهید بود بلیط خود را خریداری کنید.

 

خرید آنلاین

 

بسیاری از افراد با مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیط هواپیما، شانس خرید بلیط هواپیما ارزان را از دست می‌دهند. در آژانس‌های هواپیمایی گزینه‌های کمتری پیش روی شماست در نتیجه امکان مقایسه نیز بسیار کم می‌شود. بهترین راه برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها، خرید اینترنتی بلیط هواپیما است. از طرفی دیگر به دلیل رقابت شدید فروشندگان در دنیای مجازی، آژانس‌ها با پایین آوردن قیمت، سعی می‌کنند علاوه بر جذب مشتری بیشتر، رقبای خود را نیز از میدان رقابت خارج کنند و بلیط هواپیما ارزان را به خریداران عرضه کنند.

 

 

تغییر فرودگاه

 

اگر این امکان برای شما وجود داشت که فرودگاه خود را از شهر مقصد به یک شهر دیگر تغییر دهید این کار را انجام دهید و نسبت به فرودگاه مقصد خود تعصب نشان ندهید. در این صورت شما می‌توانید با خرید بلیط ارزان هواپیما تا حد زیادی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید و سپس با پرداخت هزینه اندکی با اتوبوس یا تاکسی به مقصد مورد نظر بروید.

 

دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی

 

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، اعلام بسیاری از تخفیفات سامانه‌های فروش بلیط هواپیما از طریق شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد. با دنبال کردن مطالب شبکه‌های اجتماعی آژانس‌های مختلف می‌توانید علاوه بر اطلاع از تازه‌ترین و جدیدترین اخبار، در موقعیتی مناسب، جهت تهیه بلیط ارزان هواپیما اقدام کنید.

 

با بکار بردن ترفندها و راهکارهای گفته شده در زمانی مناسب، می‌توانید سفری ارزان قیمت به هر شهر یا کشوری را تجربه کنید. بنابراین با خرید بلیط ارزان هواپیما اما با کیفیت، در کنار خانواده از سفر خود لذت ببرید. در ادامه قصد داریم در مورد انواع فصل‌های مسافرت اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

آشنایی با فصل‌های «لو سیزن» و «های سیزن»

 

اگر از یک مسافر با تجربه خصوصا در زمینه خرید بلیط ارزان هواپیما در مورد بهترین فصل و زمان سفر به یک مقصد سوال کنید با پاسخی نظیر «های سیزن این مقصد بهار است» روبه‌رو می‌شوید. اما این اصطلاحات چه معنایی دارند؟ در واقع لو سیزن و های سیزن به فصل افول و رونق گردشگری در مکان خاصی گفته می‌شود که آشنایی با این زمان‌ها تاثیر بسزایی در خرید بلیط ارزان هواپیما دارد. در ادامه در مورد این اصطلاحات اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد.

 

های سیزن یا فصل رونق گردشگری

 

مقاصد معمولا در طی این فصل بهترین آب و هوای خود را تجربه می‌کنند و به دلیل وجود تعطیلات رسمی در آن زمان، فصل خوب و مناسبی برای سفر به مقصدی خاص است. در ایران تعطیلات نوروز های سیزن سفر به تمامی شهرها می‌باشد. هنگام خرید بلیط ارزان هواپیما این نکته را در نظر بگیرید که های سیزن در شهرها و کشورهای گوناگون متفاوت است. برای مثال های سیزن جزیره‌های جنوبی ایران زمستان است، اما برای سفر به تبریز بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید.

خرید بلیط ارزان هواپیما برای های سیزن و سفر در این زمان ممکن است مشکلاتی نظیر شلوغی جاذبه‌های گردشگری، پیدا نکردن بلیط هواپیما یا سایر وسایل نقلیه، قیمت بالای بلیط‌ها، پر شدن زودهنگام اقامتگاه‌ها، افزایش قیمت اقامتگاه‌ها را به همراه داشته باشد.

اگر قصد دارید در این فصل برای خرید بلیط ارزان هواپیما اقدام کنید بهتر است برای جلوگیری از پر شدن هتل‌ها و یا تمام شدن بلیط، از مدتی قبل آن‌ها را رزرو کنید تا بتوانید با خیالی آسوده و قیمتی پایین‌تر برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

 

 

شولدر سیزن یا فصل معمولی

 

یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید بلیط ارزان هواپیما و سفر کردن به نقاط مختلف، فصل شولدر سیزن می‌باشد. این فصل که درست قبل یا بعد از فصل‌های سیزن یعنی بین «های سیزن و لو سیزن» قرار دارد، از نظر بسیاری از گردشگران حرفه‌ای، بهترین زمان برای سفر است. اگرچه هوا بخوبی فصل‌های سیزن نیست اما بلیط حمل و نقل ارزان‌تر بوده و راحت‌تر پیدا می‌شود.

 

لو سیزن یا فصل افول گردشگری

 

سفر در زمان لو سیزن کمترین قیمت‌ها و خلوت‌ترین جاذبه ها را به شما هدیه می‌دهد. لو سیزن یا آف سیزن بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما است. اما بسیاری از گردشگران به دلایل مختلفی نظیر آب و هوای نامطلوب و نبود خدمات کامل از امتیاز خرید بلیط هواپیما ارزان صرفه نظر کرده و تمایلی به سفر ندارند. از طرفی دیگر این فصل گردشگری مزایای مخصوص به خود را نیز دارد که نباید از آن‌ها غافل شد.

 

 

با توجه به آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که:

 

سفر در فصل معمولی یا لو سیزن فرصت مناسبی برای پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما و قیمت‌های خوب در سفر است.

سفر در های سیزن این امکان را به شما می‌دهد که در بهترین آب و هوای ممکن از جاذبه‌ها دیدن کنید، اما باید بلیط هواپیما ارزان را فراموش کنید و با قیمت‌های بالا و شلوغی کنار بیایید.

 

 

 

در انتها برای نمونه جزیره کیش را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کیش به عنوان جزیره‌ای که همه چیز را با هم دارد، مقصدی گران محسوب شده و این سوال برای خیلی از افراد پیش می‌آید که مناسب‌ترین زمان خرید بلیط هواپیما ارزان و سفر به کیش چه موقعی از سال است؟

هنگامی که تقاضای سفر به جزیره کم می‌شود را برای مسافرت انتخاب کنید. در این زمان هزینه اقامت و خورد و خوراک کم شده و می‌توانید براحتی بلیط هواپیما ارزان به کیش را خریداری کنید.

 

در فصل ارزانی یعنی پاییز و زمستان که تقاضا کمتر است برخی از هتل‌ها قیمت‌هایشان را بشدت پایین می‌آورند. بلیط ارزان هواپیما را برای این فصل‌ها بگیرید و تا ۷۰۰ هزار تومان در هزینه اقامت خود صرفه‌جویی کنید.

 

ارزان‌ترین زمان سفر به کیش نیمه دوم سال است و فصل مناسبی برای تهیه بلیط هواپیما ارزان بشمار می‌رود. کمترین سفر ثبت شده در ماه مهر بوده، همچنین در اواخر اسفند و فروردین هم سفر به جزیره کاهش می‌یابد. مرداد در بین ماه‌های تابستان کمترین سفر را به خود اختصاص داده است.

 

اگر به دنبال خرید بلیط ارزان هواپیما به مقصد کیش هستید باید چند نکته ساده را در نظر بگیرید. با خرید بلیط هواپیما ارزان،‌ سفر سه روزه و حتی دو روزه هم به صرفه و لذت‌بخش است. بهتر است آخر هفته ها یا تعطیلات را به دلیل قیمت بالای بلیط هواپیما و هتل‌ها انتخاب نکنیم. به دلیل تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه، بلیط رفت در روز چهارشنبه و برگشت در روز شنبه از بقیه روزهای هفته گران‌تر بوده و گزینه مناسبی برای تهیه بلیط هواپیما ارزان نیست. اگر بتوانید در ماه‌های ارزان سال یک روز غیر تعطیل را برای سفر به کیش خالی کنید، برد کرده‌اید زیرا علاوه بر خرید بلیط ارزان هواپیما، سایر هزینه‌ها نیز واقعا ناچیز است.

 



نظرتان را بنویسید







منو