99 واقعیت عجیب و غریب در پرواز خارجی و داخلی




پرواز خارجی و پرواز داخلی

پرواز خارجی

 

99 واقعیت عجیب وغریب پرواز خارجی و داخلی

 

خرید بلیط خارجی و داخلی هواپیما تنها با چند کلیک؛ شما بهترین قیمت پرواز خارجی از ایرلاین‌های مختلف را همراه ما دارید، قیمت بلیط هواپیما را در اینجا مقایسه کنید و در نهایت با پرداخت ریالی بلیط داخلی و خارجی خود را به صورت آنلاین دریافت نمایید. امکان خرید بلیط هواپیما داخلی از ایرلاین‌های ایران ایر، ماهان، آسمان، قشم ایر، تابان، معراج، کیش ایر، کاسپین، زاگرس، کارون (نفت) و ... مهیا است.

 

1. اگر شما یک تصادف در هواپیما داشته باشید 95.7% احتمال وجود دارد که شما هنوز زنده بمانید.

 

2. آیا میدانستید شانس تصادف در خودرو یک به 5.000 است؟ در هواپیما این شانس یک به 11.000.000 است. در نتیجه امنیت پرواز خارجی یا داخلی با هواپیما از خودرو هم بیشتر است.

3. ماسک‌های اکسیژنی که بالای صندلی شما قرار دارد، مقدار بسیار کمی اکسیژن دارند. اکسیژن آنها تنها برای 15 دقیقه کار می‌کند. تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که این زمان کمی نیست، زیرا معمولا بعد از 7 دقیقه شما می‌دانید که آیا این ماسک تفاوتی برای شما ایجاد می‌کند یا خیر.


4. اگر تا کنون 10 پرواز خارجی بین المللی داشته‌اید، آمار می‌گوید که از هر چهار پرواز، یک خلبان یا یک کمک خلبان در طول پرواز خوابیده است.


5. اولین شرکت هواپیمایی در جهان با نام  KLM، در سال 1919 تاسیس شد و اولین کلاس بیزنس توسط ایرلاین Qantas معرفی شد.


6. درب توالت هواپیما هرگز به طور کامل قفل نخواهد شد. یک دکمه مخفی وجود دارد که می‌تواند درب را باز کند، حتی اگر با خودتون فکر کنید که درب را خوب قفل کرده‌اید.


7. اگر بیش از 3 ساعت پرواز داخلی داشته باشید، ذائقه شما تغییر خواهد کرد. احساس چشایی شما حتی می‌تواند تا یک سوم هم ضعیف شود. به همین دلیل است که غذاهای هواپیما اغلب به عنوان بی‌مزه شناخته می‌شوند.


8. در هر زمان در بالای سر شما بین 50.000 تا 80.000 هواپیما در حال پرواز خارجی و داخلی هستند. بنابراین همیشه در آسمان بیشتر از جمعیت کشور صربستان انسان‌ها در حال پرواز هستند.


9. اکثراً در پرواز خارجی بین المللی شما حق دارید تا آنجا که دوست دارید، نوشیدنی و غذا بخورید.


10. تقریباً در تمام پرواز خارجی بین المللی، یک پک کوچک از اقلام بهداشتی شخصی دریافت می‌کنید.


11. پتوهای داخل هواپیما پس از هر استفاده شسته نمی‌شود! آنها برای اتو کردن سریع و بسته بندی دوباره ارسال می‌شوند. پتوهایی که خیلی کثیف هستند، به داخل هواپیما برنمی‌گردند. برای هدفون‌ها هم همینطور است، آنها تمیز می‌شوند و معمولاً شما یک هدفون جدید نمی‌گیرید!


12. کثیف‌ترین مکان در هواپیما سینی (میز) است که در مقابل شما قرار دارد. و البته کف زمین ... سینی بعد از هر پرواز داخلی و خارجی تمیز نمی‌شود.


13. در هواپیما یک سرمهماندار وجود دارد. فردی که کار خدمه هواپیما را هماهنگ می‌کند.


14. برای 99% پرواز خارجی و داخلی، هواپیما نیازی به هدایت انسان ندارد. حالا با خیال راحت تر می‌توانید به خوابیدن خلبان و کمک خلبان فکر کنید!


15. 85% از سقوط هواپیما در 3 دقیقه اول، در طول بلند شدن یا در 8 دقیقه آخر، در طول فرود، رخ داده است.


16. با وجودی که هواپیمای کنکورد در زمان خودش باعث یک انقلاب در صنعت هوایی شده بود (هواپیماهای فراصوت که دو برابر سرعت نور بودند – یعنی 2 ماخ) در سال 2003 به ورشکستگی رسید. اما در همین راستا یک شرکت هواپیمایی آمریکایی به نام BOOM به عرصه وارد شد که هدف آن ساخت یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت با سرعت 2.2 ماخ (2.6 برابر سرعت بیشتر در مقایسه با سایر خطوط هوایی) می‌باشد.


17. طبق دستورالعمل، یک خلبان و یک کمک خلبان مجاز نیستند غذای یکسان بخورند. این خطر ابتلا به مسمومیت غذایی را کاهش می‌دهد.


18. تنها 6 درصد از کل مردم دنیا سوار هواپیما شده‌اند.


19. در هواپیما Boeing 747 یا Airbus 320 ، به طور متوسط 250 تا 300 کیلومتر کابل وجود دارد.


20. هواپیماها با سرعت 800 کیلومتر در ساعت یا 0.8 مایل در ساعت پرواز می‌کنند. 


21. سرعت تیک-آف هواپیما 240-280 کیلومتر در ساعت است و V2 (حداقل سرعت پرواز ایمن) نامیده می‌شود.


22. بال‌های بزرگ هواپیما بی‌فایده هستند، مگر اینکه اول فلاپ‌های دُم هواپیما تعادل افقی را حفظ کنند. تنها زمانی که دماغه هواپیما کمی به سمت بالا کشیده می‌شود و چرخش هوا مستقیماً به پایین‌ترین قسمت هواپیما هدایت می‌شود، بال‌های بزرگ توانایی ساخت یک فشار و نیروی کافی برای بلند کردن هواپیما از روی زمین به سمت آسمان را دارند.


23. در هر 1.000 ساعت پرواز خارجی یا داخلی انتظار می رود که حداقل یک رعد و برق به هواپیما زده شود. خوشبختانه هواپیماها طوری ساخته شده اند که رعد نمی‌تواند به آنها آسیب برساند.


24. صندلی امنی در هواپیما وجود ندارد. FAA، اداره هوانوردی فدرال آمریکا می گوید که تفاوت موقعیت در میزان مرگ و میر در مورد سقوط هواپیما حداقل است. در جلوی هواپیما 38 درصد، در وسط 39 درصد و در پشت 32 درصد است.


25. هواپیماهایی مانند Boeing 777 یا A380 دارای اتاق خواب برای خدمه پرواز خارجی و داخلی هستند که مانند جعبه می‌باشد. این اتاق ها مخصوصاً زمانی مهم هستند که دو دسته خدمه در این پرواز خارجی وجود دارد.


26. پس از فرود، مردم اغلب به افتخار خلبان کف می‌زنند، همچنین باید به لاستیک‌ها توجه شود. تایرهای هواپیما می‌توانند در برابر وزن 38 تُنی ایستادگی کنند.  مجموعه لاستیک‌های هواپیما می‌تواند در حدود 300 فرود کار کنند.


27. در صورت تصادف، اولین چیزی که به طور خودکار در هواپیما از کار می‌افتد، برق است. دلیل آن خطر آتش‌سوزی است. به همین دلیل چراغ‌ها هنگام فرود و برخاستن در شب خاموش می‌شوند. چشم مسافران باید به تاریکی در مورد شرایط پیش‌بینی نشده، عادت کند.


28. هواپیماهای جدید، طوری طراحی شده‌اند تا بتوانند تنها با یک موتور برای مدت زمان طولانی پرواز داخلی یا پرواز خارجی داشته باشند. اداره هوانوردی فدرال آمریکا یا FAA بوئینگ 787 Dreamliner را با شماره 330 تایید کرد. 330 به تعداد کل دقیقه هایی که 787 می تواند با یک موتور در هوا باقی بماند، اطلاق می‌شود.


29. هواپیما قادر به پرواز داخلی یا خارجی بدون موتور می‌باشد. این نسبت گلاید (سر خوردن / پرواز بدون نیروی موتور) نامیده می‌شود. 747 قادر است تا حدود 3 کیلومتر گلاید را برای هر 300 متر ارتفاع از دست رفته، داشته باشد.


30. توالت هواپیما هنوز زیر سیگاری دارد. ولی سیگار کشیدن به شدت ممنوع است.


31. فرآیند تراکم دلیل این است که چرا خطوط سفید را در آسمان پشت هواپیماها می‌بینیم. این خط ها چیزی بیش از واکنش هوای سرد در بالای اتمسفر به هوای داغ تولید شده توسط موتور در فرآیند احتراق سوخت نیستند.


32. هر پنجره‌ای در هواپیما دارای یک سوراخ کوچک در پایین است. این یک ترفند امنیتی برای تعادل فشار بین پنلهای پنجره است.


33. هر هواپیمایی نمی تواند یک حیوان را در داخل خودش راه بدهد. اگر هم این کار را انجام بدهد، حیوان را در قسمت بار هواپیما می‌گذارد؛ تنها بوئینگ 747 و ایرباس A320 و یا هواپیماهای بزرگتر شرایط حمل و نقل مناسب تری برای این کار را دارند.


34. تمام پرواز خارجی و داخلی نیاز به خدمه‌ای دارند که به زبان انگلیسی مسلط باشند. این قانون در پرواز داخلی و خارجی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود.


35. جعبه سیاه در واقع نارنجی و قابل تخریب است. با این حال، مقاومت بسیار بالایی در طول سانحه‌های هواپیمایی از خود نشان می‌دهد.


 36. گران‌ترین هواپیما در این لحظه یکی از نسخه‌های ایرباس A380-800 و که برای ساخت آن هزینه 450 میلیون دلاری شده است.


37. وزن رنگ مورد استفاده در هواپیماهایی مثل 747 و A320 در حدود 180 تا 200 کیلوگرم است.


38. آخرین هواپیماها دارای حدود 3 میلیون خط کد برنامه نویسی هستند.


39. هزینه شیشه جلو در 747 یا A320 با قاب آن در حدود قیمت 2 تا فیات 500 است.


40. هواپیماهای کنکورد بیشتر توسط فضانوردان به پرواز درآمده است تا خلبانان.


41. جیوه به شدت در هواپیما ممنوع است. چرا که به آلومینیوم بسیار آسیب می زند، و این مواد در هواپیما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


42. توالت در هواپیما هیچ آبی ندارد، با توجه به اصل خلاء و در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت کار می کند.


43. با توجه به تکنولوژی امروزه، شرکت‌های هواپیمایی مقدار زیادی پول را ذخیره کرده‌اند. برای مثال، فقط با جایگزین کردن دستورالعمل‌های پرواز با تبلت‌ها و تلویزیون‌های کوچک، بیش از یک میلیون دلار در سال صرفه جویی می‌کنند.


44. اولین کشور با بیشترین سقوط هواپیما آمریکا است. دومین کشور روسیه است و سومین کشور برزیل است.


45. اکثر خلبانان حقوق ماهانه یا ثابتی ندارند، بلکه به تعداد ساعت‌هایی که در هواپیما صرف می‌کنند، حقوق می‌گیرند.


46. Lufthansa سالانه بیشترین تعداد حیوانات را ترانسفر می‌کند.


47. کارشناسان و جراحان می‌گویند که امنیت بیشتر برای افرادی که در جهت مخالف می‌نشینند، با داشتن یک کمربند بر روی قفسه سینه اشان بیشتر خواهد بود، درست مانند ماشین. اما واضحه که راحتی از امنیت بسیار مهمتر می‌باشد، چون این ایده‌ها عملی نمی‌شوند.


48. امکان پیشگویی کردن درباره تغییرات آب و هوایی در هوا وجود ندارد. رادار تغییرات فشار و چگالی هوا در فضا را تشخیص نمی‌دهد.


49. تقریبا تمام آسیب‌هایی که در هواپیما اتفاق می‌افتد مربوط به آشفتگی جوی هوا است.


50. دانشمندان می گویند که تغییرات آب و هوایی باعث افزایش آشفتگی جوی هوا تا 50% می‌شود.


51. نتایج آزمون نشان می‌دهد که اگر هواپیما آتش بگیرد، شما فقط 90 ثانیه برای خروج از هواپیما وقت دارید تا قبل از اینکه کل بدنه هواپیما تبدیل به یک اجاق شود. آنها همچنین می‌گویند که در آن زمان تنها کسانی که در اولین 5 تا 6 ردیف ابتدایی در کنار درب قرار می‌گیرند، میتوانند تخلیه شوند.


52. یک خلبان براحتی می‌تواند با کم کردن فشار داخل کابین، باعث بیهوشی و گیجی همه مسافران بشود. تنها راهی هم که می‌تواند این وضعیت را نرمال کند، تغییر ناگهانی در ارتفاع می‌باشد تا فشار در کابین تنظیم شود.


53. از تمام راه‌های سفر و حمل و نقل، تنها سوار آسانسور شدن ایمن تر از پرواز با هواپیما است. از لحاظ آماری!


54. 747 یا A320 می‌تواند تا 160،000 لیتر سوخت حمل کند. با این حال، به دلایل اقتصادی، هواپیما تقریبا هرگز با مخازن کامل پرواز نمی‌کند. سوختگیری پس از فرود در طول توقف معمول یا فنی انجام می‌شود.


55. مخازن هواپیما در بال و بخش مرکزی «شکم» بدنه واقع شده است. این مخازن آنقدر بزرگ هستند که یک نفر آدم سینه خیز می تواند در آن بخزد.


56. A380 تنها هواپیمایی است که، عرض آن (80 متر) بزرگتر از طول آن (72.7 متر) است.


57. صداهایی که بعد از تیک-آف مسافران می‌شوند چیزی جز جمع‌شدن چرخ‌های هواپیما و بسته شدن درب‌ها نیست. بعد از آن تنها صداهای دیگری که ما در هواپیما می‌شنویم صدای pre-wing و فلاپ ها که روی بال اصلی هواپیما قرار دارند، می‌باشد. صرف نظر از تمام این موارد، هواپیما از لحاظ آیرودینامیک، «Clean» می‌باشد.


58. هر صندلی در کلاس اکونومی حدود 10،000 دلار هزینه دارد. این در مقایسه با صندلی‌های فرست کلاس که حدود 250،000 هزینه دارند، چیزی نیست. مطمئنا این یک صندلی معمولی نیست، زیرا آنها باید در برابر نیروی G تا 16 و به بالا مقاومت کنند و از طرف دیگر باید به همان اندازه سبک باشند.


59. چراغ‌هایی که در لبه بال یک هواپیما در ایرباس قرار دارد یک بار و در بوئینگ دو بار در یک فاصله زمانی چشمک می‌زند.


60. خطوط هوایی دلتا دارای بزرگترین ناوگان هوایی در جهان است، در حالی که امارات دارای بزرگترین ناوگان لوکس، ایرباس‌های A380 و Boeing 777 در دنیا می‌باشد.


61. 74% دعواهای داخل هواپیما به خاطر عقب بردن صندلی‌ها است.


62. Autopilot یا خلبان اتوماتیک در اصل برای ایجاد پرواز داخلی و پرواز خارجی ارزان تر برای صرفه جویی در سوخت هواپیما ایجاد شدند.


63. هواپیما تقریباً از همان تکنولوژی تصفیه هوا در اتاق های عمل استفاده می‌کند. برای این است که گفته می‌شود، شما نیاز ندارید که نگران هوای داخل هواپیما باشید، زیرا که هوای داخل موتور به داخل کابین هدایت نمی‌شود.


64. گاز یا دود موتور هواپیما بسیار خطرناک تر از گازهای خروجی از اگزوز ماشین‌ها هستند. تخمین زده می شود که به دلیل آن، سالانه 10،000 نفر می‌میرند.


65. هواپیما قادر است با استفاده از Autoland فرود بیاید. برای انجام این کار، هم فرودگاه و هم هواپیما باید با سیستم مخصوص این کار مجهز باشند.


66. هواپیما در ارتفاع 11000 متر پرواز می کند. بیشتر یا کمتر. دلیل آن هم چگالی ایده آل هوا است که، پرواز خارجی یا داخلی را موثرتر و بهتر می‌کند.


67. 777 یا A380 در حدود یک ساعت 10،000 لیتر سوخت را در یک حالت کروز می‌سوزاند. در فرودگاه در هنگام آماده سازی پرواز داخلی و خارجی و به اصطلاح تاکسی کردن در یک باند، قادر به صرف 2.000 لیتر می‌باشد.


68. تنها دلیل تاکید بر اینکه پرده پنجره‌ها در هنگام فرود و برخاستن برداشته شود، این است که خدمه پرواز همیشه از وضعیت بیرون هواپیما در موقعیت های اضطراری و یا حادثه اطلاع داشته باشند.


69. در 80% مواقع هواپیما به علت خطای انسانی سقوط می کند، بقیه متعلق به مکانیک، هوا و سایر عوامل است.


70. پرنده‌ای که اغلب به داخل موتور کشیده می شود، غاز است. یا خیلی دقیق‌تر دسته‌ای از غازها هستند!


71. در ایالات متحده، کاپیتان پرواز خارجی دارای حقوق نامحدود است. او می‌تواند شما را دستگیر کند، بلیط هواپیما به شما بدهد یا امضای او معتبر باشد.


72. تا کنون، بیش از یک میلیون نفر کمربند نجات را از هواپیما، به عنوان سوغاتی دزدیده اند.


73. مدت عمر هواپیما با سیکل فشار بالا اندازه‌گیری می‌شود. 75.000 سیکل، بالاترین حد است و باعث انفجار می‌شود. در زمان، معادل 20 سال یا 51.000 ساعت پرواز است.


74. اگر کسی پس از یک پرواز داخلی یا خارجی طولانی به شما می‌گوید که لاغرتر شده‌اید، او دروغ نمی‌گوید. 3 ساعت پرواز می‌تواند 1.5 لیتر آب از بدن انسان را بکشد، در صورتی که هیچ چیز نوشیدنی نداشته باشید. البته اگر شما به مدت 30 ساعت پرواز کنید 15 کیلو وزن کم نخواهید داشت.


75. غیرممکن است که در حین پرواز داخلی و خارجی در هواپیما را بتوان باز کرد. آنها بزرگتر از فریم خودشان هستند. بنابراین، هنگامی که آنها را باز کنید، لازم است درب را بالا ببرید، به آرامی چرخانید و از فریم خارج کنید. این طراحی با استفاده از فشار خارجی برای باز کردن درب در طول پرواز داخلی و خارجی غیر ممکن است.


76. هزینه موتور بین 12 تا 35 میلیون دلار است. قدرت متوسط آن برابر است با مجموع 28 موتور جت در ماشین‌های فرمول یک، که خیلی زیاد نیست. در حال حاضر قدرتمندترین موتور جت دارای 185،000 اسب بخار است.


77. در صورتی که هر مسافر با خودش یک کیف دستی کوچک و یک کیف می‌آورد، همانطور که اجازه این کار رو داره، یک چهارم بخش بار هم فضای خالی وجود نداشت.


78. دلیل اینکه پنجره‌ها با صندلی‌ها در هواپیما هماهنگ نیستند این است که هر ایرلاین خودش انتخاب می‌کند که چند ردیف صندلی‌ها و یا فضای جلوی پا دارد.


79. در صورت وقوع یک فرود بر روی آب، اسلایدها مانند جلیقه نجات عمل می‌کنند.


80. هر 5 سال هر هواپیما به بازرسی فنی می‌رود که در آن کاملا از هم جدا می‌شود، هر قسمت بررسی و در صورت لزوم تغییر می‌کند. این بازرسی نامیده می‌شود به نام D check معروف است، که هزینه آن به طور متوسط 7 میلیون دلار و نیاز به حدود 100،000 ساعت کار است. علاوه بر این پروسه، A check، B check و C check وجود دارد که در فواصل کوتاه تر انجام می‌شود و نیاز به زمان و پول کمتری دارد.


81. طولانی ترین پرواز خارجی مستقیم بین دوحه و آوکلند نیوزیلند است. مسافت پروازی 14.544 کیلومتر و مسافت زمانی آن 17 ساعت و 30 دقیقه می‌باشد.


82. گول لبخندهای همیشگی خدمه پرواز داخلی و خارجی رو نخورید! آنها هم کمک های اولیه بلد هستند و هم آموزش زرمی و دفاع شخصی دیدند!


83. اگر چه آنها می‌گویند که دوستدار حیوان خانگی هستند، اما بیشتر خطوط هوایی اهمیتی برای حیوان خانگی شما از اولین لحظه تا آخرین لحظه نمی‌شوند. بدترین لحظه‌ها، زمان بارگیری و تخلیه به علت نویز غیر قابل تحمل، انتظار در باند است. شرکت‌های هواپیمایی حیوان دوست دارای روش‌های ویژه ای برای بارگیری و تخلیه حیوانات می‌باشند.


84. چای و قهوه با آب داخل هواپیما ساخته شده است و از آب های بطری استفاده نمی‌شود. بسیاری از کنترل‌ها نشان داده اند که این آب ها واقعا آب آشامیدنی نیست.


85. هزینه‌ای که شما برای خرید بلیط هواپیما میپردازید، 0.8% تا 1.5% آن سود خالص شرکت هواپیمایی می باشد و بزرگترین سهم آن یعنی 28% بابت تامین سوخت هواپیما صرف می‌شود.


86. اگر فلاپ‌ها پس از فرود به طور کامل باز شدند، این به این معنی است که خلبان یک سیگنال را به برج کنترل ارسال می‌کند که چیزی خارج از برنامه در هواپیما در حال اتفاق است. اگر شما در هواپیما هستید، و همچین چیزی را دیدید، آماده باشید!


87. در هر 7 پرواز خارجی که با هواپیما در دنیا انجام می شود، یک تابوت با یک فرد مرده در داخل قسمت بار هواپیما می باشد. چینی‌ها و ژاپنی‌هایی که در خارج از کشور خودشان فوت می‌کنند، رکورد دار این بخش هستند و بدن آنها برای مراسم به کشورشان باز می‌گردد.


88. هنگام فرود و یا برخاستن، به دلايل امنيتي، تمام وسايل الكترونيكي باید در جای مطمئنی گذاشته شوند و حتما غیر فعال باشد. هیچ کس نمی‌خواهد که در صورت اتفاق افتادن حادثه تلفن‌ها و تبلت ها مثل موشک‌های کوچک در همه جای هواپیما به پرواز دربیان. علاوه بر این، چندین خلبان شکایت کرده‌اند که استفاده از دستگاه های الکترونیکی (به ویژه iPads ها) به طور مستقیم بر اتصالات تاثیر می‌گذارد و در برخی موارد نتوانستند صدای برج کنترل را واضح بشنوند.


89. Check-in آنلاین و اینترنتی برای اولین بار در سال 1999 توسط خطوط هوایی آلاسکا معرفی شد.


90. خطوط هوایی در سیستم 7 ستاره‌ای، رتبه بندی می‌شوند. حتی 80% از آنها با 6 یا 7 ستاره، رتبه بندی شده‌اند.


91. نا امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در جهان، Air Bagan، ایرلاین Lao، FastJet Tanzania، ایرلاین Iraqi، ایرلاین Yeti، ایرلاین Nauru، ایرلاین Moldavian و 35 شرکت دیگر است. این شرکت‌ها دارای امتیاز 2 از 7 برای ایمنی بودند.


92. امن‌ترین شرکت هواپیمایی در جهان، Qantas است.


93. ایرلاین‌هایی که بلیط ارزان هواپیما را می‌فروشند، متهم به این هستند که اگر شما بابت تعیین موقعیت صندلی خودتان هزینه اضافه تری پرداخت نکنید، به صورت عمدی تا جایی که بتوانند شما را از همسفران خودتان در صندلی های دورتری می‌نشانند. ایرلاینی که همه انگشت اتهامات به سمتش رفته است، Ryanair است.


94. فقط 25 درصد از مسافران فرست کلاس در واقع این بهای بلیط هواپیما خودشان را پرداخت می‌کنند. بقیه یا از کارکنان ایرلاین هستند، یا از مسافران بخش اکونومی که به این قسمت آورده می‌شوند و یا کسانی که در باشگاه مشتریان ایرلاین هستند و از مزایای این باشگاه استفاده می‌کنند.


95. هوا در کابین تنها 12 درصد رطوبت دارد و باعث شده هوای داخل کابین از هوای بیابان هم خشک تر باشد.


96. مسافران با چمدان‌هایشان تنها 10% از کل وزن هواپیما را تشکیل می‌دهند. بیشتر وزن به سوخت هواپیما تعلق دارد.


97. سال 2017 امن ترین سال پرواز خارجی و پرواز داخلی نام گرفت. چرا که هیچ مرگ و میری در اثر سانحه هوایی گزارش نشد.


98. بین 5 نفر آدم، 4 نفر آنها به نوعی از پرواز داخی و خارجی ترس دارند.


99.ما یک هواپیما برای سوار شدن داریم! اطلاعات زیادی – مرتبط یا غیر مرتبط – در رابطه با این فرم عجیب و غریب حمل و نقل وجود دارد. این اطلاعات مطمئنا به مسافران کمک می کند تا بدانند که چرا خدمه به آنها می گوید که کاری انجام دهند و بر آن اصرار می‌کنند.

 


منبع: پرواز خارجی

1 نظر



درود بر شما. بسیار عالی بود.



نظرتان را بنویسید







منو