چرا تهویه هوای بالای سر مسافر در هواپیما باید باز باشد؟




 

تهویه هوای هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

چرا تهویه هوای بالای سر مسافر در هواپیما باید باز باشد؟

 

یکی از اصلی ترین سیستم هایی که در هواپیما به کار رفته است سیستم تهویه هوا می باشد چون سلامت و راحتی و آرامش مسافران را در طول پرواز با بلیط خارجی یا بلیط داخلی تضمین می کند. خیلی از افراد عادت دارند همین که روی صندلی هواپیما می نشینند تهویه هوای بالای سرشان را خاموش می کنند تا بیمار نشوند اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم دفعه ی بعدی که بلیط خارجی یا بلیط داخلی خریدید و سوار هواپیما شدید این کار را نکنید چون جریان هوایی که از این دریچه گذر می کند شما را از وجود جانداران ریز و میکروسکوپی حفظ می کند و به خاطر اینکه رطوبت داخل کابین را افزایش می دهد احتمال مریض شدن مسافران پایین می آید.

 

اکثر مردم دید منفی نسبت به سیستم تهویه هوای هواپیما دارند در حالی که طبق صحبت های مارک جندرو این دید منفی کاملا اشتباه است چون در طی 15 سال گذشته هیچ تحقیقاتی روی آن انجام نشده است. بنابراین یکی از دلایل وجود دید منفی درباره تهویه عدم آگاهی و نبود اطلاعات کافی درباره آن است.

 

 

سیستم تهویه هوای هواپیما چگونه عمل می کند؟

 

امروزه اکثر هواپیماها سیستم های تهویه هوای پیشرفته و قدرتمندی دارند مگراینکه هواپیما کوچک و قدیمی باشد. هواپیماهای امروزی و مدرن که مسافران با خرید بلیط خارجی یا بلیط داخلی از آن ها استفاده می کنند به فیلترهای هوای راندمان بالا یا HEPA مجهز هستند که این سیستم دائما در حال به گردش درآوردن هوای داخل کابین هواپیما و ترکیب آن با هوای تازه است.

 

ابن سیستم های تهویه حدود 15 تا 30 بار در هر ساعت هوای داخل هواپیما را تهویه می کنند به همین دلیل زمانی که داخل هواپیما هستید همیشه هوای تازه تنفس می کنید. عملکرد این سیستم ها اینگونه است که در قسمت های مختلف هواپیما هوا را تصفیه می کنند و کارشان به این صورت که هوا را از قسمت دم هواپیما به جلو و یا برعکس هدایت کنند نیست. در اسن قسمت ها که به آن ها نواحی کنترل دما گفته می شود هوا به وسیله ی نازل های بالای کابین وارد می شود و توسط مجاری کنار پنجره ها و کنار دیوار خارج می شود.

 

جریان هوا قبل از اینکه وارد سیستم تهویه شود با هوای بیرون ترکیب شده و از میزان ذرات و آلاینده های آن کم می شود. معمولا هر منطقه تصفیه هوا 15 تا 30 دقیقه یکبار این کار را با ترکیب کردن 50 درصد از هوای فیلتر شده داخل کابین و 50 درصد هوای بیرون انجام می دهد. تعداد انجام این فرایند به این بستگی دارد که شما برای سوار شدن به چه هواپیمایی بلیط خارجی یا بلیط داخلی خریده اید.

 

 

سیستم های تهویه هوای هواپیما چه موقع طراحی شدند؟

 

این طراحی به زمانی برمی گردد که کشیدن دخانیات مثل سیگار در هواپیما آزاد بود و هواپیماها برای اینکه مسافرانی که با بلیط خارجی یا بلیط داخلی ارزان در حال سفر هستند دچار مشکل نشوند نیاز به یک سیستم تهویه هوای قوی داشتند. به همین دلیل سیستم های تهویه طوری ساخته شده اند کخ 99 درصد غبار و آلودگی هوای داخل کابین را تصفیه کنند.

 

 

آیا این سیستم ها می توانند ویروس های هوازی را از بین ببرند؟

 

منظور از ویروس های هوازی ویروس هایی مثل سل و سرخک است که می توانند پنج ساعت در هوا شناور بوده و از طریق قطره های خیلی کوچک انتقال پیدا کنند. طبق گفته های مارک جندرو سیستم های تهویه به راحتی هوای محیط اطراف بیمار را کاملا پاکسازی می کند تا ویروس ها به سایر مسافرینی که با بلیط خارجی یا بلیط داخلی سوار هواپیما شده اند منتقل نشوند.

 

 

کدام قسمت از هواپیما هوای تمیزتری دارد؟

 

معمولا هوای قسما فرست کلاس هواپیما به این دلیل که تعداد مسافران کم است و فاصله صندلی ها بیشتر است هوای تمیز تر و بهتری دارد.



نظرتان را بنویسید







منو