آشنایی با رودخانه‎های کشور چین (بخش دوم)




 

رودخانه ‎های چین

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با رودخانه‎های کشور چین

 


در کشور چین انواع مختلفی از جاذبههای گردشگری وجود دارد که همه ساله افراد زیادی با تور چین به این کشور سفر میکنند تا از آنها دیدن بعمل آورند. از جاذبههای گردشگری موجود در این کشور رودخانههای آن میباشد که دارای مناظری زیبا و منحصربفرد هستند. در ادامه به معرفی برخی از مهمترین رودخانههای موجود در کشور چین خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد دارید با استفاده از پرواز خارجی به این کشور سفر کنید و به دیدن این نوع جاذبههای گردشگری موجود در این کشور بروید با ما در ادامه همراه باشید.

 

 

رودخانه تاریم

 

 

از رودخانههای مشهوری که در این کشور وجود دارد میتوان به رودخانه تاریم اشاره کرد. این رود که در منطقه ژینجیانگ قرار گرفته است دارای مناظری زیبا و طبیعتی بکر میباشد که سبب شده تا افراد زیادی ترغیب شوند برای دیدن آنها به این منطقه از کشور چین سفر کنند. این رودخانه در انتها به یک دریاچه نمکی ختم خواهد شد که در بیشتر روزهای سال خشک بوده و آبی در آن وجود ندارد. در طول مسیر حرکت این رودخانه تعدادی از رودخانههای کوچک و فرعی به آن متصل میشوند. در زمان گذشته این رود از نظر تجاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و معاملهگران و تجار زیادی که در جاده ابریشم در حال فعالیت بودند در آن به فعالیتهای تجاری خود میپرداختند. این رود امروزه نیز به عنوان مهمترین منبع آب در این منطقه مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

رودخانه هیلونگ جیانگ

 

 

کشور چین از مناطقی در جهان میباشد که در آن بزرگترین رودهای جهان را میتوان در آن مشاهده کرد. رود هیلونگ جیانگ یکی از رودهای بزرگ در جهان است که در کشور چین قرار گرفته است. این رود در رتبه دهم بزرگترین رودهای جهان قرار گرفته است. همه ساله افراد زیادی با تهیه ارازن ترین تور چین برای دیدن جاذبههای موجود در اطراف این رود به این منطقه از جهان سفر میکنند. این رودخانه که یکی از مهمترین رودخانههای موجود در کشور چین میباشد در ناحیه شمال شرقی این کشور قرار است. این رودخانه عظیم که از کشور روسیه سرچشمه گرفته است از مرزهای مشترک میان روسیه و چین عبور میکند. این رودخانه که امروزه یکی از بهترین جاذبههای گردشگری کشور چین به حساب میآید از سه کشور روسیه، چین و مغولستان عبور میکند.

 

در صورتی که قصد دارید با انجام پرواز خارجی به این کشور سفر کنید پیشنهاد میکنیم حتما به دیدن مناظر شگفتانگیز موجود در اطراف این رودخانه بروید. در این صورت میتوانید با شرکت کردن در کروز این رودخانه از طبیعت بکر و زیبا موجود در اطراف آن دیدن بعمل آورید. این رودخانه به دلیل این که از سه کشور مختلف عبور میکند دارای نامهای مختلفی نیز میباشد. در چین این رودخانه را با نام هیلونگ جیانگ میشناسند. در کشور مغولستان آن را با نام سونگهوا و در روسیه با نام آمور شناخته میشود. این رودخانه در کل مسیری 2524 کیلومتری را پشت سر میگذارد.

 

 

رودخانه یارلونگ تسانگپو

 

 

از دیگر رودخانه مشهوری که در این کشور قرار گرفته است میتوان به این رودخانه اشاره کرد. این رودخانه از کشورهای هند و سنگاپور نیز عبور خواهد کرد که در آنها مردم با نامهای دیگری این رودخانه را میشناسند. این رودخانه که از نزدیکی کوه کایلاش سرچشمه میگیرد دارای مناظر زیبا و دیدنی میباشد که میتوانید با استفاده از تور چین سام سیر به دیدن آنها بروید. این رودخانه ویژگیهای منحصربفردی دارد که داشتن آنها سبب شده تا این رودخانه در بین جهانیان و گردشگرانی که با پرواز خارجی به این منطقه از جهان سفر کردهاند از شهرت بالایی برخوردار شود. از ویژگیهای مهم این رود میتوان به این موضوع که یارلونگ بلندترین رودخانه و طولانیترین رودخانه در ارتفاع جهان میباشد.

 

 



نظرتان را بنویسید







منو