کاهش فشار هوای داخل کابین هواپیما باعث چه اتفاقاتی می شود؟ (بخش دوم)




 

فشار هوای داخل هواپیما

 

بلیط خارجی سام سیر

 

کاهش فشار هوای داخل کابین هواپیما باعث چه اتفاقاتی می شود؟ (بخش دوم)

 

 

ماسک اکسیژن چطور کار می‌کند؟

 

آیا تا به حال این سوال برایتان پیش آمده است که زدن ماسک اکسیژن واقعا تاثیری در امنیت شما دارد یا فقط موجب آرام شدنتان در شرایط بحرانی می شود؟ اگر تا به حال پاسخی برای این سوال پیدا نکرده اید ادامه ی این مطلب را بخوانید تا اگر زمانی با بلیط خارجی و بلیط ارزان هواپیما به سفر رفتید در مورد این موضوع اطلاعات داشته باشید.

 

برد پیت در فیلم باشگاه مبارزه دیالوگ معروفی دارد که می گوید: می دانی چرا در هواپیما ماسک اکسیژن به صورت می زنند؟ چون اکسیژن باعث سرخوشی انسان می شود. وقتی یک شرایط بحرانی و وحشتناک پیش می آید قطعا با ترس نفس می کشی اما زمانی که ماسک اکسیژن را روی صورتت می گذاری ناگهان آرام و سرخوش می شوی و سرنوشتی که در انتظارت است را می پذیری.

 

برد پیت درحالی که به دتوراعمل اضطراری هواپیما اشاره می کند می گوید همه چیز اینجاست. برای خرید بلیط خارجی و پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به سایت سام سیر مراجعه نمایید.

 

اگر شما هم مانند این شخصیت در فیلم فکر می کنید باید بگوییم متاسفانه اشتباه فکر می کنید و ماسک اکسیژن واقعا برای امنیت شما زمانی که با خرید بلیط خارجی یا داخلی و بلیط ارزان هواپیما در حال پرواز هستید نیاز است.

 

خلبانی به نام پاتریک اسمیت درباره ی این موضوع می گوید:

معمولا مرگ و میر و یا سقوط بر اثر مشکلات فشار هوا خیلی کم و به ندرت رخ می دهد حتی اگر یک تغییر فشار هوای ناگهانی و سریع به خاطر به وجود آمدن یک سوراخ اتفاق بیوفتد. زمانی که داخل هواپیما هستید اگر فشار هوا از یک میزان مشخصی پایین تر رود ماسک های تعبیه شده از سقف رها می شوند و سرنشینان را در موقعیتی قرار می دهند که به آن جنگل لاستیکی گفته می شود.

 

اگر زمانی که با بلیط خارجی یا بلیط ارزان هواپیما در حال سفر هستید و ناگهان در چنین شرایطی قرار گرفتید ماسک را روی صورت خود قرار دهید و به راحتی نفس بکشید. هواپیما خیلی زود به یک ارتفاع امن می رسد و سپس مسافران دیگر به ماسک اکسیژن نیازی ندارند.

 

 

تا چه مدت اکسیژن دوام دارد؟

 

شاید باورتان نشود اما ماسک های اکسیژن فقط برای چند دقیقه می توانند اکسیژن مورد نیاز شما را فراهم کنند به همین علت کاهش ارتفاع هواپیما خیلی زود انجام می شود. خلبان پاتریک اسمیت می گوید:

 

در کابین خلبان، خلبان ها ماسک های اکسیژن خود را می زنند و سریعا ارتفاع هواپیما را به زیر 3.048 متر می رسانند. اگر زمانی که با بلیط خارجی یا داخلی و بلیط ارزان هواپیما خارجی در حال سفر هستید و حس کردید کاهش ارتفاع هواپیما به طور خرطرناکی سریع است نترسید و فکر نکنید هواپیما دارد سقوط می کند چون خلبان ها دقیقا در حال انجام کاری هستند که وظیفه دارند.

 

ممکن است زمانی که این شرایط پیش می آید بر فراز هیمالیا باشید و هواپیما نتواند تا ارتفاع 3.048 متری پایین بیاید در چنین موقعیتی طبق گفته ی اسمیت:

 

خلبان های هواپیما در چنین مواقعی از مسیرهایی که از قبل مشخص شده اند استفاده می کنند که به آن ها اجازه می دهد کم کم فرود بیایند. حتی بالای قله ی هیمالیا نیز همیشه فرصت کافی برای رسیدن به ارتفاع امن قبل از تمام شدن اکسیژن وجود دارد بنابراین اگر قصد خرید بلیط خارجی یا داخلی و بلیط ارزان هواپیما را دارید اصلا از این موضوعات نترسید و بدانید که خلبان ها برای هر شرایطی یک راه چاره دارند. صحبت های خلبان اسمیت درباره ی میزان دوام اکسیژن بیش از حد محافظه کارانه بوده است چون خیلی از منابع دیگر گفته اند ماسک های اکسیژن 12 تا 15 دقیقه می توانند اکسیژن را تامین کنند.



نظرتان را بنویسید







منو