رصدخانه‎ تاریخی در شهر پکن چین(بخش اول)




 

شهر پکن چین

 

پرواز خارجی سام سیر

 

آشنایی با رصدخانه‎ تاریخی در شهر پکن چین

 


این منطقه یکی از بهترین و زیباترین مکانهایی است که در این کشور وجود دارد اما متاسفانه از شهرت کمی برخوردار بوده و در طول تاریخ میتوان گفت یکی از مهجورترین آثار و جاذبههای موجود در شهر پکن میباشد. در صورتی که به ستارهشناسی و علوم کهکشانی علاقهمند هستید پیشنهاد میکنیم در زمان سفرتان به این کشور با استفاده از تور چین حتما از این جاذبه تاریخی دیدن بعمل آورید. همه ساله افراد زیادی به این کشور سفر میکنند که در طول سفرشان تنها به دیدن آثار و جاذبههای مهم و مشهور گردشگری در این کشور خواهند رفت این در حالی است که در این کشور انواع مختلفی از آثار و جاذبههای گردشگری تاریخی و باستانی وجود دارد که دارای جذابیت زیادی هستند. در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با این اثر تاریخی خواهیم پرداخت. پیشنهاد میکنیم در صورتی که قصد دارید با انجام پرواز داخلی به شهر پکن سفر کنید تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

تاریخچه این رصدخانه

 

 

این رصدخانه که زمان ساخت در سال 1442 میلادی و در زمان سلطنت خاندان مینگ در این منطقه ساخته شده حدود 500 سال قدمت دارد. این مکان تا سال 1929 مورد استفاده قرار میگرفته و یکی از مهمترین مراکز ستارهشناسی و کیهان شناسی به حساب میآمده است. رصدخانههای دیگری نیز در سطح جهان وجود داشتند که با گذر زمان کارایی خود را از دست دادند به شکلی خراب شده بودند. در چنین زمانی این رصدخانه با بیشترین کیفیت در حال فعالیت بوده است و کیهانشناسان در آن به فعالیت مشغول بودند.

 

این رصدخانه علاوهبر کاربرد در بخش ستارهشناسی یکی از مهمترین آثار تاریخی موجود در این شهر است که با استفاده از تور چین میتوانید به پکن سفر کنید و از نزدیک به دیدن آن بروید. در ساخت بنای اصلی این مکان از آجر استفاده شده است. در طراحی و ساخت این بنا از دیوارهایی به ارتفاع 15 متر استفاده شده است. پلان این ساختمان به شکلی 40 در 40 طراحی شده است. فردیناند وربیست یکی از مبلغان دین مسیحیت بوده که در سال 1673 اداره این مکان را برعهده داشته است. در طول اداره این فرد 6 ابزار ستارهشناسی که به اروپائیان اختصاص داشت به این مکان آورده شد. در همین سالها بود که تلفیقی میان دانش چینی با اروپائیان شکل گرفت و ادامه پیدا کرد. بهتر است مطلب آشنایی با تور چین و جاذبه‎های گردشگری آن را نیز مطالعه کنید.

 

در این بنا برجهایی وجود دارد که برروی آنها ابزارهایی بزرگ قرار داده شده است. تمامی این ابزارها به این زمان تعلق دارد. برای دیدن این اثر تاریخی و گردشگری میتوانید با انجام پرواز داخلی به شهر پکن چین سفر کنید. امروزه از این بنا به عنوان نمایشگاه تجهیزات نجوم باستان استفاده خواهد شد و علاقهمندان میتوانند برای دیدن این نوع ابزارهای ستارهشناسی به این مکان بروند. این مکان همچنان تاثیری چشمگیر برروی فناوری و علوم ستارهشناسی ایفا میکند.

 

 

امکانات این رصدخانه برای گردشگران

 

 

در صورتی که تمایل داشته باشید در طول سفرتان به این کشور از طریق تور چین به دیدن این مجموعه تاریخی بروید توجه داشته باشید که به دیدن یکی از قدیمیترین رصدخانههای جهان رفتهاید. همانطور که گفته شد این رصدخانه به زمان سلطنت خاندان مینگ بازخواهد گشت و از قدمت تاریخی بالایی برخوردار میباشد. برروی برجهای موجود در این بنا ابزارآلاتی وجود دارد که از فاصله دور نیز قابل مشاهده میباشند. همین موضوع سبب شده تا کنجکاوی افراد زیادی برانگیخته شود و برای دیدن آنها از نزدیک به سراغ این مکان تاریخی بیایند. در صورتی که با انجام پرواز داخلی ارزان قیمت به شهر پکن سفر کردید حتما به دیدن این اثر گردشگری تاریخی موجود در این شهر بروید و از دیدن ابزار و تجهیزاتی که در آن وجود دارد بیشترین لذت را ببرید.



نظرتان را بنویسید







منو