واقعیت های جالب درباره ی سفرهای هوایی (بخش دوم)




 

واقعیت های سفر هوایی

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

واقعیت های جالب درباره ی سفرهای هوایی (بخش دوم)

 

با به وجود آمدن مشکلات جزئی در هواپیماها پروازها به تاخیر می افتند و طبق گفته ی شرکت های هواپیمایی برای این تاخیر ها سالانه هشت میلیارد دلار ضرر می بینند که قسمت بزرگی از این هزینه برای تامین سوخت، ارائه خدمات به کادر پرواز و خدمات نگهداری هواپیما خرج می شود.

 

هواپیماها حس گرهای پیچیده و دقیق دارند که هر ثانیه اطلاعات مهم را باری کسانی که در قسمت کنترل ترافیک هوایی عستند می فرستند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما را دارید باید بدانید همیشه یک سری مشکلات جزئی در هواپیماها وجود دارد که خیلی رایج هستند و با وجود آن ها مشکل خاصی پیش نمی آید مثل مشکلات جزئی یک ماشین.

 

مدیریت یکی از مرکزهای کنترل هوایی آقای دیوید پارتن گفته است اگر هواپیما دچار مشکل خطرناکی شود کسانی که اطلاعات فرستاده شده از سمت حس گرها را بررسی می کنند خیلی سریع با خلبان یا کمک خلبان تماس گرفته و موضوع را اطلاع می دهند. البته باید بدانید این افراد در زمان های حساس مثل فرود یا صعود هواپیما هیچوقت این کار را انجام نخواهند داد. برای خرید بلیط هواپیما و پیدا کردن بلیط ارزان هواپیما به نقاط مختلف دنیا به سام سیر مراجعه کنید.

 

 

- سرو سالانه یک میلیارد پرس غذا در هواپیما

 

شرکت هواپیمایی کانتاس به تنهایی سالانه هفت میلیون و چهارصد هزار پرس غذا را در سفرهای طولانی خود برای مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما خارجی یا بلیط ارزان هواپیما در حال سفر هستند سرو می کند. این شرکت سالانه 400 هزار پرس غذا در قسمت فرست کلاس، دو میلیون پرس در بیزینس کلاس و پنج میلیون پرس در قسمت اکونومی کلاس سرو می کند.

 

یکی از نکات جالبی که باید در این رابطه بدانید این است که غدد چشایی انسان در ارتفاع بالا دچار اختلال در کارکرد می شود و از طرفی مجراهای بینی به دلیل رطوبت پایین خشک می شوند. فشاری کع در کابین هواپیما وجود دارد باعث می شود غدد چشایی کسانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما سوار آن شده اند حساسیت خود را از دست بدهد به همین خاطر غذاهایی که در هواپیما سرو می شوند خورشت های شور و غذاهایی هستند که ادویه های تند دارند.

 

این میزان از غذا در آشپزخانه های بزرگی که در لندن قرار دارند و ارائه دهنده ی خدمات پذیرایی هستند آماده می شود. این شرکت در اختیار شرکت هواپیمایی کانتاس قرار گرفته است و در طول روز 105 آشپز مشغول آماده کردن 31000 پرس غذا هستند.

 

شرکت های هواپیمایی که بخواهند منوی غذایی خود را عوض کنند و غذاهای جدیدی برای مسافران سرو کنند از قبل آن را مورد بررسی قرار می دهند تا مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط ارزان هواپیما سفر می کنند در طول پرواز نارضایتی از غذا نداشته باشند. آشپزخانه هایی که غذای هواپیماها را تهیه می کنند یک اتاق مهر و موم شده دارند که شرایط کابین هواپیما در آن شبیه سازی شده و غذا را در آنجا تست می کنند.

 

 

- کلمات رمزی مهمانداران

 

کادر پرواز در کشورهای مختلف ممکن است از یک سری کلمات رمزی برای ارتباط با یکدیگر استفاده کنند که منظور آن ها از گفتن آن کلمه معنای واقعی اش نیست. مثلا در شرکت هواپیمایی کانتاس وقتی مهماندار کلمه تام کروز را به زبان می آورد بدین معنی نیست که درباره بازیگر هالیوود سخن می گوید بلکه منظورش این است که اول باید فنجان های چای و سپس فنجان های قهوه روی چرخ دستی حمل غذا و نوشیدنی قرار بگیرند.

 

همانطور که گفتیم مهمانداران از این کلمات خاص برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند و کسانی که با خرید بلیط هواپیما و بلیط ارزان هواپیما سوار آن شده اند چیزی از حرف ها را متوجه نمی شوند.



نظرتان را بنویسید







منو