مکان چشمه های آب گرم ایران کجاست و چه خواصی دارند؟ (بخش اول)




 

چشمه های آب گرم ایران

 

بلیط داخلی سام سیر

 

آشنایی با مکان های که چشمه های آب گرم دارد

 

 

یکی از جاذبه های گردشگری موجود در کشور عزیزمان ایران، چشمه های آب گرم می باشد. این چشمه های آب گرم علاوه بر اینکه جزو مکان های تفریحی می باشد، از خاصیت های درمانی نیز برخوردار هستند. همین امر موجب شده است که طرفداران بیشتری را به خود جذب کند. سالانه افراد زیادی با خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی یا بلیط داخلی سیستمی به مکان هایی سفر می کنند که از چشمه های آب گرم برخوردار باشد.

 

چشمه های آب گرم به خاطر داشتن مواد حل شده معدنی، برای درمان بیماری های گوناگونی مثل بیماری های پوستی، تسکین اعصاب، دردهای عضلانی، درمان درد های کلیوی، تنظیم فشار خون و ... بسیار مفید و موثر هستند. در حالی که خاصیت درمانی دارند، از جنبه تفریحی نیر برخوردارند. وجود همین خواص باعث شده است که برای صنعت گردگشری سلامت بسیار مهم باشند.

 

وجود این چشمه ها باعث افزایش گردشگر و در نتیجه موجب رونق اقتصادی مناطق اطراف آن می شود. زیرا سالانه افراد زیادی با خرید بلیط ارزان هواپیما  داخلی یا بلیط داخلی سیستمی به این مناطق سوار می کنند تا زا چسمه های آب گرم استفاده کنند.

 

همان طور که گفته شد ایران دارای چندین چشمه ی آب گرم دارد که هر یک در شهری از ایران واقع شده است. در این مطلب قصد داریم شما را با این چشمه های آب گرم آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

چشمه آب گرم فردوس که در استان خراسان جنوبی واقع شده است از نظر تنوع املاح معدنی در ایران رتبه ی اول را دارد. یکی از شهرهای ایران که بیشترین چشمه را دارد، استان اردبیل می باشد که 110 چشمه آب معدنی و همین طور 75 چشمه آب گرم و 35 چشمه آب سرد دارد. بعد سرعین در استان اردبیل که در داشتن چشمه رتبه یک ایران را دارد، شهر آمل با بیشتر از 26 دهنه آب معدنی گرم و سرد در کشور ایران رتبه دوم را دارد.

 

بنابراین شما با خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی یا بلیط داخلی سیستمی داخلی به این شهر ها می توانید از چشمه های آب گرم موجود در آنها استفاده کنید.

 

خوشبختانه ایران از چشمه های آب گرم متنوعی برخوردار است و همین طور دسترسی و استفاده از آنها برای همه ی افراد خیلی کار سختی نیست. تنها کافی است با خواندن این مطلب با آنها آشنا شوید و بدانید در کدام شهر ها می باشند و به راحتی با خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی یا بلیط داخلی سیستمی می توانید به آن مکان ها بروید.

 

چشمه های آب گرم ایران عبارتند از: چشمه‌های جوشان آذربایجان غربی، چشمه‌های آب گرم سرعین، چشمه‌های آب گرم دهلران، چشمه آب گرم مرتضی علی، چشمه آب گرم شابیل لاهرود، چشمه آب گرم قلعه کندی، چشمه آب گرم میراحمد، چشمه آب گرم محلات، چشمه آب گرم دلفان، چشمه آب گرم اهرم، چشمه آب گرم معدنی فردوس، چشمه‌های آب گرم نزدیک تهران، چشمه آب گرم فلکده، چشمه آب گرم شهر کهنه، چشمه آب گرم کاریز، چشمه آب گرم گنو بندرعباس، چشمه آب گرم بلیران، چشمه شاهدشت کرج، چشمه گلگیله، چشمه آب گرم ایوب پیغمبر، چشمه‌های آب گرم آب اسک، چشمه آب گرم گلگیر، چشمه آب گرم شاهان گرماب فریمان، چشمه آب گرم رینه، چشمه اعلا دماوند، چشمه‌های آب گرم آمل، چشمه آب گرم لاریجان، خواص چشمه‌های آب گرم.

 

برای رفتن به این چشمه های آب گرم که علاوه بر جنبه ی تفریحی از حنبه ی درمانی نیز برخوردار هستند کافی است برای خرید بلیط ارزان هواپیما داخلی یا بلیط داخلی سیستمی اقدام کنید. البته می توان به وسیله خودرو شخصی و یا حتی قطار به این شهر ها سفر کرد و از چشمه های آب گرم موجود در آنها استفاده کرد ولی سریع ترین راه و راحت ترین کار این است که بلیط ارزان هواپیما داخلی یا بلیط داخلی سیستمی تهیه کنید و با هواپیما سفر کنید.

 



نظرتان را بنویسید







منو