آشنایی با کاربردهای ماسک اکسیژن در هواپیماها (بخش اول)




 

ماسک اکسیژن در هواپیما

 

خرید بلیط هواپیما سام سیر

 

آشنایی با کاربردهای ماسک اکسیژن در هواپیماها

 

هواپیماها یکی از مهمترین وسایل نقلیه در جهان می‎باشند که امروزه تعداد زیادی از آنها در سطح جهان در حال فعالیت می‎باشند و تعداد زیادی با خرید بلیط هواپیما از خدماتی که توسط این نوع وسایل نقلیه ارائه می‎شود بهره‎مند شده و با بیشتری کیفیت ممکن به مقصد مورد نظرشان منتقل می‎شوند. امید داریم در صورتی که قصد دارید با استفاده از یکی از این نوع پرنده‎های غول پیکر موفق به انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی شوید در سلامت و با بیشترین ایمنی ممکن به مقصد مورد نظرتان منتقل شوید و از سفرتان با این غول‎های فلزی بیشترین لذت را ببرید.

 

گاها ممکن است در طول پرواز با شرایط بحرانی روبرو شوید که در آن شرایط قدرت انجام اقدام مناسب را نداشته باشید و ندانید که در چنین شرایطی بهترین عملکرد  کدام است. امروزه در رابطه با هواپیماها و اتفاقات احتمالی که در آن ممکن است روی دهد فیلم‎های مختلفی ساخته شده است که در تمامی آنها اولین نشانه‎ای که با دیدن آن می‎توان فهمید هواپیما دچار مشکل شده است باز شدن ماسک‎های اکسیژن در هواپیماها می‎باشد.

 

این ماسک‎ها که در محفظه‎ای مخصوص در بالای صندلی مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت در پروازها حضور پیدا می‎کنند قرار گرفته است در زمان‎هایی که اتفاق  ناخوشایندی برای هواپیما روی می‎دهد باز شده و در اختیار مسافران حاضر در پرواز قرار داده خواهد شد. اولین اقدامی که مسافران باید در این شرایط انجام دهند قرار دادن این ماسک‎ها برروی صورتشان می‎باشد تا صدمات کمتری را متحمل شوند. در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با این جزء از هواپیماها خواهیم پرداخت که اغلب اوقات در مواقع اضطراری در اختیار مسافرانی که قصد انجام پرواز خارجی و یا پرواز داخلی دارند قرار داده خواهد شد.

 

همانطور که می‎دانید هواپیماها در ارتفاعات بالایی از سطح زمین به پرواز مشغول می‎شوند که ر این شرایط دما کاهش پیدا خواهد کرد و همین موضوع سبب کاهش فشار هوا خواهد شد که همین کاهش فشار سبب می‎شود تا میزان غلظت هوا نیز کاهش پیدا می‎کند و با توجه به موضوعات گفته شده میزان اکسیژن موجود در هوا نیز به میزان چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

این مقدار از اکسیژن به میزانی کم است که جواب گوی نیاز بدن انسان نخواهد بود و بدن انسان در این شرایط با کمبود شدید اکسیژن روبرو خواهد شد و احتمال بروز خطر برای آن افزایش پیدا خواهد کرد. برای این که موضوع برایتان بیشتر قابل درک باشد تصور کنید به یک کوه مرتفع صعود کرده‎اید و در ارتفاعات بالایی از سطح زمین قرار گرفته‎اید. این حالت برای بسیاری از کوهنوردانی که قصد دارند به ارتفاعات بالایی از سطح زمین صعود کنند روی می‎دهد و نیاز دارند تا برای مقابله با آن کپسول اکسیژن به همراه داشته باشند.

 

در صورتی که با خرید بلیط هواپیما در یکی از این نوع وسایل نقلیه قرار داشته باشید زمانی که فشار کابین از مقدار مشخصی کمتر شود ماسک‎های اکسیژن موجود در هواپیماها به شکلی خودکار باز خواهند شد تا مسافران بتوانند از آنها استفاده نمایند. اگر در هنگام پرواز با چنین رویدادی مواجه شدید بهتر است نگران چیزی نباشید زیرا هواپیما در اولین فرصت و در کمترین زمان ممکن به ارتفاع ایمن باز خواهد گشت و دیگر نیاز نیست در ادامه سفرتان از این ماسک‎ها استفاده نمایید.

 

ممکن است با دیدن این ماسک‎های اکسیژن این سوال برای شما بوجود آمده باشد که چقدر می‎توانید از این ماسک‎ها و اکسیژن موجود در آنها استفاده نمایید؟ ممکن است تصور کنید که در هنگام انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی می‎توانید با خیالی آسوده به صندلی خود تکیه بزنید و چندین ساعت از اکسیژن موجود در این ماسک‎ها استفاده نمایید. اما بهتر است بدانید که در واقعیت زمانی کوتاه در اختیار شما قرار داده خواهد شد تا بتوانید از این ماسک ‎ها استفاده نمایید.



نظرتان را بنویسید







منو