با محبوب ترین نقاط دیدنی مادرید اسپانیا آشنا شوید. (بخش دوم)




 

جاذبه های گردشگری مادرید اسپانیا

 

تور اسپانیا سام سیر

 

با محبوب ترین نقاط دیدنی مادرید اسپانیا آشنا شوید. (بخش دوم)

 

 

- کاخ سلطنتی مادرید (Royal Palace)

 

یکی از ویژگی های برجسته ی این کاخ بزرگی و عظمت آن می باشد. کاخ سلطنتی مادرید بزرگ ترین کاخ اروپاست و برای تحت تاثیر قرار دادن کاخ ورسای فرانسه ساخته شده است.

 

کاخ سلطنتی 135000 متر مربع زیربنا دارد که 3418 اتاق در آن وجود دارد. این کاخ از سنگ گرانیت و سنگ سفید کلمنار ساخته شده و نمایی رو به باغ های سرسبز دارد. معمار کاخ سلطنتی مادرید شخصی به نام فیلیپو ایووارا بوده است و در قرن هجدهم به دست فیلیپ پنجم به بهره برداری رسید.

 

سالانه گردشگران زیادی با تور اسپانیا یا خرید بلیط ارزان هواپیما به مادرید سفر می کنند و به دیدن این کاخ سلطنتی می روند. آخرین شاهی که در این کاخ سکونت گزید آلفونسوی سیزدهم بود و آخرین رییس جمهور نیز مانوئل آزانیا بود که در این کاخ زندگی کرد. امروزه فلیپه ششم و خانواده سلطنتی اسپانیا در کاخ سارسوئلا که کاخ معمولی تری می باشد و در حومه شهر مادرید قرار دارد زندگی می کنند.

 

بلیت بازدید از این کاخ نفری 11 یورو است که با گرفتن آن می توانید از بعضی از اتاق های کاخ دیدن کنید. البته نا گفته نماند در بعضی از روزهای خاص سال بازدید از این کاخ برای گردشگران تور اسپانیا و در کل کسانی که با بلیط ارزان هواپیما یا راه های دیگر به مادرید سفر کرده اند رایگان می شود.

 

 

- میدان پلازا مایور (Plaza Mayor)

 

میدان پلازا مایور میدان اصلی شهر مادرید محسوب می شود که در سال های قبل یک بازار بیرون شهر بوده است. شاه فیلیپ دوم دستور داد تا میدانی را در این منطقه بسازند که ساخت آن تا دوران شاه فیلیپ سوم به طول انجامید و در نهایت در سال 1619 به بهره برداری رسید.

 

این میدان شاهد اتفاقات بسیاری از جمله تاج گذاری، گاوبازی، جشن ها و آشوب ها بوده است. گردشگران تور اسپانیا علاقه زیادی به دیدن این میدان دارند و خیلی از آن ها برای صرفه جویی در هزینه ها از بلیط ارزان هواپیما استفاده می کنند.

 

ابعاد میدان اصلی شهر مادرید به اندازه یک زمین فوتبال است. دور تا دور این میدان را ساختمان های چوبی متقارن ساخته بودند که همه ی آن ها در طی آتش سوزی های سال 1631، 1672 و 1790 سوختند.

 

این ساختمان ها دارای 5 طبقه بودند که معماری به نام خوان دو ویلانووا دو طبقه از آن ها را کم کرد. امروزه این ساختمان های سه طبقه در مجموع دارای 237 بالکن هستند که نمایی رو به میدان پلازا مایور دارند و برای وارد شدن گردشگران تور اسپانیا به آن ها 6 دروازه از میدان وجود دارد.

 

زمانی که در حال قدم زدن در میدان هستید مجسمه ای برنزی که نشان دهنده پادشاه فیلیپ سوم است را در وسط میدان می بینید. این مجسمه را ژان بولگن و پیترو تاکا در سال 1616 ساختند و هر دو از مجسمه سازان بسیار معروف ایتالیایی بودند.

 

امروزه این میدان به مکانی باری قرارهای عاشقانه، نوشیدن قهوه در کافه های رو باز زیبا، خوردن غذا در رستوران های تاپاس محلی و برگزاری جشن های مختلف محلی شده است. این مکان یکی از پر طرفدارترین مکان های دیدنی مادرید است و برای رفتن به مادرید می توانید از بلیط ارزان هواپیما اسپانیا استفاده کنید.

 

 

- خیابان گران ویا (Gran Via)

 

خیابان گران ویا یکی از محبوب ترین نقاط توریستی مادرید است که در آن هتل های بزرگ، سالن های سینما و تئاتر، رستوران وکافه های زیادی وجود دارد. نکته قابل توجه این است که این خیابان همیشه بیدار است به همین دلیل به آن لب برادوی اسپانیایی را داده اند.

 

گردشگران تور اسپانیا برای خرید از فروشگاه های برند به این خیابان می روند تا هم از برندهای معروف خرید کنند و هم محو تماشای معماری بی نظیر ساختمان هایی شوند که در خیابان گران ویا وجود دارند. خیلی از گردشگران برای کاهش هزینه های سفر از بلیط ارزان هواپیما استفاده می کنند.

 



نظرتان را بنویسید







منو