آشنایی با بزرگترین هواپیمای جهان (بخش دوم)




 

بزرگترین هواپیمای جهان

 

بلیط خارجی سام سیر

 

آشنایی با بزرگترین هواپیمای جهان (بخش دوم)

 

مهمترین این صرفهجویی در بخش مصرف سوخت بوده علاوهبر این صرفهجوییهایی در بخشهای مختلف دیگر نیز صورت خواهد گرفت. در هنگام پرتاب موشک به فضا شرایط جوی و آب و هوایی نیز تاثیر زیادی برروی موشک خواهد گذاشت که در صورت استفاده از این نوع هواپیما تاثیر این عوامل به حداقل خودش خواهند رسید.

 

هواپیماهای بوئینگ 747 از هواپیماهایی بودند که همه ساله تعداد زیادی از مسافران با استفاده از بلیط هواپیما و بلیط خارجی از خدمات آنها استفاده میکردند که از دو هواپیما از این مدل که دیگر قادر به ارائه خدمات نبودند استفاده شد تا در ساخت این غول پرنده صرفهجویی صورت بگیرد. موتورهای این هواپیما به همراه برخی از چرخ دندههای فرود آن از هواپیمای 747 گرفته شده است.

 

 

ایده اصلی ساخت این هواپیما

 

همانطور که گفته شد هواپیماها یکی از مهمترین وسایل نقلیه موجود در جهان میباشند که همه ساله افراد زیادی با تهیه بلیط خارجی و بلیط هواپیما موفق به استفاده از خدمات ارائه شده توسط آنها خواهند شد. افراد و شکرتهای مختلفی در این زمینه در حال فعالیت میباشند.

 

پاول جی الن یکی از بنیانگذاران شرکت بزرگ ماکروسافت میباشد که در سال 2011 به همراه برت روتان اقدام به تاسیس شرکت استراتولانچ سیستمز کرد. این دو فرد در گذشته نیز با یکدیگر همکاریهای مختلفی را در زمینههای متفاوتی داشتهاند.

 

یکی از رویاهای کودکی الن و موضوعی که واقعا عاشقانه به آن علاقهمند بود موشکهایی بودند که به فضا پرتاب میشدند. الن در سال 1982 به دلیل وجد موارد پزشکی از شرکت مایکروسافت جدا شد اما با این وجود یکی از مهمترین سهامداران این شرکت به حساب میآمد.

 

با توجه به گفت و گویی که الن در سال 2016 داشته چنین گفته است: در صورتی که بتوان به مدار نزدیک زمین دسترسی پیدا کرد میتوان به مزایای زیادی دست پیدا کرد.

 

به عنوان مثال میتوان ماهواره بیشتری ر ا به فضا پرتاب کنیم تا درک بهتری از وضعیت جوی و آب و هوایی جهان بدست آوریم. با داشتن این گونه اطلاعات میتوان در بهبود شرایط کشاورزی در بخشهای مختلف جهان نقشی اساسی ایفا کرد. اما تمامی این اتفاقات زمانی رخ میدهد که از روشهایی نوینتر و سادهتر برای ارسال ماهواره به فضا استفاده نماییم.

 

چیزی که مشخص میباشد گسترش استفاده از این نوع وسایل حمل و نقل میباشند که با پیشرفت تکنولوژی در زمینههای جدیدی وارد میشوند و در آنها به ارائه خدمات خود میپردازند.

 

امروزه یکی از مهمترین خدماتی که توسط این گونه وسایل نقلیه ارائه میشود خدمات مسافربری و ارائه بلیط هواپیما و بلیط خارجی میباشد که سالانه میلیونها نفر با تهیه بلیط ارزان هواپیما از آنها بهرهمند میشوند. البته این دو نفر به همین مقدار بسنده نکرده و در حال طراحی یک فضاپیما میباشند که قابلیت استفاده مجدد را داشته باشد.

 

این طرح جدید که با نام مستعار یخ سیاه به جهانیان معرفی شد توجه افراد زیادی را به خودش جلب کرد. نکته قابل توجه در رابطه با این فضاپیما آن است که از هر نقطهای در جهان قادر به ارسال ماهواره به فضا میباشد. البته باید در آن مکان باند فرودگاهی وجود داشته باشد که هواپیمای استراتولانچ قادر به فرود برروی آن باشد.

 

گسترش خدمات ارائه شده توسط این گونه از وسایل نقلیه و همچنین برخوردار بودن از ایمنی بالا سبب شده تا همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما ارزان و بلیط خارجی از خدماتی که توسط این گونه وسایل نقلیه ارائه میشود بهرهمند شوند.

 

در سال 2017 فعالان در این زمینه آماری را منتشر کردند که نشان دهنده صرف میلیونها دلار برای ساخت این پروژه بوده که رقم آن خیلی بیشتر از میزانی تخمین زده شده توسط کارشناسان بوده است. البته باید توجه داشته باشید که ایده ساخت چنین هواپیمایی زیادی تازه نیست و به سال 1940 باز خواهد گشت.

 

علاوهبر این شرکتهای دیگری نیز در پی ساخت چنین هواپیماهایی بودند و در این زمینه تلاشهای فراوانی را انجام دادهاند. با توجه به اطلاعات ارائه شده در رابطه با این نوع هواپیما در صورت استفاده از آن پیشرفتهایی در زمینه شیمی صورت خواهد گرفت.



نظرتان را بنویسید







منو