بازدید از شهر سالامانکا در تور اسپانیا




شهر سالامانکا اسپانیا در تور اسپانیا

تور اسپانیا

 

 

بازدید از شهر سالامانکا در تور اسپانیا

 

سالامانکا شهری کوچک و تاریخی است که در شمال غربی اسپانیا قرار دارد. سالامانکا از سال 1988 در یونسکو ثبت‌شده است. اگر در این شهر زیبا قدم بزنید گمان خواهید کرد که در موزه‌ای با فضای باز در حال قدم زدن هستید. برنامه تور اسپانیا و سفر به سالامانکا شمارا در تاریخ اسپانیا را غرق خواهد کرد.

 

سالامانکا با نام شهر دانشگاهی نیز شناخته می‌شود. درواقع این شهرت از زمان قرون وسطی شکل گرفت و دانشجویان بسیاری از سرتاسر اروپا به این شهر روی آوردند. با انتخاب شهر سالامانکا در تور اسپانیا می‌توانید انرژی جوانی را در این شهر زیبا احساس کنید. با قدم گذاشتن در خیابان‌هایی که دارای سنگفرش هستند بسیار لذت خواهید برد. سالامانکا همچنین دارای تاریخ غنی و میراث فرهنگی می‌باشد. اگر علاقه به سیر تاریخی دارید با تور اسپانیا گردش در اسپانیا و این شهر را تجربه کنید. فیلسوفان، هنرمندان، محققان و نویسندگان بسیاری در این شهر وجود داشته‌اند که با قدم زدن در خیابان‌ها در جای پای آن‌ها پا گذاشته‌اید. در این مقاله با ما همراه باشید تا از مهم‌ترین و جذاب شهر سالامانکا باخبر شوید.

 

 

دانشگاه سالامانکا ( Salamanca University )

 

اولین دانشگاهی که در سال 1218 تأسیس‌شده است دانشگاه سالامانکا می‌باشد که در قلب این شهر تاریخی قرارگرفته است. اگر به قرون‌وسطی بازگردیم این دانشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و جزء مراکز مهم آموزشی شمرده می‌شده است. از علم‌های مهمی که بشر می‌توانست فرابگیرد سیستم کوپرنیک بود که نام دیگر آن نظریه‌ی خورشید محوری بوده است.اگر با تور اسپانیا در این دانشگاه قدم نهاده باشید حتماً حکاکی‌های زیبای روی دیوار را دیده‌اید. این حکاکی‌ها از سال 1534 افزوده شدند.

 

 

میدان مایور ( Plaza Mayor )

 

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین میدان‌های اسپانیا که قلب تپنده‌ی شهر می‌باشد میدان مایور است. در سراسر میدان ساختمان‌هایی 3 طبقه و یک‌شکل قرارگرفته‌اند. ساخت آن‌ها از زمان 1755-1729 به طول انجامید. اگر به تاریخچه‌ی این میدان نگاه کنید متوجه می‌شوید که اتفاقات و مراسمات مهمی در آنجا برگزار می‌شده است که از میان آن‌ها می‌توان به مسابقات گاوبازی اشاره کرد. این مسابقات از اوایل قرن 19 متوقف شد. در برنامه تور اسپانیا از تماشای منظره هنگام غروب آفتاب میدان مایور لذت خواهید برد. در این میدان رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری قرار دارد که همین امر موجب شلوغی و سرزنده بودن آن می‌باشد.

 

 

کلیسای قدیمی Catedral Vieja de Santa María de la Sede

 

این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای شهر است که از نامش نیز پیداست. ساخت آن بین سال‌های 1200-1100 انجام‌شده است. در این ساختمان معماری زیبای آن دوره کاملاً به چشم می‌خورد. کلیسای قدیمی خیلی بزرگ نیست اما زیبایی آن بی‌نظیر است زیرا 53 صحنه از زندگی مسیح در تمامی دیوارها و سقف‌ها به تصویر کشیده شده است.

 

 

کلیسای جدید (Catedral Nueva )

 

این کلیسا از کلیسای قدیمی پیشی گرفته است و در بالای تپه قرار دارد. این برتری تنها ازلحاظ عظمت می‌باشد نه قدمت. ساخت کلیسا نزدیک به دو قرن به طول انجامید. آغاز آن در قرن شانزده صورت گرفته و در قرن هجده به پایان رسیده است. اگر تور اسپانیا را انتخاب کردید حتماً از این کلیسا بازدید کنید. بی‌شک از سبک‌های گوناگون آن اعم از پلاترسک، گوتیک و باروک لذت خواهید برد. دروازه‌های کلیسا نهایت زیبایی را دارند به‌ویژه درب غربی و شمالی کلیسا.

 

 

خانه صدفی (Casa de las Conchas)

 

خانه‌ی صدفی در قرن پانزده ساخته‌شده است و شوالیه‌ای به نام تالاورا مالدونا در آنجا زندگی می‌کرده است. از ویژگی‌های بارز ساختمان که به چشم می‌خورد دیوارهایی است که با صدف تزئین شده‌اند. با تور اسپانیا می‌توانید این زیبایی را از نزدیک ببینید. در دیوارهای آن بیشتر از 300 صدف قرارگرفته است. جالب است بدانید در ساعات مختلف با قرارگیری نور خورشید در آن بافت متفاوتی از ساختمان رؤیت می‌شود.

 

 

کلیسای باروک Clerecía

 

این کلیسا در پشت ساختمان صدف قرارگرفته است و جزء شاهکارهای قرن هفده محسوب می‌شود. این کلیسا شامل یک گنبد بزرگ و 2 برج بلند و در کنار هم بوده که از سبک باروک الهام گرفته است. اگر با تور اسپانیا به این کلیسا بروید می‌توانید در روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه از آن دیدن کنید. شایان‌ذکر است که امروزه این کلیسا دفتر مرکزی دانشگاه سالامانکا است.

 

 

موزه هنرهای نو و آرت دکو (Art Nouveau and Art Deco Museum )

 

این موزه موزه‌ای است که سرشار از هنرهای تزئینی می‌باشد و در ساختمانی مدرن به نام کازا لیز قرارگرفته است. قدمت ساختمان به سال 1905 بازمی‌گردد. با انتخاب تور اسپانیا و قدم گذاشتن در موزه با 2500 اثر آشنا خواهید شد. این اثرها شامل مجسمه‌های طلا،نقاشی روی شیشه، مبلمان، اسباب‌بازی‌های قدیمی و ... می‌باشند. به خاطر داشته باشید که موزه در روزهای سه‌شنبه تا یک‌شنبه فعالیت دارد و پنج‌شنبه به‌طور رایگان به روی عموم باز است.

 

 

Convento de San Esteban

 

صومعه‌ی سن استفان محیطی بسیار آرام دارد و در فاصله‌ی کمی از پل جدید و نزدیک به کلیسای قدیمی قرارگرفته است. این صومعه دارای کلیسا نیز می‌باشد که قدمت ان به سال‌های 1610-1524 بازمی‌گردد. محراب کلیسا به دستان مشهورترین هنرمندان ساخته‌شده است. مقبره‌ی دوک آلبا (فرماندار هلند هنگامی‌که تحت سلطه‌ی اسپانیا بود) در سمت چپ محراب واقع‌شده است.

 

 

Convento de las Dueñas

 

این ساختمان معماری زیبایی دارد که برگرفته از موریش-مسیحی می‌باشد و در قرن پانزده برای راهبه های دومینیک احداث‌شده است. با گذشت زمان طرح‌هایی نیز به ساختمان افزوده شدند. در قرن شانزده کلیسایی به این مجموعه اضافه شد. در برنامه تور اسپانیا از معماری زیبا و قدیمی این شهر لذت ببرید. امروزه این ساختمان به‌عنوان مجمع مذهبی فعالیت می‌کند اما در ساعات مشخصی در طول روز افراد می‌توانند برای بازدید از این مکان حضور یابند.

 

 

Convento de las Ursulas

 

ساختمان مجمعی مذهبی برای راهبه ها بوده است که در قرن شانزده ساخته‌شده و برگرفته از سبک گوتیک می‌باشد. مؤسس آن آلونسو فونسکا است که مقبره‌ی وی نیز با مرمری زیبا در آنجا قرار دارد. مجسمه‌ای که در ورودی این ساختمان قرارگرفته است با دستان هنرمند دیه‌گو دسیلوئه ساخته‌شده است.

 


برای مشاهده آفرهای تور اسپانیا کلیک کنید!




نظرتان را بنویسید







منو