پس از اقدام برای ویزای کانادا ، چمدان خود را ببندید




اقدام برای ویزای کانادا

ویزای کانادا

 

 

پس از اقدام برای ویزای کانادا ، چمدان خود را ببندید

 

قبل از سفر به کانادا، کمی برنامه‌ریزی و تحقیق ارزش تلاش شما را دارد. این کار باعث می‌شود که اشتباهات عجیب و غریب در طول سفر نداشته باشید؛ برای انجام تمام کارها برنامه داشته باشید و یادتان باشد که بین شهرهای کانادا چقدر فاصله وجود دارد و همچنین یادتان باشد که چه نیازهایی برای این سفر احتیاج دارید، آب‌وهوای کانادا را در نظر بگیرید و تحقیق کنید که چطور باید در کانادا جابه‌جا شوید و ...

علاوه بر این، کانادا، هرچند در مجاورت و همسایگی ایالات‌متحده است، اما کاملاً متفاوت چه ازلحاظ حفاظت مرزی، پول رایج و قوانین است. درواقع این‌طور فکر نکنید که هم هر چی که در آمریکا بدون مشکل است در این کشور هم بدون مشکل هست.

 

 

شایستگی خود را برای گرفتن ویزای کانادا ثابت کنید

 

برای دیدار از کانادا، شما نیاز به گرفتن ویزای کانادا دارید، که این ویزا باید با برخی از الزامات دولت کانادا، قوانین مهاجرت و شهروندی و قوانین توریستی این کشور مطابقت داشته باشد. این موارد شامل یک سند مسافرتی معتبر، سلامت عمومی شخص، داشتن مدارک لازم که ثابت کند در زمانی که باید کانادا را ترک کند این کار را حتماً انجام خواهد داد، داشتن مقدار پول کافی، ترجمه اسناد مالکیت مانند ملک، خانه ویا خودرو و نداشتن سوابق مجرمانه می‌باشد.

 

 

اسنادی که برای سفر به کانادا نیاز دارید

 

با همراه نداشتن مدارک مسافرتی مناسب، تعطیلات خود را خراب نکنید. عبور از مرز کانادا برای شهروندان آمریکایی با داشتن پاسپورت آمریکایی و پر کردن یک سری فرم انجام‌پذیر است. ولی برای شهروندان ایرانی نیاز به ویزای کانادا دارد.

به‌غیراز اسناد مسافرتی، تحقیق کنید که چه چیزهایی را می‌توانید با خودتان از مرز رد کنید و چه چیزهایی را نمی‌توانید. برخی از موارد ممکن است شمارا متعجب کنند.

 

 

وسایل و موادی که می‌توانید از مرز عبور دهید:

 

غذا، نوشیدنی الکلی و حیوانات خانگی ممکن است کمی برای شما مشکل ایجاد کنند. غذای کنسروی، چند تخم‌مرغ، مواد غذایی خشک‌شده و بسته‌بندی‌شده و گوشت گاو تازه. اگر حیوان خانگی دارید حتماً با خودتان مدارک پزشکی، سلامت و شناسنامه حیوان خانگی‌تان را داشته باشید. اگر هم سیگار می‌خواهید با خودتان ببرید 10 بسته سیگار معمولی و 50 سیگار برگ کوبایی می‌توانید با خودتان داشته باشید.

 

 

وسایل و موادی که نمی‌توانید از مرز عبور دهید:

 

میوه‌های تازه و سبزیجات، مانند موز و همچنین غذای سگ یا گربه حاوی محصولات جانبی گوشت گاو یا گوسفند، در مرز کانادا ممنوع است. تقریباً تمام اشکال اصلی دفاع از خود و اسلحه گرم در مرز کانادا ممنوع است؛ تفنگ‌های دست‌ساز، سلاح‌های خودکار، شوک برقی، چماق و اسپری فلفل، هیزم، طعمه زنده و یابنده رادار.

 

 

کشور کانادا بسیار بزرگ است

 

کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو و دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است. زمین به‌اضافه مناطق آب شیرین در کانادا 9،984،670 کیلومترمربع (یا 3،855،174 مایل مربع) است. در حقیقت، کانادا پنج منطقه زمانی را پوشش می‌دهد. پایتخت سیاسی کانادا شهر اتاوا است که چهارمین شهر بزرگ این کشور است. این شهر در مرز ایالت انتاریو و کبک و در شمال شرقی تورنتو و غرب مونترال قرارگرفته است. این شهر دارای بالاترین رتبه ازنظر تحصیلات ، بالاترین سطح زندگی و کمترین نرخ بیکاری در بین تمام شهرهای کانادا است.

 

 

شهر و ایالت خود را در کانادا برای سفر انتخاب کنید

 

احتمالاً شما یک نقطه را در ذهن داشته باشید یا شاید می‌خواهید چندین سفر را در برنامه سفر کانادا انجام دهید. کانادا برای سفرهای ماجراجویانه و طبیعت‌گردی شناخته‌شده است، اما طیف وسیعی از نقاط مختلف را با توجه به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد.

 

ازآنجاکه کشوری بسیار بزرگ است، معمولاً در یک سفر نمی‌توان از سراسر کانادا دیدن نمود. به‌طورمعمول، آن را به تکه‌های قابل‌کنترل‌تر تقسیم می‌کنند، مانند منطقه دریایی (نوا اسکوشیا، نیوفاندلند، نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد) یا کبک و انتاریو (شهر کبک، مونترال، تورنتو و آبشار نیاگارا) و یا ساحل غربی، دشت‌های کانادا یا شمال کانادا.

 

 

تاریخ سفر به کانادا را دقیق تعیین کنید

 

به‌طورمعمول هزینه‌ها در آنجا بسیار بالا می‌باشد. قیمت‌ها، آب‌وهوا، و فعالیت‌ها و تفریحات بسته به زمانی که به این کشور سفر می‌کنید، متفاوت است. تابستان بهترین فصل سفر به کانادا است. در این فصل هوا آفتابی و مطبوع می‌شود و می‌توانید انواع تفریحات از گشت‌وگذار در پارک تا دیدن آبشار نیاگارا را انجام دهید. در تابستان قیمت‌ها حدود 30 درصد افزایش پیدا می‌کند. در فصل زمستان هم پیست‌های اسکی بسیار شلوغ می‌شوند.

 

 

مسائل مربوط به پول کانادا

 

کانادا برخلاف همسایه خود در جنوب که از دلار آمریکا استفاده می‌کند، از دلار کانادا استفاده می‌کند. برخی از شهرهای مرزی کانادا/آمریکا و شهرهای بزرگ هردوی ارزها را می‌پذیرند، اما شما باید برای سفر به کانادا و پرداخت هزینه‌های غیرمنتظره ویزای کانادا و یا غیره دلار کانادا همراه داشته باشید.

 

 

قوانین در کانادا

 

پیش از ورود به کانادا، مطمئن شوید که قوانین محلی مربوط به سن استفاده از نوشیدنی الکلی، محدودیت سرعت، مقررات مربوط به آوردن اسلحه گرم، مایعات الکی و غیره را بخوانید.



نظرتان را بنویسید







منو