پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟




پیکاپ ویزا چیست

پیکاپ ویزای کانادا

 

 

برای مشاهده انواع ساده ترین مدارک برای ویزای کاری ، تحصیلی و اقامتی و همچنین تعرفه قیمت ویزای کانادا روی لینک ویزای کانادا کلیک نمایید.

 

پیکاپ ویزای کانادا و ویزای مولتی کانادا و مراحل انجام آن چگونه است؟

 

برای وارد شدن به کشورهایی مثل آمریکا و کانادا شرایطی وجود دارد که باید آن‌ها را به‌طور دقیق رعایت بفرمایید. ویزای کانادا امری ضروری می‌باشد. در وهله‌ی اول باید مواردی که مربوط به سفارت می‌باشد مانند انگشت‌نگاری را انجام دهید. برای انجام این کار می‌توانید به کشورهایی مثل ترکیه، امارات و ارمنستان بروید و کارهای سفارتی خود را در آنجا انجام دهید. پس‌ازاین مرحله اگر درخواستتان موردقبول واقع شود می‌توانید برای اخذ ویزای کانادا دو کار را انجام دهید. فرد متقاضی می‌تواند دوباره به کشوری که برای اخذ ویزا اقدام کرده بود سفر کند و ویزا به پاسپورت شخص مهر شود. بدین معنی که خود شخص دریافت کرده است. راه دوم که آسان‌تر می‌باشد این است که دیگر نیازی به حضور مجدد فرد نمی‌باشد. یعنی فرد متقاضی می‌تواند از طریق نماینده‌اش ویزای کانادا را تحویل بگیرد در ایران به وی تحویل دهد. به مجموعه‌ی این عملیات که پاسپورت به سفارت فرستاده‌شده و به شخص بازگردانده می‌شود، پیکاپ یا Pick Up گفته می‌شود.

 

 

پیکاپ ویزای کانادا

 

یکی از مهم‌ترین خصوصیات پیکاپ ویزا کانادا این است که دیگر لزومی ندارد متقاضی در سفارت‌خانه‌ی مربوطه حضور یابد. هزینه‌ی پیکاب در مقایسه با سفر مجدد پایین‌تر می‌باشد. شایان‌ذکر است که مراحل پیکاپ ویزای کانادا بسیار مهم و حساس می‌باشد و باید با بررسی کامل و به‌دقت انجام شود. شخص یا مجموعه‌ای که امور واگذاری کنسولگری را انجام می‌دهد باید با تمام قوانین سفارت‌خانه‌ی مربوطه آشنایی داشته باشد تا مشکلی برای فرد متقاضی ویزا کانادا پیش نیاید.

 

 

پیکاپ ویزای کانادا در کدام کشورها قابل انجام است؟

 

پیکاپ ویزا کانادا را می‌توان به‌وسیله‌ی سه کشور و چهار شهر به انجام رساند:

 

1. پیکاپ ویزای کانادا درشهرهای استانبول و آنکارا در ترکیه صورت می‌گیرد.

2. پیکاپ ویزای کانادا در امارات و در شهر دبی انجام‌شدنی است.

3. پیکاپ ویزای کانادا که در شهر ایروان ارمنستان انجام می‌شود.

 

دو نکته‌ی اصلی در خصوص ترکیه وجود دارد و این است که پیکاپ ویزا کانادا بیشتر در شهر آنکارا انجام می‌شود. زیرا:

 

  1. پروازهای متفاوتی در طول هفته در این شهر وجود دارد پس فرستادن گذرنامه راحت‌تر انجام می‌شود.
  2.  در آنکارا عملیات پیکاپ ویزای کانادا با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

 

مدارکی که برای پیکاپ ویزا کانادا لازم می‌باشد عبارت‌اند از:

 

- اصل پاسپورت

- کپی پیوست ایمیل از طرف سفارت کانادا

 

 

پیکاپ ویزای کانادا برای خانواده

 

یکی از مشکلاتی که هنگام پیکاپ ویزای کانادا ممکن است برای افراد به وجود آید ناهماهنگی در ویزای فرستاده‌شده است. ممکن است پیکاپ ویزا کانادا عده‌ای زودتر و برای عده‌ای دیرتر صادر شود. اما جای نگرانی نیست. علت آن است که بررسی پاسپورت‌ها به‌طور مجزا انجام می‌گیرد و گاهی تعدادی از آن‌ها زودتر بررسی‌شده و ویزای کانادا برای فرد صادر می‌شود. برای مثال در خانواده‌ای که 4 نفر عضو دارد گاهی ویزا کانادا برای سه نفر از آن‌ها زودتر صادر می‌شود.

 

 

یکی بودن یا نبودن محل انگشت‌نگاری و پیکاپ ویزای کانادا

 

یکی از سؤالاتی که اکثر متقاضیان می‌پرسند این است که آیا محل ثبت انگشت‌نگاری با اخذ پیکاپ ویزای کانادا باید یکی باشد یا خیر. در پاسخ به این افراد باید گفت: هنگامی‌که شما اقدام به دریافت ویزا کانادا می‌کنید باید به سفارت بروید و برای شما وقت گرفته می‌شود. شما می‌توانید به یکی از سفارت‌خانه‌های کشور مقصد در کشورهای نزدیک خود مراجعه کنید. اگر شرایط شما قابل‌قبول باشد ایمیلی از طرف شخص ذی‌صلاح دریافت می‌کنید. در ایمیل دریافت شده به شما یادآوری می‌شود که شرایط موردنظر برای اخذ ویزای کانادا رادارید و باید در مدت یک ماه پاسپورت خود را بفرستید. بقیه‌ی مسائل از اهمیت پایینی برخوردار است. مهم نیست که شما پاسپورت را حضوراً و یا از طریق پیکاپ بفرستید. مهم نیست که به سفارتی که پیش‌تر برای انگشت‌نگاری رفتید دوباره مراجعه کنید و یا سفارت‌خانه‌ی دیگر...نکته‌ی مهم این است که در بازه‌ی زمانی تعیین‌شده مراحل را به‌درستی انجام دهید.

 

به‌عنوان‌مثال اگر فرد متقاضی برای انجام انگشت‌نگاری به دبی رفته باشد و پس از دریافت کردن ایمیل به سفارت کانادا در آنکارا برود، مشکلی نخواهد داشت. نکته‌ی مهم انجام کلیه‌ی مراحل برای اخذ ویزای کانادا در مدت مشخص‌شده می‌باشد.

 

 

مدت‌زمان پیکاپ ویزای کانادا چند روز می‌باشد؟

 

زمانی که پیکاپ ویزا کانادا به طول می‌انجامد به شهر درخواست شده بستگی دارد و 5-1 هفته می‌باشد.

 

 

برای استفاده کردن از مزایای پیکاپ باید شرایط ذیل را داشته باشید.

 

 

دریافت پاسخ مثبت سفارت

 

همان‌گونه که پیش‌تر هم ذکر شد ارسال پاسخ مثبت از طریق ایمیل بسیار ضروری می‌باشد. شما با دیدن این تأییدیه می‌توانید از ویژگی‌های پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنید. پس‌ازآن که پاسخ را دریافت کردید می‌توانید پاسخ را به همراه گذرنامه‌ی خود به شرکتی که از سابقه‌ی خوبی برخوردار بوده و معتبر باشد ارسال کنید.

 

 

عقد قرارداد

 

برای اینکه بتوانید از این مزایا استفاده کنید باید به‌طور رسمی قراردادی را با شرکت مربوطه بپیوندید. کسی که برای این کار در نظر می‌گیرید باید بسیار قابل‌اعتماد باشد. پیدا کردن شرکتی معتبر برای اخذ ویزای کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند شمارا زودتر به هدفتان برساند.

 

 

نبود سفارت‌خانه کشور مقصد در ایران

 

هنگامی‌که سفارت‌خانه کشور مقصد ایران نباشد می‌توانید از این ویژگی بهره ببرید. اگر این‌گونه نباشد می‌توانید حضوراً به سفارت‌خانه موردنظر مراجعه کرده و با ارائه دادن گذرنامه‌ی خود ویزا کانادا را دریافت کنید.

 

 

وجود پاسپورت

 

پاسپورتی معتبر است که دو صفحه‌ی خالی داشته باشد. این نکته را هرگز فراموش نکنید. سعی کنید برای پاسپورت خود از جلدی استفاده کنید که سالم بماند و مشکلی برایتان پیش نیاورد.

 

 

زمان

 

زمان‌بندی شما در اخذ ویزای کانادا امری ضروری است. شما تنها 1 ماه فرصت دارید تا ویزای خود را دریافت کنید و به کشوری که در نظر دارید سفر کنید. بهتر است در این بازه‌ی زمانی مشخص‌شده پس از دریافت ایمیل اقدام به گرفتن ویزا کانادا کنید.

 

 

پیکاپ ویزای کانادا

 

 

هنگامی که افراد برای دریافت هر ویزایی اقدام می کنند، بعد از قبول شدن درخواستشان توسط سفارت آن کشور، باید پاسپورتشان را به آن سفارت تحویل داده تا ویزا در پاسپورت الصاق شود. به این فرآیند در اصطلاح پیکاپ ویزا می گویند.

 

 

ویزای مولتی کانادا با قیمت مناسب

 

 

در مورد کشور کانادا از آنجایی که سفارتی در ایران ندارد، پاسپورت شخص برای پیکاپ، باید به یکی از کشورهای همسایه مثل ترکیه فرستاده شود. افراد می توانند خودشان برای این کار به کشورهای اطراف سفر کنند، اما از آنجایی که این کار با صرف هزینه و وقت زیاد همراه است، این امکان نیز وجود دارد تا افراد یک نماینده قانونی برای خود انتخاب کرده تا روند پیکاپ ویزا تسریع شود.

 

 

پیکاپ ویزای کانادا

 

همانند دیگر امور مربوط به سفارت، زمان دقیقی را نمی توان برای پیکاپ ویزای کانادا تعیین کرد، اما به طور حدودی، پیکاپ ویزای کانادا بین 1 تا 3 هفته به طول می انجامد.

 

 

ویزای مولتی کانادا با قیمت مناسب

 

 

 بعد از ثبت نام برای دریافت ویزای کانادا در وب سایت این کشور، درصورت مورد قبول واقع شدن درخواست ویزای اشخاص، نامه ای به اکانت شخص در وب سایت این کشور تحت عنوان “Original Passport Request” ارسال می شود. اشخاص (یا نماینده ی قانونی آنها) بعد از دریافت این نامه، باید به همراه پاسپورت شخص به سفارت کانادا، جهت پیکاپ ویزا مراجعه کنند.

 

  • نکته: اگرچه تقریبا در همه ی موارد، دریافت نامه “Original Passport Request” به معنای قبول شدن درخواست ویزای کانادا شخص است، اما ممکن است در حین انجام پروسه پیکاپ، نظر افسر اداره مهاجرت، رد شدن درخواست باشد. اما این مورد بسیار بسیار نادر است.

 

 

پیکاپ ویزای کانادا

 

 

  • نامه “Original Passport Request” یا همان نامه قبولی ویزا
  • اصل پاسپورت
  • رسید انگشت نگاری (در صورت موجود بودن)

 

 

 



نظرتان را بنویسید







منو