بازدید از کلیسای درختی شن پال در تور فرانسه




کلیسای درختی شن پال در تور فرانسه

تور فرانسه و بازدید از کلیسای شن پال

 

 

بازدید از کلیسای درختی شن پال در تور فرانسه

 

کلیسای درختی فرانسه با تمام کلیساهای دنیا متفاوت است. دلیل فرق آن در این است که این کلیسا با زیبایی تمام در دل یک درخت قدیمی و تنومند ساخته‌شده است و بسیاری از مردم فرانسه در آن عبادت می‌کنند. یکی از جاذبه‌های تور فرانسه سفر به این منطقه است. این کلیسا از مکان‌های دیدنی فرانسه است که شاید در عمرتان یک‌بار اتفاق بیفتد. در ادامه به‌طور کامل شمارا با این کلیسا آشنا می‌کنیم.

 

 

کلیسایی در درخت بلوط!

 

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کلیساهای موجود در فرانسه، کلیسای درختی شن پال است که علاوه بر اینکه بسیار منحصربه‌فرد است، به‌شدت زیبا و شگفت‌انگیز است. مردم این کلیسا را مکانی مقدس می‌دانند و بنا بر شایعات موجود می‌گویند بنا بر خواسته خدا این کلیسا در این درخت بنا شد. کلیسای شن پال در منطقه‌ی سن ماریتیم (Seine Maritime) و در نزدیکی بخش الویویل- بلفاس (Allouville Bellefosse) ساخته‌شده. مردم این روستا معمولاً به کشاورزی مشغول‌اند.

 

 

کلیسای شن پال

 

در حقیقت این کلیسا در کهن‌ترین درخت بلوط موجود در فرانسه ساخته‌شده که سن آن بین 800 الی 1200 سال است. ارتفاع این درخت 15 متر و قطر آن 16 متر است که درون آن به‌طور کامل خالی است. مردم روستا می‌گویند این درخت به‌وسیله‌ی کارلوس ماگنوس که امپراتور آلمانی بوده در سال 1035 میلادی کاشته شده است. در برنامه  تور فرانسه خود حتماً بازدید از این کلیسا را قرار دهید.

 

 

نمایی از ورودی کلیسای شن پال

 

شاید شما فکر کنید چون این کلیسا درون درخت است بسیار کوچک است و مردمانی که آن زمان آن را ساخته‌اند مردمانی با جثه کوچک بودند اما این‌گونه نیست و به‌اندازه کافی بزرگ است. در داخل اتاق آن صلیب دیواری‌ای از جنس چوب قرار دارد که بسیار زیبا است. در برنامه تور فرانسه و بازدید از این کلیسا از نزدیک بزرگی آن را درک می‌کنید. درکنار این درخت کلیسا دیگری وجود دارد که برای ورود به آن بایستی از پله‌های مارپیچ دور این درخت استفاده کرد.

 

 

کلیسای درختی شن پال

 

بعد از چند سال کلیسای دیگر در پایین این درخت با نام کلیسای مخفی ساخته شد. زیرا مردمان این روستا بر اثر اتفاقی عجیب که در سال 1600 میلادی رخ داد این کلیسا را مقدس می‌دانند. این اتفاق به این صورت بود یک‌شب براثر رعدوبرق شدید که به درخت برخورد کرد داخل این درخت به‌طور کامل سوخت ولی تنه‌ی بیرونی آن به‌هیچ‌عنوان آتش نگرفت، به همین خاطر کشیش روستا گفت که این درخت از جانب خدا ساخته‌شده و مقدس است.

 

 

بازدید از کلیسای شن پال در تور فرانسه

 

بعدازاینکه مقدس بودن این درخت توسط پدر دوکروسو اعلام شد، این کلیسا نزد مردم بسیار محترم شد. اما بعد از 500 سال و در انقلاب کبیر فرانسه به دلیل تفکرات اشتباه قصد خراب کردن آن را داشتند که موفق نشدند و هنوز هم این کلیسا پابرجا مانده است. برنامه تور فرانسه خود را طوری تنظیم کنید که از این کلیسا هم دیدن نمایید.

 

 

کلیسای سبز و درختی شن پال فرانسه

 

این کلیسای موجود در درخت در بین مردم مکانی برای تفکر معروف شده بود. در آن زمان کشیشی باهوش که مسئول این کلیسا بود نام آن را به عبادتگاه عقل تغییر داد. او این کلیسا را تبدیل به نمادی از تغییر طرز فکر قرارداد و آن را برای تغییر افکار قدیمی به افکار روشن در بین مردم معرفی کرد. در همین زمان مردم از تخریب آن دست برداشتند و آن کشیش باهوش مانع تخریب این کلیسا شد.

 

 

نمایی از داخل کلیسای شن پال

 

این کلیسا هرسال بازسازی می‌شود و هنوز هم پابرجاست و مسافرانی که با تور فرانسه به این مکان آمده باشید زنجیرهای کشیده شده‌ی دور آن را دیده‌اید. درون آن نیز بعضی از نقاطش کنده‌شده که آن‌ها را بازسازی کرده‌اند. نکته‌ی خیلی جالب آن این است که این درخت پیر هنوز هم در فصل بهار شکوفه می‌زند.

 

 

جمع‌بندی کنیم؟

 

فرانسه یکی از بهترین کشورهای پرجاذبه برای گردشگران است. در برنامه تور فرانسه سعی کنید جاذبه‌های کمتر دیده‌شده فرانسه که در هر تور و مسافرتی دیده می‌شود را بازدید نمایید.

 


برای مشاهده آفرهای تور فرانسه کلیک کنید! 




نظرتان را بنویسید







منو