آیا مارسی را در برنامه تور فرانسه بگذاریم؟




مارسی را در برنامه تور فرانسه

مارسی در برنامه تور فرانسه

 

 

آیا مارسی را در برنامه تور فرانسه بگذاریم؟

 

سفر به مارسی می تواند یکی از خاطره انگیزترین رویداد های زندگی ما باشد. مارسی یک روستای توریستی در شمال غربی فرانسه است. این بندرتوسط یونانی ها کشف شد. با توجه به مساحت کوچک این شهر هتل های با کیفیت و جالبی در مارسی ساخته شده اند. سفر به مارسی از زمره سفرهای خاص و کم به شمار می رود، شهر کوچ با سبک معماری روستایی و اصیل فرانسوی که قصه های شب اروپا را یاد آور میکند. اگر اهل عکاسی و مناطق قدیمی و روستایی هستید حتما برای برنامه ریزی تور فرانسه ، سفر به مارسی را هم ببینید.

 

از مکان های تورهای مارسی می توانیم به کلیسا " مونت سنت میشل" اشاره کرد که بعضا به عنوان قلعه هم شناخته شده است و به یکی از شاخص ترین بناهای تاریخی مارسی تبدیل شده، این صومعه یا قلعه ی گوتیکی بر دامنه ی خلیج جنوبی شهر نورمندی خوش می درخشد.

 

 

تعطیلات در مارسی

 

مارسی برای یک تعطیلات آرام و تعمق انگیز با درک حس تجربه ی بازدید از خاص ترین ها در کشور فرانسه است. این شهر دومین و بزرگ ترین شهر و بندر مدیترانه ای واقع در کشور فرانسه است. شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تا مارسی به گوشتان می خورد یاد رمان "کنت مونت کریستو" نوشته ی الکساندر دوما بیافتید. برای بازدید از این بندر زیبا در برنامه تور فرانسه از این شهر هم عبور کنید.

توجه داشته باشید که  آمار ارتکاب جرم در مارسی بیشتر ا زدیگر شهرهای فرانسه است، مناطقی در مارسی وجود دارد که برای یک توریست خطرناک است اما با همه ی این تعاریف جاهای زیبا و فراموش نشدنی برای دیدن این شهر هست.

در مارسی، اداره ی گردشگری کاملی هست که خدماتی را ارائه می دهد، خدماتی شامل نقشه ی رایگان از شهر، انتخاب مسیرهای گردشگری و آشنایی با رویدادهای فرهنگی  زنده.

 

 

بهترین زمان برای سفر به مارسی – تور فرانسه

 

ماه های جولای و آگوست از گرم ترین فصول در سال است با این توضیح که احتمال از راه رسیدن هوایی خنک در طول فصل گرما و فرصت قدم زدن غیر ممکن نیست، بنابراین بهترین زمان ممکن برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در این فصل است. برای انتخاب زمان خرید تور فرانسه حتما اطلاعات کافی از آب و هوا و قوانین فرانسه داشته باشید.

در نظر داشته باشید که به دلیل گرمای هوا ساعت کاری موزه ها و مکان های تفریحی تغییر میکند.

 

 

برای سفر به فرانسه لازم است بدانید که....

 

انعام دادن در فرانسه

 

مرسوم هست که در کافه ها و رستوران ها 5 تا 10 درصد از صورت حساب را به عنوان انعام قرار بدهید. البته در برخی رستوران های رده بالا انعام در صورت حساب لحاظ می شود، که معمولا با عبارت “service compis” نشان داده می شود.

به طور کلی انعام دادن در مارسی مرسوم هست، شما می توانید به راننده ی تاکسی، خدمتکار و حتی آرایشگر انعام بدهید.

 

 

رنت کردن ماشین در تور فرانسه

 

اگر یک توریست بالای 21 سال هستید و قصد کرایه ماشین در مارسی را دارید پاسپورت و گواهی بین المللی رانندگی مورد نیاز است.کودکان زیر 12 سال باید روی صندلی عقب و زیر 3 سال داخل صندلی کودک بنشینند .

 

 

غروب در بندر مارسی

 

چه لذتی دارد که در بندرگاه مارسی به تماشای غروب بی کران و کودکان در حال شنا بنشینید، منظره ی باشکوهی که ساختمان موزه ی هنرهای اروپایی و مدیترانه ای (Mucem) به چشمان شما می دهد، قابل توصیف نیست.

 

 

در برنامه تور فرانسه کجا خرید کنیم؟

 

مراکز خرید مارسی در نواحی مرکزی و جنوبی شهر با رعایت هر نوع سلیقه ای و اجناس موجود در بازار قرار دارد. از مرکز خرید لوکس "کته د آزور" Cote d Azur  گرفته تا فروشگاه های زنجیره ای و مغازه های نقلی، همه و همه برای فعالان در عرصه خرید فراهم است. اگر به دنبال فروشگاه های نه چندان بزرگ هستید منطقه ی " کورس جولیان"  Cours Julien  از جاهای پرطرفدار و معتبر برای خرید است، در تعطیلات آخر هفته همه جور غذا و بازارهای خیابانی ظروف آنتیک برپا می شود. منطقه ی "پانیر" Panier  یکی از قدیمی ترین محله های مارسی است و جای مناسبی برای خرید محصولات محلی است. معمولا خرید یکی از قسمت های جدانشدنی مسافرت می باشد، در برنامه تور فرانسه بازدید از چند مرکز خرید مهم مارسی را قرار دهید.

 

 

برنامه غذایی در تور فرانسه

 

یکی ازغذاهایی که هر شهر بندری با آن از شما پذیرایی می کند سوپ دریایی است، پس در مارسی به سادگی می توانید آن را در هر کافه و رستورانی پیدا کنید. رستوران های لوکس در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته اند. بوئه یا بس Bouillabaisse  یکی از غذاهای بسیار قدیمی کشف شده از چند صد سال قبل از میلاد مسیح است که توسط یونانیان باستان کشف شده و به افسانه ی الهه ی رومیان "ونوس" مرتبط است.

این روزها این غذای محلی در همه جا پیدا نمی شود و برای چشیدن این غذا لازم است که از یک رو زقبل سفارش داده شود. برای تهیه ی این غذا به عنوان وعده ای گران حدود 50 یورو بدون احتساب محلی که غذا در آن سرو می شود, هزینه دارد. این غذا شامل 5 نوع ماهی محلی است. نحوه ی سرو این غذا کمی متفاوت است, اول آب غذا سرو می شود و بعد ماهی د رکنار یک نوع سس به شیوه ی رولی و کروتونز بر روی میز در برابر شما قرار میگیرد.

اگر با تور فرانسه به گشت و گذار در مارسی می پردازید، حواستان به قیمت غذاها نیز باشد و رستوران های گران قیمت را برای صرف ناهار و شام انتخاب نکنید.

 

 

چه کسانی مارسی را در برنامه تور فرانسه خود قرار می دهند

 

شهر مارسی آن طور که باید مورد تحسین برای گسترش صنعت توریسم قرار نگرفته است، بیشتر با دید یک گذرگاه و بندر به آن نگاه شده، با اینکه دارای قدمتی غنی و مناطقی پر رمز و راز است. برای سفر به مارسی از طریق تور فرانسه و بازید یک الی دو روزه از این شهر به یک برنامه ریزی درست با هدف کشف تجربیات جدید و ماجراجوییی فرا مرزی نیاز است. مارسی شهری است که در داستان ها و فیلم ها از آن به عنوان بندری پر رفت و آمد یاد شده است. سفر به فرانسه و خصوصا بندر مارسی از آن دسته از سفرهای خاصی است که برای جستجوگران سفرهای جذاب پیشنهاد می شود.

 

 

جمع بندی کنیم؟

 

اگر بندر مارسی را به عنوان یکی از مناطق مورد نظر خود در برنامه تور فرانسه قرار داده اید، سفر به فرانسه، بهترین سفر زندگی خود را تجربه خواهید کرد. از آنجا که رستوران و کافی شاپ ها در کشور فرانسه کمی گران است، سعی کنید در برنامه تور خود کمتر به فکر غذای لاکچری و کافه های خاص باشید.

 


برای مشاهده آفرهای تور فرانسه کلیک کنید! 


 

منبع: along dusty road



نظرتان را بنویسید







منو