تفاوت بین پیتزا ایتالیایی و آمریکایی




تفاوت بین پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی

 

 

تفاوت بین پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

 

مگر می‌شود کسی تو دنیا پیتزا دوست نداشته باشه!

پیتزا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا است ، تاریخچه‌ی این غذا به ایتالیا برمی‌گردد، در ابتدا یک‌چیزی شبیه به نون و پنیر ساده بوده است که بعد از جنگ جهانی دوم و آشنایی آمریکا و ایتالیا باهم، این غذا تبدیل شد به موردعلاقه‌های آمریکایی‌ها، ازآنجایی‌که آمریکایی‌ها به خوش‌خوراکی معروف هستند، قرار بر این شد که به پیتزا مخلفاتی رو مثل گوشت و سوسیس رو اضافه کنند و مهر خودشان رو به پیتزا بزنند. همین نکته یک تفاوت‌هایی را بین پیتزای ایتالیایی و آمریکایی ایجاد کرد.

 

 

سس در پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

 

 یکی از موارد کلیدی تفاوت پیتزا ایتالیایی و آمریکایی سس هست. شکل سس در پیتزای آمریکایی گوجه‌فرنگی غلیظ با طعم تند هست درحالی‌که در ایتالیا با پوره‌ی گوجه‌فرنگی، روغن‌زیتون و سس ارگانو سرو می‌شود. این سس  طعمی به پیتزا می‌دهد که انگار در یک مزرعه ادویه نشسته‌اید و در حال گاز زدن یک پیتزا ایتالیا الاصل هستید!

 

حتما بخوانید: ورونا در تور ایتالیا چه جایگاهی دارد

 

گوشت در پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

 

میاییم سر بحث اصلی گوشت، اصولاً آمریکایی‌ها ذائقه‌ی گوشت‌خواری دارند و طبق عادت انواع گوشت‌ها و  سوسیس‌ها رو در پیتزا استفاده می‌کنند،  این برخلاف سنت پیتزا پزی در ایتالیا است. باید بگوییم که ترکیب گوشت‌ها باهم و مزه‌ها برخلاف دستور پخت در ایتالیا است و به‌نوعی بی‌احترامی به مقدسات تلقی می‌شود! معمولاً پیتزا در ایتالیا با یک نوع گوشت باهدف چشیدن فقط یک طعم گوشت سرو می‌شود.

 

 

تفاوت خمیر پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

 

انواع مختلف و متنوعی از خمیر پیتزا در ایتالیا موجود است که ممکن هست کمی گیج‌کننده باشد، شنیده‌ها و دیده‌ها حاکی از این هست که حتی در روستاهای مختلف ایتالیا خمیر پیتزا یک‌جور نیست. این تفاوت از میزان ضخامت نون و محتویات روی پیتزا مشهوداست.اما در نوع آمریکایی پیتزا کار به پدیده‌ای به نام کیک پیتزا رسیده است که خورنده یک‌تکه نان ضخیم را با کلی محتویات گاز میزند!

 

حتما بخوانید: برنامه سفر ایتالیا و 6 روز با تور ایتالیا

 

تنوع در پیتزا ایتالیایی و آمریکایی

 

 این روزها تنوع عجیبی در انواع پیتزاها هست، انسان پیتزا خور می‌تواند با هر محتویاتی سفارش بدهد و برای هر سلیقه‌ای اعم از گوشت‌خوار، دریایی و گیاه‌خوار پیتزا هست.در بعضی رستوران‌ها بنا به ذائقه‌ای که مخاطب دارد امکان سفارش پیتزا با خمیر ایتالیایی و محتویات آمریکایی و حتی ترکیبی از این دو مدل جذاب دنیا هست!

 

حتما بخوانید: یک روز در سن مارینو با تور ایتالیا

 

 پیتزا همه‌جا هست!

 

تور پیتزا خوری- تور ایتالیا

 

به‌هرحال به این نتیجه می‌رسیم که پیتزا چه از نوع ایتالیایی و چه آمریکایی با هر مدل محتویات و سس و خمیر برای مخاطب خاص خودش جذابیت دارد. این مهم است که به کجا سفر کنیم و مهم‌تر از آن بدانیم که چه بخوریم! فکر سفر به مهد پیتزا و اصلاً راه‌اندازی تور مسافرتی پیتزا خوری چقدر زندگی را جذاب‌تر می‌کند. پولمان را جمع کنیم، به ایتالیا سفر کنیم، با مردم معاشرت کنیم و آدرس بهترین پیتزایی را در رم، میلان، ونیز و فلورانس جویا شویم. شاید خیلی تفاوت نداشته باشد که کجای دنیا پیتزا می‌خوریم، مهم‌تر این هست که یک پیتزا سالم در بهترین حال ممکن بخوریم.

 

منبع: hungryhowies



نظرتان را بنویسید







منو