چطور سفر به لیون را در تور فرانسه تجربه کنیم؟




سفر به لیون در تور فرانسه

لیون در تور فرانسه

 

 

چطور سفر به لیون را در تور فرانسه تجربه کنیم؟

 

لیون شهری با ساختمان‌های تاریخی، معماری منحصربه‌فرد و هزار مزه !

سفر می‌تواند درمان مناسبی برای بخش‌های آسیب‌دیده‌ی روح ما باشد. بعضی از آدم‌ها اشتیاق سفر به جاهای ساحلی و رویایی را دارند، یک سری هم علاقه‌مند به بازدید از شهرهای بزرگ با ابنیه تاریخی هستند. یکی از پیشنهادهای تقریباً عالی "لیون" در کشور فرانسه است. شهری با ساختمان‌های تاریخی و معماری منحصربه‌فرد!

 

 

لیون مهد خوراکی‌های رنگارنگ و خوشمزه

 

فرانسه برای ما ایرانی‌ها، یعنی پژو، پاریس، شانزه لیزه، لوور، ورسای و البته نخل طلایی فستیوال فیلم کن! اگرچه مقصد اکثر ایرانیان مسافر دیار فرنگ در فرانسه، پایتخت زیبا و جذاب این کشور است. اما در فرانسه، شهرهای دیگری هم وجود دارد که به‌نوبه خود، شهرت فراوانی داشته و سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان می‌شوند.

لیون فرانسه شهری است با پیشینه دوهزارساله که هرسال نزدیک به ۶ میلیون گردشگر را به‌سوی خود می‌کشد. حدود ۳۰ درصد از این گردشگران خارجی به شوقِ آشپزیِ این شهر،راهی آن می‌شوند؛ چراکه لیون، پایتختِ جهانیِ آشپزی و خوراک هم به شمار می‌رود. در لیون می‌توان طعم غذاهای اصیل را چشید.

اگر عشق خوراکی هستید در برنامه تور فرانسه خود حتما بازدید از لیون را هم قرار دهید.

 

 

چرا لیون شهر هزار مزه اروپا شده؟

 

موقعیت مکانی لیون، سبب شده تا این شهر، عنوان هزار مزه را به دوش بکشد و هرساله سیلی از تورهای مختلف مسافرتی روانه‌ی لیون، اقلیم خوش آب و هوایی دارد که در آن، انواع و اقسام مواد اولیه برای طبخ غذا از ادویه‌جات گرفته تا گیاهان، یافت می‌شود. 

 

 

نکاتی درباره‌ی غذا که قبل از سفر به لیون باید بدانیم

 

به لیون سفرکرده‌اید، گرسنه هستید و حالا وقت خوردن یک غذای خوب رسیده!

تقریباً برای هر ذائقه‌ای در لیون غذا هست. مگر می‌شود در شهر هزار مزه باشید و گرسنه بمانید! اگر طرفدار غذاهای بومی یا بین‌المللی هستید می‌توانید در میان انتخاب‌های متنوع، متناسب با بودجه و سلیقه‌ی خود غذای موردنظر را انتخاب کنید.

 

 

برنامه The Fork

 

با دانلود اپلیکیشن "The fork" بر روی تلفن هوشمند خود در هر زمان و هر منطقه‌ای در لیون می‌توانید رستوران جستجو کنید، نظرات و قیمت‌ها را بررسی کنید و در صورت تمایل رزرو کنید. (برای مسافرانی که تسلط کمی بر زبان فرانسه دارند)

به خاطر داشته باشید که بیشتر رستوران در لیون از ساعت 7 شب به بعد آماده‌ی سرو غذا هستند.

 

 

کمک‌رسان گوگل

 

از مترجم جستجوگر "گوگل" برای ترجمه‌ی کلمات در غذاهای فرانسوی به زبان مادری برای درک بهتری از سبک غذا و محتویات آن استفاده کنید.

 

 

آیا لیون محل مناسبی برای تحصیلات دانشگاهی است؟

 

لیون به‌عنوان یکی از مراکز تحصیلی، دانشگاهی معتبر هم شناخته می‌شود. به‌طورکلی زندگی فرهنگی وابسته به پیشینه‌ی این شهر در لیون  موج می‌شود و  فضای آکادمیک و تاریخی لیون حال و هوای خاصی را به شهر داده است. برای اطمینان خاطر بیشتر می‌توانید در قالب تور فرانسه از مراکز علمی این شهر دیدن کنید و بعد تصمیم بگیرید.

 

 

بازدید از تاریخ و معماری لیون در تور فرانسه

 

موزه‌ی باستان‌شناسی "فور ویره" موزه‌ی هنرهای تجسمی  و همچنین موزه‌ی چاپ و بانکداری از نقاط دیدنی برای علاقه‌مندان به تاریخ، فرهنگ و هنر است.جشنواره‌های موسیقی و نمایش ازجمله جذابیت‌های هنری این شهر است.

 

تورهای مسافرتی به لیون در بازدید از بناهای تاریخی مثل موزه آفریقا ,پارک طلایی, رستوران‌های سرآشپز معروف " پل بوکوس" و چشیدن طعم غذای خامه‌ای فرانسوی و هزاران ساختمان تاریخی قد برافراشته در امتداد رودخانه "رون" در فرانسه است.

 

 

علم و صنعت در لیون

 

لیون همچنین یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست‌شناسی در سطح فرانسه محسوب می‌گردد. این شهر همچنین یکی از قطب‌های تولید نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود.

گرچه لیون جذابیت‌های گردشگری و طبیعی بسیار دارد، اما یکی از مقصدهای علمی و تحقیقاتی فرانسه و اروپا نیز اطلاق گشته و اکنون، در زمینه‌های شیمیایی، دارویی و زیست‌شناسی و برخی از رشته‌های صنعتی، پایتخت صنعت محسوب می‌شود. در چند دهه اخیر، لیون جایگاه خاصی در تولید نرم‌افزار در فرانسه و اروپا بدست آورده و به همین خاطر، از قطب‌های فناوری اطلاعات فرانسه به شمار می‌آید.

 

تورهای مسافرتی به لیون در بازدید از بناهای تاریخی مثل موزه آفریقا ,پارک طلایی، رستوران‌های سرآشپز معروف "پل بوکوس" و چشیدن طعم غذای خامه‌ای فرانسوی و هزاران ساختمان تاریخی قد برافراشته در امتداد رودخانه "رون" در فرانسه است.

 

 

بازدید از میدان بلکور لیون در تور فرانسه

 

 بلکور یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های شهر لیون که محل برگزاری جشنواره‌های محلی و کنسرت‌های خیابانی است و در شب‌ها به فضایی دوست‌داشتنی تبدیل می‌شود. در اطراف این میدان شاهد گردشگران از همه جای دنیا هستیم .

 

 

موزه هنرهای زیبای لیون

 

نکته قابل‌توجه از این موزه، برپایی ساختمان این موزه با سنگ‌های فروریخته شده است , این موزه در حال حاضر محلی برای نگه‌داری مجموعه‌هایی از مصر باستان و نقاشی‌هایی از هنرمندان معروف مثل پیکاسو، ماتیس و براک است. تورهای مسافرتی هنری در فصل‌های خوب سال هنرمندان و هنردوستان را جابه‌جا می‌کند. گالری‌های هنری و نقاشی طرف دران خاص خود را از سراسر جهان به لیون می‌خواند.

 

 

در برنامه تور فرانسه لیون چقدر ارزش بازدید دارد

 

با توجه به تحقیقات انجام‌شده از شهر لیون فرانسه، گرچه هزینه‌ی بالایی خواهد داشت اما با یک برنامه‌ریزی درست زمانی و اقتصادی و مشاوره با تورهای ویژه مسافرتی، یکی از زیباترین شهرهای فرانسه را خواهید دید.

 

منبع: Moretimetotravel

 


برای مشاهده آفرهای تور فرانسه کلیک کنید! 




نظرتان را بنویسید







منو