چگونه برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟




چگونه برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟

خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی

 

 

خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی

 

آمادگی برای سفر و بستن چمدان به‌تنهایی شاید مشکل باشد چه برسد به اینکه حیوان خانگی داشته باشید و مسئول حمایت از حیوان خانگی خود هم باشید. خب این روزها نگهداری از حیوانات خانگی بیشتر از قبل طرفدار دارد و همین مسئله باعث می‌شود افراد به هرجایی سفر نکنند.

 

اما چیزی که جالب است مشاهده تصاویری بسیاری از توریست‌ها در اینستاگرام با حیوانات خانگی و حال و هوای راحت آن‌هاست. در اینجا مطالبی برای شما فراهم کردیم که سفر با حیوانات خانگی را آسان می‌کند. درصورتی‌که قصد سفر هوایی داریم، چگونه برای حیوانات خانگی بلیط هواپیما بخریم؟

 

 

قلاده یک ضرورت برای حیوان

 

استفاده از قلاده یکی از نکات ضروری در سفر است. حتماً قلاده حیوان خود را با نام و نشان به آن ببندید تا در صورت گم‌شدن آن، به‌زودی به شما بازگردانده شود. به‌طورکلی بستن قلاده برای حیوان خانگی یک حرکت ضروری در بیرون از خانه است.

زمان خرید بلیط هواپیما به نکات همراه داشتن حیوانات خانگی هر ایرلاین دقت لازم را داشته باشید.

 

 

افسار پت خود را همیشه داشته باشید

 

 همیشه و در همه حال افسار حیوان خود را نگه‌داشته باشید. حیوانات چهارپا و بازیگوش مثل سگ بدون افسار بیرون از قفس به‌سادگی  می‌دوند و ممکن است گم بشوند و یا اینکه آسیبی به اطرافیان بزنند. در مکان‌های عمومی همیشه افسار حیوان خود را سفت بگیرید تا دیگران هم احساس امنیت کنند.

زمان رزرو بلیط هواپیما اگر قصد همراه بردن حیوانات خانگی خود به داخل هواپیما یا فرودگاه را دارید، حتماً شرایط آن را تلفنی بپرسید ویا از روی سایت جستجو نمایید.

 

 

قفس برای حیوان خانگی

 

سعی کنید که حیوان خود در هنگام سفر با هواپیما، قطار و به‌طورکلی وسایل نقلیه عمومی، در قفس قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که تقریباً هیچ‌گونه ایرلاینی بعد از خرید بلیط هواپیما اجازه ورود حیوانات خانگی به‌طور آزاد و بدون قفس یا افسار و قلاده را به شما نمی‌دهد. جدا از این آرامش دیگر مسافرین هم به هم می‌خورد. حیوان خود را در قفس مخصوص خودش قرار دهید و بر روی چرخ‌دستی اسباب خود بگذارید و با یک لبخند آرامش به جلو پیش بروید.

 

 

کیسه تخلیه را حتماً به همراه داشته باشید

 

به‌عنوان مسافری که به‌طور حرفه‌ای با حیوان خانگی خود به سفر می‌رود ضروری است که کیسه مناسب برای اجابت مزاج حیوان خود داشته باشد. در طول پرواز خارجی طولانی مدت حتماً نکات بهداشتی مربوط به حیوانات خانگی همراه خود را پیش‌بینی و رعایت کنید.

 

 

اسباب‌بازی برای سرگرمی حیوان

 

برای حیوان خود اسباب‌بازی مثل توپ یا از نوع تعاملی آن همیشه داشته باشید و این حرکت موجب می‌شود حیوان در موقعیت جدید مثل داخل هواپیما ویا قسمت بار هواپیما استرس کمتری داشته باشد. از داشتن عروسک‌هایی که صدا می‌دهند، خودداری کنید.

زمان خرید بلیط هواپیما و جستجوی پرواز خارجی طولانی مدت همیشه از قبل نکات مربوط به حیوانات خانگی را چک کنید و با ایرلاین موردنظر خود هماهنگی لازم را انجام دهید. چون گاهی وسایل همراه حیوانات خانگی مانند اسباب‌بازی ممکن است مجاز نباشد.

 

 

به غذای حیوان خود در طول سفر اهمیت بیشتری دهید

 

 اگر قرار است زیاد در راه باشید ویا پرواز خارجی طولانی مدت دارید، حیوان خود را گرسنه نگه ندارید. قبل از حرکت زمینی و هوایی زیاد به حیوان غذا ندهید. فاصله‌های طولانی‌مدت هم انسان و هم حیوان را کلافه می‌کند. در مسیرهای طولانی‌مدت به‌طور منظم و میزان کم به حیوان خود غذا بدهید.

 

 

آب موردی حیاتی برای حیوان

 

همیشه به همراه خود آب کافی داشته باشید، حیوان خود را تشنه نگه ندارید، ظرفی از آب با خود حمل کنید و به‌طور مکرر به حیوان آب بدهید حتی از تکه‌های یخ هم می‌توانید استفاده کنی. حیوانات از جویدن تکه‌های یخ لذت می‌برند. البته این موضوع وقتی قابل‌اجراست که زمان خرید بلیط هواپیما به شما اجازه دهند حیوان خانگی خود را به داخل کابین هواپیما ببرید.

 

سفر با حیوانات خانگی - خرید بلیط هواپیما

 

در هنگام سفر با حیوانات خانگی در هواپیما باید بدانید که...

 

حیواناتی مثل گربه پرشین و بولداگ که فرم صورت به داخل دارند ممکن است در ارتفاع بالا و اوج‌گیری هواپیما دچار کمبود تنفس شوند.

قبل از سفر حواستان به امکاناتی که ایرلاین موردنظر به حیوانات خانگی اختصاص داده است باشید. برای خرید بلیط هواپیما مناسب حتماً تحقیق و پرس‌وجوی لازم را داشته باشید.

نسبت به محدودیت‌های حمل حیوان در قسمت بار هواپیما هوشیار و مطلع باشید.

حیوان خود را قبل از سفر با هواپیما آموزش دهید. مثلاً چندساعتی آن‌ها را در قفس قرار دهید تا به این وضعیت عادت کنند. هوش حیوانات را در این زمینه دست‌کم نگیرید.

بعضی از خطوط هوایی به‌طور مجزا برای مسافرین با حیوان خانگی خود کابین اختصاصی درنظر می‌گیرند، که این مستلزم رزرو کابین زمان خرید بلیط هواپیما است.

اگر در فصل گرم سفر می‌کنید برای جلوگیری از گرمازدگی حیوانات خانگی سعی بر آن داشته باشید که بلیط هواپیما اول صبح را رزرو کنید و در زمستان بلیط های در طول روز را خریداری کنید.

قبل از هر پرواز خارجی طولانی حیوان باید اجابت مزاج کرده باشد.

بله، کمی گران است اما تا جایی که امکان دارد از پرواز خارجی مستقیم و بدون توقف برای پیشگیری از استرس در طول سفر برای خود و حیوان خانگی خود استفاده کنید.

قبل از انتخاب ایرلاین موردنظر در پرواز خارجی و رزرو بلیط هواپیما مقصد حتماً درباره شرایط حمل حیوانات خانگی اطلاعات کسب کنید.

 

 

سفر زمینی با حیوان خانگی

 

در سفر جاده‌ای برای توقف منظم در طول مسیر برنامه‌ریزی کنید. حیوانات به رها شدن و پرسه زدن احتیاج دارند.

حیوان را در صندلی پشت اتومبیل قرار دهید. در ماشین‌هایی مثل کامیون هرگز نگذارید در قسمت بار آزاد باشد، او را در کابین بگذارید و با کمربند ایمنی سفری امن را برای خود و حیوان رقم بزنید.

هرگز حیوان خود را در ماشین تنها نگذارید حتی برای یک‌لحظه ! در فصل تابستان وقتی‌که ماشین خاموش است ممکن است دمای ماشین به بالای 100 درجه برسد و در تابستان بالعکس و این مسئله منجر به صدمه زدن به حیوان می‌رساند.

 

 

سفر قطاری با حیوانات خانگی

 

 قوانین حمل حیوانات در سفرهای قطاری از کشور به کشور متفاوت است. در آمریکا حیوانات باید در زیر صندلی بنشینند و سن آن‌ها حداقل 8 ماه باید باشد و صاحب حیوان قبل از سفر باید گواهی سلامت حیوان را امضا کند.

 

 

سفر دریایی با حیوانات خانگی

 

 به‌غیراز سگ‌های کمکی هیچ‌گونه حیوان دیگری اجاره ورود به قایق یا کشتی را ندارد، اگرچه یک سری کروزهای بزرگ برای سفرهای اقیانوسی پذیرای حیوانات خانگی هستند. کروزهای متفاوت قوانین متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و مستلزم آگاهی از بایدها و نبایدها قبل از سفر است. با همه‌ی این اوصاف اگر مجبور به انتخاب شدید ، حیان در قفس مخصوص حیوان کشتی بگذارید و  نسبت به واکنش حیوان به شرایط محیطی و آب و هوایی هوشیار باشید.

 

 

سفر راحت لزوماً به معنی سفر گران نیست

 

حالا وقت آن رسیده که دست‌دست کردن را کنار بگذارید و برای یک سفر عالی با حیوان خانگی خود دست‌به‌کار شوید. هر اتفاقی راهکاری دارد. نگران نباشید، مطلع و هوشمندانه سفر کنید. سفر راحت لزوماً به معنی سفر گران نیست. سفری با آگاهی از مقصد، انعطاف‌پذیری و درک حس آرامش است.

درنهایت خرید بلیط هواپیما برای حیوانات خانگی امری است کمی دشوار که به تحقیق لازم احتیاج دارد و کمی احتیاج به‌دقت دارد.

منبع: passportsymphony



نظرتان را بنویسید







منو