چطور سفری بدون ورشکستگی داشته باشیم




سفر رویایی با خرید بلیط هواپیما ارزان

خرید بلیط هواپیما ارزان

 

 

چطور سفری بدون ورشکستگی داشته باشیم

 

همه ما رؤیای سفر به همه جای دنیا را در سر داریم، اما تمام مسئله فقط در حد یک رؤیا دست‌نیافتنی مانده است، رؤیایی که به همین زودی‌ها به واقعیت نمی‌پیوندد، مثلاً آرزوی سفر به مراکش و سرمایه‌گذاری بالای سی یا چهل میلیون تومان شاید فکر بزرگی برای بعضی‌ها باشد. باید بدانیم که برای سفر لزوماً قرار نیست کیسه‌ای پر از سکه طلا داشته باشیم، باور کنید که با رعایت یک سری اصول و برنامه‌ریزی کاربردی می‌توانیم به همین زودی‌ها در مراکش دوست‌داشتنی به‌سختی رؤیای خود لبخند بزنیم.

 

 

برای رسیدن به رؤیای سفر خود و خری بلیط ارزان هواپیما به این نکات توجه کنید

 

حساب پس‌انداز برای سفر خود داشته باشید

 

واقعاً که این یکی از کارآمدترین راهکارهاست. به‌طور روزانه یا ماهانه پولی را در حساب پس‌انداز خود برای سفر اختصاص دهید. حسابی که دسترسی با کارت اعتباری به آن نداشته باشید تا به‌محض وسوسه شدن از حساب پول برندارید. تنها راه برداشت پول از حساب حضور فیزیکی شما در بانک باشد. بعد از گذشت دو الی سه ماه می‌بینید حداقل هزینه نصف سفر خود را درآورده‌اید. قطعاً هزینه بلیط هواپیما یا بلیط قطار نیازمند اختصاص بودجه کافی است.

 

 

محل اقامت خود را هوشمندانه انتخاب کنید

 

پیدا کردن محل مناسبی که از هر لحاظ با معیارهای شما هماهنگ باشد، کار آسانی نیست. اگر جوان هستید و به‌تنهایی سفر می‌کنید هاستل‌ها بهترین گزینه برای شما هستند. اگر با خانواده هستید آپارتمان جای راحتی خواهد بود. بهت راست که جایی را انتخاب کنید که صبحانه داشته باشد و آشپزخانه برای غذای شخصی شما داشته باشد. نسبت به محل اقامت و لوکیشن حساسیت به خرج دهید. هزینه تاکسی و حمل‌ونقل عمومی را جویا شوید. گاهی کرایه تاکسی‌ها بیشترین سرمایه ما را در سفر به خود اختصاص می‌دهند. یک سری از هتل‌ها در مواقع ویژه آفرهای مناسبی دارند. می‌توانید در زمان رزرو بلیط هواپیما روی این مورد تمرکز کنید.

 

 

این تمام قصه اقامت در سفر نیست ...

 

اگر به‌جایی سفر می‌کنید که جنگل دارد از اقامت در طبیعت جنگلی استفاده کنید. با رعایت اصول کمپینگ و به سبک حرفه‌ای‌ها چادر بزنید، آتش روشن کنید، به صدای طبیعت گوش بدهید و لذت ببرید. در این هتل طبیعی کسی قرار نیست از شما پول بگیرد. البته اگر واقعاً این‌کاره هستید این سبک را امتحان کنید.

 

 

به پیشنهاد تعویض خانه با دیگر توریست‌ها فکر کنید.

 

این قانون در بسیاری از کشورها عادی است و در برخی به دلایل مسائل امنیتی و عدم شناخت راضی به معاوضه خانه‌های خود در حین سفر نمی‌کنند. اما راهی مقرون‌به‌صرفه و در صورت خوش‌بینی و اعتماد کردن، یکی از بهترین و باحال‌ترین راهکارهای سفر ارزان است. البته قبل از خرید بلیط هواپیما حتماً سایت‌هایی مثل کوچ سرفینگ و ایربی‌ان‌بی را چک کنید.

 

از سایت vacation rental by owner  VRBO هم برای اجاره هر مدل خانه، اتاق و اقامتگاه می‌توانید استفاده کنید. بیش از صد و پنجاه‌هزار خانه کرایه‌ای در این وب‌سایت موجود است. این هم راهکار خوبی است. بازهم به بودجه شما بستگی دارد.

 

 

اقامت در کاروان هم پیشنهاد بسیار جالبی است

 

سایت‌های متنوعی برای کرایه کاروان و اقامت در هرجایی موجود هستند. اما به‌جرئت می‌توان گفت که هزینه اقامت در بعضی کاروان‌ها با اقامت در یک هتل خوب مطابقت می‌کند. این دیگر به سلیقه، هدف و قدرت شما برای انتخاب هتل یا کاروان هست که کدام‌یک را انتخاب کنید.

 

 

حتماً وسایل ضروری را به همراه خود داشته باشید

 

تا جایی که امکان دارد چیزهایی را که مورداستفاده است را با خود بیاورید. یک بطری آب ثابت و لوازم بهداشتی با خود به همراه داشته باشید، در این شرایط نیازی به استفاده از امکانات داخل اتاق هتل که شامل نوشیدنی و لوازم بهداشتی می‌شود، ندارید. هزینه لوازم بهداشتی و آب که مکرراً استفاده می‌شود در برخی کشورها بسیار متفاوت و بالاست. در زمان خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به این نکات دقت لازم را داشته باشید.

 

 

با افراد محلی منطقه همراهی کنید

 

برای دسترسی راحت‌تر به مناطق مختلف شهر، خوردن غذای خوب و پی بردن به نقاط پنهان و دیدنی شهر با افراد محلی و درست صمیمی بشوید. سعی کنید از گفته‌های آن‌ها درباره رفت‌وآمد و سفر در شهر موردنظر اطلاعات بگیرید. ممکن است دوستان بویمی خوبی پیدا کنید و در سفر بعدی نیازی به خرید بلیط هواپیما نداشته باشید.

 

 

 بر سر قیمت چانه بزنید! جواب می‌دهد!

 

همیشه بر سر قیمت‌ها چانه بزنید. قطعاً قیمتی که می‌شنوید خیلی بالاتر از واقعیت است. هزینه سفر نباید از یک‌میزان مشخصی بالاتر برود. تخفیف بخواهید! جواب می‌دهد! شاید روی قیمت بلیط هواپیما نتوانید چانه بزنید چون اکثر مواقع پرداخت آنلاین دارد، ولی روی هزینه سفر خود سعی کنید تخفیف بگیرید. حتی اگر میدانید که مدت‌زمان پرواز و کیفیت ایرلاین خیلی برایتان مهم نیست، می‌توانید از بلیط هواپیما چارتری استفاده نمایید.

 

 

در مناطق توریستی غذا نخورید

 

قیمت‌ها در مناطق توریستی غیرواقعی است و متحمل هزینه می‌شوید. نگذارید زیاد گرسنه شوید. وقتی گرسنه هستید با دیدن هر رستورانی و هر غذایی هر هزینه‌ای را می‌کنید و در آخر سفر مجبور می‌شوید که با جیب خالی به شهر خود برگردید.

 

در حالت سیر بودن به دنبال رستوران‌های خوب و محلی باشید. برای خرید از بازارهای روز و محلی استفاده کنید و برای صرف غذا، دکه‌های خیابانی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. برای پیدا کردن رستوران‌ها و کافه‌های خوب می‌توانید از اپلیکیشن هایی مانند foursquare استفاده نمایید.

 

 

از موقعیت رایگان تفریحی و گشت‌وگذار در شهر استفاده کنید

 

از تورهای رایگان که شامل پیاده‌روی در شهر و دیدن مکان‌های مشهور است استفاده کنید. از تخفیف‌های مناسبتی موزه‌ها مطلع باشید. در صورت امکان از مزایای کارت دانشجویی و شهروندی خود برای سفری ارزان می‌توانید استفاده کنید. حتی روی قیمت بلیط هواپیما هم بعضی از ایرلاین ها با کارت دانشجویی تخفیف می‌دهند.

 

 

بودجه سفر خود را مشخص کنید

 

قبل از سفر و در روز اول سفر بودجه خود را مشخص کنید. اینکه در فلان روز قصد دیدن کجا را دارید و هزینه احتمالی چقدر می‌شود. اولویت‌بندی کنید که چه جاهایی را اگر نبینید همیشه در حسرتش خواهید ماند. یادتان باشد که قبل از هر چیز میزان رضایت و خوش‌گذرانی شما در سفر مهم است.

پس همیشه برنامه سفر خود را از قبل مشخص کنید. همچنین اگر سفری با برنامه داشته باشید، روی قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل می‌توانید مانور دهید و سفر ارزان را تجربه کنید.

 

 

از فرصت پیش‌آمده در زمان کافی و خوب استفاده کنید.

 

در سفر عجله نداشته باشید، مثلاً شما 12 روز قصد اقامت در دهلی را دارید، با آرامش و صرف کم‌ترین هزینه از همه جای شهر بازدید کنید. سفر ارزان همیشه به‌یادماندنی‌تر است. برای رفت‌وآمد از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید تا هزینه سفر خود را کمتر کنید.

 

 

در انتخاب زمان سفر و رزرو بلیط هواپیما انعطاف‌پذیر باشید

 

از بلیط هواپیمایی استفاده کنید که هرکسی و همه آدم‌ها در آن تاریخ رزرو نمی‌کنند، با توقف‌های طولانی بین‌شهری تا رسیدن به مقصد مشکلی نداشته باشد. بالاخره با این روش با بلیط هواپیما ارزان به مقصد مارسید. در کنار اینکه از مقصد لذت خواهید برد، از مسیر و پرواز خود نیز لذت ببرید.

 

 

پرواز خارجی غیرمستقیم رزرو کنید

 

بسیاری از پروازهای خارجی با عنوان multi-legs flights با توقف چندروزه در شهری بین مقصد هستند. قیمت بلیط هواپیما نسبت به بقیه کمتر است. برای یک توریست عاشق سفر با سرمایه کم خیلی عالی است که در راه رسیدن به چین چند روزی را در دبی اقامت کند. هم فال است هم تماشا.

 

با عضویت در شبکه‌های مجازی مثل فیس بوک در جریان تخفیف‌های ویژه و بلیط ارزان هواپیما و حتی تور خارجی ارزان باشید.

 

تورهای لحظه آخری – تورهای شانس

 

سعی کنید از قبل رزرو هتل خود را انجام دهید، چون مزایای خوبی دارد. اما در جریان تورهای لحظه آخری و بلیط لحظه آخری نیز باشید. اپلیکیشن های مختلف هستند که آفرهای خوب و تخفیف‌های مناسب برای رزرو بلیط هواپیما و تورهای لحظه آخری به شما پیشنهاد می‌دهند.

 

 

بلاگرها را دنبال کنید و تجربه توریست‌ها را بخوانید

 

با دنبال کردن تجربیات بلاگرها درباره شهری که می‌خواهید بروید، اطلاعات کسب کنید و چم‌وخم کار را بیاموزید.

 

درصدد آن باشید که از پرواز یا قطار شب در سفرهای بین‌شهری استفاده کنید و در طول سفر بخوابید تا هم سرحال بشوید و هم مجبور به پرداخت اضافی برای اقامت در هتل و استراحت نداشته باشید.

 

در سفرهای گروهی کرایه رفت‌وآمد در داخل و خارج از شهر را با هم‌گروهی‌های خود تقسیم کنید. اگر تنها هستید با دیگر افراد و حرکت‌های گروهی برای کاهش هزینه سفر استفاده کنید.

 

 

فوری سوغاتی نخرید

 

به‌محض دیدن یک‌چیز به‌عنوان سوغات خرید نکنید. به خود زمان بدهید، جاهای دیگر را برای خرید ببینید و کم‌ترین قیمت را برای یک نمونه سوغات پرداخت کنید. کاری نکنید که از خرید خود پشیمان شوید و حسرت خریدهای انجام داده و نداده خود را بخورید.

 

اگر می‌توانید: سعی کنید شغل موقت برای درآمد یا یک وعده غذایی در شهر مقصد پیدا کنید.

 

از جاذبه‌های گردشگری شهر محل اقامت خود غافل نمانید.

 

آب در کوزه و ما گرد جهان می‌گردیم. در حین پس‌انداز برای سفرهای دور دنیا از جستجو و بازدید مکان‌های دیدنی شهر خود غافل نباشید. گاهی گنج‌هایی در اطراف خود ما است و ما از آن بی‌خبر هستیم. سفر درون‌شهری گاهی کاری با شما می‌کند که از سفرهای برون‌مرزی انتظار دارید. چیزی که مهم است استفاده مناسب از بودجه خود برای تهیه بلیط ارزان هواپیما یا بلیط قطار و همچنین احساس رضایت از سفر خود است.

منبع: پاسپورت سیمفونی



نظرتان را بنویسید







منو