10 مکان دیدنی که در سفر به ایروان باید ببینید




10 مکان دیدنی در تور ارمنستان

خرید بلیط هواپیما ارمنستان

 

 

10 مکان دیدنی که در سفر به ایروان باید ببینید

 

سفر به ایروان با تور ارمنستان

 

جاذبه‌های سفر به ایروان به‌اندازه‌ای هست که بتوان مطلبی را به آن اختصاص داد. ایروان قدیمی‌ترین پایتخت دنیا است که به سال 782 قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. ساختمان‌های در آن شوروی ساخته‌شده با سنگ‌های آتش‌فشانی به هنگام غروب سایه صورتی‌رنگی را روی شهر منعکس می‌کند از همین رو نام دیگر ایروان "شهر صورتی" است.

فرودگاه ایروان در 12 کیلومتری شهر قرار دارد. تاکسی و ماشین کرایه‌ای برای انتقال مسافرین به شهر هست و کمبود وسایل نقلیه عمومی حس می‌شود. هزینه کرایه حدود 10 یورو از فرودگاه تا شهر است. خرید بلیط هواپیما ارمنستان را با توجه به برنامه سفر خود تهیه کنید.

زمان تخمینی برای اقامت و بازدید از کل ایروان دو یا سه روز است. برنامه سفر دوباره در اینجا سخن می‌گوید. ایروان وسیع است و دستیابی به لوکیشن موردنظر با برنامه‌ریزی مناسب و ذخیره زمان لازم است.

 

 

اقامت در تور ارمنستان

 

یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت هتل مریت ارمنستان است که تقریباً در قسمت مرکزی ایروان قرارگرفته و دسترسی منطقی به جاذبه‌های گردشگری ایروان دارد.

در این مطلب می‌خواهیم از 10 جای دیدنی ایروان صحبت کنیم، حیف است که این کشور در صدر شهرهای توریستی دنیا حساب‌نشده باشد.

 

 

ماتینادارن

 

یکی از غنی‌ترین مراکز نگهداری نسخ خطی و کتب قدیمی متعلق به قرون‌وسطی در دنیا است. پزشکی، فلسفه ،تاریخ، مذهب و ادبیات از موضوعات این مجموعه آثار است که به 1000 سال پیش برمی‌گردد. ساختمان این مرکز به‌خودی‌خود از معماری منحصربه‌فردی برخوردار است. با خرید بلیط هواپیما ایروان از جاذبه‌های دیدنی ارمنستان بازدید کنید.

 

 

میدان جمهوری

 

چه جالب! در ارمنستان هم میدان جمهوری هست با این تفاوت که میدان جمهوری ارمنستان در مرکز شهر قرار دارد و توسط 7 جاذبه گردشگری احاطه‌شده است. شما می‌توانید در وسعت  سی هزار مترمربعی میدان جمهوری یک روز کامل خود را در آنجا بگذرانید. میدان جمهوری جایگاه مکان‌های مهم مثل گالری ملی، موزه تاریخ، ساختمان‌های ملی و دولتی و فواره‌ی موزیکال است. در برنامه تور ارمنستان بازدید از میدان جمهوری را حتما قرار دهید. به عنوان کشورهای نزدیک می‌توانید تور گرجستان را هم تجربه کنید.

 

 

موزه تاریخ و یادبود کشتار دسته‌جمعی ارمنستان

 

تاریخ غنی ارمنستان و نمایش چهارصد هزار اثر تاریخی در موزه بزرگ تاریخ حاکی از پیشینه و اصالت این کشور است. اینجا محل یادبود کشتار بیش از یک و نیم میلیون ارمنی بین سال‌های 1915 تا 1917 توسط نیروهای عثمانی است. تاریخ این واقعه اسفناک را هیچ‌وقت فراموش نخواهد کرد. خرید بلیط هواپیما به مقصد ارمنستان خیلی راحت و بدون ویزا انجام می‌گیرد.

 

 

پارک‌های  معروف ایروان

 

پارک‌هایlovers  و English از دو پارک معروف، محبوب و رؤیایی در ایروان هستند و پارک lover  چشم‌اندازهایی نظیر ژاپن را دارد و ازجمله پارک‌های قدیمی است که به‌تازگی هم‌تغییر شکل داده است.

پارکEnglish  در خیابان ایتالیا قرار دارد و بزرگ‌ترین پارک ایروان با وسعت سبز 6 هکتار است. اگر اهل طبیعت‌گردی و بازدید از پارک‌های ملی هستید، خرید بلیط هواپیما به ارمنستان را در برنامه سفر خود قرار دهید.

 

 

پلکان کسکید

 

700پله که در سال 1971 ساخته و چشم‌انداز کاملی را از ایروان نشان می‌دهد. فواره‌ها و مجسمه‌های تاریخی از دیگر ویژگی‌های بصری کسکید هستند. اگر از آن دسته افراد تنبل هستید یا اینکه مشکل پادرد دارید، جای نگرانی نیست، آسانسور برای شما وجود دارد. در آخر جمعه هرماه هم برنامه‌ی رقص محلی در کسکید اجرا می‌شود.

 

 

قلعه و موزه ایربونی

 

قدمت ایربونی به سال 782 قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و یکی ابنیه قدیمی ارمنستان است. این بنا به‌منظور محافظت از مرزهای کشور در زمان پادشاهی اورارتو بنا شد. از بهترین مسافرت‌های تاریخی که در فکر خود خواهید داشت سفر به ارمنستان است. پیشنهاد سام سیر به شما خرید بلیط هواپیما ایروان است.

 

 

پارک پیروزی و  مجسمه مادر

 

پارک پیروزی در اواخر سال 1950 با جشن پایان جنگ جهانی دوم ساخته شد. در ابتدا مجسمه ژوسف استالین در پارک نصب‌شده بود اما پس از مرگ او با مجسمه مادر ارمنستان جا به جا شد. این مجسمه سمبل فاصله و جدایی ارمنستان از شوروی و هویت اصلی این کشور است.

 

 

مسجد آبی

 

تنها مسجد موجود در ارمنستان است. قدمت این مسجد به قرن 18 زمانی که ارمنستان جزو ممالک ایران بود برمی‌گردد، به همین دلیل معماری این مسجد رنگ و بوی ایرانی دارد. پس از واگذاری ارمنستان به روسیه تقریباً تمام مساجد از بین رفتند، دلیل باقی ماندن این مسجد استفاده از آن به‌عنوان موزه رسمی بین سال‌های  1931 تا 1999 است.

 

 

کلیسا سنت گریگوری

 

این کلیسا، سه کلیسا دیگر را در خود جا داده است. یک کلیسای اصلی دارد و دو کلیسا دیگر متعلق به پادشاه تیریدات و ملکه آشکن بوده است. صلیب بالای سر در کلیسا 54 متر طول دارد که برای همه قابل‌رؤیت است. وسعت این کلیسا به‌قدری است که 1700 نفر را به‌طور یکجا در خود جای می‌دهد. اگر اهل گردشگری مذهبی هستید، مساجد و کلیساها را در برنامه تور ارمنستان قرار دهید.

 

 

گهارد

 

صومعه گهارد با معماری قرون‌وسطایی یکی از ابنیه شگفت‌انگیز در ایروان است. این بنا تاریخی در اطراف ایروان قرار دارد. تحت حمایت و حفاظت یونسکو قرار دارد و فرصت خوبی برای یک تور یک‌روزه در ایروان است.

 

 

سفر به ایروان در برنامه تور ارمنستان

 

سفر به ایروان به طرفداران مکان‌های تاریخی بیشتر توصیه می‌شود. با قدم زدن در پارک‌های زیبا ارمنستان و میدان جمهوری و بازدید از ابنیه تاریخی به همراه طعم دل‌نشین نان گاتا خاطره‌ای از روزگار کهن را برای ما و نسل‌های آینده به همراه دارد. سفر به ایروان، سفر به قرون‌وسطی است. با توجه به هزینه کمتر نسبت به دیگر جاهای دنیا، ارزش یک‌بار و یا حتی چند بار رزرو بلیط هواپیما و سفر را دارد.

منبع: پاسپورت سمفونی



نظرتان را بنویسید







منو