کلیسای جامع پیزا، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تور ایتالیا




کلیسای جامع پیزا در برنامه تور ایتالیا

برج پیزا در تور ایتالیا

 

 

کلیسای جامع پیزا، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تور ایتالیا

 

یکی از زیباترین و معروف‌ترین شهرهای ایتالیا پیزا است که برج کج آن دلیل اصلی جاذبه این شهر می‌باشد. به همین دلیل تور ایتالیا طرفداران بسیاری دارد. جاذبه‌های دیگری نیز در این شهر وجود دارند که از میان آن‌ها به کلیسای جامع پیزا (Pisa Cathedral) می‌پردازیم. شما می‌توانید با تور ایتالیا در برنامه سفر خود از این کلیسا دیدن کنید. این کلیسا در کنار برج کج پیزا قرار دارد و دارای نمای زیبایی هست. در این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی کلیسای جامع پیزا بپردازیم.

 

 

معرفی کلیسای جامع پیزا

 

اگر با تور ایتالیا به این کشور رفته‌اید به میدان معجزات پیزا بروید نمونه‌های بی‌نظیری از سبک معماری رومانسک را خواهید دید. کلیسای جامع پیزا نیز ازجمله بناهایی است که طرفداران بسیاری دارد. معمار این کلیسا از سبک رومانسک ونیزی برای طرح‌های خود استفاده کرده است. به‌طورکلی سبک‌های دیگری نیز در کلیسا قابل‌مشاهده است. با دیدن معماری نمای بالای ورودی کلیسا، متوجه خواهید شد که این طرح‌ها از آثار اسلامی نیز برگرفته‌شده‌اند. با رفتن به داخل کلیسا و تماشای موزائیک های رنگی معماری بیزانس را نیز حس خواهید کرد.

 

 

تاریخچه کلیسای جامع پیزا

 

ساخت کلیسا توسط معمار بوچتو در سال 1063 شروع شد و در زمان خود یکی از برجسته‌ترین کلیساهای جامع شمرده می‌شد. در سال 1595 به دلیل آتش‌سوزی که رخ داد اکثر قسمت‌های کلیسا از بین رفت. بازسازی کلیسا از همان موقع شروع شد اما چندین سال طول کشید تا سقف و درهای آن تکمیل شود. پس‌ازآن نقاشی‌های جالب که بیان‌کننده‌ی تاریخ ایتالیا می‌باشند به داخل کلیسا افزوده شدند. با تور ایتالیا می‌توانید در داخل این کلیسا قدم برداشته و شخصیت‌های مذهبی و تاریخی فراوانی را ببینید. این کلیسا به‌کرات موردبازسازی قرارگرفته است و امروزه می‌توانید نتیجه نهایی آن را با چشمان خود ببینید. شایان‌ذکر است که این کلیسا دقیقاً مانند برج پیزا کج شده است.

 

 

نمای کلیسا

 

نمای این کلیسا بسیار زیباست و از نگاه گردشگران دارای جذابیت خاصی می‌باشد. وجود قوس‌های هلالی و گنبد بیضی گردشگران را به خود جذب می‌کند. از طرفی مرمرهای سیاه‌وسفید، کلیسا را تماشایی کرده است. در بخش غربی و در قسمت بالای نمای کلیسا می‌توانید مجسمه‌ی حضرت مریم به همراه کودکش را ببینید. در اطراف دیگر کلیسا نیز مجسمه‌هایی به چشم می‌خورد که توصیه می‌شود با تور ایتالیا به بازدید کلیسا بروید. استفاده از اشیاء برنز هنری، مرمرهای رنگارنگ و ... در نمای کلیسا جذابیتش را دوچندان کرده است.

 

 

برجسته‌ترین آثار هنری داخل کلیسا

 

نقاشی‌ها:

 

اگر توانستید برنامه تور ایتالیا را برای خود رزرو کنید و به دیدن این کلیسا بروید حتماً داخل آن را نیز بازدید کرده و آثار هنری مربوط به دوره قرون‌وسطی را لمس کنید. در آتش‌سوزی که در قرن 16 رخ داد متأسفانه بسیاری از این آثار نابود شد. موزائیک های محراب کلیسا از آن آتش‌سوزی مهیب نجات یافتند. اگر از کنار صندلی‌های شبستان عبور کنید به محراب خواهید رسید. با نگاه کردن به بالای سرخود می‌توانید موزائیک کاری‌های زیبای کلیسا را ببینید. شخصیت‌های مذهبی مهمی بر روی این موزائیک ها به تصویر کشیده شده‌اند.

 

 

منبر خیره‌کننده:

 

یکی از دیدنی‌ترین آثاری که در آتش‌سوزی قرن 16 سالم مانده است، منبر کلیسا هست که کنده‌کاری‌های زیبایی روی آن صورت گرفته است. جووانی پیانو به‌عنوان اولین مجسمه‌ساز مدرن این منبر را ساخته است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سام سیر و خرید تور ایتالیا تمام این آثار را مشاهده کرده و سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. این منبر جزء آثار بی‌نظیر قرون‌وسطی می‌باشد. تنها نگه‌دارنده منبر چند ستون ساده و چند ستون به‌صورت مجسمه‌ای می‌باشند.

 

 

مقبره‌های کلیسا:

 

با قدم گذاشتن در کلیسا مقبره‌ای را خواهید دید که شخصیت‌های مهمی در آنجا آرام‌گرفته‌اند. یکی از افرادی که در قبرستان کلیسای جامع دفن شده است امپراتور مقدس رومی به نام هنری هفتم می‌باشد. هنری هفتم با سفر خود در سال 1310 عاشق جاذبه‌های پیزا شد و پس از مرگش در سال 1313 در همان‌جا دفن شد. در برنامه تور ایتالیا از مقبره زیبای کلیسا دیدن کنید.



نظرتان را بنویسید







منو