گردشگری ماجراجویی




گردشگری ماجراجویی

گردشگری ماجراجویی

 

 

گردشگری ماجراجویی

 

یک مسافر واقعی، یک مسافر ماجراجوست

 

این روزها گردشگری ماجراجویی بر سر زبان‌ها افتاده است. همیشه رؤیاپردازی‌ها و فعالیت‌های واقعی درباره ماجراجویی در حال انجام بوده است. برخی از افراد تنها به نمایش ماجراجویی اکتفا کرده‌اند و هدف بیشتر انتشار عکس در صفحات مختلف وب بوده است و بعضی دیگر در کشفیات خود به دوراز هر دوربینی شکار چشم عکاس‌ها می‌شوند. به‌راستی مسافر ماجراجو چیزی شبیه به شازده کوچولو است یا مارکوپولو یا تارزان؟

 

ماجراجوی واقعی باید عاشق فعالیت‌های فیزیکی، تبادل فرهنگ و تجربه زندگی در طبیعت باشد، منظور ما از طبیعت، طبیعت محض است!

در برنامه تورهای جنوب شرق آسیا مثل تور بالی، تور سریلانکا، تور مالزی، تور تایلند طبیعت شگفت انگیز است. اگر دنبال جنگل و ساحل و دریا و ... هستید، درباره این مقاصد بیشتر مطالعه کنید.

 

 

سفر ماجراجویانه

 

اشتباه نکنید! ماجراجویی واقعی فقط تجربه‌هایی مثل غواصی یا پرش نیست، گرچه به شهامت و شور بالایی احتیاج دارند. ماجراجویی به معنای تجربه‌های خطرناک خارج از محدوده توانایی شما هم نیست.

 

 

ماجراجویی واقعی یعنی اینکه

به هرجایی که سفر می‌کنید، مشتاق فرهنگ آنجا باشید، مثلاً بافرهنگ و آداب رسوم مردم مراکش به‌طور موقت و بگیرید، جزئی از آن‌ها باشید، مناظر طبیعی جدید را درک کنید، لمس کنید، تجربه کنید و زندگی خود را بسازید.

 

 

گردشگری ماجراجویی

 

اول از هر چیزی خودتان را بشناسید!

 

اگر اهل ماجراجویی هستید، دست‌به‌کار شوید، غیرازاین وقت گران‌بهای خود را صرف چیز دیگری کنید. اگر آدمی هستید که با سفر به کنیا همانند یک آفریقایی غذا می‌خورد و در صحرا چادر می‌زند و با مردم تعامل می‌کند، به‌جای درستی مراجعه کرده‌اید!

 

 

Day hiking در گردشگری ماجراجویی

 

کوه‌نوردی سبک

 

کشف مکان‌های جدید در زیر پاهای خود، یکی از تجربیات بکر دنیاست، فرصت Hiking تأمل و تعمق در طبیعت و در مواجه با دره‌های ژرف دنیا و جنگل‌های کوهستان‌های دور از انسان را به شما می‌دهد. این‌یک رؤیا نیست، واقعیتی رؤیایی است.

 

یک ماجراجویی مناسب برای همه طرفداران فعالیت بیرون از خانه! فقط حواستان به نوع لباس و تجهیزات لازم برای یک ماجراجویی استاندارد باشد.

یک ماجراجو حرفه‌ای، حس پیش‌بینی و موقعیت سنجی خوبی باید داشته باشد.

 

 

BackPacking در گردشگری ماجراجویی

 

ماجراجویی کوله‌گردی

 

این نوع از ماجراجویی این روزها هواخواهان زیادی را پیداکرده است. اگر مسافر ماجراجو ما هستید و تجهیزات مناسبی دارید می‌توانید از Hiking به BackPacking شیفت کنید، در کوله‌پشتی جمع‌وجور خود امکانات لازم برای یک‌شب اقامت درجایی که ندای درون شما به سمت خود خوانده، بروید و بیشتر تعمق و تأمل در عجایب طبیعت داشته باشید.

اگر تجربه اول شماست، پیشنهاد سام سیر به شما همراه شدن با یک شخص راه‌بلد و باتجربه در این زمینه است.

کوله‌گردی در کوهستان‌های آلپ و جنوب فرانسه بسیار جذاب خواهد بود پس با یک برنامه تور فرانسه می‌توانید خود را آماده سفر کنید.

 

 

Zip Lining در گردشگری ماجراجویی

 

زیپ لاین

 

چند سالی است که زیپ لاین نسبت به سابق محبوب‌تر شده است. شبیه تارزان قصه‌ها آویزان کابلی شوید و مثل تارزان جیغ بکشید از این درخت به آن درخت و از این گوشه به آن گوشه بروید. ماجراجویی زیپ لاین به شما فرصت رؤیت حیات‌وحش و مناظر طبیعی را به‌سرعت یک‌چشم به هم زدن به شما می‌دهد!

در برنامه تور تایلند از زیپ‌لاین‌های بسیار هیجان‌انگیز در دل جنگا می‌توانید لذت ببرید.

 

 

Climbing در گردشگری ماجراجویی

 

کوه‌نوردی

 

کوه‌نوردی یکی از ماجراجویی‌های کلاسیک بوده است. فرصت یک فعالیت بدنی سنگین و گذراندن لحظاتی در طبیعت یکی از کم‌هزینه‌ترین و آدم ساز‌ترین تفریحات است. حتی اگر هیچ‌وقت صخره‌نوردی نکرده‌اید با کمک یک مربی این کار را برای مدتی کوتاه می‌توانید انجام بدهید. فقط هوشیار باشید که از مربی کارآزموده و مجهز کمک بخواهید.

 

 

حتما بخوانید: اکوتوریسم چیست

 

 

Free Fall در گردشگری ماجراجویی

 

سقوط آزاد

 

هرگاه سخن از سقوط آزاد می‌آید، بانجی جامپینگ وSkydivig  به ذهن ما خطور می‌کند، درحالی‌که سقوط آزاد واقعی پرتاب از سکو طناب مخصوص است. آدرنالین خون خود را با این ماجراجویی به اوج خود برسانید!

 

 

Rafting در گردشگری ماجراجویی

 

رفتینگ

 

چه چیزی لذت‌بخش‌تر از اینکه در مسیر خروشان یک رودخانه سرد در دل زمستانی گرم در جستجوی محیطی تازه، ماجراجویی کنید. بهترین فصل برای رفتینگ با در نظر گرفتن فصل مناسب مثل اواسط بهار و اوایل تابستان در منطقه موردنظر است. به‌طورکلی سطح آب در یک‌فصل بالاتر و در فصلی دیگر پایین‌تر است، سطح بالای آب به پاروزنی بیشتر و هیجان بالاتری می‌طلبد، درحالی‌که آب آرام باشد، ریلکس بهتری می‌توانید داشته باشید.

 

 

Mountain Biking در گردشگری ماجراجویی

 

دوچرخه‌سواری کوهستانی

 

هر زمان در حال صحبت درباره ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز بودید، دوچرخه‌سواری در کوهستان را فراموش نکنید، این ماجراجویی به تمرین زیاد در دل طبیعت وابسته است. در برخی از کوهستان‌ها، مسیرهای مخصوصی از مقدماتی تا پیشرفته برای تمام گروه‌های رقابتی با هر توانایی موجوداست.

 

 

Skiing & Snowboarding در گردشگری ماجراجویی

 

اسکی و اسکیت برد

 

شاید هیچ‌وقت به ارزش اسکی روی برف و اسکیت روی برف کوبیده شده به‌عنوان یک ماجراجویی نگاه نکرده باشید. سرخوردن بر روی برف‌های تازه و نیم‌نگاهی انداختن به عظمت کوهستان‌های اطراف البته با رعایت حواس کامل به مسیر روبه‌رو چه لذت‌بخش است! اسکی در مناطق درافتاده روستایی برای فردی که تسلط و تجربه کافی در اسکی ندارد، اصلاً پیشنهاد نمی‌شود. در مناطق مشخص‌شده و امن از رخداد بهمن و خطرات احتمالی ناشی از برف ماجراجویی بهتری را خواهید داشت!

حتی به این موضوع هم توجه کنید که پیست‌های مصنوعی هم گزینه خوبی است. یکی از پیست‌های اسکی داخل سالن در دبی قرار دارد. تور دبی برای این گردشگری بسیار مناسب است.

 

 

گردشگری ماجراجویی

 

ماجراجویی خاص و امن خود را داشته باشید

 

با تمام این حرف‌ها هر کس ماجراجویی خاص به خود را دارد، ممکن است شما با ماهیگیری لب رودخانه و یا کتاب خواندن بر روی نوک یک سازه بلند ماجراجویی کنید، یا اینکه با سفرهای بلند مدت با کشتی ، قطار یا هواپیما ماجراجویی را در خود پیدا کنید.

مسافری بلیط هوپیما را رزرو می کند و بعد از سفر پشیمان می شود و تصمیم میگیرد با قطار برای ماجراجویی بیشتر سفر کند. این واقعیتی است که دسترسی به همه جای دنیا با قطار و ماشین و کشتی امکان پذیر نیست، گاهی مجبور هستید برای سفر به نقطه‌ای بکر دلخواه خود خرید بلیط هواپیما داشته باشید و پس از فرود در مقصد مورد نظر مدل دلخواه گردشگری خود را انجام دهید.

خرید بلیط هواپیما و سفرهای پروازی هم نوعی ماجراجویی مدرن است. سفر با هواپیمای تک نفره یا دونفره در فاصله چند فوتی از زمین ویا تماشای شگفتی های آن از خیلی بالاتر از ابرها هیجان خاص خود را دارد.

 

سخن آخر:

 

مهم نیست که شما با چه مدلی به گردشگری می‌پردازید، مهم لذت بردن از سفر است. مهم تجربه‌های خطرناک خارج از محدوده توانایی شما نیست. مهم این است که شما بتوانید خود را جزئی از فرهنگ و آداب مقصد گردشگری خود حس کنید و از لحظه لحظه سفر خود لذت ببرید.

 

منبع: headrushtech



نظرتان را بنویسید







منو