آیا ایرلاین ها حق جدا کردن صندلی شما از همسفرتان را دارند؟




انتخاب صندلی زمان خرید بلیط هواپیما

انتخاب صندلی زمان خرید بلیط هواپیما

 

 

آیا ایرلاین ها حق جدا کردن صندلی شما از همسفرتان را دارند؟

 

این نگرانی را اکثر مسافران دارند که آیا می‌توانند صندلی‌های مجاور هم را با همسفر خود داشته باشند یا خیر. هنگام خرید بلیط هواپیما از ایرلاین مربوطه این موضوع را درنظر بگیرید. نکته‌ی مهم این است که برخی از ایرلاین ها هزینه‌ی جداگانه‌ای را بابت این موضوع دریافت می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا قوانینی برای این کار وجود دارد و یا انتخاب صندلی هواپیما کاملاً سلیقه‌ای می‌باشد؟ با سام سیر همراه باشید تا این سیاست‌ها را موردبررسی قرار دهیم.

 

طبق شکایاتی که از مسافران به CAA در خصوص جدا نشستن همسفران از یکدیگر انجام شد، این سازمان تصمیم به بررسی دقیق شرکت‌های هواپیمایی و خط‌مشی آن‌ها گرفت. هزینه‌ی بسیاری در این رابطه باید پرداخت می‌شد. اما ممکن است همه‌ی مسافران نتوانند این هزینه را پرداخت کنند. این مسئله در خصوص رایان ایر بود که نسبت یک‌به‌سه برای آن اعلام‌شده بود.

 

طبق گفته‌ی مدیرعامل CAA این سیاست‌های گوناگون ایرلاین‌ها موجبات سردرگمی مسافران را فراهم کرده است. شایان‌ذکر است که ایشان به ایرلاین‌ها این حق را می‌دهند که برای صندلی‌های اختیار هزینه‌ی اضافه‌تری درخواست کنند. اما این موضوع باید کاملاً به شکلی منصفانه صورت بگیرد تا باعث آزردگی و سختی مسافران نباشد.

 

اما همیشه بدین‌صورت نیست. گاهی اوقات بی‌آنکه هزینه‌ی اضافه‌تری پرداخت شود صندلی‌ها در مجاورت هم قرار می‌گیرند. هنگامی‌که خرید بلیط هواپیما در یک‌زمان صورت می‌گیرد و کارهای سفر باهم انجام می‌شود به‌احتمال‌زیاد صندلی‌ها نیز باهم خواهد بود. هنگام خرید بلیط هواپیما باید کارهای رزرو صندلی هم انجام شود. برخی از افراد به‌صورت گروهی سفر می‌کنند و این امر ممکن است در خصوص آن‌ها صدق کند. گاهی اوقات ایرلاین‌ها باوجود صندلی‌های خالی از دادن صندلی‌هایی در مجاور هم برای همسفران امتناع می‌کنند!

 

طبق شکایاتی که مسافران داشته‌اند شرکت رایان ایر مدعی شده است که انتخاب صندلی‌ها کاملاً به‌صورت تصادفی صورت می‌گیرد و سیاستی پشت این قضیه نیست. سپس اقداماتی در جهت رایگان شدن صندلی‌های کنار راهرو و پنجره انجام داد. CAA  طبق بررسی‌های انجام‌شده به این نتیجه دست‌یافت که اکثر مسافران جدا نشستن را بر پرداخت اضافه‌ی هزینه‌ی صندلی ترجیح دادند.

 

 این نظرسنجی از طریق پرسش بیش از چهار هزار مسافر صورت گرفته است. شما می‌توانید این اطلاعات را هنگام خرید بلیط هواپیما از مسئول مربوطه به دست آورید. طبق این نظرسنجی مشخص شد که حدود هجده درصد از مسافران در طول پرواز خارجی و داخلی از همسفرانشان جدا بودند.

 

به گفته‌ی CAA اگر هر قانون‌شکنی از جانب ایرلاین ها صورت بگیرد با آن‌ها برخورد خواهد شد. در خرید بلیط هواپیما باید دقت بیشتری صورت دیگر. برخی از ایرلاین ها خرید بلیط ارزان هواپیما را به مسافران پیشنهاد می‌دهند. این در صورتی است که هزینه‌های دیگری مثل صندلی هواپیما و خدمات جانبی جبران قیمت کم‌تر خرید بلیط هواپیما خواهد شد. شرکت رایان ایر از جهت دریافت هزینه‌ی اضافه‌تر رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده بود.

 

اگر بخواهیم این موضوع را بیشتر موردبررسی قرار دهیم باید بگوییم که این وضعیت باگذشت زمان در حال بهبود می‌باشد. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان سیستم آنلاین برای خرید بلیط هواپیما و هم‌چنین تعیین صندلی هواپیما می‌باشند. به‌طورمعمول مسافران می‌توانند تا 24 ساعت قبل پرواز اطلاعات بلیط هواپیما خود را وارد کرده و صندلی موردنظر خود را رزرو کنند. این کار مشکل عدم رضایت مسافران را برطرف نموده است.



نظرتان را بنویسید







منو