14 کشور مناسب و کم هزینه برای مهاجرت تحصیلی




14 کشور مناسب و کم هزینه برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی - خرید بلیط هواپیما

 

 

14 کشور مناسب و کم هزینه برای مهاجرت تحصیلی

 

دغدغه اکثر افراد تحصیل درجایی خارج از کشور بوده است و از این مهم‌تر هزینه مهاجرت و تحصیل مانعی برای کسب تجربه تحصیلی در دانشگاه‌های بین‌المللی بوده است. از مواردیکه رتبه یک مرکز آموزشی خارجی را بالا می‌برد، هزینه منطقی برای هر قشر دانشجو و ارائه خدمات لازم است. خب این حقیقتی غیرقابل‌انکار است که هزینه‌ها برای تحصیل در کشورهای اروپایی و آمریکایی بالا است.

 

یک دانشجو جدا از هزینه تحصیل و اقامت به فکر پس‌انداز هم باید باشد. اما در میان این‌همه ناامیدی روزنه‌ی امیدواری هم هست، کشورهایی هستند که با هزینه کمتر و ارائه خدمات آموزشی - اقامتی مناسب فرصت مهاجرت تحصیلی را فراهم کرده‌اند. 14 کشور مناسب برای تحصیل در دنیا هستند که در این مقاله به بررسی اجمالی آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از خوبی‌های خرید بلیط هواپیما برای دانشجویان، اجازه گرفتن بلیط هواپیما یک‌طرفه است.

 

 

مهاجرت تحصیلی به تایلند

 

شاید جای تعجب داشته باشد که یکی از کشورهای توریستی دنیا می‌تواند جای خوبی برای دانشجویان خارجی با هزینه‌های مناسب و اقامت در نواحی اطراف و استوایی خود باشد. اقامت تحصیلی در تایلند هم فال است هم تماشا، زیبایی‌های طبیعی یک‌طرف و تأسیس دانشگاه‌های معتبر و رو به رشد بین‌المللی از سویی دیگر شرایط مهاجرت در خارج از کشور را فراهم کرده است. برای خرید بلیط هواپیما تایلند می‌توانید به‌صورت آنلاین جستجو نمایید.

 

هزینه سالانه تحصیل در تایلند: 3000 تا 4000 دلار

هزینه زندگی در تایلند برای هرماه :  400 تا 450 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به ویتنام

 

این روزها ویتنام همانند تایلند در حال پیشرفت به سمت توریستی شدن در سطح برتر و همچنین فراهم کردن موقعیت‌های تحصیلی برای آن دست‌ها از دانشجویانی است که رویای مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های خارجی و بین‌المللی را دارند. هزینه‌های پایین تحصیل و زندگی در وینتام و راه‌اندازی تورهای طبیعت‌گردی در مناطق تماشایی اطراف هانوی در آخر هر هفته از موارد جذب دانشجو به این کشو راست. قبل از خرید بلیط هواپیما ویتنام مسیرهای موجود مانند هانوی را دقیقاً جستجو نمایید.

 

هزینه سالیانه تحصیل در ویتنام: 1000تا 2000 دلار

هزینه اقامت در ویتنام برای هرماه: 300 تا 400 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی در مالزی

 

یکی از کشورهای برتر و مناسب با هزینه‌های نسبت متعادل در فضای آکادمیک و حرفه‌ای، مالزی است. کوالالامپور در سال 2016 به‌عنوان دانشگاه رده‌بالای دنیا شناخته شد. میانگین شهریه حدود 3000 دلار است، بااینکه موقعیت برای تحصیل با هزینه پایین‌تر هم هست.

مالزی با طبیعت آسیای شرقی و تکنولوژی به روز دنیا و دانشگاه‌های موناش و ناتینگهام توانسته است جایزه بین‌المللی آکادمیک را از آن خود کند. برای خرید بلیط هواپیما مالزی سعی کنید در فصل پرمسافر و های سیزن جستجو نکنید تا بتوانید بلیط ارزان هواپیما پیدا کنید.

 

هزینه سالانه تحصیل در مالزی : 2500 تا 3500 دلار

هزینه زندگی در مالزی برای هر یک  ماه : 40 تا 450 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به تایوان

 

تایوان یکی از کشورهای مشهور دنیا برای مهاجرت تحصیلی است. رمز موفقیت دانشگاه‌های تایوان ارزش نهادن به سرمایه شما با دریافت هزینه مناسب و تسهیل امکانات زندگی دانشجویی است. تایوان علاوه برجذب دانشجو از سراسر دنیا در عرصه صنعت بین‌المللی و راه‌اندازی کارخانجات بزرگ صنعتی هم سابقه خوبی دارد.

هزینه سالانه تحصیل در تایوان: 2000 تا 3000 دلار

هزینه زندگی در تایوان برای هرماه: 500 الی 600 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی

 

به جرات می‌توان گفت که تحصیل در آفریقا یکی از موقعیت‌های بکر در دنیای مهاجرت تحصیلی است. طبیعت محشر آفریقای جنوبی، برتری دانشگاه‌های این کشور، موفقیت اقتصادی، موقعیت برتر توریستی این کشور و هزینه‌های مناسب تحصیل و اقامت در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، آفریقای جنوبی را برتری داده است.

علاوه‌براین، هزینه‌ها از شهر تا شهر متفاوت است. شهر کیپ‌تاون با دانشگاه معتبر خود با رتبه 200 توانسته نام خوبی را هم در عرصه توریست و هم مهاجرت تحصیلی برای خود داشته باشد. خرید بلیط هواپیما کیپ‌تاون به علت توریستی بودن این منطقه کمی گران است.

 

هزینه تحصیل سالانه در آفریقا جنوبی: 2000 تا 3000 دلار

 هزینه زندگی در آفریقا جنوبی برای هرماه: 600 تا 700 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به هندوستان

 

هند هم مثل آفریقای جنوبی دارای جذابیت توریستی و هم‌چنین مهاجرت توریستی است. دانشگاه انگلیسی‌زبان هندوستان جای مناسبی برای فارغ‌التحصیلی در رشته‌های پزشکی، علوم انسانی،  مهندسی و هنر است. در خیابان‌های شهرهای هند شاهد تورهای غذا گردی، تاج محل گردی و بازدید از هستیم. سبک زندگی در هند کمی متفاوت دیگر نقاط دنیاست.

مهاجرت تحصیلی در هند با آداب و رسوم و فضای متفاوت و عرفانی می‌تواند یک تجربه متفاوت و به‌نوعی دگرگونی در زندگی شما باشد. اگر به دنبال تحصیل در رشته‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات هستید خرید بلیط هواپیما هند به شما توصیه می‌شود.

 

هزینه سالیانه تحصیل در هند: 2000 تا 4000 دلار

هزینه زندگی در هند برای هر یک ماه: 400 تا 450 دلار

 

حتما بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا چگونه است؟

 

مهاجرت تحصیلی به آلمان

 

وقتی نوبت به مهاجرت تحصیلی اروپا می‌رسد، نام آلمان می‌درخشد. قطعاً هزینه زندگی در آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی پایین‌تر است اما نکته خوب درباره تحصیل در این کشور رایگان بودن دانشگاه‌ها و کسب تجربه حرفه‌ای در مراکز علمی آلمان است و علاوه بر این برای تحصیل در سطح کارشناسی ارشد و دانشجویی که زبان آلمانی را به‌خوبی می‌داند بورسیه و موارد متفاوتی برای تحصیل وجود دارد. برای آگاهی از نرخ بلیط هواپیما آلمان در مسیرهای مونیخ و فرانکفورت جستجو نمایید.

 

هزینه سالانه تحصیل در آلمان: رایگان

هزینه زندگی در آلمان برای هرماه: 700 تا 800 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

 

کشوری محافظه‌کار باسابقه فرهنگی کهن و رشته طولانی از دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان یکی از مکان‌های جذاب توریستی و تحصیلی در اروپا است. 5 دانشگاه برتر دنیا در مجارستان است. نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه پایین‌تری برای یک زندگی فوق‌العاده دانشجویی دارد. برای سفر به مجارستان بلیط هواپیما بوداپست را جستجو نمایید.

 

هزینه سالانه تحصیل در مجارستان: 4000 تا 5000 دلار

هزینه زندگی در مجارستان برای هرماه: 400 تا 450 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به لهستان

 

در سال 2013 ورشو - لهستان به‌عنوان دومین شهر مناسب ازلحاظ هزینه مهاجرت تحصیلی شناخته شد. هزینه زندگی و تحصیل در لهستان نسبت به دیگر کشورهای منتخب بالا است اما گزینه‌های متنوعی را برای دانشجویان جویای تحصیل در لهستان  دارد. برای ورود به دانشگاه‌های لهستان، دانستن زبان لهستانی و قبولی در آزمون ماتریا موردنیاز است. قیمت بلیط هواپیما ورشو را در سایت به‌صورت آنلاین چک کنید.

 

هزینه سالانه تحصیل در لهستان :2000 تا 3000 دلار

هزینه زندگی در لهستان برای هرماه : 600 تا 650 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به نروژ

 

شاید فکر کنید که نروژ در این لیست چه‌کار می‌کند؟ اگر از آب‌وهوای سرد و تماشای شفق قطبی و کلا کشورهای اسکاندیناوی لذت می‌برید و در پی مهاجرت تحصیلی به اروپا هستید نروژ گزینه مناسبی است. دانشگاه‌های نروژ دارای رتبه بالایی هستند و شهریه رایگان است اما  هزینه زندگی برای یک دانشجو بالاست و یک جورایی هزینه رایگان تحصیل باید خرج زندگی شود. اما دانشگاه‌ها یک فرصت معتبر و متفاوت در نروژ هستند و با داشتن درآمد و شغل در این کشور می‌توانید از مزایای تحصیل در این کشور بهره‌مند شوید.

 

هزینه مهاجرت تحصیلی به نروژ:  رایگان

هزینه زندگی در نروژ برای یک ماه : 1000 تا 1200 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به لیتوانی

 

لیتوانی کوچک‌ترین کشور برای تحصیل در این لیست است و رشته‌های انگلیس زبان در دانشگاه‌های این کشور هرساله 3000 دانشجو را جابه‌جا می‌کنند. دانشگاه‌های لیتوانی نه‌تنها بر روی مهارت‌های آموزشی دانشجو بلکه بر توانایی‌های کاربردی دانشجویان کار می‌کنند و این خصیصه تحصیل در لیتوانی را از دیگر کشورهای لیست متمایز کرده است.

برای جستجوی قیمت بلیط هواپیما مقصد ویلنیوس را جستجو نمایید.

 

هزینه سالانه تحصیل در لیتوانی : 1500 تا 2500 دلار

هزینه زندگی در لیتوانی برای هرماه :400 تا 4500 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به مکزیک

 

مکزیکوسیتی در بین 100 کشور برتر دنیا ازلحاظ پذیرش دانشجویی از سراسر دنیا رتبه دارد. تحصیل برای دانشجویانی که اسپانیایی صحبت می‌کنند در همه شهرهای مکزیک فراهم است درعین‌حال شمار رشته‌های انگلیسی‌زبان هم رو به افزایش هست و مناطق تابستانی هیجان‌انگیز، لحظات خاص و فرهنگ غنی مکزیک و هزینه‌های نسبتاً پایین در میان کشورهای لاتین و شرایط منطقی برای مهاجرت تحصیلی مکزیک را به یکی از جاهای پیشنهادی سام سیر برای سفر کرده است.

 

هزینه سالانه مهاجرت تحصیلی در مکزیک : 4000 تا 5000 دلار

هزینه زندگی در مکزیک برای هرماه: 400 تا 500 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به آرژانتین

 

دومین کشور بزرگ و زیباترین در آمریکای جنوبی است. تنها کشور در قاره آمریکا است که شهریه رایگان برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی دارد. اصطلاحات اخیر و تحولات در افزایش رشته‌های انگلیسی‌زبان اعتبار دانشگاه‌های کشور را بیش‌ازپیش بالا می‌برد. عجایب طبیعی و فرهنگ دوست‌داشتنی آرژانتین و هزینه‌های مناسب بر جذابیت توریستی و تحصیلی آرژانتین تأثیرگذار است. برای پیدا کردن هزینه قیمت بلیط هواپیما، مقصد Buenos Aires بوینس آیرس را جستجو نمایید.

 

هزینه سالانه تحصیل در آرژانتین: رایگان

هزینه زندگی در آرژانتین برای هرماه : 400 تا 450 دلار

 

 

مهاجرت تحصیلی به روسیه

 

کیفیت رو به رشد دانشگاه‌های روسیه برای دانشجویان داخلی و خارجی است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور خیلی پایین نیست اما صرف‌نظر از هزینه‌ها در دو شهر محشر مسکو و سنت پترزبورگ، در دیگر شهرهای می‌توان یک زندگی مناسب دانشجویی را جمع‌وجور کرد.

دانشگاه‌های روسیه یکی دیگر از جاهای مناسب ازلحاظ هزینه برای زندگی است. زرنگ باشید و به‌محض مهاجرت به روسیه در پی شغل نیمه‌وقت هم باشید. بلیط هواپیما روسیه به مقاصد مسکو و سنت پترزبورگ می‌تواند مناسب سفر دانشجویی شما باشد.

 

هزینه سالانه تحصیل در روسیه: 5000 تا 6000 دلار

هزینه زندگی در روسیه برای هرماه: 400 تا 450 دلار

 

 

باید نتیجه بگیریم که

 

فرقی نمی‌کند که در کجای دنیا مشغول به تحصیل باشید، حرفه‌ای بودن در دنیای تحصیلات و کسب‌وکار امروز مطرح است، گرچه نمی‌توانیم از این واقعیت بگذریم که تحصیلات در دانشگاه‌های معتبر دنیا و ارتباط با بزرگان هر علم به اعتبار شما هم اضافه می‌کند. تحصیل در مراکز علمی شناخته‌شده و به‌روز بسیار لذت‌بخش و پویا است.هیچ اتفاقی غیرممکن نیست اگر بخواهید اهداف خود را به مرحله عمل برسانید. مهاجرت تحصیلی با کم‌ترین هزینه فرصت مناسب را برای کسب تجربیات جدید برای هر سطح دانشجو فراهم کرده است.

 

منبع : passportsymphony



نظرتان را بنویسید







منو