سوار شدن هواپیما در دوران بارداری




خرید بلیط هواپیما در دوران بارداری

خرید بلیط هواپیما برای دوران بارداری

 

 

توصیه‌های پروازی برای خانم‌های باردار

 

افرادی که شرایط ویژه‌ای دارند باید در طول پرواز داخلی و خارجی تحت مراقبت باشند. برای مثال خانم‌های باردار دارای شرایط خاص می‌باشند که باید به آن توجه کنند. گاهی اوقات این افراد نیز مجبور به خرید بلیط هواپیما و سفر می‌شوند. با رعایت کردن برخی نکات خانم‌های باردار نیز می‌توانند سفر هوایی داشته باشند، بی‌آنکه مشکلی پیش آید.

 

خانم‌های باردار احتمال لخته شدن خون در پاها را بیشتر از افراد معمولی در طول پرواز خواهند داشت. این مسئله به علت طولانی بودن پرواز و نشستن طولانی‌مدت اتفاق می‌افتد. پیش از خرید بلیط هواپیما تمام این نکات را بخوانید تا در طول پرواز مشکلی نداشته باشید.

 

 

پیش از خرید بلیط هواپیما به‌دقت برنامه‌ی سفرتان را بچینید

 

پزشکان معتقدند زنان نباید تا قبل از هفته‌ی دوازدهم بارداری‌شان برای خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی اقدام کنند. علت آن است که این دوران اوج حالت تهوع و خطر سقط جنین می‌باشد. توصیه می‌شود با پزشک مربوطه صحبت شده و سپس برای شروع سفر خود تصمیم بگیرند.

 

قوانین ایرلاین ها باهم متفاوت است. اما به‌طور کل زنانی که هفته‌ی بیست‌وهشت بارداری را رد کرده‌اند، برای خرید بلیط هواپیما و پرواز خارجی و داخلی باید گواهی‌نامه‌ای از جانب پزشک خود دریافت کنند. این گواهی‌نامه تأییدیه‌ای برای عدم اشکال حضور شخص در هواپیما می‌باشد. اما اگر سی‌وشش هفته از بارداری گذشته باشد، ایرلاین ها اجازه‌ی پرواز به شخص مذکور را نخواهند داد. به‌این‌علت که هرلحظه امکان زایمان وجود خواهد داشت.

 

برخی‌ها نگران اشعه‌ی کیهانی در تمام طول پرواز می‌باشند. تأثیری که این اشعه بر مادر و فرزند او دارد مقدار قابل‌توجهی نیست. حتی در پروازهای طولانی‌مدت تنها 15% امکان دارد که مادر و فرزند در معرض این اشعه قرار بگیرند. پیش از خرید بلیط هواپیما اطلاعات جامعی از کشور مقصد به دست آورید و قوانین کشور را مرور کنید. زیرا برخی از آن‌ها به زنان باردار اجازه‌ی ورود نخواهند داد.

 

 

قبل از خرید بلیط هواپیما پزشک خود را ملاقات کنید

 

از مهم‌ترین کارهایی که پیش از اقدام خود برای خرید بلیط هواپیما باید انجام دهید، معاینه شدن توسط پزشک خود می‌باشد. تمامی اطلاعات در خصوص زمان دقیق زایمان، گروه خونی، تماس و ... باید همراه فرد باشد. برخی ایرلاین ها برای مجوز دادن باید گواهی‌نامه‌ی پزشکی فرد را ببینند. توصیه می‌شود مسافران باردار از تمام سوابق و آزمایش‌های خود کپی به همراه داشته باشند. برخی از کشورها مسافرین باردار را ملزم به زدن واکسن مربوطه می‌کنند. یعنی برای ورود به آن کشور باید واکسیناسیون خود را انجام دهید.

 

 

سلامت خود را حفظ کنید

 

خانم‌های باردار در نظر داشته باشید که همه‌ی داروهایتان را به‌صورت جداگانه و در کیفی مخصوص حمل کنید. توصیه‌هایی که در داخل هواپیما به شما می‌شود را جدی گرفته و همه‌ی آن‌ها را رعایت کنید. نحوه‌ی خوابیدن در طول پرواز، نحوه‌ی مقابله با گوش درد در پرواز داخلی و خارجی، رعایت ایمنی در پرواز و ... به شما گفته خواهد شد.

همچنین می‌توانید هنگام خرید بلیط هواپیما نیز مقاله‌هایی در این خصوص بخوانید. تمامی بایدها و نبایدها برای تمامی افراد به‌ویژه خانم‌های باردار باید به‌دقت رعایت شود. برخی از کشورها قوانین سختی در خصوص داروها دارند. بهتر است نسخه و جعبه‌ی داروهای خود را نیز به همراه داشته باشید. همچنین می‌توانید از لیست ممنوعیات کشور مقصد باخبر شده و حتی‌الامکان از حمل آن‌ها خودداری کنید.

 

 

برای پرواز خود برنامه بریزید

 

به دلیل داشتن آرامش خاطر بهتر است تنهایی سفر نکنید و این فرد باید تمام اطلاعات، شماره تماس و مدارک پزشکی‌تان را به همراه داشته باشد. از طرفی دیگر به همراه خود بسپارید که شماره پزشکتان را در گوشی خود ذخیره کند. معمولاً مسافران در هنگام خرید بلیط هواپیما پروازهای مستقیم را انتخاب می‌کنند. گاهی اوقات تجربه‌ی دو پرواز کوتاه برای خانم‌های باردار بهتر خواهد بود. شما در فاصله‌ی بین دو پرواز می‌توانید کاملاً استراحت کرده و به‌صرف یک وعده غذایی خوب مشغول شوید.

 

 

قوانین را مطالعه کنید

 

ایرلاین ها قوانین مختلفی را برای زنان باردار در نظر می‌گیرند که شما باید پیش از خرید بلیط هواپیما ایرلاینی که با شرایط شما سازگارتر است را انتخاب کنید. هنگامی‌که برای خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کنید، آژانس هواپیمایی مربوطه را در خصوص شرایط خود مطلع کنید. ممکن است اصلاً اجازه‌ی پرواز به شما ندهند. در سایت سام سیر می‌توانید قوانین را مطالعه بفرمایید.

برای پرواز داخلی و خارجی خود هواپیماهای بزرگ‌تری را انتخاب کنید. این هواپیماها دارای کابین‌های پرفشار هستند. اگر به هر دلیلی نتوانستید به سفر بروید باید به خاطر داشته باشید که قوانین کنسلی رزرو یا خرید بلیط هواپیما برای تمامی افراد به یک صورت می‌باشد. پیش از شروع سفر با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

از شرایط بیمه درمانی خودآگاه باشید

 

هنگام خرید بلیط هواپیما و پیش از سفر خود پوشش‌های بیمه را بررسی کنید. ممکن است بیمه‌ی درمانی باشد که سفر شما را نیز پوشش دهد. طرح‌های مسافرتی بسیاری هستند که دارای بیمه بوده و بیمه‌ی پزشکی را نیز شامل می‌شوند. برخی دیگر تنها هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل و ... را پوشش می‌دهند. در خرید بلیط هواپیما شرایط بیمه‌ی مسافرتی را نیز بررسی کنید و در صورت احتمال کنسلی سفر خود قوانین مربوط به آن را نیز مطالعه بفرمایید.

 

 

در تماس بمانید

 

پیش از آغاز سفر خود باید تمام جوانب را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که در صورت بروز مشکل از امکانات پزشکی برخوردار خواهید شد. هنگام خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی مربوطه درخواست کنید که فهرستی از بیمارستان‌های محلی را در اختیار شما بگذارند و شماره‌های ضروری را حتماً در گوشی خود ذخیره کنید.

 

 

بار سنگین بلند نکنید

 

تا می‌توانید از همراه داشتن بار سنگین اجتناب کنید. اگر تنهایی سفر می‌کنید از مأموران یا فرد دیگری در فرودگاه تقاضا کنید که هنگام گذاشتن چمدان روی نقاله به شما کمک کند. هنگامی‌که سوار هواپیما می‌شوید نیز کیف خود را به مهماندار دهید تا در محفظه‌ی مخصوص قرار دهد.

 

 

صندلی مناسب را انتخاب کنید

 

هرزمانی که خرید بلیط هواپیما خود را انجام دادید، صندلی خود را نیز رزرو کنید. بهترین صندلی برای شما صندلی‌های کنار راهرو می‌باشد. برخی ایرلاین ها به خانم‌های باردار اجازه نخواهند داد که در بخش خروج اضطراری بنشینند. اگر از پیش موفق به رزرو نشدید، در فرودگاه صندلی بالک هد را درخواست کنید تا فضای بیشتری برای پاهای خود داشته باشید.

 

 

گاهی از جای خود بلند شوید

 

نشستن به‌صورت مداوم در طول پرواز برای همه‌ی افراد توصیه نمی‌شود. چه برسد به خانم‌های باردار... هرازگاهی از جای خود بلند شده و قدم بزنید. پاهای خود را جمع نکنید و آن را آزاد قرار دهید.

 

 

آب کافی بنوشید و به‌اندازه غذا بخورید

 

اگر دارای رژیم غذایی خاصی هستید در زمان خرید بلیط هواپیما غذای مربوطه‌ی خود را انتخاب کنید. پرخوری و مصرف غذای شور به‌هیچ‌عنوان مناسب نمی‌باشد. آب به مقدار فراوان بنوشید و نوشیدنی گازدار را به‌طور کل کنار بگذارید. خوردن میوه را هرگز فراموش نکنید. سعی کنید در تمام طول پرواز آرامش خود را حفظ کنید.



نظرتان را بنویسید







منو