راهنمای کامل خرید بلیط ارزان هواپیما (چارتری)




راهنمای کامل خرید بلیط ارزان هواپیما

بلیط ارزان هواپیما - بلیط هواپیما چارتری

 

 

راهنمای کامل خرید بلیط ارزان هواپیما (چارتری)

 

افرادی که دائماً در حال سفر هستند با مفهوم بلیط هواپیما چارتری آشنایی دارند. اما ممکن است برخی افراد که سفر هوایی را تجربه نکرده‌اند، این موضوع را ندانند. تفاوت اندکی در میان خرید بلیط هواپیما چارتری و سیستمی وجود دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. تمام سؤالاتی که ممکن است در این خصوص از ذهن مسافر رد شود، در این مقاله جمع‌آوری‌شده است. با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالات خود را بگیرید. سام سیر خدمات گوناگونی را هم به‌صورت آنلاین و هم حضوری به مسافران ارائه می‌کند. بلیط ارزان هواپیما را با آفرهای ویژه در این سایت مشاهده کنید.

 

 

بلیط چارتری چیست؟

 

چارتر در لغت به معنای اجاره کردن است طوری که دربست در اختیار شخص موردنظر باشد. هنگامی‌که یک آژانس بخشی از صندلی‌های هواپیما یا همه آن‌ها را اجاره می‌کند، درواقع آن‌ها را چارتر کرده است. این اجاره در بازه زمانی معینی انجام می‌شود. این واژه فقط در خصوص خرید بلیط هواپیما نیست و در موارد دیگری نیز قابل‌استفاده می‌باشد.

هنگامی‌که آژانس‌های هواپیمایی در بازه‌ی زمانی کوتاه‌مدت یا بلندمدت برای اجاره صندلی‌های هواپیما اقدام می‌کنند، وضعیت مناسبی هم برای مسافران و هم آژانس‌ها به وجود می‌آید. بدین‌صورت که هزینه‌های کل کاهش پیداکرده و به نفع هردو طرف می‌باشد. در این مواقع اصطلاحاً می‌گوییم که وضعیت به‌صورت برد-برد می‌باشد.

روند کار به این صورت است که آژانس های گردشگری، صندلی هواپیماها را در مسیر و زمان مشخصی اجاره می‌کنند و پس از آن بلیط هواپیما در خصوص این پروازها را به مسافرانی که مقصد انتخابی آنان در مسیر مشخص‌شده است، می‌فروشند. با این کار دیگر مسافران نیازی ندارند تا خرید بلیط هواپیما را مستقیماً از شرکت هواپیمایی انجام دهند. درنهایت آژانس‌های هواپیمایی تعیین‌کننده قیمت بلیط هواپیما چارتری هستند.

مفهوم چارتر فقط برای بلیط داخلی نیست و زمان خرید بلیط خارجی نیز ممکن است با پروازهای چارتر مواجه شوید که قوانین خاص خود را دارد.

 

 

منظور از پرواز چارتر چیست؟

 

همان‌گونه که گفته شد پرواز چارتری به‌نوعی بلیط ارزان هواپیما اطلاق می‌شود که آژانس‌های هواپیمایی در اختیار مسافران قرار می‌دهند. خرید بلیط هواپیما به‌صورت چارتری بیشتر در مسیرهای پر سفر به مسافران ارائه می‌شود. برای مثال در مسیرهای داخلی مشهد و تهران بیشترین بلیط ارزان هواپیما را به خود اختصاص می‌دهند. همچنین در مورد بلیط خارجی نیز می‌توان گفت استانبول از مقاصدی است که با بیشترین بلیط ارزان هواپیما رکورددار است. این پروازها به‌صورت عمده و یا تکی به‌وسیله‌ی تورهای گردشگری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

 

 

آیا می‌توانیم بلیط چارتر را پس دهیم؟

 

یکی از ایرادهایی که بلیط هواپیما چارتری دارد این است که قابلیت کنسلی ندارد. در بلیط های سیستمی این‌گونه نمی‌باشد. ممکن است مسافران به هر دلیلی نتوانند سفر خود را آغاز کنند، لذا بلیط خارجی یا داخلی سیستمی این امکان را به آن‌ها می‌دهد که بلیط خریداری‌شده را پس بدهند و مبلغ خود را تنها با کسر بخشی ازآن‌پس بگیرند.

اگر قصد خرید بلیط ارزان هواپیما دارید، باید پیش از اقدام کردن تمام جوانب را درنظر گرفته و برنامه ریزی دقیقی انجام دهید. در صورت اطمینان از سفر خود این بلیط ها را خریداری کنید. درصورت لغو، بلیط خارجی یا داخلی شما باطل‌شده و مبلغی به شما تعلق نخواهد گرفت.

 

 

چرا قیمت بلیط چارتری ثابت نیست؟

 

مسافران شکایاتی در خصوص متفاوت بودن قیمت‌های بلیط خارجی یا داخلی چارتری داشته‌اند علت این تفاوت را دراین جا بررسی خواهیم کرد. این تفاوت‌ها به شرایط زمانی نیز بستگی دارد. برای مثال در برخی ماه‌های سال که درخواست مسافران برای سفر بیشتر است. این زمان‌ها مناسب برای خرید بلیط هواپیما چارتری نیست. برخی مسیرهای پرتردد مانند استانبول نیز همیشه مسافر دارد. مسیرهایی هستند که تردد کم‌تری در مقایسه با سایرین دارند لذا آژانس‌های هواپیمایی برای پر کردن صندلی‌ها مجبور به فروش بلیط ارزان هواپیما به روش چارتر می‌شوند.



نظرتان را بنویسید







منو