با تأخیر پرواز چه کنیم؟




شرایط تأخیر پرواز

تاخیر پرواز یا کنسلی پرواز

 

 

با تأخیر پرواز چه کنیم؟

 

تصور کنید با کلی شوق‌وذوق چمدان خود را بسته‌اید، بلیط هواپیما را در دست دارید، باعجله خود را به سالن check in می‌رسانید و بعد با تابلوی تأخیر پرواز و یا کنسلی پرواز روبه‌رو می‌شوید!

بله یک‌جورهایی حالتان گرفته می‌شود، اما کافی است یک نیم‌نگاهی به هوا بیندازید، هوای ابری و برف و بورانی است، حتماً حاضر نیستید که در وسط بیابان با جلیقه نجات فرود بیایید. پس آرام و مطمئن و البته صبور، تمام قرارهای از پیش تعیین‌شده را کنسل کنید و یا شما هم مثل پرواز تأخیری آن‌ها به زمانی دیگر موکول کنید.

اگر با تاخیر پرواز مواجه شوید می‌توانید بعد از گذراندن پرواز خارجی و داخلی خود درخواست خسارت کنید و اگر پرواز خارجی و داخلی شما با کنسلی مواجه شد هزینه بلیط هواپیما به شما برگردانده خواهد شد و یا پرواز جایگزینی برای پرواز کنسل شده شما به شما ارائه خواهد شد.

 

 

از زندگی هوشمند در لحظه تاخیر پرواز لذت ببرید

 

مزیت زندگی smart به همین است. با گوشی هوشمند، تبلت و یا هرگونه ابزار الکترونیکی دیگری با دنیا در ارتباط باشید و تأخیر پرواز یا کنسلی پرواز خود را به راهنمای سفر یا دوستان خود در مقصد اطلاع دهید. اگر هم شخص خاصی منتظر شما نیست، پس چه‌بهتر که با خیال راحت چندساعتی را میهمان فرودگاه باشید.

 

بسیاری از پروازهای بین‌المللی و خوش‌نام در صورت کنسلی و تأخیر در پرواز به دلایل نقص فنی و مشکلات فنی پرواز، امکانات ویژه‌ای را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند، برخی از ایرلاین ها هزینه اقامت و غذا در مدت انتظار برای تأخیر پرواز را می‌پردازند.

 

اگر تأخیر در پرواز به علت شرایط نامساعد جوی باشد، معمولاً ایرلاین هیچ‌گونه مسئولیتی در ارائه امکانات هتل و غذا و غیره ندارد.

 

 

سعی کنید گلیم خود را از آب بیرون بکشید

 

 کاری برای خودتان انجام دهید. از اپلیکیشن ایرلاین استفاده کنید، با مرکز خدمات مشتریان ایرلاین تماس بگیرید، از گیت‌های ورودی درباره مراحل بعدی و امکاناتی که برای مسافرین در کنسلی پرواز یا تأخیر پرواز قابل‌دسترس، سؤال کنید.

 

 

از قوانین کنسلی پرواز و تأخیر پرواز مطلع باشید!

 

بی‌مورد قیل‌وقال راه نیندازید، بسیاری از ایرلاین ها مسئولیتی در کنسلی و یا تأخیر پرواز ندارند، بعضی از خطوط پروازی در صورت کنسلی هزینه بلیط هواپیما را به‌طور کامل به مسافر پرداخت می‌کنند، مثل ایرلاین Sun Country در پروازهای مکزیک به امریکا.

 

اگر در سطح اروپا پرواز می‌کنید و جزو کشورهای اتحادیه اروپا هستید، قضیه کمی متفاوت است و مسافر رضایت بهتری با ایرلاین خواهد داشت.

 

مثلاً در صورت کنسلی یا تأخیر پرواز دوبلین به نیویورک برای بیشتر از سه ساعت 600 یورو معادل 700 دلار به مسافر از طریق ایرلاین پرداخت می‌شود.

 

 

مسافر ازخودگذشته یا زرنگ باشید

 

فکر خوبی شاید باشد! یک زرنگی تمام عیار از نگاهی دیگر و یک ازخودگذشتگی از نگاهی آن‌طرف‌تر، انصراف داوطلبانه شما به‌عنوان مسافر از پرواز به دلیل overbook حدود 1350 دلار جایزه دارد. این شرایط شامل حال کسی که بلیط را داوطلبانه با بلیطی دیگر عوض می‌کند، نیست.

 

برای مواجه نشدن با سردرگمی، اپلیکیشن ایرلاین را درگوشی، تبلت یا لب تاب خود دانلود کنید تا در صورت بروز مشکل به‌راحتی و بدون معطلی بتوانید از اخبار و اطلاعات موجود در رابطه با تأخیر پرواز و یا کنسلی پرواز، پرواز بعدی و اتفاقات بعدی باخبر باشید.

 

 

کارت‌های اعتباری که جبران مافات می‌کنند

 

یک سری از کارت‌های اعتباری مثل Chase sapphire reserve  و United explorer card موارد ویژه‌ای مثل تسهیلات تأخیر را ارائه می‌دهند. ناگفته نماند که اگر خرید بلیط هواپیما خود را از طریق این کارت انجام بدهید، امکاناتی مثل هزینه غذا و رفت‌وآمد را در طول یک روز در شهر انتظار برای پرواز تا سقف 500 دلار در اختیار مسافر ایدئال ما قرار می‌دهد.

 

 

از گرفتن حق خود نترسید!

 

یک‌کم فکر کنید به اینکه چه مسیری را برای رسیدن به این لحظه طی کرده‌اید؟ چه میزان زحمت برای حساب پس‌انداز سفر خود داشتید؟ به آرزوهایی که قرار است در این سفر به آن برسید، فکر کنید. به برنامه سفر که با تأخیر کمی جابه‌جا شد. به جلسات کاری که طی ساعت مشخصی برگزار می‌شوند و با پیش‌بینی‌های حاضر آن‌ها را از دست می‌دهید. اگر ایرلاین نسبت به تعهدات خود در شرایط نامساعد کنسلی و تأخیر پرواز پایبند نیست، خیلی مؤدبانه و شریف نسبت به‌حق پایمال‌شده خود از کاستی‌های ایرلاین در گیت مرتبط اعتراض درست داشته باشید.

 

 

مسافری منطقی و دوست‌داشتنی باشید

 

خدمات مشتری ایرلاین یکی از پراسترس‌ترین بخش‌های این صنعت است. حجم عظیمی از کارمندان ایرلاین جهت به ثمر رساندن اهداف شرکت و رضایت مشتری در بهترین وجه ممکن در حال انجام کار سخت هستند. خب، کاری که از شما برمی‌آید قطعاً دادوفریاد و اخم و ترشرویی با مأمور گیت نیست. توریست دوست‌داشتنی باشید، نفس عمیقی بکشید، لبخند بزنید و متوجه باشید که مأمور گیت و کارمند ایرلاین مسئول نقص فنی و یا طوفان نیستند!

 

 

فروش بیش از ظرفیت بلیط هواپیما و کسب درآمد OVERBOOKING

 

معمولاً هر ایرلاین بیشتر از صندلی‌های مسافری موجود در هواپیما بلیط برای فروش دارد، یک سری از مسافرین ممکن است پرواز یا کنسل کنند و یا برای سوارشدن به هواپیما در فرودگاه حاضر نشوند، دراین‌بین پیش می‌آید که تمام مسافرین بیش از ظرفیت آمده‌اند، در این شرایط هر کس، داوطلبانه می‌تواند بلیط هواپیما خود را درازای بلیط دیگری تعویض کند و یا بدون معاوضه بلیط مبلغ چشمگیری را به‌عنوان استرداد پول از ایرلاین دریافت کند. مسافرین که غیر داوطلبانه از پرواز محروم می‌شوند، باید بلیط خود را برای پرواز جایگزین نگه‌دارند، طبق قوانین و تسهیلات هر ایرلاین می‌توانند از حمل‌ونقل جایگزین هم استفاده کنند.

 

 

خب! خیالتان راحت باشد، هر پروازی به مقصد می‌رسد

 

برای رهایی از مشکلات تأخیر و ناآگاهی، سعی کنید به‌موقع check in شوید و نسبت به تغییرات در برنامه سفر و تأخیر پرواز از قبل مطلع باشید. در مواجه با تأخیر در پرواز در برابر عمل انجام‌شده قرار می‌گیرید، فقط خونسردی خود را حفظ کنید. در بدترین شرایط آب و هوایی و یا نقص فنی هواپیما تنها چند ساعت معطلی در تأخیر پرواز خواهید داشت. در زمان حال باشید، از امکانات فرودگاه لذت ببرید و سفر را خوب رقم بزنید.

 

 

در آخر بخوانیم:

 

پس از خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل خود نگران موضوع تأخیر پرواز و کنسلی پرواز نباشید. این مشکل گاهی پیش میاید و دست شما نیست. پس سعی کنید در مواجه‌شدن با آن خونسردی خود را حفظ کنید و خود را سرگرم کنید تا نوبت به پرواز شما برسد.



نظرتان را بنویسید







منو