پرواز خارجی در بزرگترین فرودگاه های بین‌المللی چگونه است؟




پرواز خارجی در 5 فرودگاه بین‌المللی بزرگ دنیا

پرواز خارجی - بزرگ ترین فرودگاه ها

 

 

5 فرودگاه بین‌المللی بزرگ دنیا

 

پرواز خارجی در این 5 فرودگاه بین‌المللی چگونه است؟

 

در کدام شهر زندگی می‌کنید؟ فرودگاه شهر شما چطور است؟ چه حجمی از مسافر را فرودگاه شهر شما جابه‌جا می‌کند؟ اصلاً تابه‌حال به فرودگاه شهر خودسری زده‌اید؟ به کجا سفر می‌کنید؟ بلیط هواپیما کجا را در دست دارید؟

در دنیا فرودگاه‌هایی هستند که عنوان بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین ترمینال‌های رفت‌وآمد را رد جهان گرفته‌اند. فرودگاه‌هایی که برای خود سرزمین هواپیماهای غول‌پیکر برای پرواز به مقاصد مختلف دنیا هستند.

زمان خرید بلیط هواپیما به فرودگاه مقصد سفر خود هم دقت می‌کنید؟

 

 

1- فرودگاه ملک فهد در عربستان سعودی

 

شهری به نام فرودگاه

 

دو برابر شهر ری‌گا پایتخت کشور لاتویا، وسعت فرودگاه ملک فهد عربستان است. بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا با 780 کیلومترمربع مساحت!

6 پایانه که یکی از آن‌ها رویال و مخصوص خانواده پادشاهی است. 2 اتوبان 2 کیلومتری مسجد با ظرفیت 2000 نفر، پارکینگ با ظرفیت 4000 ماشین همه در کنار هم موقعیت یک فرودگاه به بزرگی یک شهر را ایجاد می‌کند. درگذشته به دلیل دسترسی نه‌چندان آسان به این فرودگاه رفت‌وآمد خیلی زیاد نبود اما حالا شرایط بهتر شده و تردد هوایی بیشتر از قبل در این ابر فرودگاه است.

بیشترین پرواز خارجی اروپایی در این فرودگاه، روی خرید بلیط هواپیما تفلیس، بلیط هواپیما آمستردام و بلیط هواپیما لوکزامبورگ است.

 

 

2- فرودگاه ایالت دنور

 

کلیسایی بر روی گورستان

 

در سال 1995 به‌عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه امریکا در مساحت 140 کیلومترمربع احداث شد. داستان‌های عجیب غریب و شایعات رازآلودی درباره ساخت این فرودگاه شنیده می‌شود. اولین نکته طراحی سقف فرودگاه با چادرهای سفید مخروطی شکل به‌عنوان سمبل کوه آند است؛ اما قصه‌های دیگری هم در این رابطه هست، در ابتدا طراحی سقف به‌عنوان سمبل چادرهای سرخپوستان به تقاضای رهبر سرخپوستان شهرداری دنور بود، چرا؟ چون فرودگاه بر روی اجساد مردگان سرخ‌پوست‌ها ساخته شد. قبلاً اینجا یک گورستان قدیمی بوده است.

مسئله شک‌برانگیز دیگر جنس چادرهای مخروطی است، از فایبر گلس و تفلون استفاده‌شده تا تصویری از بیرون منعکس نکند و جمعیت حاضر در زیر چادرها را بپوشاند.

در زیرزمین فرودگاه تونل‌های کانال‌های آبی که زمین‌های بزرگی را در برگرفته‌اند، وجود دارد.

بیشترین آمار خرید بلیط هواپیما خارجی مربوط به پرواز خارجی با ایرلاین های ایر کانادا، بریتیش ایرویز و لوفت هانزا می‌باشد.

 

 

نقاشی عجیب و ترسناک

 

از نکات بصری شگفت‌انگیز و خوفناک این فرودگاه، نقاشی است که توسط هنرمندان معاصر در ترمینال اصلی کشیده شده، است. تصویر یک سرباز ترسناک را با ماسک اکسیژن نشان می‌دهد که شمشیرش را بر روی یک پرنده نشانه گرفته، دختری مرده و خانه‌های ویران نشان می‌دهد. این نقاشی ذهن هر بیننده‌ای را به سمت دسیسه‌های جهانی مرتبط با جنگ، قتل‌عام و جهان خواری هدایت می‌کند.

مجسمه یک اسب بزرگ آبی با چشمان قرمز از دور و نزدیک با ظاهری رعب‌انگیز با عنوان اسب آخرالزمان در فرودگاه نصب‌شده، خالق این اثر لوئیس جیمز در حین ساختن این مجسمه از دنیا رفته است.

 

 

3- فرودگاه Atlanta Hartsfied Jackson آمریکا

 

کوچک اما باقابلیت بسیار بالا

 

این فرودگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین نه اما شلوغ‌ترین فرودگاه دنیاست که هرساله 90 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کند که تقریباً از فرودگاه هیترو لندن و شارل دوگول فرانسه بیشتر است.

فرودگاه آتلانتا در بیرون از آمریکا خیلی معروف نیست اما پروازهای داخلی رکورد جابه‌جایی 250 هزار مسافر را به‌طور روزانه دارد. نکته جالب ظرفیت بالای پروازی این فرودگاه در مقیاس با مساحت دو هزار هکتار است.

بیشترین آمار خرید بلیط هواپیما خارجی مربوط به پرواز خارجی با ایرلاین های ایر فرانس، بریتیش ایرویز، لوفت هانزا و کی‌ال‌ام می‌باشد.

 

 

4- فرودگاه بین‌المللی پکن

 

رقیبی برای فرودگاه ملک فهد در آینده‌ای نزدیک

 

بزرگ‌ترین فرودگاه آسیا است. چهارمین فرودگاه بزرگ و دومین فرودگاه پر رفت‌وآمد دنیاست. در سه مقیاس بزرگ بازسازی‌شده که نتیجه آن زیرساخت زیبا و مدرن است. مسافرین معمولاً از گران‌تر بودن قیمت‌ها در فرودگاه یک شهر نسبت به داخل شهر ناراضی هستند، اما قیمت‌ها در فروشگاه‌های فرودگاه پکن با داخل شهر یکسان است.

فرودگاه‌های بین‌المللی پکن هرساله 80 میلیون مسافر را به‌تنهایی و با استقلال کامل جابه‌جا می‌کند. جالب است بدانید که فرودگاه دیگری در حال ساخت است که تا سال 2020 بهره‌برداری می‌رسد. گفته‌شده ظرفیت جابه‌جایی 130 میلیون مسافر را در آینده خواهد داشت و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های دنیا حتی وسیع‌تر از ملک فهد عربستان خواهد شد.

بیشترین آمار خرید بلیط هواپیما خارجی مربوط به پرواز خارجی با ایرلاین های ایر فلوت، ایر کانادا، ایر فرانس، لوفت هانزا و بریتیش ایرویز می‌باشد.

 

 

5- فرودگاه بین‌المللی دبی

 

بهشتی واقعی برای مسافرین

 

امروزه، امارات متحده عربی سمبل زندگی لوکس و راحت است. شبیه به یک افسانه که روزبه‌روز واقعی‌تر می‌شود. تنها در نیم‌قرن از یک فرودگاه کوچک و جزئی تبدیل به یک فرودگاه با فروشگاه‌های چندگانه، کافه و رستوران، مراکز تجاری و خدمات متفاوتی در به‌روزترین شیوه ممکن شد.

در فرودگاه دبی به مسائل امنیتی توجه خاصی داده‌شده، اسکن چشم از شبکیه چشم به‌عنوان یک مرحله اجباری برای تمام مسافرین است.

بیشترین آمار خرید بلیط هواپیما خارجی مربوط به پرواز خارجی با ایرلاین های ایر فلوت، ایر کانادا، هواپیمایی امارات، ایران ایر و بریتیش ایرویز می‌باشد.

 

منبع: onlinetickets



نظرتان را بنویسید







منو