سفر به وان با برنامه تور ترکیه




سفر به وان با برنامه تور ترکیه

سفر به وان ترکیه - خرید بلیط هواپیما وان

 

 

سفر به وان با برنامه تور ترکیه

 

سفر به ترکیه برای سالیان طولانی محبوب بوده است، از شهرهای توریستی ترکیه می‌توان استانبول، وان، آنتالیا، کوش آداسی، مارماریس را نام برد که هرماه هزاران توریست از پنج قاره دنیا را به سمت خود می‌کشاند.

هرکدام از شهرها جاذبه‌های دیدنی مخصوص به خود رادارند، از زیباترین آن‌ها استانبول است که در افسانه‌ها و داستان‌ها و سفرنامه‌ها از دیرباز گنجینه‌ی مهمی از خاطرات را در خود جای‌داده است.

آنتالیا و کوش آداسی برای تفریحات آبی مناسب هستند، استانبول به خاصه جایی برای لم دادن کنار اسکله و جرعه‌ای چای ترکی در استکان کمر باریک با تکه‌ای از باقلوای ناب استانبولی است.

سفر به ترکیه از نظر اقتصادی به دلیل نزدیک بودن بسیار به‌صرفه خواهد بود و خرید بلیط هواپیما نیز در اکثر ماه‌های سال به‌غیراز های سیزن، قیمت مناسبی دارد.

 

 

در میان این‌همه شهر به وان VAN می‌رسیم

 

شهری برای سفرهای نه‌چندان پرهزینه و فارغ از گرفتاری و مناسب برای قدم زدن‌های دو نفرِ دست در دست و عاشقانه.

 

وان در مرز بین ایران و ارمنستان واقع‌شده، بر همین حساب جمعیت ارمنی در شهر دیده می‌شود، شهری کوچک که ماجراجویی‌ها را در دل خود پنهان کرده، نزدیک بودن این شهر به مرز و فرهنگ ایران و ارمنستان باعث ایجاد سبک‌های خاص و مختلف از ساختمان‌ها شده و از کلیساهای ارمنی گرفته تا ارگ نظامی وان.

ازاین‌رو برای سفر به وان هم می‌توانید از سفر زمینی استفاده کنید و هم سفر هوایی. برای این مسیر هم بلیط قطار وجود دارد و هم بلیط اتوبوس که مستقیم به وان می‌رود. اگر سفر هوایی مدنظر شما باشد، می‌توانید خرید بلیط هواپیما وان را در نظر بگیرید.

 

 

تور ترکیه و سفر به وان

 

بااین‌حال، یکی از شهرهای نسبتاً ارزان با طبیعتی ارزان در کنار دریاچه شدیداً آبی، یکی از جذابیت‌های چشم‌نواز و دیدنی ترکیه است.

رگه‌هایی از فرهنگ ایرانی و ارمنی در شهر دیده می‌شود، برای مسافری که قصد سفر دارد شاید آگاهی از مواجهه با موقعیت‌های گوناگون مهم باشد.

 

 

کجا در وان اقامت داشته باشیم؟

 

متل یا مسافرخانه خیلی در مکان‌های اقامتی وان وجود ندارند، اما هتل‌های خوبی در تمام سطوح برای اقامت هستند. یکی از آن‌ها هتل Side باقیمت مناسب و صبحانه خوب و راضی‌کننده است.

 

 

سفر به وان

 

برای سفر به وان یا از هواپیما و یا از اتوبوس‌های شب که حدود 14 ساعت طول می‌کشد می‌توانید استفاده کنید که البته در مقایسه با سفر با هواپیما بسیار خسته‌کننده است. اگر از آن دسته توریست‌های کم‌حوصله و یا مشکل‌دار ازلحاظ سلامت جسمی هستید، سام سیر بلیط هواپیما تهران به وان را به شما پیشنهاد می‌کند.

 

 

بازدید از جاذبه‌های گردشگری وان در تور ترکیه

 

سفر به وان و بازدید از AKDAMAR ISLAND

 

اولین جایی که توسط هر شخصی در هتل اقامت به شما پیشنهاد می‌شود، بازدید از جزیره AKDANMAR و کلیسای ارامنه است. تاکسی‌های ویژه برای دسترسی به این منطقه توریستی هستند که شمارا تا فاصله 50 کیلومتری بیرون از شهر و بعد با قایق‌های تفریحی شمارا به جزیره می‌رساند.

 

یکی از نکات قابل‌توجه، انتظار برای پر شدن تاکسی و قایق توسط دیگر مسافران برای 2 ساعت است. پس نسبت به تخمین زمان در برنامه سفر به وان در نظر داشته باشید.

 

اما تمام انتظار کشیدن به شما اندازی که کلیسای ارمنی‌ها با قدیمی‌ترین معماری که دیدگان شما هدیه می‌کند، می‌ارزد. تنهاترین تپه دنیا در این جزیره قرار دارد. بر روی صخره‌ها بنشینید و خیره به منظره تعمق برانگیز، لحظاتی از عمر خود را سپری کنید.

 

 

افسانه عشق شاهزاده و پسرک روستایی

 

 بر اساس افسانه‌های ارمنی، یکی از شاهزادگان ارمنی عاشق پسری روستایی شده که در آن‌طرف دریاچه زندگی می‌کرده، پرنسس هر شب‌چراغی را برای پسرک روشن نگه می‌داشته تا به این‌طرف آب برای دیدار شاهزاده بیاید. ماجرا به‌خوبی پیش می‌رفته تا اینکه یک نفر از این رابطه عاشقانه بو می‌برد و آن‌کسی نبوده جز پدر شاهزاده که در آخرسر با همان چراغ پسر را به از صحنه روزگار محو می‌کند و بعدها دریاچه بدن پسرک را به ساحل تحویل می‌دهد. قصه عاشقانه ناکام ماند. این اجرا کلیسا را به یک مکان تاریخ عاشقانه تبدیل کرده.

برای برنامه‌ریزی بهتر از تور ترکیه برای سفر به وان استفاده نمایید.

 

 

سفر به وان و بازدید از کوه‌های برفی

 

کوه‌های پوشیده از برف

 قدمت کلیسای ارامنه وان به قرن 10 میلادی برمی‌گردد. معماری این بنا تا الآن استوار برجای‌مانده است. محیط بیرونی و طبیعی که اطراف کلیسا را در برگرفته در تابستان با درختان سبز و در زمستان با کوه‌های پوشیده شده از برف، بی‌نهایت دیدنی است. ازیک‌طرف سلسله کوه‌های ییلدیز که سرسبزترین منطقه ترکیه در فصل تابستان به نسبت مترمربع است و جنگل‌های «ایسترانجا» را نیز در خود جای‌داده، که در فصل زمستان شاهد برف زمستانی زیبا و سفید شدن منطقه است.

سفر به وان و بازدید از خانه گربه‌های چشم دورنگ Cats Home

دوستداران و علاقه‌مندان به گربه! در اینجا گربه‌ها به طرز اشرافی با چشم‌های دورنگ زیبا جمع‌آوری و نگهداری می‌شوند. اگر از آن دسته توریست‌هایی هستید که از دیدن گربه لذت می‌برید و دست نوازش بر سر آن‌ها می‌کشید و در کل دوست دارید در دنیای گربه‌ها سرگرم باشید، خانه گربه در وان از مکان‌های دوست‌داشتنی برای شماست.

یکی از جاذبه‌های اصلی سفر به وان دیدن گربه‌های عجیب وان است. ازجمله بازدیدهای تور ترکیه خود را روی CATS HOME در وان متمرکز کنید.

 

 

گربه‌های عاشق شنا

 

خانه گربه برای هرکسی می‌تواند جذاب باشد! در CATS HOME تمام گربه‌ها با دورنگ چشم هستند و جالب‌تر از اینکه عاشق شنا کردن در آب هستند. باروری و زاد ولد این گربه‌ها با کمک‌هزینه‌های مردمی انجام می‌شود. ورودی این خانه لوکس گربه‌ای حدود 2 لیر است که برای هر توریستی تقریباً قابل پرداخت است.

وان شهر کوچکی است که در برنامه سفر به ترکیه یک یا نهایتاً دو روز را می‌توانید به بازدید از این شهر اختصاص دهید. قبل از خرید بلیط هواپیما ترکیه حتماً در مورد برنامه سفر خود تحقیق کنید تا زمان خود را در بلاتکلیفی سپری نکنید.

 

 

سفر به وان و بازدید از ارگ نظامی بر روی تابلو غروب آفتاب

 

کمی دورتر از مرکز شهر، مسیر خود را به سمت ارگ نظامی در غروب آفتاب پیش بگیرید، تاکسی‌ها با تابلو Kalesi" شمارا به ارگ نظامی می‌رساند. از بالای تپه‌ها و صخره‌های اطراف ارگ، تماشای منظره دریاچه و غروب دل‌انگیز وان، آرامش در سفر و خلق لحظات به‌یادماندنی و بکر را به شما گوشزد می‌کند. از تور ترکیه تمام لذت خود را ببرد.

 

 

چه غذاهایی را در وان بخوریم؟

 

از نوشیدنی‌های معروف در وان، چای است، به‌عنوان یک رسم از توریست یا میهمان با چای پذیرایی می‌شود. وان مرکز میوه‌های تازه است. بستنی به زبان بومی Dondurama با طعمی متفاوت را آزمودن کنید. Kurt Kofte از کوفته‌های معروفی است که با گوشت، آرد گندم و سبزی معطر درست می‌شود. لبنیات محلی هم در این منطقه حرف ندارند. سالمی ترکیه‌ای که به Sucuk معروف است با نان محلی و جگر سرو می‌شود که باید با آرامش بلی عده شود.

 

فرش، گلیم، طلا و نقره از سوغات معروف وان هستند، چانه زدن بر سر قیمت اجناس هم در شهر وان نوعی هنر به‌حساب می‌آید.

 

 

تور ترکیه – سفر به وان

 

سفر به وان مناسب برای چه سلیقه‌ای است

 

اگر شما فردی هستید که به دنبال یک ماجراجویی آرام، کوه‌نوردی سبک، تعمق هستید، وان برای شما شهر مناسبی است. چشم‌انداز کوه و دریاچه و کلیسا در کنار شهر نسبتاً کم‌جمعیت وان، می‌تواند یک سفر دو روزه یا بیشتر را برای شما فراهم کند. اگر طرفدار پرسه زدن در مناطق کشف نشده وان، نوشیدن چای ترکیه‌ای و لذت بصری از زیبایی‌های طبیعی وان هستید برای سفر آماده شوید، حساب پس انداز سفر خود را پر کنید و برای یک سفر تقریباً کم‌هزینه به وان سفر کنید.

 

ترکیه به دلیل نزدیک بودن به کشور ایران ازجمله مقاصد پرطرفدار گردشگران ایرانی هست. یکی از پرفروش‌ترین مقصد، خرید بلیط هواپیما استانبول ترکیه است. اگر به دنبال این هستید که هزینه سفر شما به ترکیه کمتر شود، از پکیج تور ترکیه استفاده کنید.

 

منبع: bucketlistly



نظرتان را بنویسید







منو