چرا در حین پرواز، بدن رطوبت خود را از دست می‌دهد؟




چرا در حین پرواز، بدن رطوبت خود را از دست می‌دهد؟

بلیط هواپیما و بلیط خارجی - سام سیر

 

 

چرا در حین پرواز، بدن رطوبت خود را از دست می‌دهد؟

 

هنگامی‌که برای مدت طولانی در هواپیماهای مدل جدید مانند بوئینگ 787 در پرواز هستید حتماً تفاوتی را احساس خواهید کرد. در این هواپیماها پوستتان بهتر خواهد ماند و حتی جت لگ هم نخواهید شد. از موارد مهم دیگر در پروازها خشکی دهان و بینی می‌باشد که در این هواپیماها احساس نخواهید کرد. همه این موارد و مشکلات به خرید بلیط هواپیما و خدمات انتخابی شما بستگی دارد.

 

 

آیا تاکنون راجع به هوای داخل کابین فکر کرده‌اید؟

 

هوایی که در این فضا تنفس می‌کنید دقیقه به چه صورت است؟ درواقع این هوا ترکیب‌شده است... ترکیبی از هوای بازیافت شده داخل و هوای خارج. هرچه به سمت هواپیماهای قدیمی‌تر برویم شاهد کمپرسورهای موتور خواهیم بود که هوای خارج به‌وسیله آن وارد هواپیما می‌شوند. امروزه هواپیماهای مدرن به‌طور مستقیم هوا را به کابین منتقل می‌کنند.

پیشنهاد ما این است که زمان خرید بلیط هواپیما دقت بیشتری کنید تا هواپیمای مناسب و همچنین ایرلاین با خدمات مناسب نصیب شما شود.

بسیاری از مسافران این‌گونه می‌اندیشند که درصد هوای خارجی در صورت بیشتر بودن نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و همین‌طور درصد هوای بازیافت شده باید کمتر باشد. همیشه به این صورت نیست. نکته بسیار مهم این است که رطوبت بیشتری در دل هوای بازیافتی نهفته است.

با ما در سام سیر همراه باشید تا به ادامه‌ی این موضوع بپردازیم. شاید برای شما جالب باشد که پس از بلند شدن هواپیما رطوبت هوای داخل کابین از تنفس مسافران نشئت می‌گیرد. افرادی که پس از خرید بلیط خارجی صندلی عقب هواپیما را رزرو می‌کنند باید بدانند که این ناحیه از هوای مرطوب بیشتر از بخش‌های دیگر موجود است. این موضوع به علت بیشتر بودن مسافران در بخش عقبی هواپیما و درصد هوای بازیافتی بیشتری می‌باشد.

امروزه هواپیماها به‌جای استفاده از آلومینیوم از فناوری کامپوزیت بهره می‌گیرند. استفاده از پلاستیک به‌جای فلز موجب خواهد شد که زنگ‌زدگی به میزان کمی اتفاق بیفتند. درنتیجه رطوبت هوا را تا 25% افزایش می‌دهد. در هواپیماهای قدیمی‌تر این میزان کمتر بوده و بین 20-10 % می‌باشد. قبل از خرید بلیط خارجی هواپیما بهتر است هرچه بیشتر در مورد هواپیما، سفر هوایی و مقصد خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برخی هواپیماها قابلیت تنظیم فشار هوای کابین در ارتفاعات کم‌تر را نیز دارند. به‌عنوان‌مثال در ارتفاع 1800 متری تنظیمات فشار هوا در این هواپیماها اتفاق می‌افتد. درصورتی‌که هواپیماهای قدیمی‌تر در ارتفاع 2400 متری فشار را تنظیم می‌کنند.

 

 

نوشیدن یک لیوان آب در هر ساعت از پرواز ضروری است

 

اصل موضوع یکی است و فرقی ندارد که شما خرید بلیط هواپیما را از چه نوعی انجام داده و یا سوار چه هواپیمایی شده‌اید یا بلیط ارزان هواپیما خریده‌اید و با پرواز چارتری به سفر می‌روید.. موضوع مهم جلوگیری از خشکی بدن در طول پرواز خارجی و داخلی است. دی‌هیدراته شدن یکی از مواردی است که در هواپیما برای شما اتفاق می‌افتد.

 

نوشیدن آب به مقدار زیاد هرگز نباید در طول پرواز خارجی طولانی‌مدت فراموش شود. همچنین مسافران باید تا جایی که امکان دارد از مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار خودداری کنند. در صورت استفاده از کافئین در استفاده از آب هم تعادل برقرار کنید. برای جلوگیری از خشکی بینی نیز می‌توان از اسپری سالین استفاده کرد. نکته‌ی دیگر استفاده از لوسیون یا کرم مرطوب‌کننده برای پوست  می‌باشد.

 

با رعایت این ترفندها در طول پرواز مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. درصورت بروز علائم خشکی بینی سریعاً از اسپری استفاده کنید. همین‌طور در صورت خشکی پوست نیز از لوسیون استفاده کنید. در تمام طول پرواز هم نوشیدن آب نباید فراموش شود. این مسائل تأثیر بسیاری در سلامتی شما خواهد داشت.

در انتها از طریق قسمت جستجوی پرواز خارجی و داخلی سام سیر می‌توانید خرید بلیط هواپیما خود را انجام دهید. همچنین می‌توانید بلیط ارزان هواپیما متناسب با بودجه خود پیدا کنید.



نظرتان را بنویسید







منو