چگونه در پرواز از کم آبی بدن جلوگیری کنیم؟




چگونه در پرواز از کم آبی بدن جلوگیری کنیم؟

خرید بلیط هواپیما داخلی - سام سیر

 

 

چگونه در پرواز از کم آبی بدن جلوگیری کنیم؟

 

بیشتر زمان‌ها افرادی که با هواپیما سفر می‌کنند، در لحظه بلند شدن هواپیما حس می‌کنند به‌شدت خسته و تشنه هستند. راه‌حل‌هایی برای برطرف کردن این حس وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

درست است که سفر با هواپیما بهترین و راحتت ترین نوع سفر است اما سفر با هواپیما نیز خالی از مشکل نیست. برای نمونه: بعضی از موارد که سلامت افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ ازجمله کم آب بدن شخص مسافر است. در بیشتر موارد مشکل کم آبی ناشی از وجود عدم رطوبت کافی در کابین هواپیما است و درصورتی‌که شما به این مورد دقت نکنید موجب بروز مشکل کم‌آبی در خود می‌شوید.

به دلیل اینکه رطوبت داخل کابین خیلی کم است حتی کمتر از رطوبت بیرون کابین بنابراین بایستی به موضوع کم آبی بسیار توجه کرد. در مورد بروز این‌جور مشکلات در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی هیچ نکته‌ای برای شما شرح داده نمی‌شود، پس نکات پیش از سفر را در مقاله‌ها دنبال کنید.

 

 

کم آبی بدن در پرواز داخلی و خارجی

 

چرا رطوبت کم مشکل‌ساز است؟

 

کم شدن آب بدن موجب ایجاد مشکلاتی از قبیل خشک شدن پوست، ایجاد خارش در چشم و بیماری‌های تنفسی مثل آسم را بیشتر می‌کند. رئیس بیماری‌های عفونی دانشگاه بلیور در دالاس (William L. Sutker) می‌گوید: کم شدن آب بدن موجب به وجود آمدن خستگی و کوفتگی در افراد می‌شود.

بدن شما در هوای کم رطوبت منجر به بیماری‌هایی از قبیل سرماخوردگی می‌شود زیرا که مخاط‌های بدن در هوای کم رطوبت نمی‌تواند در مقابل میکروب‌ها مقاوت کند و هنگام نفس کشیدن میکروب‌ها وارد بدن شما می‌شوند. همان‌طور که گفته شد در هنگام خرید بلیط داخلی و خارجی این نکات گفته نمی‌شود پی با دقت این مقاله را بخوانید.

 

پرواز داخلی و خارجی - سام سیر

 

ترفندهای هوشمندانه برای مبارزه با هوای خشک در هواپیما

 

راحل‌های وجود دارد تا از مبتلا به شدن به کم آب جلوگیری شود:

 

به مقدار کافی قبل از پرواز آب بنوشید.

 

کمبود آب بدن با نوشیدن مقدار زیادی آب برطرف می‌شود. دکتر Sutker می‌گوید:

حتماً در طول پرواز با خود آب‌معدنی بزرگ ببرید و از آن بنوشید، توجه داشته باشید که از نوشیدنی‌های کافئین دار استفاده نکنید که نتیجه‌ی عکس دارد ولی نوشیدنی‌های ورزشی مشکلی ایجاد نمی‌کند. فقط توجه داشته باشید در هنگام خرید پرواز داخلی و خارجی بپرسید که چه مقدار می‌توانید با خودتان به داخل کابین ببرید.

 

 

کرم مرطوب‌کننده با خود به همراه ببرید

 

شما در داخل بدن مشکل کم‌آبی را با نوشیدن آب برطرف کنید و کم آبی بیرونی بدن که موجب پوست پوست شدن و خارش پوست شما می‌شود با استفاده از کرم مرطوب‌کننده برطرف کنید. فقط توجه داشته باشید در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی بپرسید که چه مقدار می‌توانید با خودتان به داخل کابین ببرید. تمام‌صورت و دست‌های خود را با کرم مرطوب‌کننده چرب نگهدارید. می‌توانید با بردن مقداری لوسیونی که استفاده می‌کنید صورت خود را مرطوب کنید.

 

بلیط داخلی و خارجی - سام سیر

 

قطره چشمی به همراه ببرید

 

برای افرادی که از لنز استفاده می‌کنند و چه افراد معمولی که خشکی چشم آن‌ها را آزار می‌دهند توصیه می‌شود از قطره‌های چشم نمکی یا معمولی در طول پرواز استفاده کنند تا چشم‌های آن‌ها اذیت نشود. فقط توجه داشته باشید قبل از خرید بلیط داخلی و خارجی در مورد اینکه چه وسایل و موادی را می‌توانید با خود به داخل کابین ببرید مطالعه کنید.

 

 

اسپری بینی به همراه ببرید

 

ممکن است در برخی از افراد بی رطوبتی موجب خونریزی و مشکلات بینی شود بنابراین بهتر است از اسپری یا قطره بینی استفاده کنند. فقط توجه داشته باشید در هنگام خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی بپرسید که چه مقدار می‌توانید با خودتان به داخل کابین ببرید.

 

 

داروهای آسم به همراه ببرید

 

چنانچه از بیماری آسم برخوردار هستید و از داروهای مخصوص به آن استفاده می‌کنید حتماً با مشورت پزشک سفر کنید و داروهای موردنیازتان را به داخل کابین بیاورید. در زمان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی حتماً اطلاع دهید که چه بیماری دارید و چه داروهایی را باید همراه خود داشته باشید و به داخل کابین ببرید.



نظرتان را بنویسید







منو