امنیت مسافران در سفرهای هوایی




امنیت مسافران در پرواز خارجی و داخلی

بلیط هوا\یما - سام سیر

 

 

امنیت مسافران در سفرهای هوایی (بخش دوم)

 

در بخش قبلی به برخی نکات درباره امنیت سفرهای هوایی پرداختیم. در این مقاله ادامه موضوع را موردبررسی قرار خواهیم داد. به حرف‌های کاپیتان تامی جو در متن ذیل دقت کنید:

وی که یکی از مشهورترین خلبانان زن در هواپیماهای جنگی می‌باشد و جزء نخستین خلبانان در ارتش آمریکا محسوب می‌شود گفته است: خطوط هوایی وقت بسیاری را درزمینهٔ مدیریت بحران، شرایط سخت در پرواز و کنترل انسانی صرف می‌کند. آنچه ما در ظاهر پس از خرید بلیط هواپیما می‌بینیم، شاید این‌گونه نباشد.

 

اما واقعیت این است که در پشت پرده تلاش بسیاری برای آماده‌سازی کادر پرواز و به‌ویژه خلبان‌ها می‌شود. تمام این کارها بدین منظور صورت می‌گیرد که آن‌ها قادر باشند در شرایط سخت بحران را کنترل نمایند. با تمام این مطالبی که گفته شد نباید سفر هوایی را یک سفر ناامن دانست.

 

اگر خیلی از مسائل را با دقت تمام بررسی کنید که حتی خانه هم می‌تواند جای امنی برای شما نباشد چه برسد به اقدام به سفر و خرید بلیط هواپیما، قطار یا ... برای مثال در مقایسه با رانندگی سفر با هواپیما حتی دارای امنیت بیشتری هم هست. اگر در این جهت فکر کنید آنگاه به‌راحتی می‌توانید خرید بلیط خارجی هواپیما را نیز انجام دهید.

 

امنیت در بلیط خارجی - سام سیر

 

قانونی که بدر جهت نظارت بر صنعت هوایی می‌باشد بسیار سخت گیرانه می‌باشد. تلاش برای این است که پیش از صدور مجوز برای بلیط خارجی و داخلی مشکلات تشخیص داده‌شده و برطرف گردد. با این کار از وقوع حوادث تلخ جلوگیری به عمل می‌آید. خود ایرلاین ها نیز به دلیل حفظ اعتماد مسافران از این سخت‌گیری‌ها استقبال می‌کنند.

 

حتی باوجود رفع اشکالات پیش از پرواز باز ممکن است با شرایط غیرمترقبه‌ای در آسمان مواجه شویم. این شرایط تأثیر منفی در روح و روان مسافران خواهد گذاشت. در این خصوص اصلاً جای نگرانی نیست زیرا مهمانداران آموزش‌های لازم را پیش از شروع پرواز به شکلی عملی به مسافران آموزش داده می‌شود تا در صورت بروز هر مشکلی آمادگی لازم را داشته باشند.

 

به‌عنوان‌مثال به مسافران آموزش داده می‌شود که در صورت افت ناگهانی فشار کابین چگونه از ماسک استفاده کنند. مسافران باید طوری توجیه شوند که در صورت بروز حادثه آرامش خود را حفظ کنند. زیرا دستپاچگی حتی در شرایطی طبیعی باعث بروز اتفاق بد خواهد شد. مشکلات در هواپیما همیشه به‌طورجدی نبوده و هر مشکلی منجر به سقوط نخواهد شد. لذا رعایت نکات ایمنی برای مسافران ضروری است.

 

بلیط ارزان هواپیما - سام سیر

 

آژانس هواپیمایی سام سیر باسابقه و کارنامه‌ی موفق خود توانسته است رضایت مسافران را برای خرید بلیط ارزان هواپیما جلب کند. مسافران حتی می‌توانند از طریق ویدئوهایی که پیش از پرواز برای آن‌ها پخش می‌شود، نکات ایمنی را دنبال کنند. آماده‌سازی مسافران و توجیه ایمنی آن‌ها فشار زیادی را برای کادر پرواز و به‌ویژه مهمانداران در پی خواهد داشت. به همین دلیل است که نباید از آن‌ها انتظار ریلکسی و یا خندان بودن را داشت. آن‌ها مسئولیت سنگینی در قبال مسافران دارند.

 

دانشمندان علوم رفتاری هرروزه تلاش می‌کنند تا راه‌های ساده‌تری را برای انتقال دادن مفاهیم و درک بیشتر پدیدآورند. تکنولوژی نیز خالی از لطف نیست. تجهیزات هواپیماها نیز در حال پیشرفت می‌باشند. در خرید بلیط هواپیما می‌توانید اطلاعاتی را نیز در خصوص ایرلاین مربوطه به دست آورید.

 

با همه این تفاسیر سفر هوایی گزینه مناسبی برای مسافران می‌باشد. تنها مسئله‌ای که در این خصوص باید درنظر گرفت رعایت نکات ایمنی در طول پرواز و حفظ خونسردی می‌باشد. تا جایی که می‌توانید با مهمانداران و کادر پرواز همکاری داشته باشید تا از بروز مشکل جلوگیری شود.

 

اگر قصد رزرو یا خرید بلیط ارزان هواپیما را دارید، می‌توانید از طریق موتور جست‌وجوی سام سیر اقدام به خرید بلیط هواپیما باقیمتی متناسب با بودجه خود کنید.



نظرتان را بنویسید







منو