در کدام قسمت هواپیما، خدمات بهتری دریافت می‌کنید؟ ( بخش دوم )




زمان خرید بلیط هواپیما، صندلی خود را کجا انتخاب کنیم؟

بلیط هواپیما ارزان - سام سیر

 

 

در کدام قسمت هواپیما، خدمات بهتری دریافت می‌کنید؟ ( بخش دوم )

 

همان‌گونه که اطلاع دارید و در قسمت اول این مقاله گفته شد، در هر سفر هوایی، زمان خرید بلیط هواپیما به نوع صندلی یا جایگاه در هواپیما باید توجه کنید و هواپیما ازلحاظ کیفیت، صندلی‌ها، عوامل و خدمات بسیار متنوعی را دربر می‌گیرد.

 

هر مسافر معیار یا ویژگی خاصی برای خرید بلیط خارجی هواپیما یا رزرو صندلی خواهد داشت. این مسئله بسیار جالب است. چنانچه معیارهای ویژه را در نظر نگیریم می‌توانیم با توجه به خدمات و کیفیت جایگاه‌های مختلف هواپیما یکی را به‌دلخواه انتخاب کنیم. حال در این مقاله به کلاس‌های پروازی می‌پردازیم که شما برای انتخاب صندلی باید به آن‌ها توجه کنید.

 

خرید بلیط هواپیما اکونومی کلاس - سام سیر

 

پرواز اکونومی یا اقتصادی

 

پروازهای اکونومی کلاس یا کلاس اقتصادی، دارای ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما برای سفر هوایی است و از نظر اقتصادی بهتر از دو نوع دیگر است و البته حداقل نوع خدمات را دارد و نسبت به دو نوع دیگر خدمات کمتری را شامل می‌شود. افرادی که می‌خواهند هزینه زیادی برای خرید بلیط هواپیما صرف نکنند این نوع بلیط ارزان هواپیما را تهیه کنند. جایگاه این مدل از پرواز کابین انتهایی و بعد از کابین‌های درجه یک و بیزنس قرار دارد.

 

بلیط خارجی بیزینس کلاس - سام سیر

 

پرواز بیزینس کلاس یا تجاری

 

بیزینس کلاس یا کلاس تجاری، چیزی میان دو نوع کلاس‌های پرواز است. این نوع پرواز نسبت به اکونومی بهتر و نسبت به فرست کلاس پایین‌تر است ولی خدمات و غذاهای آن بسیار بهتر است و البته بستگی به نوع ایرلاین دارد. جایگاه این قسمت در وسط هواپیما قرار دارد. افرادی که می‌خواهند سفر نسبتاً راحت‌تری داشته باشند و هزینه کمتری نسبت به فرست کلاس پرداخت کنند، در هنگام خرید بلیط خارجی هواپیما این مدل را انتخاب کنند.

 

بلیط ارزان هواپیما - سام سیر

 

پرواز فرست کلاس یا کلاس درجه یک

 

مسافرانی که هنگام خرید بلیط هواپیما فرست کلاس را انتخاب می‌کنند شامل مزیت‌های بسیار خوب می‌شوند.

  1. مسافرانی بلیط خارجی فرست کلاس بدون اینکه در صف طولانی ورود به هواپیما بایستند وارد هواپیما می‌شوند، بدون لحظه‌ای انتظار.
  2. این مسافران لانژهای اختصاصی ایرلاین ها را در فرودگاه دارند و می‌توانند از آن‌ها برای رفت و آمد استفاده کنند.
  3. این نوع پرواز بالاترین نوع خدمات را در طول سفر دارد.
  4. صندلی‌های این مدل از کلاس‌های پرواز بسیار باکیفیت و راحت است.

افرادی که می‌خواهند در طول پرواز کوچک‌ترین چیزی آن‌ها را اذیت نکند و سفر بسیار راحتی داشته باشند در هنگام خرید بلیط هواپیما فرست کلاس را انتخاب کنند.

موقعیت مکانی فرست کلاس در کابین درجه یک دقیقاً بعد از کابین خلبان است و معمولاً بهترین و گران‌ترین نوع بلیط هواپیما است.

 

در مورد اکونومی کلاس

 

البته بر اساس برسی هایی که انجام‌شده پرواز اکونومی پر طرفدار ترین پرواز است بنابراین در ادامه شما را با برخی از خدمات این قسمت آشنا می‌کنیم.

امکان این وجود دارد که مسافران بخش اکونومی نیز از امکانات و خدماتی در حد پرواز فرست کلاس بهره ببرند. ما از یکی از مهمانداران هواپیما که تجربه زیادی دارد دراین‌باره دارد سؤال کردیم و او نیز به موارد مهمی اشاره کرد. در ادامه برای شما به‌طور خلاصه شرح می‌دهیم.

 

او این‌چنین می‌گوید: اغلب مسافران گمان می‌کنند که در پروازشان اگر در صندلی‌های اول کابین بنشینند در انتخاب نوع غذا دستشان باز تر است و می‌توانند بهترین نوع و غذای موردعلاقه خود را انتخاب کنند و یا سریع‌تر دیگر خدمات به دستشان می‌رسد. خدماتی مثل نوشیدنی‌ها، بالش یا  پتو، وسایل بهداشتی و دیگر خدمات.

اما این طرز فکر کاملاً اشتباه است زیرا که به همه مسافران یک کابین خدمات یکسان ارائه می‌شود و این‌گونه نیست که چون اول نشسته‌اند به آن‌ها سریع‌تر خدمات می‌رسد چون از انتها و ابتدای کابین در یک زمان خدمت‌رسانی می‌شود.

بنابراین اگر هزینه برایتان حرف اول را میزند هنگام خرید بلیط هواپیما کلاس اکونومی را انتخاب کنید و به فکر بلیط ارزان هواپیما باشید ولی اگر هزینه برایتان مهم نیست فرست کلاس را انتخاب کنید.



نظرتان را بنویسید







منو