چگونگی کنسل کردن فرآیند خرید بلیط هواپیما




چگونگی کنسل کردن فرآیند خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما خارجی - سام سیر

 

 

چگونگی کنسل کردن فرآیند خرید بلیط هواپیما

 

هر شخصی ممکن است به دلایل گوناگون خرید بلیط هواپیما خود را کنسل کند. برای کنسل کردن خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی بایستی اقداماتی انجام داد که این اقدامات به نوع پرواز خارجی یا داخلی شما بستگی دارد یعنی بلیط چارتری یا بلیط سیستمی در روند کنسل کردن بلیط مؤثر است. تاخیر هواپیما و یا تعجیل آن، انصراف مسافر از پرواز خارجی و داخلی و یا باطل شدن پرواز، هر مورد وضیعت متفاوتی را در کنسل کردن بلیط هواپیما به وجود می‌آوردند که در این مقاله به‌طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

 

 

کنسل کردن بلیط چارتر هواپیما

 

مقررات کنسل کردن بلیط هواپیما متفاوت است و بستگی به قوانین چارترکننده های گوناگون دارد و هرکدام درصد جریمه خاصی برای این اقدام مشخص کرده‌اند. یکی از اساسی‌ترین معایب خرید بلیط هواپیما چارتری این است که در صد جریمه کنسلی بلیط هواپیما آن مشخص نیست و بعضی وقت‌ها قابل‌استرداد نیست و موجب می‌شود که هزینه زیادی برای کنسل کردن پرداخت شود و ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست. همچنین بعد از کنسل کردن پرواز خارجی و داخلی چارتری، مبلغی که بابت خرید بلیط هواپیما پرداخت‌شده بلافاصله به‌حساب شخص برگشت داده نخواهد شد و تا زمانی که هزینه به‌وسیله چارتر کننده واریز شود، بایستی صبر کرد.

 

پرواز خارجی در سام سیر

 

کنسل کردن بلیط سیستمی هواپیما

 

اینکه هزینه خرید بلیط هواپیما خارجی که چارتری باشد، همیشه ارزان تر است و پول کمتری باید در قبال آن پرداخت کرد، کاملاً حقیقت دارد و مزیت به‌حساب می‌آید و در بسیاری از موارد ازجمله صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌تواند به نفع مسافر باشد. اما خرید بلیط هواپیما سیستمی نیز مزیت‌های مخصوص به خود را دارد برای نمونه می‌توان گفت که مقررات کنسلی بلیط هواپیما سیستمی به‌وسیله ایرلاین ها از پیش تعیین‌شده است و معمولاً پرواز خارجی سیستمی در بیشتر وقت‌ها امکان کنسل کردن را دارند.

 

 

شرایط مختلف برای کنسل کردن بلیط هواپیما

 

بر اساس مقررات مشخص‌شده توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران، در شرایطی که تأخیر پرواز بیشتر از 2 ساعت طول بکشد و یا پرواز باطل شود، افراد این امکان را دارند که بدون اینکه جریمه‌ای پرداخت کنند و پرواز خارجی یا داخلی خود را کنسل کنند.

به‌جز این موردی که ذکر شد چنانچه مسافر قصد کنسل کردن بلیط هواپیما را به هر دلیلی داشته باشد، با در نظر گرفتن مقررات ایرلاین موردنظر، کلاس پرواز داخلی یا پرواز خارجی و مدت‌زمان  که تا پرواز باقی‌مانده، درصد جریمه طبق این قوانین محاسبه می‌شود و از مبلغ خرید بلیط هواپیما خارجی و یا داخلی کسر می‌شود و سپس برای شخص واریز می‌گردد.

 

خرید بلیط هواپیما از سایت سام سیر

 

چطور نسبت به کنسل کردن پرواز خارجی اقدام کنیم؟

 

چگونگی کنسل کردن پروسه خرید بلیط هواپیما خارجی به این موضوع بستگی دارد که خرید شما  به چه صورت انجام‌گرفته باشد. واضح‌تر بگوییم، چنانچه از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده‌اید بایستی به همان شکل و در همان سایت بلیط هواپیمای خود را کنسل کنید که این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. اما اگر شما برای خرید بلیط هواپیما به آژانس های هواپیمایی مراجعه کرده‌اید، بایستی به همان آژانسی که از آن پرواز خارجی خود را خرید کرده‌اید، بروید و بلیط خود را کنسل کنید.

 

 

درصد جریمه کنسل کردن بلیط در ایرلاین های مختلف

 

درصدهای مختلفی در ایرلاین یا شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که بستگی به کلاس آن‌ها دارد و بر اساس این‌ها نرخی را تعیین کرده‌اند. دانستن این نرخ‌ها پیش از خرید بلیط هواپیما نقش مهمی دارد زیرا در صورت کنسل شدن از درصد جریمه آن اطلاع دارید. ناگفته نماند که همچنین کنسل کردن هزینه خرید بلیط هواپیما خارجی به ایرلاین مربوطه نیز بستگی دارد.



نظرتان را بنویسید







منو